دانستنی

افزونه WP ROCKET – افزایش حرفه ای سرعت سایت

چکیده مطلب : افزونه wp rocket یک افزونه بسیار حرفه ای برای افزایش سرعت سایت میباشد که ما در این مطلب به برسی این افزونه بصورت کامل پرداخته ایم . با این افزونه شما خیلی راحت میتوانید سرعت لود سایت خود را ۳۰۰ برابر افزایش بدهید که این افزونه را همراه اموزش ان میتوانید در ادامه تهیه و دانلود کنید . پس با ما همراه باشید .

 

افزایش سرعت سایت با افزونه wp rocket :

 

کار اصلی این افزونه افزایش سرعت سایت است البته قابلیت های بسیار زیادی دارد  که با ان قابلیت ها میتونید سرعت سایت خود را ۳۰۰ برابر افزایش بدهید .

این را بدانید که سرعت بالای سایت تاثیر بسیار خوبی بر روی رتبه سایت شما میگذارد و رتبه سایت شما را بهبود میبخشد .

سرعت سایت به دو جهت مهم است :

۱_اول اینکه سرعت سایت یکی از فاکتور های مهم در سئو و بهینه سازی وبسایت میباشد . هرچه سرعت سایت شما بیشتر باشد گوگل سایت را کاربردی تر به کاربران نشان میدهد و رتبه بهتری را به سایت شما میدهد .

۲_سرعت سایت برای کاربران شما بسیار اهمیت دارد . فکر کنید سایتی کند است و سرعت لود صفحه پایین است هر چه این سایت محتوای بسیار خوبی داشته باشد ولی در هنگام باز شدن صفحات وب دیر لود بشود حوصله کاربر سر رفته و باعث میشود سایت شما را ببندد و به سراغ سایت دیگری برود .

در این مقاله ما کامل به برسی افزونه wp rocket به صورت کامل پرداخته ایم .

 

 

افزونه wp rocket یک افزونه جهت افزایش سرعت سایت شما میباشد . این افزونه اصلا نیاز به تنظیمات پیچیده ندارد  که در اموزش ویدیوییی افزونه wp rocket قرار داده شده است . این افزونه سرعت سایت شما را به شدت افزایش میدهد و باعث افزایش رتبه سایت شما در گوگل میشود.

 

این مطلب شامل نقدر و برسی چندین سایت خارجی است که افزونه wp rocket را برسی کرده اند.

 

برسی افزونه wp rocket :

در اینترنت افزونه های بسیار زیادی برای افزایش سرعت سایت است که با صورت رایگان و غیر رایگان در سطح وب وجود دارد که این افزونه ها از راه های مختلفی مثل کش کردن محتوا سایت , فشرده کردن کدهای css ,js html و… باعث افزایش سرعت سایت شما میشود .

 

البته افزونه های حرفه ای در این زمینه وجود دارد مثل w3 total cache و wp super cache plugin که سرعت سایت شما را به شدت افزایش میدهد . اما در بین این همه افزونه افزایش سرعت سایت بهترین ان ها افزونه wp rocket  میباشد که به شدت بر روی سایت شما اثر میگذارد و سرعت وبسایت شما را بالا میبرد که در ادامه یک برسی کلی از افزونه wp rocket نسبت به دیگر افزونه ها میپردازیم.

 

برسی پلاگین wp rocket نسبت به سایر افزونه ها :

 

 

 

 

همان گونه که در تصویر بالا مشاهده میکنید  رقابت سختی بین افزونه wp rocket و  w3 total cache وجود دارد ولی افزونه wp rocket با توجه به تست هایی که روی ان انجام شده عملکرد بهتری از خود نشان میدهد و نسبت به بقی افزونه ها بهتر و کاربردی تر است .

 

در اینجا به برخی موارد مقایسه شده در تصویر بالا میپردازیم .

 

۱_Quick setup :

افزونه wp rocket دارای پنل تنظیمات بسیار ساده و راحت میباشد . اصلا از تنظیمات سخت و پیچیده خبری نیست این افزونه دارای تنظیمات پیشفرض بوده که در فیلم اموزشی این افزونه به کلیه ی موارد پرداخته ایم .

 

۲_page caching :

کش کردن محتوا بهترین راه برای افزایش سرعت سایت میباشد . این کش محتوا باعث میشود که محتوا سایت شمابه صورت استاتیک در مرورگر کار بر ذخیره بشود .

 

۳_cache proloading :

این گزینه هم مربوط به کش کردن محتواست و عملکرد ان باعث افزایش سرعت لود سایت شما میشود , این گزینه سرعت ایندکس محتوا شما در موتور های جست و جو گر را بالا میبرد .

 

۴_gzip compression :

gzip compression یک ابزار بسیار قدرت مند برای افزایش سرعت سایت میباشد . کار با این ابزار فشردا سازی محتوا درون سایت است که این محتوا فشردا شده را به مرورگر شما تحویل میدهد و مرورگر این نسخه ی فشرده شده را به شما تحویل میدهد .

در نظر بگیرید که شما یک فایل ۲۰ مگابایتی از اینترنت دانلود میکنید و پس از ایکس ترک کردن ان فایل به ۵۰ مگابایت تبدیل میشود  که این کار توسط افزونه wp rocket انجام میشود

 

۵_browser caching :

با این ابزار فایل های استاتیک وبسایت شما مثل images , css , html ,js و…. در مرورگر کاربر ذخیره میشود تا کاربر پس از بارگذاری مجدد ان صفحه بار گیری دوباره این فایل ها نیاز نباشد  که باعث افزایش سرعت سایت میشود .

 

۶_google font optimization :

این ابزار جهت بهینه سازی فونت های گوگل عمل میکند .

 

۷_lazyload :

lazyload یک ابزار موثر جهت افزایش سرعت وبسایت میباشد که در افزونه wp rocket بسیار قدرتمند عمل میکند . این ابزار باعث میشود به جای اینکه تمام تصاویر باهم لود بشود فقط زمانی که کاربر به پایین اسکرول میکند عکس بازشود . در حقیقت این ابزار باعث میشود عکس ها در هنگام لود شدن با تاخیر لود شوند که این کار باعث افزایش سرعت سایت میشود .

 

۸_minification /concatenation :

این قسمت نیز مربوط به فشردا سازی فایل هاست که در افزونه wp rocket خیلی خوب عمل میکند .

 

۹_image optimization :

برخی عکس ها در داخل وبسایت ما دارای یک سری اطلعات هستند که قابل دیدن نیستند که این اطلاعات حجم یک عکس را به شدت افزایش میدهد به عنوان مثال : یک عکس با پسوند PNG که حجم ان ۲ مگابایت است با این ابزار میتوان حجم ان عکس را به شدت کاهش داد (مثلا حجم ۲ مگابایت را به ۲۰۰ کیلوبایت تبدیل کرد)

 

۱۰_CDN :

یک ابزار بسیار موثر است که باعث پایداری و کاهش پهنای باند شما میباشد . با CDN از خطرات حملات DDOS میتوانید در امان بمانید اگر وبسایت شما از این قابلیت پیروی کند میتوانید در افزونه wp rocket  ان را بهینه کنید .

 

۱۱_defer js loading :

این ابزار باعث لود شدن فایل های جاوا اسکریپت در وبسایت شما میشود که در نهایت باعث افزایش سرعت وبسایت شما میشود .

 

۱۲_DNS prefetching :

این ابزار باعث کاهش زمان شناسایی dns سایت شده که باعث میشود سرعت سایت شما افزایش یابد .

 

۱۳_mobile detetion :

بهینه سازی سرعت وبسایت برای موبایل که باعث افزایش سرعت لود سایت برای موبایل میشود .

 

۱۴_multisite compotibility :

افزونه wp rocket  با وردپرس شبکه سازگار است .

 

۱۵_multilingual compattibility :

افزونه wp rocket با وردپرس چند زبانه سازگار است .

 

روش اندازه گیری سرعت سایت :

برای سرعت سایت از سایت های gtmetrix , pingdom , google page speed test استفاده میشود  و با نصب افزونه wp rocket میتوانید تاثیر این افزونه بر سرعت سایت خود را مشاهده کنید . افزونه wp rocket باعث افزایش سرعت سایت و کاهش زمان لود سایت میشود .

 

با توجه به تصویر بالا مشاهده میکنید که سرعت یک وبسایت قبل و بعد نصب افزونه wp rocket چقدر تغییر کرد .افزونه wp rocket نسب به دیگر افزونه های افزایش سرعت سایت بهتر عمل میکند و میزان سرعت سایت را چندین برابر میکند .

 

نتیجه گیری :

همان گونه که گفتیم سرعت یک وبسایت خیلی تاثیر مثبتی دارد بخصوص سایت شما را برای موتور های جست و جو گر بهینه سازی میکند پس اگر یک وبسایت وردپرسی دارید پیشنهاد میکنم از این افزونه wp rocket استفاده کنید . افزونه wp rocket نسبت به دیگر افزونه ها عملکرد بهتری را از خود نشان داده است .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *