دانستنی

بهترین سایت های فریلنسری ایران به انتخاب کاربران

بهترین سایت های فریلنسری افزایش بار کاری و فرصت های شغلی را برای فریلنسرها ساده و آسان می کند.

یک سایت فریلنسر درجه یک می تواند به شما کمک کند. صرف نظر از موقعیت، خواه شما یک فریلنسر تمام وقت باشید، فردی که می خواهد در خانه کار کند یا شخصی که به تازگی وارد دنیای فریلنسری شده است. سایت‌های فریلنسری نیز می‌توانند در طرف دیگر حصار به شما کمک کنند: اگر نیاز به یافتن یک فریلنسر برای انجام کارهایی برای شما یا کسب‌وکارتان دارید، عالی هستند.

هنگامی که می خواهید یک سایت فریلنسری پیدا کنید، فاکتورهای زیادی وجود دارد که باید در نظر بگیرید. برخی مشاغل و فرصت های بیشتری نسبت به دیگران دارند، در حالی که برخی از صنایع و فرصت های متنوع تری اداره می شوند. برخی از آنها را خواهید دید که سریعتر و برخی دیگر کندتر هستند هنگام فهرست کردن افتتاحیه های جدید. و، البته، باید در مورد نرخ های پرداخت فکر کنید و اینکه سایت ها با چه سرعتی این پرداخت ها را انجام می دهند.

هنگامی که می خواهید یک وب سایت فریلنسری پیدا کنید، فاکتورهای زیادی وجود دارد که باید در نظر بگیرید. برخی مشاغل و فرصت های بیشتری نسبت به دیگران دارند، در حالی که برخی از صنایع و فرصت های متنوع تری اداره می شوند. برخی از آنها را خواهید دید که سریعتر و برخی دیگر کندتر هستند و البته، باید در مورد نرخ های پرداخت آنها فکر کنید و اینکه سایت های فریلنسری با چه سرعتی این پرداخت ها را انجام می دهند.

ما فهرستی از بهترین سایت‌های فریلنسری ایران به انتخاب کاربران را گردآوری کرده‌ایم، بنابراین اگر می‌خواهید بدانید که باید از کدام سایت‌ها استفاده کنید، ادامه مطلب را بخوانید.

بهترین سایت های فریلنسری ایران

برای مشاهده نظرات و تجربه کاربران هر یک از سایت های فریلنسری می توانید بر روی باکس های مربوطه کلیک کنید.

سایت فریلنسری انجام میدم

سایت انجام میدم به عنوان یک مجموعه دانش بنیان، بستری رو فراهم کرده تا همه افراد در هر کجای کشور با هر توانمندی که دارند در قالب مجموعه ای از خدمات برای فروش ارائه دهند.

این سایت متشکل از مجموعه ای از کارشناسان، طراحان و متخصصان ایرانی در زمینه های طراحی، فناوری و کسب و کار می باشد.

 

سایت فریلنس پارس

فریلنس پارس ، یک سایت فریلنسینگ و دورکاری برای سفارش و انجام پروژه های اینترنتی در ایران است. انواع پروژه ها و نیازهای کاری و شغلی در زمینه های سفارش تایپ، تولید محتوا، ترجمه زبان های مختلف، طراحی گرافیک، عکاسی، ادیت عکس و فیلم، برنامه نویسی، طراحی سایت، دستیار مجازی، آهنگسازی و ویرایش صوت، معماری، نقشه کشی، مدلسازی و… در این سایت قابل تعریف و اجراست.کارفرمایان، نیازها یا پروژه های خود را در این سایت به صورت رایگان مطرح کرده و متخصصان یا فریلنسرهای سایت، با ارائه پیشنهاد همکاری، پروژه‌ها را انجام داده و تحویل می‌دهند. کارفرما، پس از ثبت پروژه و توافق نهایی با فریلنسر بر سر هزینه و روش انجام کار، هزینه پروژه را واریز کرده و سایت، مبلغ را نزد خود نگه می‌دارد. پس از انجام کار و تحویل به کارفرما، تایید و رضایت او، مبلغ برای فریلنسر آزاد می‌شود. با این قابلیت که در اصطلاح “پرداخت امن” نامیده می‌شود، هم کارفرما از انجام پروژه خود اطمینان دارد و هم فریلنسر از واریزی مبلغ توسط کارفرما.

مراحل ثبت نام و عضویت در سایت فریلنس پارس

۱-در سایت به عنوان فریلنسر ثبت نام کنید و ایمیل و شماره موبایل خود را تایید کنید.

۲- سپس پروفایل خود را کامل کنید و مهارت‌ها، سابقه تحصیلی، شغلی و… را بنویسید.

۳- اگر نمونه کارهای مناسبی دارید، در سایت آپلود کنید.

۴- وارد قسمت پروژه های سایت شده، پروژه های مد نظر و مرتبط با مهارت ها و توانایی های خود را پیدا کنید و آن‌هایی که از نظر زمانی و هزینه، مایل به انجام آن‌ها هستید را ثبت پیشنهاد زده و مبلغ پیشنهادی، زمان و توضیحات لازم را برای کارفرما بنویسید.

سایت فریلنسری کارلنسر

کارلنسر هدف اصلی خود را فراهم نمودن امکان دسترسی به بازار کار و اشتغال برای منخصصین در گوشه و کنار کشور عنوان می کند. م همچنین یادآور می شود مهارت و دانش در همه جا وجود دارد و برابر بودن فرصت های کاری برای افراد باعث رونق و شکوفایی بیشتر اقتصادی می شود.

کارلنسر توانسته به عنوان پلتفرم فریلنسری نیاز های بسیاری از افراد از جمله کارفرماها و افرادی که به صورت دورکاری انجام می دهند قدم بزرگی در این زمینه بردارد.

سایت فریلنسری پارسکدرز

یکی از سایت های فریلنسری مطرح در کشور پارسکدرز می باشد. این سایت توانسته بستری فراهم کند تا فریلنسرها و کارفرماها بتوانند با هم دیگر کار کنند.

سایت فریلنسری پونیشا

پونیشا معتقد است که توانسته برای همه امکاناتی را فراهم کند تا بتوانند با اطمینان و بدون حضور فیزیکی با یکدیگر کار کنند.

همچنین مدعی است که می تواند کمک کند ار وقت خود بهتر استفاده کنید و درآمد بیشتری کسب کنید.

خصوصیات بهترین سایت های فریلنسری

فریلنسرها در حال حاضر نیرویی هستند که باید روی آنها حساب کرد. تعداد آنها دائماً در حال گسترش است. شرکت ها، بزرگ و کوچک، از نیروی دور کار استفاده می کنند و انعطاف پذیری کار را بخشی از زندگی روزمره خود می کنند.

همه‌گیری COVID-19 بسیاری از مشاغل را مجبور کرده است که استخدام فریلنسرها را شروع کنند حتی اگر قبلاً اصلاً به آن فکر نکرده بودند. در نتیجه، بسیاری از سازمان ها مزایای پرسنل از راه دور را تشخیص داده اند.

پیمانکاران مستقل نیز به نوبه خود از برنامه های انعطاف پذیر و بهبود تعادل بین کار و زندگی لذت می برند. علاوه بر این، به نظر می‌رسد که فریلنسرها شغل آزاد را بر سایر مدل‌های استخدامی ترجیح می‌دهند. پیش بینی می شود تا سال ۲۰۲۷، سهم فریلنسرها در ایالات متحده به ۵۰.۹٪ برسد. بدیهی است که تقاضا برای بازارهای آزاد در حال حاضر بیشتر از همیشه است.

سایت‌های فریلنسری به کارفرمایان و فریلنسرها بسترهای مناسبی برای یافتن کار و استخدام استعدادهای جدید ارائه می‌دهند. با این حال، با وجود تعداد زیادی از پلتفرم‌های آنلاین فریلنسری موجود، هیچ یک از آنها کامل نیستند. این نشان دهنده فرصتی برای یک کسب و کار برای پیوستن به آن و توسعه یک بازار مستقل است که می تواند شکاف های موجود را بپوشاند.

فریلنسری چیست ؟

بازار خدمات فریلنسری یک پلت فرم آنلاین است که در آن مشاغل می توانند پیمانکاران فردی را برای انجام برخی کارها از راه دور پیدا کرده و استخدام کنند. وب سایت هایی فریلنسری در بین مشاغل دیجیتال بسیار محبوب هستند. آنها به عنوان واسطه ای عمل می کنند که راهی امن و راحت برای قرارداد با کارشناسان از راه دور برای پروژه های یک بار مصرف می کنند.

سایت های فریلنسری چگونه برای مشتریان خود مفید هستند؟

به عنوان یک مشتری، می‌توانید از یک پلتفرم برای جستجوی فریلنسرها و آژانس‌هایی استفاده کنید که طیف وسیعی از خدمات مانند طراحی، بازاریابی، کپی‌نویسی و توسعه نرم‌افزار را ارائه می‌دهند.  سایت های فریلنسری از الگوریتم‌های کلان داده برای تجزیه و تحلیل شغلی که پست کرده‌اید استفاده می‌کند و قبل از زدن دکمه جستجو، انتخابی از نامزدهای احتمالی را به شما پیشنهاد می‌دهد.

در اینجا لیست کاملی از گزینه هایی است که مشتریان از طریق وب سایت هایی فریلنسری دریافت می کنند:

  • ارسال شغل و استخدام پرسنل
  • به عنوان یک مشتری، می توانید وظایفی ایجاد کنید و آنها را در یک وب سایت پست کنید و منتظر پاسخ های فریلنسرها از نقاط مختلف جهان باشید.

به عنوان یک قاعده، سایت‌های فریلنسری از الگوریتم‌هایی استفاده می‌کنند که به شما کمک می‌کنند جالب‌ترین موارد را انتخاب کنید، مهارت‌ها، قیمت‌ها و نظرات آنها را در مورد کارشان مقایسه کنید.

بررسی پیشنهادات موجود و انتخاب مناسب برای شما

از طرف دیگر، می توانید با بررسی پیشنهادات ارائه شده توسط متخصصان مختلف شروع کنید. به عنوان مثال، اگر نیاز به ساخت یک وب سایت دارید، می توانید از طریق پیشنهادات فریلنسرها مرور کنید و مناسب ترین آنها را برای خود انتخاب کنید.

استعدادیابی را برای انتخاب استعداد مناسب استخدام کنید

اگر نیاز دارید بهترین ها را برای شغل خود استخدام کنید، اما زمانی برای استخدام ندارید، می توانید از پیشاهنگان سایت های فریلنسری بخواهید که نامزدها را برای شما انتخاب کنند. انجام ارزیابی های حرفه ای استعداد تضمین می کند که متخصصانی که استخدام می کنید ۱۰۰% واجد شرایط و قابل اعتماد هستند.

درخواست بسته استعداد برای شرکت ها

بعضی از سایت های فریلنسری طرحی دارند که به طور خاص برای شرکت های بزرگی که به دنبال راه های انعطاف پذیر برای استخدام و مدیریت فریلنسر برای خود هستند، ایجاد شده است. مشتریان سازمانی جدا از یافتن استعدادهای مناسب، مجموعه‌ای از ابزارها را برای مدیریت پروژه، حقوق و دستمزد، گزارش‌دهی و ردیابی پیشرفت فریلنسرها دریافت می‌کنند.

سایت های فریلنسری چگونه برای فریلنسرها کار می کند؟

برای ارائه‌دهندگان خدمات، الگوریتم‌هایسایت های فریلنسری بر اساس نمایه‌های آن‌ها مشاغل تطبیقی را ارائه می‌کنند. فریلنسرها و آژانس ها نیز می توانند پروژه ها را جستجو کرده و به دعوت های مشتریان پاسخ دهند. با افزایش تعداد پروژه های با موفقیت انجام شده، شانس ارائه دهندگان خدمات برای جذب مشتریان بیشتر نیز افزایش می یابد.

مشخصات کاربر دقیق

فریلنسرها می توانند پروفایل های کاربری از جمله سابقه کاری کامل و فهرست مهارت ها را ایجاد کنند. آنها حتی می توانند ویدیوها را اضافه کنند تا تأثیر قوی تری بر کارفرمایان بالقوه خود بگذارند و تخصص خود را به نمایش بگذارند.

مجموعه ای از کانال های ارتباطی

سایت های فریلنسری راه های مختلفی را برای تماس با مشتریان بالقوه به فریلنسرها ارائه می دهد: مناقصه برای مشاغل، ایجاد و تبلیغات پروژه های آنها، یا تماس با استخدام کنندگان برای مشاوره شغلی، و تطبیق آنها با کارفرمایان بالقوه.

پردازش پرداخت امن

اکثر سایتهای فریلنسری به ‌جای کشف روش‌های پیچیده برای پذیرش پرداخت‌های بین‌المللی، انتقال مستقیم و قانونی پرداخت را به فریلنسرها ارائه می‌کند. فریلنسرها می توانند برای پرداخت با قیمت ثابت یا تعیین نرخ ساعتی مراجعه کنند. آنها می توانند از طریق پلتفرم با مشتریان خود تماس بگیرند، آنها را فاکتور بگیرند و درآمد آنها را پیگیری کنند.

فرصت های کسب و کار

علاوه بر این، سایت های فریلنسری به فریلنسرها امکان می دهد با یکدیگر شریک شوند و آژانس های مجازی ایجاد کنند. پلتفرم فریلنسر به آنها ساختار نمایندگی و فرصتی برای انتقال از حرفه ای مستقل به صاحبان مشاغل با همکاری سایر فریلنسرها ارائه می دهد.

مروری بر گزینه های موجود سایت های فریلنسری

اگر می خواهید یک سایت فریلنسری بسازید، یکی از اولین کارهایی که باید انجام دهید این است که وب سایت های فریلنسری را بررسی کنید. گزینه های زیادی در این سایت ها برای فریلنسرها وجود دارد.

جایگزین ها را با تخصص ارتقا دهید

طرح

متخصص در طراحی وب سایت و طراحی گرافیک، وب سایت های تخصصی به کارفرمایان کمک می کند تا متخصصان با تجربه را استخدام کنند و شغل طراحی پیدا کنند.

همچنین گزینه های دیگری برایسایت های فریلنسری وجود دارد که در آن شرکت ها می توانند استعدادهای طراحی را جستجو کنند و طراحان می توانند کار خود را تبلیغ کنند. به عنوان مثال، بعضی از این سایتها حتی مجموعه ای از ابزارهای طراحی اختصاصی را برای کاربران خود ارائه می دهد.

نوشتن محتوا

استخدام فریلنسرها برای مشاغل نویسندگی کاری است که شرکت ها، بزرگ و کوچک، به طور منظم انجام می دهند. وب‌سایت‌هایی وجود دارند که در آن مشتریان می‌توانند متخصصان محتوا را برای انواع کارها استخدام کنند: از اسکریپت‌نویسی گرفته تا ایجاد استراتژی محتوا برای یک تجارت. برای متخصصان محتوا نویسی، چنین خدماتی جایگزین مناسبی برای کارهای حضوری است.

کد نویسی

تعدادی وب سایت وجود دارد که به طور خاص برای شرکت هایی که به دنبال استخدام توسعه دهندگان از راه دور برای وظایف برنامه نویسی خود هستند، هدف قرار می گیرند. این وب سایت ها مشتریان را قادر می سازند تا از بین انواع قیمت ها و صلاحیت ها انتخاب کنند.

موسیقی

صنعت موسیقی نیز ارتباط تنگاتنگی با تبلیغات و سرگرمی دارد. برای شرکت هایی که به دنبال استخدام نوازندگان، خواننده ها، ترانه سراها و تهیه کنندگان هستند، وب سایت های تخصصی یک جایگزین جالب ارائه می دهند.

۷ ویژگی بهترین سایت های فریلنسری

چنین وب سایت هایی معمولاً کاملاً دارای امکانات هستند و روند کامل کار با یک فریلنسر را پوشش می دهند. بنابراین، تقریباً غیرممکن است که همه آنها را در یک لیست ساده قرار دهیم.

با این حال، ویژگی های خاصی وجود دارد که در هسته هر بازار آزاد وجود دارد.

در اینجا مجموعه ای از ویژگی های رایج برای بهترین وب سایت های فریلنسری آورده شده است:

۱.ثبت نام و مشخصات کاربر

سایت های فریلنسری معمولاً دو نوع کاربر دارند – مشتریان و فریلنسرها. همچنین می‌توانید یک نوع نمایه دیگر را معرفی کنید – آژانس‌ها.

به غیر از عکس، بیوگرافی، مهارت‌ها و فهرستی از پروژه‌های تکمیل‌شده، نمایه کاربر (فریلنسر) می‌تواند حاوی اطلاعات اضافی باشد:

  • رتبه بندی و بررسی. نمایش تعداد پروژه های تکمیل شده، میزان رضایت کلی، و همچنین برخی اطلاعات دیگر می تواند در انتخاب پیمانکاران یا مناقصه برای یک پروژه بسیار مفید باشد. به همین دلیل است که اجرای یک سیستم رتبه بندی و بررسی قابل اعتماد و شفاف مهم است.
  • نمونه کارها. نمونه کد، دیپلم و اسکرین شات های محصول نیز می تواند به فریلنسرها کمک کند تا تجربه خود را نشان دهند.
  • آزمون های مهارتی راه دیگری برای اثبات تخصص خود به عنوان یک فریلنسر و انتخاب درست به عنوان یک مشتری است.
  • تایید. شما باید مطمئن شوید که شخصی که پشت حساب است کلاهبردار نیست و می توان به او اعتماد کرد. بنابراین، شما باید مکانیزمی را پیاده سازی کنید که به شما امکان می دهد فریلنسرها را شناسایی کرده و هویت آنها را تأیید کنید. این را می توان با کمک شناسه و/یا تماس تصویری انجام داد.

۲.جستجوی پیشرفته

کاربران باید بتوانند با استفاده از فیلترهای مختلف، مانند دامنه، مهارت‌های خاص، نرخ ساعتی، تاریخ ارسال و غیره، پروژه‌ها/کاربران آزاد موجود را مرور کنند.

۳.فهرست مشاغل

کاربران (مشتریان) باید بتوانند پروژه های خود را روی پلتفرم پست کنند تا به فریلنسرها بفهمانند که به دنبال مهارت های خاصی هستند.

۴.مکانیسم مناقصه

فریلنسرها باید بتوانند به آگهی های شغلی مربوطه پاسخ دهند و خدمات خود را ارائه دهند.

۵.پیام رسانی

این یک اتاق گفتگوی خصوصی است که در آن مشتری می تواند با فریلنسرهای از پیش انتخاب شده صحبت کند و در مورد جزئیات پروژه صحبت کند. بعداً در صورت لزوم می توان از آن به عنوان یک ابزار ارتباطی پروژه استفاده کرد.

۶.ابزارهای مدیریت پروژه

یک راه حل محبوب برای بازار خدمات فریلنسر، افزودن ویژگی ثبت زمان برای اطمینان از شفافیت کار فریلنسر است. همچنین روشی مناسب برای ردیابی زمان کار شده برای پروژه های ساعتی است.

۷.پرداخت ها

سایت های فریلنسری معمولاً کلیه معاملات بین مشتری و پیمانکار را انجام می دهد. یک راه حل محبوب، گزینه پرداخت سپرده است. همچنین باید با محبوب ترین درگاه های پرداخت آنلاین و همچنین کارت های اعتباری یکپارچه سازی کنید.

علاوه بر این، می‌توانید امتیازات خاصی (ویژگی‌های حرفه‌ای) را برای آن دسته از کاربرانی که مایل به پرداخت برای آنها هستند، معرفی کنید. به عنوان مثال، بعضی از سایت های فریلنسری خدمات شخصی را به نامزدهای پیش آزمون از یک مجموعه استعداد منحصر به فرد از متخصصان اثبات شده ارائه می دهد. همچنین تقویت وب سایت خود با یک برنامه تلفن همراه مفید خواهد بود تا فریلنسرها همیشه بتوانند با مشتریان خود در تماس باشند.

چگونه بهترین سایت فریلنسری ایجاد کنیم!

نقشه راه برای توسعه یک وب سایت فریلنسری:

۱.جایگاه کسب و کار خود را انتخاب کنید

هدف قرار دادن یک بازار خاص همیشه ایده خوبی است. هیچ راهی وجود ندارد که بتوانید محصولی بسازید که همه را برآورده کند. مخاطبان خاص خود را پیدا کنید و محصول خود را با در نظر گرفتن نیازهای آنها بسازید.

چندین نمونه از چنین رویکردی وجود دارد: بعضی از سایت های فریلنسری به طور خاص طراحان را هدف قرار می دهد، در حالی که بعضی دیگر در ابتدا خود را به عنوان مکانی برای دریافت خدمات ارزان و فریلنسینگ سریع معرفی می کرد.

۲.در مورد مدل کسب و کار بازار تصمیم بگیرید

تصمیم گیری در مورد نحوه جذب درآمد بسیار مهم است قبل از اینکه واقعاً شروع به توسعه یک بازار مستقل کنید. مدل کسب و کار، در نهایت، سفر مشتری و نوع رابط کاربری را که برای پلتفرم خود خواهید ساخت، دیکته خواهد کرد.

در مجموع، حدود ۱۰ مدل کسب و کار در بازار وجود دارد، اما ابزارهای اصلی درآمدزایی شامل موارد زیر است:

  • کارمزد فروش: اگرچه اعتقاد بر این است که این مدل یکی از پیچیده‌ترین مدل‌ها برای راه‌اندازی و نگهداری است، اما درآمد ثابتی برای شما به ارمغان می‌آورد. تحت مدل «کارمزد فروش»، شما بخشی از هر فروش را که از طریق بازار کار آزاد شما انجام می‌شود، دریافت می‌کنید. گزینه های شما شامل شارژ یک هزینه ثابت، هزینه بر اساس درصد یا هر دو است.
    به عنوان مثال، بعضی از سایت های فریلنسری به صورت پلکانی کارمزد را دریافت می کنند و مثلا: از ارائه دهندگان خدمات ۲۰٪ کارمزد از اولین صورتحساب ۵۰۰ دلاری، ۱۰٪ از هر صورتحساب ۵۰۰,۰۱ دلار تا ۱۰,۰۰۰ دلار و ۵٪ از هر صورتحساب بیش از ۱۰,۰۰۰ دلار از ارائه دهندگان خدمات دریافت می کند.
  • مدل اشتراک: این مدل که برای بازارهای آنلاین بهترین تلقی می‌شود، شما را قادر می‌سازد تا در قالب پرداخت‌های عضویت ماهانه، سه‌ماهه یا سالانه درآمد کسب کنید. مدل اشتراک مزایای مشخصی نسبت به پرداخت های یکباره دارد زیرا تضمین می کند که بازار شما حتی در پرتلاطم ترین دوره راه اندازی به خوبی پایدار است.
    همیشه ایده خوبی است که انواع اشتراک‌های مختلف را با مجموعه‌های متفاوتی از خدمات ویژه اضافه کنید. برای مثال، پیشنهادات عضویت سایت های فریلنسری بسته به قیمت متفاوت است و شامل طیف متفاوتی از خدمات برای افراد، مشاغل و شرکت‌ها می‌شود.
  • کارمزد پردازش و تراکنش پرداخت: این مدل به شما امکان می دهد برای هر تراکنش مالی که در بازار شما انجام می شود، کارمزد کمی دریافت کنید. برای پردازش عضویت، درآمد فروشنده، تبلیغات و پرداخت های فهرست بندی پول دریافت می کنید. به عبارت ساده، هرچه پرداخت های بیشتری را پردازش کنید، بهتر است.
    به عنوان مثال، سایت های فریلنسری بین المللی پرداخت را به ۱۷۰ کشور ارائه می دهد و برای پردازش هر تراکنش مشتری/ارائه دهنده خدمات، ۳ درصد کارمزد دریافت می کند. از جنبه منفی، اجرای این مدل درآمدی سخت است و مشتریان معمولاً راضی نیستند.
  • ویژگی‌های حمایت‌شده: این می‌تواند یک محصول برجسته یا نمایه‌های تجاری در صفحه اصلی یک پلت فرم فریلنسینگ یا بالای فهرست‌ها باشد. این مدل به اعضا اجازه می دهد تا در معرض دید بیشتری قرار گیرند، و همچنین ممکن است در خبرنامه های ایمیل و پست های وبلاگ ذکر شود.
    مدل درآمدی تبلیغات حمایت شده به طور گسترده توسط بسیاری از بازارهای آنلاین استفاده می شود و سایت های فریلنسری نیز از این قاعده مستثنی نیست. نرخ ها ممکن است بسته به نوع تبلیغات و طول دوره تبلیغات متفاوت باشد.
  • تبلیغات از طرف تبلیغ‌کنندگان شخص ثالث: این مدل درآمدی مشابه مدل ویژگی‌های حمایت‌شده کار می‌کند، اما این بار این شرکت‌های شخص ثالث هستند که می‌توانند از طریق پلتفرم فریلنسر شما تبلیغ کنند.
    شما می توانید از مدل های تبلیغاتی مانند: CPI (هزینه برای نمایش)، PPC (پرداخت به ازای کلیک)، هزینه هر پست و هزینه در هر دوره استفاده کنید. همچنین می توانید از نرم افزارهای تبلیغاتی مانند AdSense برای قرار دادن تبلیغات استفاده کنید.

پلتفرم‌های فریلنسینگ همچنین ممکن است از هزینه‌های ثبت نام یا مدل پرداخت به ازای سرنخ برای جذب درآمد استفاده کنند.

همانطور که می بینید، این مدل های درآمد ممکن است مشتریان، ارائه دهندگان خدمات، اشخاص ثالث یا همه موارد فوق را هدف قرار دهند. به عنوان یک قاعده، یک مدل غالب خواهد بود، اگرچه پلتفرم های فریلنسینگ معمولاً از ترکیبی از چندین مدل پرداخت استفاده می کنند.

۳.الزامات خود را نهایی کنید

مرحله تعریف پروژه محل خوبی برای شروع است. قبل از اینکه به طراحی و توسعه بپردازید، باید دقیقاً بفهمید که چه چیزی مورد نیاز است. این باعث صرفه جویی در زمان و تلاش شما در دراز مدت می شود.

۴.طراحی

گام بعدی ایجاد هویت بصری و یک رابط کاربری برای بازار آزاد آنلاین خود است. فرآیند UX/UIdesign معمولاً شامل چندین مرحله است:

  • تحلیل و بررسی
  • وایرفریمینگ
  • طرح

۵.نمونه سازی

به محض اینکه طراحی گرافیکی را در اختیار دارید، می توانید محصول خود را در عمل ببینید یا حتی آن را با کاربران واقعی آزمایش کنید. این زمانی است که نمونه سازی سریع وارد عمل می شود. به اندازه توسعه به زمان (و پول) زیادی نیاز ندارد، با این حال ثابت می کند که برای تأیید مفروضات شما در مراحل اولیه بسیار مفید است.

۶.توسعه بازار

اکنون که طراحی بصری و UX خود را ایجاد، آزمایش و جلا داده اید، می توانید آن را در کد قرار داده و یک وب سایت بازار بسازید.

اگر یک CTO با تجربه در تیم خود ندارید، توصیه می کنیم با یک ارائه دهنده فناوری قابل اعتماد برای استخدام یک تیم توسعه اختصاصی همکاری کنید. این تیم به شما کمک می کند تا پشته فناوری بهینه را انتخاب کنید و حداقل مجموعه ای از ویژگی های قابل اجرا را برای شروع تعریف کنید.

۷.آزمایش

اگرچه ما به آزمایش بعد از مرحله توسعه اشاره کردیم، اما معمولاً به موازات یکدیگر پیش می روند. گاهی اوقات تست ها حتی قبل از خود کد نوشته می شوند (در مورد توسعه تست محور).

با این حال، صرف نظر از رویکردی که در پیش می گیرید، اگر می خواهید بازاری کاربردی و موفق بسازید، تضمین کیفیت کاملاً ضروری است.

۸.راه اندازی و بهبود مستمر

پس از راه‌اندازی وب‌سایت بازار خود، توسعه به پایان نمی‌رسد. شما باید روی بهبود محصول خود و مقیاس گذاری آن کار کنید. همیشه کاری هست که بتوانید بهتر انجام دهید، درست مثل همیشه جایی برای رشد.

چگونه سایت فریلنسری خود را رقابتی نگه دارید

اگر می خواهید یک سایت فریلنسری ایجاد کنید، مهم است که بدانید این بازار به شدت اشباع شده است. محصول شما باید بتواند در مقابل رقبا بایستد.

در اینجا چند نکته در مورد نحوه ایجاد یک وب سایت فریلنسری که رقابتی و تجاری مناسب است آورده شده است:

  • تجزیه و تحلیل بازار را به طور کامل انجام دهید. برای متمایز شدن از دیگران، باید بدانید با چه کسی رقابت می کنید. رقبای خود، مزایا و معایب آنها را بشناسید. اگر می بینید که تقاضا برای آن وجود دارد، از آنها برای ساخت محصول بهتر استفاده کنید یا چیزی کاملا متفاوت ایجاد کنید.
  • در مورد مخاطب هدف خود و نیازهای آن اطلاعات کسب کنید. بهترین استراتژی این است که مشکل خاصی را هدف قرار دهید که کاربران با آن مواجه هستند و به آنها کمک کنید تا آن را حل کنند. آیا مخاطب خاصی وجود دارد که توسط سایر بازارهای خدمات فریلنسری نادیده گرفته شده است؟ به عنوان مثال، پلتفرم های کوچک برای طراحان، کپی رایترها یا توسعه دهندگان تخصصی (مانند بلاک چین، یک زبان برنامه نویسی خاص و غیره) اغلب از وب سایت های همه منظوره محبوب تر هستند.
  • نقطه فروش منحصر به فرد خود را پیدا کنید. چه چیزی محصول شما را از بقیه بازارهای فریلنسری متفاوت می کند؟ می‌توانید جایگاه خاصی را برای هدف‌گیری پیدا کنید یا پیچ و تاب خاصی به محصول خود اضافه کنید تا آن را متمایز کنید.
  • مدل های مختلف کسب و کار را در نظر بگیرید. هیچ مدل کسب و کار بازار آزاد واحدی وجود ندارد. می‌توانید یک پلتفرم انحصاری با دسترسی ۱۰۰٪ پولی بسازید، اما در این مورد، مطمئن شوید که می‌توانید در ازای آن چیزی واقعاً برجسته ارائه دهید. یک گزینه محبوب تر این است که هزینه خدمات را از پولی که از طریق پلت فرم شما پرداخت می شود، دریافت کنید. از طرف دیگر، می توانید خدمات پلتفرم خود را به صورت رایگان ارائه دهید و فقط برای ویژگی های حرفه ای هزینه دریافت کنید.
  • با ویژگی ها و فناوری های جدید آزمایش کنید. لیست ویژگی هایی که توسط بازارهای خدمات فریلنس استفاده می شود هرگز ۱۰۰٪ کامل نیست. همیشه چیزی وجود دارد که می توانید اضافه کنید. به عنوان مثال، می‌توانید با برخی از محبوب‌ترین ابزارهای مدیریت پروژه یکپارچه‌سازی کنید، یک ربات چت سرویس اضافه کنید تا به کاربران خود در انجام کارهای روزمره کمک کند، ویژگی غربالگری نامزد مبتنی بر هوش مصنوعی و غیره را معرفی کنید.

و یک نکته دیگر: از کوچک شروع کنید. برای به حداقل رساندن خطرات ناشی از راه اندازی یک محصول غنی از ویژگی، ابتدا با یک MVP شروع کنید. به این ترتیب می توانید ببینید که آیا بازار شما برای مخاطبان هدف شما جالب است یا خیر. اگر تقاضایی برای محصول وجود ندارد، چرخش کنید و یک عکس دیگر بگیرید.

جمع بندی بهترین سایت های فریلنسری

امروزه، ‌سایت‌های فریلنسری زیادی وجود دارند که ادعا می‌کنند به شما کمک می‌کنند تا شغل فوری پیدا کنید، اما صنعت فریلنسری دنیایی برای خودش است. به‌عنوان یک فریلنسر، نیازهای شما بسیار متفاوت از متوسط ​​​​کارمند مسافربری و حقوق بگیر است، به همین دلیل است که یک وب‌سایت شغلی فریلنسری تخصصی بهتر می‌تواند نیازهای شما را برآورده کند.

اگرچه این خدمات به ظاهر مشابه هستند، اما نه تنها در مشاغل موجود بلکه در ساختار عضویت شما نیز بسیار متفاوت از یکدیگر هستند. قیمت‌گذاری می‌تواند شامل هزینه‌ها با استفاده از یک ارائه‌دهنده شخص ثالث از این نوع باشد. دسترسی و کیفیت شغل نیز می تواند بر اساس وب سایت فریلنسری که انتخاب می کنید متفاوت باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *