دانستنی

آمارهای مهم در مورد فریلنسینگ که دانستنش ضروری به نظر می‌رسد

آمارهای مهم در مورد فریلنسینگ که دانستنش ضروری به نظر می‌رسد

کار از راه دور نه تنها یک مزیت محسوب می شود، بلکه به عنوان بخشی اساسی از یک کسب‌وکار پایدار  و موثر نیز به شمار می آید. سوالی که همواره وجود دارد این است که آیا فریلنسینگ امری زودگذر است؟  به این سوال پاسخ های گوناگونی داده می شود. موضوعی که اکنون حائز اهمیت است، انعطاف‌پذیری در کار است که امروزه مورد توجه جدی سازمان‌ها و افراد قرار گرفته است.اما سوال اصلی و اساسی در مورد فریلنسینگ این است که آیا با این شغل می‌توانید زندگی معقولانه‌ای داشته باشید؟

آیا استخدام فریلنسر برای انجام پروژه‌هایتان روش سرمایه‌گذاری خوبی محسوب می‌شود؟

توجه داشته باشید فقط کسب اطمینان و دادن وعده‌های مبهم کافی نیست، شما قبل از سرمایه‌گذاری یا تغییر مسیر شغلی خود به داده‌ها و اطلاعات قابل اعتماد نیاز دارید.

ما تعداد زیادی از مطالعات و گزارش‌ها را بررسی کرده‌ و اطلاعاتی را جمع‌آوری کرده‌ایم که به شما ثابت می‌کند فریلنسینگ کاری است که هر فردی باید آن را جدی بگیرد. اگر به دنبال کار هستید یا قصد دارید کسی را استخدام کنید همراه ما باشید تا اطلاعات شما در این زمینه تکمیل‌تر شود.

 کسب درآمد از طریق سایت  فریلنس پارس

(www.freelancepars.com)

فریلنس پارس ، یک سایت فریلنسینگ و دورکاری برای سفارش و انجام پروژه های اینترنتی در ایران است. انواع پروژه ها و نیازهای کاری و شغلی در زمینه های سفارش تایپ، تولید محتوا، ترجمه زبان های مختلف، طراحی گرافیک، عکاسی، ادیت عکس و فیلم، برنامه نویسی، طراحی سایت، دستیار مجازی، آهنگسازی و ویرایش صوت، معماری، نقشه کشی، مدلسازی و… در این سایت قابل تعریف و اجراست.کارفرمایان، نیازها یا پروژه های خود را در این سایت به صورت رایگان مطرح کرده و متخصصان یا فریلنسرهای سایت، با ارائه پیشنهاد همکاری، پروژه‌ها را انجام داده و تحویل می‌دهند. کارفرما، پس از ثبت پروژه و توافق نهایی با فریلنسر بر سر هزینه و روش انجام کار، هزینه پروژه را واریز کرده و سایت، مبلغ را نزد خود نگه می‌دارد. پس از انجام کار و تحویل به کارفرما، تایید و رضایت او، مبلغ برای فریلنسر آزاد می‌شود. با این قابلیت که در اصطلاح “پرداخت امن” نامیده می‌شود، هم کارفرما از انجام پروژه خود اطمینان دارد و هم فریلنسر از واریزی مبلغ توسط کارفرما.

مراحل ثبت نام و عضویت در سایت فریلنس پارس

۱-در سایت به عنوان فریلنسر ثبت نام کنید و ایمیل و شماره موبایل خود را تایید کنید.

www.freelancepars.com

۲- سپس پروفایل خود را کامل کنید و مهارت‌ها، سابقه تحصیلی، شغلی و… را بنویسید.

۳- اگر نمونه کارهای مناسبی دارید، در سایت آپلود کنید.

۴- وارد قسمت پروژه های سایت شده، پروژه های مد نظر و مرتبط با مهارت ها و توانایی های خود را پیدا کنید و آن‌هایی که از نظر زمانی و هزینه، مایل به انجام آن‌ها هستید را ثبت پیشنهاد زده و مبلغ پیشنهادی، زمان و توضیحات لازم را برای کارفرما بنویسید.

در مورد فریلنسینگ و بازار فریلنسینگ جهانی

در سال‌های اخیر بازار فریلنسینگ رونق گرفته است. در زیر مواردی برای چرایی این موضوع عنوان شده است:

  • فریلنسر ها تا سال ۲۰۳۰، ۸۰% از نیروی کار جهانی را تشکیل خواهند داد.

در حالی که این فقط یک تخمین در مورد فریلنسینگ است، اما در عرض تنها یک دهه این شغل به راحتی می‌تواند به این واقعیت تخمین زده شده تبدیل شود. در حال حاضر، فریلنسرها بین ۳۵ تا ۴۰ درصد از نیروی کار را تشکیل می‌دهند. این اعداد مطمئناً سیر صعودی خواهند داشت.

  • فریلنسرها در سراسر جهان به طور متوسط ​​ساعتی ۱۹ دلار درآمد دارند.

فریلنسرهایی که در زمینه حقوقی کار می‌کنند در هر ساعت ۲۸ دلار درآمد دارند، از طرف دیگر در مورد فریلنسینگ، کار در زمینه‌های مالی، مدیریتی و منابع انسانی بیشترین ساعات کاری را به همراه دارد.

  • شبکه‌های آنلاین برای فریلنسرها منابع کاری است.

در مورد فریلنسینگ بازارهای آنلاین Upwork، Fiverr، Gigster بهترین منابع کاری برای فریلنسرها است. تقریباً سه چهارم جامعه فریلنسر جهانی تصدیق کرده‌اند که از شبکه‌های آنلاین برای یافتن مشتری استفاده می‌کنند. ۱۴٪ از لینکدین یا سایر سایت‌های حرفه‌ای استفاده می‌کنند.

  • بازارهای فریلنسینگ

آیا می‌دانید چگونه در سایت Upwork کار کنید؟ اگر قصد دارید در زمینه فریلنسینگ کار کنید باید یاد بگیرید که چگونه از طریق این سایت به کار مشغول شوید. اگر بازار وشبکه‌های آنلاین وجود نداشتند، فریلنسینگ بسیار دشوار می‌شد.

  • سایت Fiverr (فایور) خانه‌ی ۸۳۰.۰۰۰ فریلنسر است.

در این پلتفرم ۸۳۰،۰۰۰ فریلنسر با بیش از ۵ میلیون کارفرما در ارتباط هستند. در مورد فریلنسینگ اکثر فریلنسرها خدمات خلاقانه‌ای مانند: طراحی، تولید فیلم، تولید محتوا و غیره را ارائه می‌دهند.

طبق داده‌های Fiverr، پرداخت حقوق بیش از ۵۰ میلیون نفر از راه دور توسط این پلتفرم مدیریت شده است.

چند واقعیت جالب در مورد فریلنسینگ و اقتصاد آن

فریلنسر بودن برای برخی از افراد می‌تواند شغلی بسیار سودآور محسوب شود، در حالی که برخی از کنار آن به سختی درآمد کسب می‌کنند که این موضوع به عوامل مختلفی بستگی دارد. بنابراین دانستن آمار مربوط به درآمد برای افرادی که قصد دارند تا در زمینه فریلنسینگ کار کنند و نیز برای استخدام کنندگان مفید و ضروری است.

۱. یک کارمند اسبق گوگل در Fiverr بیش از ۸۰۰.۰۰۰ دلار درآمد کسب کرده است

فریلنسرها انواع مختلفی دارند. بعضی از آن‌ها این کار را فقط برای سرگرمی انجام می‌دهند و برخی دیگر برای رسیدن به اهداف‌شان.

شخصی به نام اوتاوا که کارمند اسبق گوگل است از مدیریت کمپین تبلیغات گوگل بیش از ۸۰۰.۰۰۰ دلار درآمد کسب می‌کند. او اکنون از تخصص خود استفاده می‌کند و برای خودش و در زمینه مدیریت کمپین‌های تبلیغاتی در گوگل و رسانه‌های اجتماعی کار می‌کند. طبق داده‌های Fiverr، اوتاوا ساعتی ۹۵ دلار حقوق می‌گیرد و روی ۲۳۶ پروژه کار کرده است.

۲. با ۲۵۵ دلار در ساعت، ساختار نهادهای حقوقی گران‌ترین خدمات Upwork است.

میانگین پرداخت ساعتی برای ساختار نهادهای حقوقی ۲۵۵ دلار است که بالاترین هزینه برای Upwork است. در مورد فریلنسینگ جالب است بدانید که بسیاری از مشاغل ساعتی می‌توانند حقوق‌هایی سه رقمی دریافت کنند. در زیر ۱۰ عدد از مهارت‌های فریلنسینگ عنوان شده است:

  • حقوقی
  • کارشناسان Blackline
  • توسعه دهندگان بیت کوین
  • استانداردهای حسابداری بین المللی
  • مجوز نرم افزار
  • تحلیل رفتار کاربردی
  • طراحی رفتاری
  • تشخیص شئ در تصویر
  • مشاور برندهای تجاری

۳. تعداد متوسطی از فریلنسرها در زمینه صنعت به صورت ساعتی کسب درآمد می‌کنند

در مورد فریلنسینگ در زمینه صنعت مدیران پروژه بیشترین دستمزد را دریافت می‌کنند که به طور متوسط ​​۲۸ دلار در هر ساعت درآمد دارند. مجریان و سرپرست‌ها کمترین دستمزد را  به مقدار ۱۰ دلار در ساعت دریافت می‌کنند.

۴. تعداد متوسطی از فریلنسرها در سراسر دنیا به صورت ساعتی کسب درآمد می‌کنند

در ۱۷۰ کشور، متوسط ​​نرخ ساعتی برای فریلنسرها ۱۹ دلار بوده است. وقتی با نرخ ساعتی تجزیه و تحلیل شد، اکثریت فریلنسرهای جهانی (۵۷٪) در هر ساعت کمتر از ۱۵ دلار درآمد کسب کرده و فقط ۱۴٪ در هر ساعت بیش از ۳۰ دلار درآمد کسب می‌کنند.

اگرچه این ممکن است کمی ناخوشایند به نظر برسد، اما این نرخ‌ها به  طور گسترده‌ای به عوامل مختلفی از جمله کشور، زبان مادری، تخصص و میزان تجربه بستگی دارد. کسانی که از مهارت و تجربه مناسب و کافی برخوردار باشند، احتمالاً بیش از میانگین جهانی، حدود ۱۹ دلار در ساعت درآمد کسب خواهند کرد.

۵. فریلنسرهای تمام وقت با مدیریت بدهی‌های خود دست و پنجه نرم می‌کنند

هنگامی که از فریلنسرها پرسیدند که چگونه هزینه‌های خود را کنترل و مدیریت می کنند، ۵۹٪ اظهار داشته‌اند که در مورد فریلنسینگ در مقایسه با ۵۳ درصد از کارمندان تمام وقت، که به طور سنتی شاغل هستند، هر چقدر که درآمد کسب می‌کنند را باید خرج زندگی خود کنند.

در مقایسه با کارمندان سنتی، ۱۰٪  از فریلنسرها دارای وام و بدهی هستند و گزارش شده است که ۴۶٪ از آن‌ها هنوز بدهی‌های خود را تسویه نکرده‌اند. با این وجود، ۵۲% از فریلنسرها عنوان کرده‌اند که پول کافی برای تأمین شرایط اضطراری دارند.

۶. در مورد فریلنسینگ باید بدانید که از فریلنسرها، کلاهبرداری زیادی صورت می‌گیرد

یکی از جنبه‌های تأسف بار فریلنسینگ، مشتریان غیر قابل اعتماد هستند. وقتی از آن‌ها سوال پرسیده شد که آیا تا به حال توسط مشتریان مورد کلاهبرداری قرار گرفته‌اند یا خیر؟ ۴۵% از آن‌ها پاسخ مثبت دادند، این در حالی است که ۵۵% پاسخ منفی دادند. بیشتر کارمندان معتقد هستند که این امر به دلیل عدم احترام به جامعه فریلنسر است.

فواید اقتصادی در مورد فریلنسینگ

۱. تراز زندگی کاری فریلنسرها بهتر است

طبق مطالعات سایت آپ ورک، ۷۷ درصد از فریلنسرهای تمام وقت بر این باور هستند که آن ها از زمانی که استقلال پیدا کرده‌اند در زندگی کاری تعادل بهتری داشته‌اند.  با این حال، ۶۳ درصد از آن‌ها ادعا دارند که نسبت به مسئولیت‌های جدیدی که باید مدیریت آن را بر عهده بگیرند دچار اضطراب شده‌اند.

بیش از دو سوم (۷۷٪) اظهار داشته‌اند که اکنون برای افراد و چیزهای بیشتری که برایشان ارزش دارند وقت بیشتری دارند.

۲. فریلنسرها شاد‌تر و سلامت‌تر هستند

طبق مطالعات اخیر در مورد فریلنسینگ، ۸۰% در بین فریلنسرها افزایش روحیه و ۸۲% کاهش استرس گزارش شده است. در مطالعه دیگری، ۶۸٪ ادعا کردند از زمان شروع به کار فریلنسینگ کیفیت زندگی آن‌ها بهبود یافته است، تنها ۹% اعلام کرده‌اند که شرایط‌‌‌شان بدتر شده است.

۳. در مورد فریلنسینگ باید بدانید که فریلنسرها نسبت به پیشرفت‌ خود خوش‌بین‌تر هستند

در زیر آماری از اظهارات افراد فریلنسر و غیر فریلنسر که در رابطه با احساسات‌شان در مورد پیشرفت شخصی خود گفته‌اند ذکر شده است:

  • موقعیت من فرصتی مناسب را برای سیر صعودی و پیشرفت فراهم کرد
  • ۷۲٪ از فریلنسرها موافق هستند.
  • ۵۳٪ از افراد غیر فریلنسر موافق هستند.
  • حقوق متناسب با سطح مهارت خود  را دریافت می‌کنم.
  • ۷۷٪ از فریلنسرها موافق هستند.
  • ۶۲% از افراد غیر فریلنسر موافق هستند.
  • کار من چالش برانگیز است و به من این فرصت را می‌دهد تا مهارت‌های جدیدی را توسعه بدهم.
  • ۸۱٪ از فریلنسرها موافق هستند.
  • ۶۷٪ از افراد غیر فریلنسر موافق هستند.
  • شغل من یک مسیر شغلی طولانی مدت دارد.
  • ۷۷٪ از فریلنسرها موافق هستند.
  • ۶۹٪ از افراد غیر فریلنسر موافق هستند.

۴. بسیاری از فریلنسرها در کار خود احساس امنیت بیشتری می‌کنند

در سال‌های اخیر،  ۴٪ از فریلنسرها اظهار داشته‌اند که اکنون احساس امنیت بیشتری نسبت به شغل خود دارند. این می‌تواند به این دلیل باشد که آن ها در مورد فریلنسینگ تجربه بیشتری داشته یا فرصت‌های بیشتری در دسترس‌شان بوده است. فقط ۲۱% اظهار کمبود امنیت داشته‌اند.

در همین مطالعه، ۴۱٪ از افراد عنوان کرده‌اند که قصد دارند در آینده نیز به شغل فریلنسینگ بپردازند. اکثریت (۶۳٪) همچنین معتقد هستند که داشتن یک مجموعه متنوع از مشتری، امنیت بیشتری به آن ها می‌دهد (از سال ۲۰۱۶ با ۱۰ درصد افزایش).  اکثر فریلنسرها در ماه به طور متوسط تعداد ۴.۵ عدد مشتری دارند.

۵. فریلنسینگ از انواع شرایط فردی پشتیبانی می‌کند

در یک نظر سنجی، ۴۲% از افراد در مورد فریلنسینگ اظهار داشته‌اند که زمانی که نمی‌توانند به دلایل فردی مثلا: داشتن کودک، مشکلات سلامت (بیماری یا معلولیت خاص)، نیازهای ویژه، یا سایر تعهدات شخصی کار کنند، با خیالت راحت در منزل کار می‌کنند

آینده فریلنسینگ چطور ارزیابی می‌شود؟

در مورد فریلنسینگ کارشناسان نظر مثبتی دارند و آینده روشنی برای آن پیش بینی می‌کنند. در اینجا به برخی از بهترین پیش بینی‌ها برای آنچه در انتظار این اقتصاد به سرعت در حال گسترش است، پرداخته‌ایم.

۱. بسیاری از مشاغل از فریلنسرها استفاده خواهند کرد

خوب این موضوع در مورد فریلنسینگ منطقی به نظر می‌رسد. اگر تعداد کارمندان فریلنسر بیشتر باشد، بنابراین مشاغل بیشتری نیز وجود خواهند داشت که از خدمات آن ها استفاده و بهره خواهند برد. پیش بینی می‌گردد که تا پایان سال ۲۰۲۱، ۵۶٪ شرکت‌ها اجازه دهند تا تمامی مشاغل در سراسر دنیا به صورت دورکاری به کار خود ادامه دهند.

به طور متوسط ​​دورکاری به صورت دائمی؛ ۳۴.۴ درصد از نیروی کار شرکت‌ها را تشکیل خواهد داد. این به آن معنی است که دورکاری در مقایسه با ارقام قبل از همه گیری به میزان ۱۶.۴% (دو برابر) افزایش خواهد یافت.

۲. آنچه فریلنسرها در آینده بیشتر خواستار آن هستند

از فریلنسرها پرسیده شد که فکر می‌کنند در جهان فریلنسر چه چیزی از دست رفته است و دوست دارند در آینده بیشتر آن را ببینند؟ ۶۱% از آن ها در مورد فریلنسینگ احساس کرده بودند که فاقد جامعه قوی هستند و فریلنسرها می‌توانند از همکاری‌های بهتری بهره‌مند شوند. افراد همچنین اظهار داشتند که تمایل دارند تا فرصت‌های دورکای بیشتری داشته باشند و از مزایا و حقوق بیشتری بهره‌مند شوند.

۳. در مورد فریلنسینگ و جهانی‌ شدن آن

مطالعه اخیر در مورد فریلنسینگ، نگرش‌های فریلنسرها را نسبت به جهانی‌سازی آن تجزیه و تحلیل کرده است. بیشتر فریلنسرها، جهانی‌شدن را به داشتن مشتری‌های بالقوه و فرصت‌های شغلی بیشتر می‌دانند.

سخن پایانی

در مورد فریلنسینگ باید بدانید که به سرعت در حال پیشرفت است و به  یکی از منابع اصلی درآمد مردم در سراسر جهان تبدیل خواهد شد.

این آمارهای مستقل نشان می‌دهد که مردم می‌خواهند رئیس خودشان باشند. آن ها نیازمند انعطاف‌پذیری هستند و می‌خواهند انتخاب کنند که در چه شغل و زمینه‌ای مشغول به کار شوند. آن‌ها خواهان آزادی در پرورش استعدادها و سرگرمی‌های خود هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *