دانستنی

آیا واقعا در خواب هم می‌توان پول درآورد؟

آیا واقعا در خواب هم می‌توان پول درآورد؟

همه ما عاشق این هستیم که صبح به صبح تا از خواب پا می‌شویم اس ام اس واریز وجه را روی گوشی‌مان ببینیم. این آرزو چندان دست نیافتنی و سخت نیست. فقط باید راه و روش آن را بلد باشید. اکثر ما فقط ماهی یکبار اس ام اس واریز وجه دریافت می‌کنیم و تا آخر ماه فقط پیام برداشتی برایمان می‌آید. اما خیلی‌ها هم هستند که هر روز درآمد دارند و نیازی نیست آخر هر ماه با کمبود پول دست و پنجه نرم کنند. مثلا کاسبان و مغازه‌داران یکی از این اقشار هستند که هر روز درآمد دارند.

اما همین کاسبان هم خیلی از کارشان گله و شکایت دارند. چرا؟ چون تنها مواقعی درآمد دارند که در مغازه حضور داشته باشند. اما راهی وجود دارد که در خواب و بدون حضور خودتان هم می‌توانید درآمد داشته باشید. در این مطلب چند روش ساده و عملی کسب درآمد در خواب را برای شما آورده‌ام تا ببینید چقدر راحت می‌توان کسب درآمد کرد.

چطور در خواب درآمد داشته باشیم؟

جواب این سوال خیلی راحت است. در صورتی که می‌خواهید خودتان کار نکنید یا کمتر کار کنید باید کسانی را داشته باشید که برای شما کار کنند. مثلا اگر مغازه داشته باشید و بخواهید به مسافرت یا تفریح بروید باید کسی را پیدا کنید و جای خودتان در مغازه قرار دهید. البته این کار هزینه دارد و باید به این شخص حقوق بدهد. تازه پیدا کردن فردی مطمئن، حرفه‌ای و دلسوز هم کاری بسیار سخت است.

 

اما راه بهتری هم برای این کار وجود دارد. بهترین روش این است که از فناوری برای انجام کارها استفاده کنیم. باید قبول کنیم که در قرن ۲۱ و عصر فناوری زندگی می‌کنیم. در این دوران اکثر کارها توسط ماشین‌ها و رایانه قابل انجام هستند. پس ما هم باید از تکنولوژی برای انجام کارهای‌مان استفاده کنیم.

مثلا تا همین چند سال پیش برای خرید هر محصولی باید به بازار می‌رفتیم اما الان بدون خروج از خانه و به صورت اینترنتی هم می‌توانیم خرید کنیم. در دورانی زندگی می‌کنیم که تکنولوژی حرف اول را می‌زند پس بهتر است به جای تاسیس کسب و کار سنتی و فیزیکی به دنبال راه‌اندازی کسب و کار مجازی باشیم. اگر همچنان قانع نشدید که کسب و کار مجازی خود را بسازید پس پیشنهاد می‌کنم مقاله «ورود به دنیای آنلاین؛ راهی برای افزایش فروش» را حتما مطالعه کنید.

چرا باید کسب و کار خودمان را بسازیم؟

شرط اول و مهم برای کسب درآمد در خواب و پولسازی این است که خودمان صاحب یک کسب و کار باشیم. وقتی اسم کسب و کار را می‌آوریم خیلی‌ها فکر می‌کنند که باید جیب پر از پول و سرمایه زیادی داشته باشند. اما با کمی ابتکار و داشتن ایده خوب هم می‌توان بدون سرمایه زیاد یک کسب و کار پرسود داشت. فقط باید بدانید که پول‌تان را کجا سرمایه‌گذاری کنید.

در حال حاضر دیگر یک کسب و کار سنتی جواب نمی‌دهد و باید به فکر ایجاد کسب و کار مدرن و مجازی باشید. خیلی از افراد فکر می‌کنند چون اطلاعات زیادی در زمینه کسب و کارهای مدرن و امروزی ندارند پس نمی‌توانند وارد این حوزه شوند. اما داشتن یک کسب و کار آن هم به صورت مدرن کار خیلی سختی نیست و به راحتی می‌توان یک کسب و کار امروزی داشت.

چطور در خواب هم کسب درآمد کنیم؟

پول درآوردن در خواب فقط محدود به یک یا چند روش خاص نیست. حتی ممکن است روش‌هایی هم برای کسب درآمد وجود داشته باشد که هنوز به ذهن کسی نرسیده است. پس همه چیز به علاقه و تصمیم شما بستگی دارد. البته ما برای راهنمایی و کمک بیشتر، چند روش کاربردی و ساده برای کسب درآمد در خواب را به شما معرفی می‌کنیم.

 

سایت راه‌اندازی کنید

یکی از ساده‌‎ترین روش‌های پول درآوردن در خواب این است که یک سایت اینترنتی بسازید و از این طریق درآمد کسب کنید. مهم‌ترین ویژگی سایت اینترنتی این است که فعالیت آن ۲۴ ساعته است و تعطیلی ندارد. شاید باورتان نشود اما بسیاری از سایت‌ها حتی در نیمه‌های شب هم بازدیدکننده دارند.

به همین راحتی صاحبان این وبسایت‌ها حتی زمانی هم که خواب هستند درآمد زیادی کسب می‌کنند. روش‌های زیاد و متفاوتی برای کسب درآمد از طریق ساخت سایت وجود دارد. به عنوان نمونه چند روش را به شما می‌گوییم که درآمد خوبی دارند.

تاسیس سایت فروشگاهی

یکی از بهترین راه‌های کسب درآمد در اینترنت ایجاد سایت فروشگاهی و فروش محصول است. یک فروشگاه اینترنتی برخلاف فروشگاه‌های فیزیکی ۲۴ ساعته فعال است و هیچ وقت تعطیلی ندارد. همچنین نیازی نیست چند نفر کارمند و فروشنده استخدام کنید.

شما می‌توانید محصولات فیزیکی مثل کتاب، موبایل، لباس و هر چیز دیگری را در فروشگاه اینترنتی بفروشید. حتی می‌شود محصولات مجازی مثل کتاب الکترونیکی، دوره‌های آموزشی و چیزهای دیگر از این دست را هم در فروشگاه اینترنتی فروخت. اگر قصد راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی دارید مقاله «فاکتورهای یک فروشگاه اینترنتی موفق و پرفروش» به شما کمک زیادی می‌کند.

یک نکته دیگر در زمینه سایت فروشگاهی این است که لازم نیست حتما خودتان محصولی برای فروش داشته باشید. می‌توانید از سرویس همکاری در فروش سایت‌های دیگر مثل دیجیکالا استفاده کنید و به راحتی به درآمد بالایی دست پیدا کنید. با این روش خود را درگیر تامین کالا، بسته بندی و ارسال محصول نمی‌کنید. فقط لازم است از مشتری سفارش بگیرید و کمیسیون خود را از فروشنده دریافت کنید.

در ادامه این را هم بگویم که افزایش مشتری فروشگاه آنلاین کاملا با فروشگاه‌های سنتی فرق دارد. در یک فروشگاه آنلاین باید از شیوه‌های نوین بازاریابی مثل تبلیغات، برندسازی و غیره استفاده کنید تا فروش‌تان بیشتر شود. البته این موضوع بسیار گسترده و مهم است. به همین دلیل پیشنهاد می‌کنم مقاله «۱۰ نکته برای افزایش فروش سایت فروشگاهی‌تان» را که در همین رابطه نوشته شده مطالعه کنید.

راه‌اندازی سایت خدماتی

یکی دیگر از روش‌های پول درآوردن در خواب تاسیس سایت خدماتی است. کسب و کارهایی مثل اسنپ و دیوار از این دست سایت‌ها هستند. سایت‌های خدماتی به دسته‌ای از سایت‌ها و کسب و کارها گفته می‌شود که خودشان به صورت مستقیم کاری انجام نمی‌دهند. اما از کاری که دیگران آن را انجام می‌دهند درآمد کسب می‌کنند. به این ترتیب با راه‌اندازی یک سرویس خدماتی می‌توانید بدون انجام کار خاصی به درآمد بالایی دست پیدا کنید.

ایجاد سایت محتوایی و خبری

سایت‌هایی مثل زومیت و چطور جزو این دسته از کسب و کارها هستند. این سایت‌ها کارشان نوشتن مقاله و تولید محتوا است و درآمدشان را از طریق تبلیغات یا همکاری در فروش به دست می‌آورند. برای شروع کار در این زمینه می‌توانید از سرویس‌های تبلیغاتی مثل یکتانت استفاده کنید. این سرویس‌ها براساس تعداد کلیکی که از طریق سایت شما روی تبلیغات می‌شود به شما پول می‌پردازند. به همین راحتی حتی زمانی هم که در خواب هستید کاربران با کلیکی که روی تبلیغات سایت انجام می‌دهند باعث کسب درآمد شما می‌شوند.

وقتی به خیلی از افراد در مورد راه‌اندازی سایت می‌گوییم فقط یک جواب کسل کننده می‌شنویم: “من بلد نیستم سایت بسازم.” آن‌هایی که می‌توانند سایت بسازند که از اول این کار را بلد نبودند. آن‌ها مدتی مطالعه کردند و چیزهای جدید را یاد گرفتند. شما هم می‌توانید برای شروع کار به سراغ راحت‌ترین روش ساخت سایت یعنی استفاده از سایت ساز بروید.

 

سرویس‌های سایت ساز زیادی هستند که کار طراحی سایت را برای همه راحت کرده‌اند. اما از بین آن‌ها سایت ساز پرتال به دلیل امکانات مختلف و پشتیبانی دائمی محبوبیت بیشتری بین کاربران دارد. همچنین پرتال ۷ روز مهلت تست دارد که شما در این مدت می‌توانید به رایگان از خدمات این سرویس استفاده کنید.

به راحتی می‌توانید با ثبت نام در پرتال، سایت خود را به صورت رایگان بسازید. سپس در صورتی که از سایت ساخته شده راضی بودید آن وقت هزینه استفاده از سرویس‌های پرتال را پرداخت می‌کنید. البته پرتال ویژگی‌های زیادی دارد که باعث شده خیلی‌ها آن را برای طراحی سایت‌شان انتخاب کنند. در مقاله «۳۵ دلیل برای آنکه پرتال را انتخاب کنید!» این ویژگی‌ها به صورت کامل بیان شده است.

در شبکه‌های اجتماعی فعالیت کنید

خیلی از افراد همواره چند ساعت از روز را در شبکه‌های اجتماعی مثل اینستاگرام می‌گذرانند. پس با فعالیت در این فضاها می‌توانید درآمد قابل توجهی داشته باشید. یکی از راه‌های کسب درآمد در خواب از طریق شبکه‌های اجتماعی این است که به یک چهره تاثیرگذار تبدیل شوید.

این افراد که اصطلاحا به آن‌ها اینفلوئنسر می‌گویند از طریق تبلیغات در پیج خود درآمدهای بسیار زیادی کسب می‌کنند. اگر می‌خواهید در مورد کسب درآمد از اینستاگرام اطلاعات بیشتری داشته باشید مقاله «رمز و رازهای پول درآوردن از اینستاگرام» می‌تواند به شما کمک کند.

همچنین یکی دیگر از راه‌های کسب درآمد از اینستاگرام راه‌اندازی پیج فروشگاهی و فروش محصول است. آمارها نشان می‌دهد که خرید مردم از اینستاگرام روز به روز درحال بیشتر شدن است. اگر هم می‌خواهید از چند طریق درآمد داشته باشید بهتر است سایت فروشگاهی و پیج اینستاگرام خود را به هم متصل کنید. با مطالعه مقاله «راهنمای اتصال فروشگاه اینترنتی به اینستاگرام» می‌توانید سایت فروشگاهی خود را به پیج اینستاگرام متصل کنید.

 مهارت‌های خود را به دیگران آموزش دهید

اگر در زمینه خاصی استعداد و مهارت دارید این امکان وجود دارد که با آموزش آن به دیگران درآمد خوبی داشته باشید. در روش سنتی برای آموزش مهارت خود به دیگران باید آموزشگاه فیزیکی تاسیس کنید و یا برای تدریس به آموزشگاه‌های دیگر بروید. اما خیلی راحت می‌توانید ویدیوهایی از تدریس خود تهیه کنید و آن‌ها را در اینترنت بفروشید.

برای این کار یا می‌توانید خودتان سایت بسازید و یا ویدیوهای آموزشی خود را در سایت‌های دیگر بفروشید. به هر حال حتی وقتی هم که در خواب هستید کسانی هستند که آموزش شما را می‌خرند و به این ترتیب در خواب هم درآمد خواهید داشت.

روی دیگران سرمایه‌گذاری کنید

شاید در اطراف خود و در بین دوستان و آشنایان کسانی را دیده باشید که ایده خوب و پولسازی دارند اما سرمایه لازم را برای شروع کار در اختیار ندارند. شما می‌توانید سرمایه لازم را برای آن‌ها تامین کنید و در سود حاصل از کسب و کارشان شریک شوید. به این ترتیب بدون این که لازم باشد کار خاصی انجام دهید، در خواب هم درآمد دارید.

 

برای این کار لازم نیست که حتما سرمایه زیادی داشته باشید. حتی می‌توانید با تامین بخشی از اقلام موردنیاز کسب و کار هم در قسمتی از کار سهیم باشید. مثلا اگر خانه یا مکانی دارید می‌توانید آن را در اختیار کسب و کارها قرار دهید و در عوض بخشی از سهام شرکت را به نام خود کنید.

مگر می‌شود در خواب هم پول درآورد؟

همه ما ضرب المثل “نامبرده رنج، گنج میسر نمی‌شود” را شنیده‌ایم. به همین دلیل وقتی به کسی می‌گوییم که می‌شود در خواب هم پول درآورد، به سختی باور می‌کند. اما واقعیت این است که ما نگفتیم بدون کار کردن پول دربیاورید. در واقع شما باید زحمت بکشید، تلاش کنید و شکست بخورید تا در نهایت به جایی برسید که حتی در خواب هم کسب درآمد داشته باشید.

مدتی قبل مقاله‌ای خواندم که در آن افراد به دو دسته تقسیم شده بودند. دسته اول کسانی هستند که با استفاده از زور و بازوی خود و یا با کار فیزیکی کسب درآمد می‌کنند و دسته دوم کسانی هستند که با تفکر و مغزشان پول به دست می‌آورند. اما دسته دوم هم به دو بخش تقسیم می‌شوند. قسمت اول کسانی هستند که مهارت و تفکرات‌شان را به دیگران می‌فروشند و قسمت دوم کسانی هستند که ذهن ثروت‌ساز دارند و خودشان پول تولید می‌کنند.

شما دوست دارید جزو کدام دسته باشید؟ تنها راهی که می‌توانید در خواب هم پول دربیاورید این است که ذهن و تفکر پولساز داشته باشید. باید همیشه به دنبال راهی باشید که با ساده‌ترین روش کسب درآمد کنید. باور کنید که کار سختی نیست و فقط به یک ایده پولساز نیاز دارید.

 

برای پول درآوردن در خواب به چه ابزاری نیاز داریم؟

راه‌های مختلفی برای کسب درآمد در خواب وجود دارد. برخی از این راه‌ها به ابزار و تجهیزات خاصی نیاز دارند. اما روش‌های جدیدی هم برای کسب درآمد در خواب وجود دارد که به ابزار و وسایل خاصی نیاز ندارند. تکنولوژی و فناوری کار را خیلی راحت‌تر از قبل کرده است. به همین دلیل بدون ابزار و دارایی خاصی هم می‌توان در خواب پول درآورد.

مثلا یکی از راه‌های پول درآوردن در خواب این است که تعدادی ملک و املاک داشته باشیم و آن‌ها را به دیگران کرایه دهیم. این کار به ملک و مکانی نیاز دارد که بتوانیم آن را اجاره دهیم. یا مثلا می‌توانید در بورس سرمایه‌گذاری کنید و بدون داشتن کار هم کسب درآمد کنید.

اما برخی از افراد هستند که بدون ملک یا سرمایه خاصی در خواب هم درآمد دارند. به عنوان مثال کسانی که صاحب فروشگاه اینترنتی هستند حتی ممکن است در موقع خواب هم سفارش دریافت کنند. پس حتی با کمترین تجهیزات و سرمایه هم می‌توان در خواب پول درآورد.

آیا کسب درآمد در خواب به تخصص یا مهارت نیاز دارد؟

بدون شک داشتن مهارت و تخصص خیلی به شما در رسیدن به اهداف‌تان و در نهایت کسب درآمد حتی در خواب کمک می‌کند. مثلا خیلی از مردم در دنیا به سمت سرمایه‌گذاری و خرید و فروش سهام می‌روند. اما فقط درصد کمی از آن‌ها مثل وارن بافت می‌توانند به ثروت عظیمی دست پیدا کنند. اما چرا؟ چون وارن بافت اطلاعات و تخصص زیادی در کار خود داشت و با تکیه به این علم توانست ثروت زیادی را به دست آورد.

درست است که داشتن تخصص و مهارت به ما در کسب درآمد خیلی کمک می‌کند اما بدون داشتن آن هم می‌توانیم کسب و کاری کوچک را راه‌اندازی کنیم و به درآمد بالایی برسیم. البته این را هم بگویم که در این صورت همچنان باید به دنبال کسب مهارت و دانش باشید.

اگر می‌خواهید در خواب هم درآمد داشته باشید، بهترین کار این است که روی خودتان سرمایه‌گذاری کنید. یعنی همواره به دنبال کسب دانش و مهارت‌های جدید باشید و سعی کنید راه‌های تازه‌ای برای تقویت خودتان و کسب و کارتان پیدا کنید. حتی وارن بافت در این زمینه می‌گوید: “بهترین کاری که می‌توانید انجام دهید این است که روی خودتان سرمایه‌گذاری کنید.”

شاید از خودتان بپرسید که چطور می‌توانم روی خودم سرمایه‌گذاری کنم؟ خیلی راحت فقط کافیست همواره بخشی از زمان و درآمد خود را صرف یادگیری و تجربه چیزهای جدید کنید. یعنی زمانی که کار نمی‌کنید به دنبال افزایش آگاهی و دانش خود باشید. مثلا از چند راه ساده زیر برای افزایش تخصص و مهارت خودتان استفاده کنید:

  • هر روز زمان خاصی را برای مطالعه صرف کنید
  • به پادکست‌ها و کتاب‌های صوتی گوش دهید
  • در کنفرانس‌ها، سمینارها و وبینارها شرکت کنید
  • ویدیوهای آموزشی را مشاهده کنید
  • در دوره‌های آموزشی آنلاین ثبت نام کنید
  • در مورد روش‌های موفقیت افراد بزرگ تحقیق کنید

چه مدت طول می‌کشد تا ۲۴ ساعته درآمد داشته باشیم؟

همه چیز به تلاش و کیفیت کار شما بستگی دارد. به طور کلی نباید انتظار داشته باشید که در مدت کوتاهی بتوانید در خواب هم درآمد داشته باشید. باید به تدریج کسب و کار خودتان را گسترش دهید تا زمانی برسد که در ۲۴ ساعت شبانه روز هم درآمد خوبی داشته باشید.

وقتی صحبت از کارهای این چنینی می‌شود خیلی‌ها فکر می‌کنند که نمی‌توان به عنوان کار ثابت روی آن‌ها حساب کرد. یعنی تصورشان این است که یک روز ممکن است درآمد داشته باشند اما چند روز بعد درآمدی کسب نکنند. در صورتی که این فکر کاملا اشتباه است و افراد زیادی هستند که از این راه درآمد ثابت و رو به رشدی دارند.

البته این را هم باید در نظر داشته باشید که از همان اول درآمد شما ثابت و بالا نیست. یعنی ممکن است گاهی درآمد داشته باشید اما چند روز هم هیچ درآمدی نداشته باشید. در این حالت باید همچنان با قدرت بیشتر روی کسب و کارتان سرمایه‌گذاری کنید تا آن‌قدر قوی و بزرگ شود که همیشه درآمدزا باشد.

 

با یک تصمیم ساده زندگی خود را برای همیشه تغییر دهید

اولین نکته در مورد پول درآوردن در خواب این است که امروزه روش‌های سنتی و قدیمی دیگر جواب نمی‌دهد. باید به دنبال روش‌هایی باشید که به کمک فناوری بتوانید کارهای خود را راحت‌تر انجام دهید. مثلا به جای یک فروشگاه فیزیکی باید به فکر راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی باشید؛ چون نیازی به حضور خودتان نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *