علم و تکنولوژی

بهترین سایت های فریلنسری ایرانی و خارجی در سال ۲۰۲۱

فریلنسینگ و فریلنسر دو مورد از مفاهیم بسیار مهمی هستند که این روزها در محافل مختلف در مورد آن‌ها صحبت می‌شود و ویروس کرونا هم به معروف‌تر شدن این دو واژه در ایران کمک زیادی کرده است. در این مقاله قصد داریم ابتدا توضیحاتی در مورد این سبک از کار ارائه کنیم و سپس ۱۰ مورد از بهترین سایت های فریلنسری ایرانی و خارجی را معرفی کنیم. در صورتی که تمایل دارید با یکی از بهترین روش‌ها برای کسب درآمد آشنا شوید تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

بهترین سایت های فریلنسری

مطالعات نشان می‌دهد که تا پایان سال ۲۰۲۹ نیمی از جمعیت جهان فریلنسر می‌شوند. چند سالی است که بحث فریلنسر و فریلنسری (یا فریلنسینگ) در کشور ما هم داغ شده و شاهد فعالیت افراد زیادی در قالب فریلنسری هستیم. فریلنسر به کسی گفته می‌شود که به صورت پروژه‌ای و برای خودش کار می‌کند. وی در واقع رئیس خودش است و درآمد خودش را هم خودش تعیین می‌کند. با زیاد شدن فریلنسرها، سایت‌های فریلنسری هم به تدریج شکل گرفتند که در واقع واسطه‌ای بین فریلنسرها و کارفرماها به حساب می‌آیند. در این مقاله قصد داریم بهترین سایت های فریلنسری ایرانی و خارجی سال ۲۰۲۱ را معرفی کنیم.

عضویت و فعالیت در این سایت‌ها به شما کمک می‌کند که درآمد بسیار خوبی کسب کنید و با بهترین مجموعه‌ها و شرکت‌ها جهان همکاری داشته باشید. از طرفی فعالیت در بهترین سایت های فریلنسری خارجی به شما این امکان را می‌دهد که در داخل ایران درآمد دلاری داشته باشید. در واقع درآمدتان به دلار و مخارجتان به تومان باشد. دیگر چه بهتر از این؟! پس اگر شما هم یک فریلنسر هستید و می‌خواهید با بهترین سایت های فریلنسری ایرانی و خارجی آشنا شوید، تا پایان این مقاله با ماه همراه شوید.

فریلنسینگ چیست و فریلنسر کیست؟

امروزه شاهد گسترش چشمگیر کسب و کارهای اینترنتی هستیم. یکی از بهترین روش‌های کسب درآمد از طریق اینترنت فریلنسری یا فریلنسینگ (Freelancing) است. مزایای این روش از کسب درآمد باعث شده است که روز به روز طرف‌داران بیشتری پیدا کند و اکنون تعداد زیادی از افراد به این شکل کار می‌کنند. در این بخش از مقاله قصد داریم تعریفی از این مدل از کسب و کار ارائه دهیم.

فریلنسینگ یا فریلنسری به معنای آزادکاری است. کسانی که به صورت فریلنسری کار می‌کنند، فریلنسر (Freelancer) هستند. فریلنسرها پروژه‌ای و برای خودشان کار می‌کنند و به همین خاطر تعیین میزان حقوق و دستمزدشان هم بر عهده خودشان است. امروزه تمامی افرادی که دورکار یا آزادکار هستند و در زمینه‌های مثل ترجمه، طراحی گرافیک، نوشتن آگهی تبلیغاتی، مشاوره کسب و کار، بازاریابی، دیجیتال مارکتینگ، ویراستاری، طراحی سایت و نرم افزار فعالیت دارند، با عنوان فریلنسر شناخته می‌شوند.

یک سری آمار و ارقام در مورد زندگی فریلنسرها

مطالعات زیادی پیرامون فریلنسرها و زندگی آن‌ها شکل گرفته است. این مطالعات نشان می‌دهد که ۶۷ درصد فریلنسرها تمام‌وقت به این کار مشغول هستند، ۱۳ درصد آن‌ها به صورت پاره‌‌وقت در این زمینه فعالیت می‌کنند و ۱۷ درصد کارمند تمام‌وقت و فریلنسر پاره‌وقت هستند. جالب است بدانید که ۶۷ درصد فریلنسرها مرد و ۳۳ درصد زن هستند. ۹۰ درصد کل فریلنسرها در خانه خودشان کار می‌کنند؛ به این معنا که یک اتاق کار برای خودشان آماده کرده‌اند و در آن مشغول به کار هستند و ۸ درصد آن‌ها هم ترجیح می‌دهند یک دفتر خصوصی در بیرون خانه داشته باشند.

دلیل محبوبیت فریلنسری برای افراد

مطالعات نشان می‌دهد که اکثر فریلنسرها عاشق کار و حرفه خودشان هستند. تاکنون روی دلیل علاقه آن‌ها به این شکل از کار مطالعاتی صورت گرفته است. در ادامه نتیجه این مطالعات را به صورت کاملاً مختصر و مفید توضیح خواهیم داد:

  • ۲۶ درصد از افراد به خاطر آزادی و انعطاف‌پذیری بالایی که فریلنسری به آن‌ها می‌دهد طرفدار آن هستند. اولین دلیل خیلی از افراد همین انعطاف‌پذیری زمانی است.
  • ۲۱ درصد از افراد به این خاطر فریلنسری را انتخاب کرده‎اند که به علایق خودشان برسند. مثلاً کسی که عاشق نوشتن باشد می‌تواند به فعالیت در بهترین سایت های فریلنسری ایرانی و خارجی یک درآمد عالی برای خودش رقم بزند.
  • ۱۶ درصد از فریلنسرها بر این باور هستند که فریلنسری یک کار شگفت انگیز است؛ چون با حضور در این زمینه خودتان آقای خودتان هستید و می‌توانید بدون اینکه کسی به شما امر و نهی کند، درآمد خوبی کسب کنید.
  • ۱۴ درصد از کسانی که به فریلنسری روی آورده‌‎اند، اصلی‌ترین دلیل خود را برای فعالیت در این زمینه بیکاری یا اخراج از کار عنوان کرده‌اند. دلیلش هم کاملاً مشخص است. در سال گذشته کشور با ویروس کرونا روبرو شد و همین همه‌گیری یک تنه تکلیف بسیاری از کسب و کارها را یک سره کرد. در نتیجه بسیاری از افراد مجبور شدند که به دورکاری یا فریلنسری روی بیاورند. در سال گذشته بسیاری از افراد با استفاده از بهترین سایت های فریلنسری ایرانی و خارجی توانستند درآمد خوبی کسب کنند.
  • ۱۴ درصد دیگر کسانی که از آن‌ها نظرسنجی شد اولین دلیل برای فریلنسر خود را به این صورت عنوان می‌کنند: «واقعاً نمی‌دانیم چه شد که به خودمان آمدیم و دیدیم فریلنسر هستیم و داریم با تکیه بر بهترین سایت های فریلنسری کسب درآمد می‌کنیم.»
  • ۹ درصد از افرادی که به فریلنسری روی آورده‌اند می‌گویند اگر کسی ۸ ساعت فریلنسر باشد و با یک لپ تاپ در خانه‌اش کار کند، می‌تواند درآمد بسیار بهتری نسبت به کارمندی کسب کند. برای بعضی اصلی‌ترین دلیل حرکت در زمینه فریلنسری درآمد بالا است.

چرا فریلنسرها باید از سایت های فریلنسری استفاده کنند؟

درست است که برخی از فریلنسرها به صورت مستقل و مجزا دست به کار می‌شوند و با شرکت‌ها و افراد مختلف وارد مذاکره می‌شود، با آن‌ها قرارداد می‌بندند و مشغول کار می‌شوند ولی یک سری دیگر از فریلنسرها هم هستند که ترجیح می‌دهند با سایت های فریلنسری کار کنند. دلایل مختلفی وجود دارد که فریلنسرها را مجاب می‌کند که باید از سایت‌های فریلنسری استفاده کنند. در ادامه به چند مورد از این دلایل اشاره شده است:

۴ دلیل استفاده از سایت های فریلنسری

۱. مشکل بودن پیدا کردن مشتری

بسیاری از کسب و کارهای اینترنتی ترجیح می‌دهند با بهترین سایت های فریلنسری کار کنند و سفارش خودشان را در آن‌جا ثبت کنند. به همین خاطر معمولاً با افراد وارد مذاکره نمی‌شود. از این رو پیدا کردن مشتری برای فریلنسرها کار ساده‌ای نیست. از طرفی اگر کسی بتواند وارد بهترین سایت های فریلنسری شود و در آن‌ها کار کند، به ترتیب خود آن‌ سایت‌ها به او رتبه بهتری می‌دهند و مشتریان بیشتری سراغ آن‌ها می‌آیند و در نتیجه پیدا کردن مشتری با استفاده از عضویت در این سایت‌ها خیلی راحت می‌شود.

۲. مارگزیده از ریسمان سیاه و سفید می‌ترسد!

گاهی فریلنسرها از یک کارفرما سفارش می‌گیرند، آن سفارش را انجام می‌دهند ولی هیچ وجهی بابت آن دریافت نمی‌کنند. عکس این هم اتفاق می‌افتد. گاهی کارفرما سفارش را به فریلنسر می‌دهد و پیش‌پرداخت را هم پرداخت می‌کند ولی هر چه منتشر می‌ماند هیچ فایل از سوی فریلنسر برای او ارسال نمی‌شود یا فایلی که ارسال می‌شود آن نتیجه لازم را ندارد. پس یکی از دلایل مهم استفاده از سایت‌های فریلنسری این است که بعضاً سر کارفرما یا فریلنسر کلاه رفته است.

۳. پرداخت به موقع دستمزد

گاهی مسئله اصلی پرداخت به موقع دستمزد است. بهترین سایت های فریلنسری سعی می‌کنند با یک برنامه منظم و دقیق وجه را برای فریلنسر پرداخت کنند. این در حالی است که ممکن است وقتی مستقیماً با کارفرما کار می‌کنید، از این جهت به مشکل بخورید.

۴. درآمد دلاری از طریق همکاری با بهترین سایت های فریلنسری خارجی

یکی از فرصت‌های عالی برای کسب درآمد به صورت دلاری، کار با سایت‌های فریلنسری خارجی است. در صورتی که به زبان انگلیسی مسلط باشید می‌توانید داخل ایران و در کنار عزیزان خود زندگی کنید و یک درآمد فوق‌العاده برای خودتان رقم بزنید.

تاکنون تلاش کردیم که مهم‌ترین دلایل فریلنسری را بیان کنیم و سپس دلایل استفاده از سایت‌‎های فریلنسری توسط فریلنسرها را توضیح دهیم. اکنون زمان آن فرارسیده است که بهترین سایت های فریلنسری ایرانی و خارجی را بررسی کنیم.

آشنایی با بهترین سایت های فریلنسری ایرانی

سایت‌های فریلنسری عالی در چند سال گذشته واقعاً عملکردی فوق‌العاده از خود به نمایش گذاشتند و توانستند فریلنسرها و کارفرماهای زیادی را جذب کنید. سایت‎های مثل پونیشا توانستند فضای کار فریلنسینگ را در ایران متحول کنند.

۱. سایت پونیشا (Ponisha) از بهترین سایت های فریلنسری

پونیشا از بهترین سایت های فریلنسری
صفحه ی اصلی سایت فریلنسری پونیشا

سایت پونیشا تاکنون توانسته یکی از بهترین سایت های فریلنسری ایران باشد و در این زمینه بسیار موفق عمل کرد. بر اساس مطالعات صورت‌گرفته در زمان نگارش این مقاله، پونیشا بیش از ۲۷۰ هزار فریلنسر ماهر جذب کرده و بیش از ۶۰ هزار پروژه موفق انجام داده است.

پونیشا به شما این امکان و اختیار را می‌دهد که در زمینه‌های گوناگونی از جمله تایپ و ترجمه، تولید محتوا، نصب و راه اندازی وردپرس، طراحی گرافیک و لوگو، طراحی اپلیکیشن اندرویدی و بازی، برنامه‌نویسی وب و نرم افزار، خدمات سئو و دیجیتال مارکتینگ و طراحی قالب وردپرس فعالیت کنید. کارفرماها می‌توانند به کمک پونیشا یک تیم برای کارهای فریلنسری خودشان داشته باشند.

توجه داشته باشید که عضویت در پونیشا و ۵ پیشنهاد نخستی که به کارفرماها می‌دهید کاملاً رایگان است ولی برای پیشنهادهای بعضی باید هزینه بپردازید. همچنین توجه داشته باشید که ۱۰ درصد از درآمد شما از انجام پروژه‌های پونیشا متعلق به سایت است. یکی از مهم‌ترین مزایای سایت پونیشا این است که کاربران (فریلنسرها و کارفرماها) می‌تواند خیلی راحت با این سایت کار کنند.

۲.درآمد از طریق سایت  فریلنس پارس

(www.freelancepars.com)

فریلنس پارس ، یک سایت فریلنسینگ و دورکاری برای سفارش و انجام پروژه های اینترنتی در ایران است. انواع پروژه ها و نیازهای کاری و شغلی در زمینه های سفارش تایپ، تولید محتوا، ترجمه زبان های مختلف، طراحی گرافیک، عکاسی، ادیت عکس و فیلم، برنامه نویسی، طراحی سایت، دستیار مجازی، آهنگسازی و ویرایش صوت، معماری، نقشه کشی، مدلسازی و… در این سایت قابل تعریف و اجراست.کارفرمایان، نیازها یا پروژه های خود را در این سایت به صورت رایگان مطرح کرده و متخصصان یا فریلنسرهای سایت، با ارائه پیشنهاد همکاری، پروژه‌ها را انجام داده و تحویل می‌دهند. کارفرما، پس از ثبت پروژه و توافق نهایی با فریلنسر بر سر هزینه و روش انجام کار، هزینه پروژه را واریز کرده و سایت، مبلغ را نزد خود نگه می‌دارد. پس از انجام کار و تحویل به کارفرما، تایید و رضایت او، مبلغ برای فریلنسر آزاد می‌شود. با این قابلیت که در اصطلاح “پرداخت امن” نامیده می‌شود، هم کارفرما از انجام پروژه خود اطمینان دارد و هم فریلنسر از واریزی مبلغ توسط کارفرما.

مراحل ثبت نام و عضویت در سایت فریلنس پارس

۱-در سایت به عنوان فریلنسر ثبت نام کنید و ایمیل و شماره موبایل خود را تایید کنید.

www.freelancepars.com

۲- سپس پروفایل خود را کامل کنید و مهارت‌ها، سابقه تحصیلی، شغلی و… را بنویسید.

۳- اگر نمونه کارهای مناسبی دارید، در سایت آپلود کنید.

۴- وارد قسمت پروژه های سایت شده، پروژه های مد نظر و مرتبط با مهارت ها و توانایی های خود را پیدا کنید و آن‌هایی که از نظر زمانی و هزینه، مایل به انجام آن‌ها هستید را ثبت پیشنهاد زده و مبلغ پیشنهادی، زمان و توضیحات لازم را برای کارفرما بنویسید.

۳. سایت کارلنسر (Karlancer) از بهترین سایت های فریلنسری

کارلنسر از بهترین سایت های فریلنسری
صفحه ی اصلی سایت فریلنسری کارلنسر

سایت کارلنسر هم یکی دیگر از بهترین سایت های فریلنسری ایرانی است  که در زمینه‌های مختلفی فعالیت می‌کند و مخاطبان زیادی هم دارد. از جمله مزایایی که این سایت دارد این است که ثبت پروژه در پلتفرم کارلنسر برای کارفرما کاملاً رایگان است. همچنین وقتی کار به صورت کامل انجام شد و کارفرما پرداخت را انجام داد ۲ درصد از مبلغ پروژه به حساب کارفرما (به عنوان امتیاز) برگشت داده می‌شود.

همچنین فریلنسرها هم در این سایت رتبه‌بندی می‌شوند و رتبه‌شان به صورت کاملاً مشخص و معین در این وب‌سایت مشخص است تا کارفرماها بتوانند برای انجام کارها خود به بهترین‌ها مراجعه کنند. یکی دیگر از امتیازهای دیگری که کارلنسر برای کارفرماها در نظر می‌گیرد، حسن انجام کار است. تا زمانی که کارفرما رضایت خود را از کار اعلام و کار را تأیید نکند، پرداخت برای فریلنسر صورت نمی‌گیرد. همچنین امکان گفتگو بین کارفرما و فریلنسر در بخش چت سایت کارلنسر وجود دارد.

در صورتی که کارفرما از کار رضایت نداشته باشد، فریلنسر موظف است اشکالات و مواردی که کارفرما اعلام کرده است را اصلاح و مجدداً برای بازبینی ارسال کند. کارلنسر در زمینه‌های مختلفی به فریلنسرها پروژه می‌دهد. از جمله زمینه‌های فعالیت کارلنسر می‌توان به طراحی گرافیک، تولید محتوا، ترجمه، تولید انیمیشن، دیجیتال مارکتینگ، برنامه نویسی، طراحی سایت، سئو و گویندگی اشاره کرد.

۴. سایت انجام میدم (Anjammidam)

صفحه ی اصلی سایت فریلنسری انجام میدم

سایت انجام میدم هم یکی دیگر از بهترین سایت های فریلنسری ایرانی است که به فریلنسرها این امکان را می‌دهد که توانمندی‌های خود را به محصولات و خدماتی مناسب برای فروش و عرضه تبدیل کنند. این سایت هم در زمینه‌های مختلفی از جمله تبلیغات و بازاریابی، تایپ، ترجمه، نویسندگی، گرافیک، برنامه‌نویسی، دستیاری مجازی، تولید انیمیشن، موسیقی و صدا فعالیت می‌کند و تاکنون بیش از ۲۷۴ هزار پروژه موفق در آن انجام شده است.

یکی از معایب این سایت نسبت به سایت‌های فریلنسری دیگر این است که بخش زیادی از مبلغ پروژه (۲۰ درصد) به سایت تعلق می‌گیرد که واقعاً بالا است. مزیت سایت انجام میدم این است که اگر فریلنسر خوش‌قول باشد و پروژه را به موقع و باکیفیت تحویل دهد، ۵ تا ۸ درصد از کمیسیون (از ۲۰ درصد) کم می‌شود. در ادامه به یک سری از مزایای این سایت فریلنسری ایرانی اشاره شده است:

  • این امکان وجود دارد که کارفرما در بین بسته‌های مختلف خدمات بر اساس قیمت، سوابق فروشنده و نظر مشتریان قبلی، مقایسه و انتخاب کند
  • سپردن کار به افراد حرفه‌ای و توانمندی که خاطر شما را از هر جهت آسوده می‌کنند
  • فقط در صورتی که وجه پرداختی کارفرما به فریلنسر داده می‌شود که فریلنسر کار را تکمیل کند
  • تاکنون بیش از ۲۷۴ هزار پروژه موفق در انجام میدم ثبت و انجام شده است

۵. سایت پارسکدرز (Parscoders)

صفحه ی اصلی سایت فریلنسری پارسکدرز

سایت پارسکدرز چهارمین سایت از لیست بهترین سایت های فریلنسری ایرانی است که بیش از ۱۳ سال سابقه خدمت به مردم را دارد و تا زمان نگارش این مقاله، بیش از ۷۴۶۵۰ پروژه موفق در کارنامه خودش ثبت کرده است. تعداد خریداران راضی در این سایت ۴۸۵۱۶ تن بیان شده است. نزدیک به ۲۵۴ هزار فریلنسر ماهر و توانمند با این سایت فریلنسری کار می‎کنند و کارفرماهایی که سفارش خود را در این سایت ثبت کرده‌اند بر این باور هستند که پارسکدرز از نظر کیفیت واقعاً یکی از بهترین‌های بازار است.

۵ دلیل که راه‌اندازی کسب و کار با ایده‌ کپی را جذاب می‌کند

یکی از مزایای مهم پارسکدرز، سهولت کار با آن است و همین فاکتور است که نظر بسیاری از کارفرماها و فریلنسرها را جلب کرده است. این سایت هم در زمینه‌های گوناگون فریلنسری مثل تایپ، ترجمه، تولید محتوا، سئو، ویراستاری و برنامه نویسی فعالیت دارد. کارمزد سایت پارسکدرز برای کاربران ۸ تا ۱۰ درصد مبلغ پروژه است ولی این مزیت را دارد که عضویت در آن رایگان است. البته اگر بخواهید مدل و شکل عضویت خود را ارتقا دهید و پروژه‌های بیشتر و بهتری بگیرید، باید مبالغ مشخصی را بپردازید.

۶. سایت کاریشه (Karishe)

صفحه ی اصلی سایت فریلنسری کاریشه

سایت کاریشه پس از کار و تلاش فراوان و ارائه بهترین خدمات به کارفرماها و فریلنسرها توانست نام خود را در لیست بهترین سایت های فریلنسری ایرانی جای دهد و اکنون در زمینه‌های مختلفی مثل طراحی تیزر، انیمیشن، برنامه نویسی وب‌سایت، برنامه نویسی موبایل، ترجمه، تایپ، تولید محتوا، طراحی تجربه کاربری (UX) و رابط کاربری (UI)، طراحی گرافیک و طراحی بنر و لوگو فعالیت می‌کند.

آمار خود سایت کاریشه در زمان نگارش این مقاله نشان می‌دهد که این سایت حدود ۴۶ هزار فریلنسر را جذب کرده و با آن‌ها همکاری دارد. سایت کاریشه هم از پرداخت امن استفاده می‌کند؛ به این معنا که دستمزد پروژه فقط زمانی به فریلنسر پرداخت می‌شود که کارفرما رضایت خود را از پروژه اعلام کند.

یکی دیگر از مزایای سایت کاریشه این است که یک سیستم داوری و حل اختلاف دارد. در صورتی که بین کارفرما و فریلنسر اختلافی به وجود آمد، مشکل خود به این سیستم ارجاع می‌دهند و متعهد می‌شوند که حق مخالفت با رأی نهایی سیستم کاریشه را ندارند. وقتی مشکل ثبت شد، دو طرف می‌توانند مدارک برحق بودن خود را در سیستم حل اختلاف کاریشه ثبت کنند. البته کارفرما و فریلنسر می‌توانند قبل از صدور رأی به توافق برسند. اگر ۵ روز از ثبت اختلاف بگذرد و توافقی صورت نگیرد، رأی صادر می‌شود و طرفین این اختلاف ملزم به اجرای این حکم هستند. با مراجعه به سایت کاریشه می‌توانید اطلاعات بیشتری در مورد سیستم حل اختلاف کاریشه کسب کنید.

آشنایی با بهترین سایت های فریلنسری خارجی

در بخش قبلی بهترین سایت های فریلنسری ایرانی را معرفی کردیم. اکنون نوبت به بهترین سایت های فریلنسری خارجی رسیده است که در این بخش ۵ مورد از این سایت‌ها را هم معرفی می‌کنیم. در این بین ممکن است یک سؤال مهم در ذهن مخاطبان شکل بگیرید که با این همه تحریم و موانع بانکی چگونه یک فریلنسر می‌تواند در ایران، دستمزد فعالیت خود را از یک سایت فریلنسری خارجی بگیرد و آن دستمزد را چگونه به ریال تبدیل کند. در بخش بعدی مقاله به صورت مختصر و مفید به این مسئله پرداخته‌ایم.

۱. سایت فریلنسر (Freelancer) از بهترین سایت های فریلنسری

Freelancer از بهترین سایت های فریلنسری
صفحه ی اصلی سایت فریلنسری Freelancer

می‌توان سایت Freelancer را به عنوان یکی از باتجربه‌ترین، کارآمدترین و بهترین سایت های فریلنسری جهان شناسایی کرد. تحقیقات روی سایت فریلنسر نشان می‌دهد که این سایت حدود ۵۱۶۱۲۵۸۱ فریلنسر در ۲۴۷ کشور، منطقه و قلمروی جهان دارد و تاکنون نزدیک به ۲۰ میلیون پروژه را به انجام رسانده است. این سایت به تمام کشورهای جهان این امکان را می‌دهد که پروژه‌های فریلنسری خود را ثبت کنند. این سایت در بین فریلنسرهای ایرانی هم شناخته شده است و فریلنسرهای ایرانی که به زبان انگلیسی مسلط هستند، می‌توانند درآمد بسیار خوبی از این سایت کسب کنند.

در سایت فریلنسر امکان گفتگوی زنده بین کارفرما و فریلنسر وجود دارد. همچنین مبلغ پروژه در صورتی برای فریلنسر پرداخت می‌شود که کارفرما رضایت خودش را از کار اعلام کند. از طرفی یک سامانه رهگیری زمانی در سایت فریلنسر وجود دارد که فریلنسر می‌تواند میزان پیشرفت هر پروژه را در آن ثبت کند و به کارفرما اطلاع دهد.

در سایت فریلنسر کارهای مختلفی در زمینه زبان برنامه‌نویسی PHP، طراحی وب‌سایت، طراحی گرافیک، طراحی اپلیکیشن موبایل، ساخت اپلیکیشن اندروید و آیفون، فتوشاپ، طراحی لوگو و غیره صورت می‌گیرد.

۲. سایت آپ ورک (Upwork) از بهترین سایت های فریلنسری

Upwork از بهترین سایت های فریلنسری
صفحه ی اصلی سایت فریلنسری Upwork

سایت Upwork یکی از غول‌های صنعت فریلنسری است و بسیاری از متخصصان آن را به عنوان یکی از بهترین سایت های فریلنسری جهان می‌شناسند. این سایت در سال ۱۹۹۸ تأسیس شد. کارفرماهای زیادی با این سایت کار می‌کنند و به همین خاطر فریلنسرهای فعال در این سایت از بهترین و حرفه‌ای‌ترین فریلنسرها در سطح جهانی هستند. این سایت بیش از ۲۰ سال است که یکی از سردمداران فریلنسینگ در جهان به حساب می‌آید.

در صورتی که در زمینه توسعه اپلیکیشن موبایل، سئو، طراحی سایت، بازاریابی در رسانه‌های اجتماعی، تولید محتوای متنی و طراحی گرافیک تخصص و مهارتی دارید و می‌توانید با زبان انگلیسی با کارفرماها ارتباط برقرار کنید، این فرصت را از دست ندهید. کارفرماها هم می‌توانند در این سایت با بهترین و کارآمدترین فریلنسرها ارتباط برقرار کنند. حدود ۱۶ میلیون فریلنسر با این سایت کار می‌کنند. ایجاد حساب در آپ ورک کاملاً رایگان است. همچنین آپ ورک هم مثل سایت فریلنسر زمانی وجه را به فریلنسر می‌دهد که کارفرما رضایت خود را از انجام کار اعلام کند.

۳. سایت فلکس جابز (FlexJobs)

صفحه ی اصلی سایت فریلنسری Flexjobs

سایت FlexJobs هم یکی از دیگر از بهترین سایت های فریلنسری خارجی است که از سال ۲۰۰۷ تاکنون با قدرت فعالیت می‌کند و تاکنون بیش از ۶۰۰۰ شرکت در جهان سفارش‌ها و پروژه‌های فریلنسری خود را در این سایت ثبت کرده‌اند. البته این سایت برای عضویت از کاربران مبلغ مشخصی را دریافت می‌کند که در صورتی که حساب پی پال تأییدشده داشته باشید می‌توانید حق عضویت این سایت را خریداری کنید.

توجه داشته باشید که کارها و موقعیت‌هایی که از سوی کارفرمایان در سایت فلکس جابز ثبت می‌شود، صرفاً فریلنسری نیستند. بعضی از این موقعیت‌ها، کارهای ثابتی هستند که یک شرکت برای استخدام نیروی کار به صورت غیرحضوری، درخواست خود را در این سایت ثبت کرده است. این سایت در زمینه‌های مختلفی از جمله حسابداری، بیمه، ورود اطلاعات محصولات در سایت، آموزش و کلیه پروژه‌های فریلنسری فعالیت می‌کند.

همچنین سایت فلکس جابز این امکان را به کاربران خود می‌دهد که به صورت مستقیم با هم همکاری و مسائل مالی را هم بدون واسطه حل و فصل کنند. شرکت‌ها برای استخدام نفرات مورد نیاز می‌توانند در سایت فلکس جابز آزمون استخدامی برگزار کنند.

۴. سایت فایور (Fiverr)

صفحه ی اصلی سایت فریلنسری Fiverr
صفحه ی اصلی سایت فریلنسری Fiverr

سایت Fiverr یکی از کارآمدترین، مشهورترین و بهترین سایت های فریلنسری در جهان به حساب می‌آید و تاکنون فریلنسرهای زیادی را جذب کرده است. یکی از مزایای سایت فایور این است که فریلنسرها پس از پایان کار خود می‌توانند حاصل کار را در معرض دید عموم بگذارند تا کارفرمایان بتوانند با مشاهده نمونه کارهای موجود بهترین انتخاب ممکن را داشته باشند و از طرفی فریلنسرها با این کار تلاش می‌کنند که بهترین کار ممکن را از خود به نمایش بگذارند. سایت فایور یک سری مزایای خاص دارد که در ادامه به یک سری از این مزایا اشاره شده است:

  • اولین مزیت این سایت برای کارفرماها این است که برای هر بودجه‌ای کار و فریلنسر دارد. کافی است کارفرما وارد سایت شود، سفارش خودش را ثبت کند و سپس بودجه‌ای که می‌تواند به این کار اختصاص دهد را اعلام کند.
  • تعداد فریلنسرهای سایت فایور به قدری زیاد است که خیلی راحت می‌توانید بهترین فریلنسر را برای پروژه خود انتخاب کنید.
  • سایت فایور هم مثل بهترین سایت های فریلنسری جهان از سیستم پرداخت امن استفاده می‌کند؛ به این معنا که تا وقتی کارفرما رضایت خودش را از کار اعلام نکند هیچ پرداختی برای فریلنسر انجام نمی‌شود.
  • سایت فایور در زمینه‌های مختلفی مانند بازاریابی دیجیتال (دیجیتال مارکتینگ)، نوشتن، ترجمه، طرافی گرافیک و لوگو، تولید ویدیو و انیمیشن، موسیقی و محتوای صوتی، برنامه‌نویسی، کسب و کار، سبک زندگی و داده فعالیت می‌کند.
  • این سایت در کنار موقعیت‌های شغلی برای فریلنسرها، امکان یادگیری مهارت‎های مختلف را هم برای آن‌ها فراهم کرده است که با شرکت در این دوره‌ها می‌توانند اطلاعات خود را در مورد مسائل مختلف افزایش دهند.

۵. سایت تاپتل (Toptal)

صفحه ی اصلی سایت فریلنسری Toptal
صفحه ی اصلی سایت فریلنسری Toptal

آخرین سایت بین بهترین سایت های فریلنسری خارجی، سایت Toptel است که اسم آن از دو کلمه تاپ (Top) به معنای بهترین و تل (مخفف کلمه Talent) به معنای استعداد شکل گرفته است. تاپتل به معنای بهترین استعدادها است. این سایت ادعا می‌کند که ۳ درصد از بهترین استعدادها در زمینه فریلنسری را در اختیار دارد و پروژه‌ها را به این افراد واگذار می‌کند تا کارفرماها به صورت کامل از نتیجه کار راضی باشند. در این سایت بزرگان طراحی نرم افزار، برنامه‌نویسی، مدیریت مالی،  مدیریت محصول و مدیریت پروژه مشغول کار و فعالیت هستند. شرکت‌های بزرگی همچون مایکروسافت بسیاری از کارهای فریلنسری خود را در این سایت ثبت می‌کنند.

روند گزینش فریلنسر در سایت تاپتل بسیار دشوار است و به همین خاطر ما به فریلنسرهای مبتدی توصیه می‌کنیم که از همان ابتدای کار سراغ این سایت نروند. فریلنسرهای حرفه‌ای که تمایل دارند با شرکت‌های بزرگ و معروف دنیا کار کنند می‌توانند وارد مراحل گزینش این سایت عالی شوند.

 یک سؤال مهم: چگونه پولمان را از سایت‌های فریلنسری خارجی بگیریم؟

حالا فرض کنید که وارد حوزه فریلنسری شدید و خواستید از این راه درآمد خوبی کسب کنید و خودتان را به عنوان یک فریلنسر پردرآمد مطرح کنید. اولین کاری که باید انجام دهید این است که یک حساب تأییدشده در سایت فریلنسری مورد نظر خودتان ایجاد کنید. وقتی این کار را با دقت تمام انجام دادید. زمان آن است که یک شماره حساب به آن سایت بدهید تا پول‌ها را برای شما واریز کند.

در این مرحله شما به مشکل خواهید خورد؛ زیرا اولاً درآمد این سایت‌ها به صورت ارزی (دلار، یورو یا پوند) است و شما باید این مبلغ را به ریال تبدیل کنید. مسئله این است که حساب‌های بانکی ایرانی در این سایت‌ها تحریم هستند. پس باید با استفاده از سایت‌ها یا شرکت‌های واسطه ایرانی یک حساب تأییدشده یا اصطلاحاً «وریفای‌شده» در پی پال، مستر کارت یا ویزاکارت تهیه کنید تا سایت فریلنسری بتواند درآمد شما را به آن شماره حساب واریز کند. سپس می‌توانید از طریق صرافی‌های آنلاین مبلغ دلاری موجود در آن حساب را به ریال تبدیل و به حساب بانکی ایرانی خودتان واریز کنید.

شاید فرض کنید که این فرایند خیلی پیچیده و دشوار است ولی اصلاً چنین نیست؛ چون سایت‌های واسطه زیادی وجود دارد که کار را آسان کرده و به ما این امکان را داده که درآمد ارزی خود را از یک سایت خارجی بگیریم و سپس به راحتی آن را به ریال تبدیل کنیم. درست است که تحریم‌ها کار را دشوار و پیچیده کرده ولی باز هم انجام همه کاری در کشورمان ممکن است!

با سایت‌های فریلنسری به درآمد ایده‌آل خود دست پیدا کنید

بهترین سایت های فریلنسری ایرانی و خارجی دارند تلاش می‌کنند که شما به عنوان یک فریلنسر هم به کسب و کارها و سازمان‌های مختلف خدمت کنید و هم درآمد خوبی کسب کنید. در صورتی که تازه‌کار هستید و مشتری ندارید، درنگ نکنید و از خدمات سایت‌های فریلنسری استفاده کنید. البته سایت‌های فریلنسری هم جدیداً با مشکلات عجیبی مواجه شده است. به عنوان مثال بعضی از فریلنسرها قیمت را خیلی پایین می‌آورند و به همین خاطر نان سایر فریلنسرها را آجر می‌کنند. البته مطمئن باشید که این افراد خیلی سریع از بازار خارج می‌شوند؛ زیرا کاهش قیمت در نهایت نتیجه‌ای جز کاهش کیفیت و از دست دادن مشتری ندارد.

بنابراین اگر یک فریلنسر حرفه‌ای هستید و با فوت و فن حرفه خود آشنایی دارید، مطمئن باشید که موفق می‌شوید و خیلی راحت در بهترین سایت های فریلنسری به درآمد عالی و شهرت خوب دست پیدا می‌کنید. در صورتی که از این مقاله لذت بردید پیشنهاد می‌شود مقاله خلاصه کتاب مدیریت زمان اثر برایان تریسی را مطالعه کنید. مدیریت زمان و ایجاد تعادل بین کار و زندگی یکی از دغدغه‌های اصلی فریلنسرها است که با خواندن این مقاله می‌توانید درک بهتری از مسئله مدیریت زمان پیدا کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *