دانستنی

آنچه فریلنسرها باید بدانند

آنچه فریلنسرها باید بدانند

در سال‌های اخیر، فریلنسینگ به عنوان گزینه‌ای برای کار مورد توجه عموم قرار گرفته است. متخصصان مستعد در هر جایی از دنیا باشند می‌توانند با اتصال به اینترنت، بر پروژه‌های مشتریان و شرکت‌های مختلف کار کنند. اما فریلنسر بودن همیشه هم کار ساده‌ای نیست. در این‌جا ۱۰ موردی که فریلنسرهای مستعد باید در مورد بازار کار بدانند و آنچه برای کار مداوم لازم است، را ذکر می‌کنیم.

کار فریلنسینگ مختص به یک زمان نیست.
در قدیم، استارتاپ‌ها و صاحبان مشاغل کوچک، فریلنسرها را برای پروژه‌های کوتاه مدت که خود وقت انجام آنها را نداشتند، استخدام می‌کردند. اخیراً شرکت‌ها، فریلنسرها را در هسته اصلی کسب‌وکار خود به کار می‌گیرند.

نیک بدمینتون می‌گوید: “کسب‌وکارهای جدید، اجرا با روشی ناب را انتخاب می‌کنند. گاهی کارآفرینانی هستند که همه چیز را بر اساس فریلنسرها ایجاد می‌کنند و کسب‌وکار خود را توسط خودشان اداره می‌کنند. این حالت مقرون به صرفه است. حتی کسب‌وکارهای بزرگ هم از فریلنسرها به عنوان نیروی کار استفاده می‌کنند.”

ریچ پیرسون، معاون ارشد مارکتینگ در Upwork، الگوی مشابهی را مشاهده کرده است و می‌گوید موقعیت‌های فریلنسینگ برای پروژه‌های شش ماهه نیز در حال گسترش است. این گرایش برای فریلنسرهایی مهم است که به دنبال کاری مداوم و طولانی مدت هستند.

زمینه‌های مشخص به سرعت در حال رشد هستند.
درحالیکه که هر حرفه و صنعتی، مستعد برای کار فریلنسینگ است، بعضی از مشاغل فرصت‌های بیشتری را در دسترس قرار می‌دهند. گزارشات بدمینتون برای فصل دوم سال ۲۰۱۵ نشان داده است که خدمات و برنامه‌نویسی‌های مربوط به موبایل، تولید محتوا، تجارت الکترونیک و مشاغل مربوط به علم داده‌ها در صدر هستند.

فراتر از مکان بیاندیشید.
فارغ‌التحصیلان دانشگاه و کارمندانی که شغل خود را از دست داده‌اند و به سختی می‌توانند کاری تمام وقت را نزدیک به محل زندگی خود پیدا کنند، فریلنسینگ را انتخاب می‌کنند. به علت دور کاری فریلنسینگ، لازم نیست به دنبال مشاغل نزدیک به خود باشید.

پیرسون می‌گوید: “از دیدگاه کسب‌وکار، شرکت‌هایی که فریلنسرها را استخدام می‌کنند با رهایی از اقتصاد منطقه‌ای، مهارت‌های بهتری را در اختیار می‌گیرند. هم چنین در مناطقی که کار منطقه‌ای به مقدار زیاد وجود ندارد، کمکی برای فریلنسرها محسوب می‌شود.”

اگرچه رقابت با تعداد زیادی از متقاضیان محلی رعب‌آور است، ممکن است بیشتر از کسی که از نظر جغرافیایی به شرکت نزدیک‌تر است آمادگی برای کار را داشته باشید. فریلنسینگ به شما این اطمینان را می‌دهد که به خاطر مکان زندگیتان از کاری کنار گذاشته نشوید.

شرح پروژه را بخوانید.
یکی از مهمترین کارهایی که به عنوان فریلنسر باید انجام دهید، وقت صرف کردن برای درک پروژه است. آیا تمام جوانب کار را به خوبی می‌توانید انجام دهید؟ آیا چیز نامفهومی در شرح پروژه وجود دارد؟ از تماس گرفتن با شرکت و سوال پرسیدن نهراسید.

نیکی پارکر در مصاحبه با بیزنس نیوز دیلی گفته است: “هر شغلی منحصر به فرد است و هر کارفرمایی چیز به خصوصی را می‌خواهد. پیش از ارتباط با کارفرما، فهم پروژه ضروری است.”

یک رزومه بنویسید.
همانند دیگر شغل‌ها، فریلنسینگ نیز نیازمند یک رزومه خوب است. نشان دادن تجربیات و علاقه خود برای کار در شرکت مورد نظر راهی نتیجه‌بخش برای مورد توجه قرار گرفتن توسط کارفرمایان است. به گفته پیرسون “زمانیکه رزومه می‌نویسید، موضوع مشخصی داشته باشید که مدیر استخدام را علاقه‌مند کند و سعی کنید حرفه‌ای عمل کنید.”

مهارت‌هایتان را برجسته کنید.
پیرسون در گفت‌وگو با بیزنس نیوز دیلی بیان داشت که ۷۰ درصد از شرکت‌هایی که فریلنسرها را استخدام می‌کنند، از آنان برای پرکردن شکاف‌های مهارتی استفاده می‌کنند. اگر لیست شرح شغلی مهارت‌های خاصی را ذکر می‌کند و شما حائز آن هستید، به هنگام تماس با کارفرما آن را ذکر کنید.

بدمینتون اضافه کرد: “سعی کنید مهارت خاص خود را نشان دهید و اینکه چرا برای شغل مورد نظر بهترین گزینه هستید.”

همیشه نمونه کار داشته باشید.
همیشه مجموعه‌ای از نمونه کارها، فایل‌ها و پروژه‌های گذشته را آماده داشته باشید که بتوانید در اختیار مدیران متقاضی قرار دهید.

به گفته بدمینتون، داشتن پروفایل کاری برای هر فریلنسر ضروری است. این موضوع فرصت مناسبی برای جلب نظر کارفرمایان و تصاحب معامله است.”

داشتن سابقه کاری پر بار باعث می‌شود کارفرما به هنگام در نظر گرفتن شما برای کار، در آسودگی قرار بگیرد. اما مراقب باشید کدام پروژه را به اشتراک می‌گذارید. پارکر به فریلنسرهای آینده یادآور می‌شود نمونه سوابقی آماده کنند که در ارتباط با کار مورد تقاضا باشد.

بازار را بشناسید.
اگر در موقعیت تعیین قیمت قرار دارید، جست‌وجو کنید دیگر فریلنسرها برای کار مشابه چقدر دریافت می‌کنند و در مورد قیمت، رقابتی عمل کنید. البته ارزش مهارت‌هایتان را نیز در نظر داشته باشید.

ارتباطات کلید است.
ممکن است در جایی که به عنوان فریلنسر استخدام می‌شوید کارمند تمام وقت نباشید، اما تا زمانی که با آنان همکاری می‌کنید شخص بالادست شما رئیس‌تان محسوب می‌شود. او از شما کار مشخصی را می‌خواهد و شما نیاز دارید مانند یک رئیس عادی با او ارتباط برقرار کنید تا هر دو طرف به خواسته خود برسند.

بدمینتون می‌گوید: “از پیام، ویدئو چت و ایمیل برای گفتگو با کارفرما استفاده کنید، سوال بپرسید و ارتباط عمیق‌تری برقرار کنید.”

از زمانیکه یک پروژه را قبول می‌کنید، منتظر بازخوردها باشید و اگر کارفرما چیز متفاوتی می‌خواهد، تغییرات را انجام دهید.

سخت‌ترین کار، اولین کار است.
اگر تا به حال فریلنسر نبوده‌اید، قدم نهادن در این مسیر دشوار است. بدون سوابق کاری مشکل است که بخواهید شرکتی را متقاعد به استخدام خود کنید زمانیکه تعدادی کار انجام دهید، می‌توانید کارتان را به کارفرمایان بالقوه نشان دهید، اما ممکن است به انجام یک پروژه عمومی کوچک برای اثبات خود نیاز داشته باشید. بدمینتون پیشنهاد می‌دهد که پرسیدن سوالاتی هوشمندانه نشان‌دهنده توجه شما به خواسته مشتری است.

“ده‌ها فریلنسر در جست‌و‌جوی کاری هستند که شما مشتاق به انجام آن هستند. تفاوت بزرگی که شما به عنوان یک فریلنسر موفق می‌توانید داشته باشید، بینش داشتن به آنچه کارفرمایان می‌خواهند و چگونگی انجام بی نقص آن است.”

درآمد از طریق سایت  فریلنس پارس

(www.freelancepars.com)

فریلنس پارس ، یک سایت فریلنسینگ و دورکاری برای سفارش و انجام پروژه های اینترنتی در ایران است. انواع پروژه ها و نیازهای کاری و شغلی در زمینه های سفارش تایپ، تولید محتوا، ترجمه زبان های مختلف، طراحی گرافیک، عکاسی، ادیت عکس و فیلم، برنامه نویسی، طراحی سایت، دستیار مجازی، آهنگسازی و ویرایش صوت، معماری، نقشه کشی، مدلسازی و… در این سایت قابل تعریف و اجراست.کارفرمایان، نیازها یا پروژه های خود را در این سایت به صورت رایگان مطرح کرده و متخصصان یا فریلنسرهای سایت، با ارائه پیشنهاد همکاری، پروژه‌ها را انجام داده و تحویل می‌دهند. کارفرما، پس از ثبت پروژه و توافق نهایی با فریلنسر بر سر هزینه و روش انجام کار، هزینه پروژه را واریز کرده و سایت، مبلغ را نزد خود نگه می‌دارد. پس از انجام کار و تحویل به کارفرما، تایید و رضایت او، مبلغ برای فریلنسر آزاد می‌شود. با این قابلیت که در اصطلاح “پرداخت امن” نامیده می‌شود، هم کارفرما از انجام پروژه خود اطمینان دارد و هم فریلنسر از واریزی مبلغ توسط کارفرما.

مراحل ثبت نام و عضویت در سایت فریلنس پارس

۱-در سایت به عنوان فریلنسر ثبت نام کنید و ایمیل و شماره موبایل خود را تایید کنید.

www.freelancepars.com

۲- سپس پروفایل خود را کامل کنید و مهارت‌ها، سابقه تحصیلی، شغلی و… را بنویسید.

۳- اگر نمونه کارهای مناسبی دارید، در سایت آپلود کنید.

۴- وارد قسمت پروژه های سایت شده، پروژه های مد نظر و مرتبط با مهارت ها و توانایی های خود را پیدا کنید و آن‌هایی که از نظر زمانی و هزینه، مایل به انجام آن‌ها هستید را ثبت پیشنهاد زده و مبلغ پیشنهادی، زمان و توضیحات لازم را برای کارفرما بنویسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *