دانستنی

اموزش لینک سازی داخلی از ۰ تا ۱۰۰ تخصصی

چکیده مطلب : در مطلب قبل شما را به صورت کامل با لینک سازی خارجی اشنا کردیم اما در این مطلب میخوام شما را با  لینک سازی داخلی به صورت کامل اشنا کنم  . در اینجا به مباحث انواع لینک سازی داخلی , روش های لینک سازی داخلی و نکات تخصصی در لینک سازی داخلی میپردازیم  پس تا انتها همراه ما باشید .

 

چگونه لینک سازی داخلی انجام دهیم ؟

 

لینک سازی یا در اصطلاح لینک بیلدینگ یکی از موارد مهم در سئو و بهینه سازی وبسایت ها میباشد . لینک سازی به دو دسته لینک سازی داخلی و لینک سازی خارجی دسته بندی میشود که در بحث قبل به صور کامل به بحث لینک سازی خارجی پرداختیم  و در این مبحص قصد دارم شما را با لینک سازی داخلی اشنا کنم .

 

همان گونه که میدانید  یکی از فاکتور های اصلی و اساسی در سئو و بهینه سازی وبسایت  لینک سازی داخلی میباشد . لینک سازی داخلی یک امر بسیار مهم در سئو میباشد ولی با این حال خیلی از افراد  و متخصصین سئو  ان را نادیده میگیرند و به ان توجهی نمیکنند .

 

اگر کلمات سخت مثل “کسب درامد اینترنتی” , “کسب و کار اینترنتی” و… را مشاهده کنیدو تک تک رقبا را برسی کنید شایت ببینید که خیلی از سایت ها با لینک سازی خارجی بسیار کم از سایت هایی که لینک سازی خارجی بسیار زیادی دارند بالا تر هستند  که این میتواند به دو دلیل باشد :

  1. لینک سازی داخلی بسیار قوی
  2. لینک سازی خارجی با کیفیت

که ما در این مطلب فقط راجب لینک سازی داخلی توضیح میدهیم چون در مطلب قبل به صور کامل به لینک سازی خارجی به طور کامل پرداختیم .

لینک سازی داخلی چیست ؟

لینک سازی داخلی به لینک هایی که درون وبسایت شما به صفحات دیگر وبسایت شما داده میشود را لینک سازی داخلی گویند  . خیلی افراد فکر میکنند که لینک سازی داخلی در سئو تاثیر ندارد ولی این یک اشتباه بسیار بزرگ است . لینک سازی داخلی در سئو سایت شما بسیار مناسب است .

 

با لینک سازی داخلی در بین صفحات وبسایت باعث میشود که حس گوگل نسبت به سایت شما خوب شود و گوگل عاشق وبسایت شما بشود . شاید در نگاه اول ساخت لینک داخلی در وبسایت نه چندان پیشرفته و تخصصی نباشد و بلکه ممکن است برای صاحبان وبسایت بسیار خسته کننده باشد .

 

هنگامی که شما درون وبسایت خود لینک سازی داخلی انجام دهید باعث میشود وقتی کاربری وارد وبسایت شما بشود و مطلب شما را مطالعه کند اگر از ان مطلب خوشش امده باشد قطعا مطلب های دیگر شما را میخواند این باعث میشود که کاربران شما درون وبسایت شما بچرخند و گوگل قطعا عاشق این کار است .

 

و یک مزیت دیگری که در لینک سازی داخلی وجود دارد این است که هنگامی که شما بر روی کلمه کلیدی خود به مطالب مرتبط لینک میدهید , هنگامی که ربات ها و خزندگان گوگل سایت شما را برسی میکنند  از طریق ان کلمه که لینک شده  به یک صفحه قطعا ان صفحه را  برسی میکنند که این کار بر سئو سایت شما تاثیر بسیار مثبتی خواهد گذاشت .

 

 

با لینک سازی داخلی  قطعا به صورت چشم گیری امار بازدید سایت شما افزایش پیدا میکند و میزان نرخ پرش وبسایت شما یا Bounce rate شما کمتر میشود .هر چقدر میزان نرخ پرش در سایت شما کاهش پیدا کند سئو سایت شما بهبود مییابد و گوگل شما را در جایگاه بهتری قرار میدهد . کاربران با کلیک بر روی لینک ها به مطالب قدیمی تر منتقل میشوند و مطالب قدیمی را مطالعه میکنند همین امر باعث میشود که مدت زمان کاربر درون وبسایت شما بیشتر بشود  و هرچه کاربران درون وبسایت شما بیشتر بمانند  رتبه سایت شما بهتر و بهتر میشود .

 

شاید تا به الان فکر میکردین که لینک سازی داخلی تاثیر زیادی بر روی سایت شما ندارد ولی قطعا الان دیدید که خیلی تاثیر مثبتی بر روی سایت شما میگذارد در ادامه به شما توضیح میدهیم که چگونه با ساخت لینک داخلی وبسایت خود را برای موتور های جست و جو گر بهینه سازی کنید .

لینک سازی داخلی یا لینک داخلی چیست ؟

 

اگر با مفهوم لینک سازی داخلی اشناییت ندارید باید به شما بگم که , لینک داخلی لینکی است که یکی از صفحات وبسایت شما را به صفحات دیگر وبسایتتان  متصل میکند (طبق تعریف قبل )

 

ساختار لینک سازی داخلی :

 

 

 

 

 

همه وبسایت ها یک طرح کلی دارند که ساختار سایت را نشان میدهد  تصویر زیر میتواند یک طرح رایج لینک سازی داخلی حرفه ای باشد .

 

 

 

 

البته بعضی از وبسایت ها الگوریتم پیچیده تری از لینک سازی داخلی دارند که ساختار انها بسیار حرفه ای و پیچیده تر میباشد  مانند تصویر زیر :

 

 

 

 

البته شما اصلا نگران نباشید ساختار پیچیده ی لینک سازی مثل تصویر بالا اصلا نیاز نیست  شما اگر لینک های خود را مانند تصویر شماره ۲ بسازید  (به صورت معمولی ) باز نتیجه مطلوب را بر روی سایت شما میگذارد  . ساخت لینک داخلی بسیار ساده تر از ان چیزی که شما تصور میکنید است که تا پایان مطلب قول میدهم که شما لینک سازی داخلی را از ۰ تا ۱۰۰ یاد بگیرید .

 

لینک سازی داخلی چه تاثیری در سئو میگذارد  ؟

لینک سازی داخلی یکی از فاکتور های مهم سئو  میباشد و یا میتوان گفت ساخت لینک داخلی یکی از ارزشمند ترین سلاح های سئو است .

از ابتدای زمان راه اندازی شرکت گوگل تا به الان  الگوریتم های زیادی را گوگل  ساخته است . که دور زدن این الگوریتم ها تقریبا غیر ممکن شده است  و هر روز ساختار این الگوریتم ها پیچیده تر میشود . ساختار لینک داخلی یک ساختار بسیار ساده است که خیلی راحت شما میتوانید وبسایت خو را متحول کنید که این نوع لینک سازی داخلی جزء سئو کلاه سفید میباشد .

 

ساخت لینک داخلی باعث افزایش سرعت ایندکس شما میشود .

 

 

 

 

خزندگان گوگل برای مطالب وبسایت ها , لینک های موجود در اینترنت را دنبال میکنند . اگر وبسایت شما در لینک سازی داخلی قدرتمند باشد ربات های گوگل محتوای سایت شما را خیلی راحت پیدا میکنند و این را بدانید گوگل همیشه به دنبال محتوا جدید در وبسایت شماست اگر مطالب وبسایت شما به صورت زنجیره ای به یک دیگر متصل شده باشند عمل خزیدن برای ربات های گوگل بسیار ساده و سریع تر خواهد بود .

 

بهترین روش لینک سازی داخلی

 

۱_ یکی از بهترین روش های لینک سازی ان است که مقالات طولانی را به هم لینک بدهید این نوع لینک سازی بسیار قوی و حرفه ای میباشد این کار باعث میشود که لینک های داخلی وبسایت شما بسیار قدرتمند بشوند .

 

۲_صفحاتی مانند تماس با ما ,  درباره ما  و…نیاز به لینک سازی داخلی ندارند سعی کنید صفحات اصلی سایت خود را با کلمه کلیدی اصلی سایت خود لینک کنید .

 

۳_بهترین روش لینک سازی ان است که لینک خود را به روش انکرتکست ایجاد کنید .انکرتکست هم یعنی به کلماتی که از متن یک محتوا که به  صفحه دیگری لینک میشود به چنین کلمه یا کلماتی انکرتکست گویند .

۴_تا جایی که میتوانید به صفحات مشابه با کلمات کلیدی مشابه لینک بسازید  به عنوان مثال روی کلمه ” کسب درامد اینترنتی ”  لینک اموزش سئو را قرار ندهید این کار تاثیری در لینک سازی داخلی شما نمیگذارد  و گوگل دقیق  معنی کلماتی که به انها لینک شده را تشخیص میدهد .

 

۵_هنگامی که لینکی را بر روی مطلبی قرار میدهید حتما ان را BOLD کنید و رنگ ان را تغییر دهید تا نتیجه ی بهتری بگذارد .

 

 

 در لینک سازی داخلی چه کار هایی را نباید انجام داد ؟

 

 

۱_ نباید صفحات وبسایت خود را با انکرتکست های دقیق و یکسانی لینک کنیم .  بروز رسانی الگوریتم پنگوئن استفاده از انکرتکست های دقیق را ممنوع کرده است اگر این کار را کنید باعث جریمه شدن وبسایت شما میشود به عنوان مثال اگر شما مطلبی را برای کلمه کلیدی ” کسب و کار اینترنتی ” نوشتید به هیچ عنوان چه در لینک سازی خارجی و داخلی از انکر تکست ” کسب و کار اینترنتی ” به طور دائم استفاده نکنید .و میتوانید از انکر تکست های ” کسب و کار انلاین ” , ” راه اندازی کسب و کار اینترنتی ” و… استفاده کنید .

 

۲_در ساخت لینک داخلی از انکرتکست های ” اطلاعات بیشتر ” , ” اینجا کلیک کنید ” و… استفاده نکنید انکرتکست های عمومی در لینک سازی هیچ تاثیری نمیگذارد .

 

۳_دقت کنید که انکر تکست ها نباید از یک جمله طولانی تر باشد  هیچ وقت یک پاراگراف را به طور کامل به یک صفحه لینک نکنید  بهتر است انکرتکست در حد چند کلمه باشد .

 

 

محتوا قدیمی سایت را بروز کنید :

محتوا قدیمی سایتتان را با لینک های جدید بروز کنید . بروزرسانی  محتوای قدیمی یکی از روش های موثر سئو برای افزایش ترافیک سایت است . اگر شما بتوانید این روش را با لینک سازی داخلی ادغام کنید قطعا نتیجه مطلوب و خوبی را میگیرید .

هنگامی که شما محتوای قدیمی خود را بروزرسانی کنید , ربات های گوگل یک بار دیگر مطالب شما را بروز رسانی میکنند که این کار باعث افزایش شانس بیشتر برای گرفتن رتبه سایتتان در نتایج گوگل است .

 

نکات مهم در لینک سازی داخلی

 

برای قوی تر شدن لینک های داخلی این نکات بسیار کاربردی و مهم است :

۱_در لینک سازی داخلی کلمه کلیدی خود را در اولین پاراگراف قرار بدید و ان را bold کنید .(۱۰۰ کلمه اول)

۲_هنگام لینک سازی بر روی یک کلمه حتما کلمه را bold کنید و رنگ ان را تغییر بدهید .

۳_در متن مقاله به اخرین پست های وبلاگ خود لینک بدهید .

۴_در سراسر متن به کلمه مشابه لینک بدهید .

۵_در لینک سازی داخلی به لینک های داخلی اصلا تگ nofollow اختصاص ندهید و تمام لینک ها باید follow باشد .

۶_به صفحات محبوب سایت خود لینک بدهید .

 

جمع بندی :

 

همان گونه که مشاهده کردید  در سئو ساخت لینک داخلی بسیار مهم است .نداشتن لینک های داخلی  برای وبسایتتان بسیار مضر است و باعث میشود که کاربر ها و ربات های گوگل درون صفحات شما به بن بست بخورند که این بدترین چیز برای وبسایت شماست .

ساخت لینک در وبسایت از ان دسته تکنیک هایی است که بر سئو وبسایت شما تاثیر بسیار جدی میگذارد . اگر باور ندارید پیش نهاد میکنم این نکاتی را که به شما گفتیم  را برای مدت کوتاهی تست کنید و نتیجه ان را ببینید .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *