دانستنی

به کمک این ۲۰ روش از عجله کردن در طول روز بپرهیزید

به کمک این ۲۰ روش از عجله کردن در طول روز بپرهیزید

شما نباید تمام مدت برای انجام کارهای خود عجله کنید.
آیا هر روز احساس می‌کنید از زمانی که از رختخواب بیرون می‌آیید، تا زمانی که دوباره به رختخواب بازمی‌گردید به طرز دیوانه‌واری با عجله آن روز را سپری می‌کنید؟
بهتر است بدانید که تنها نیستید. بسیاری از مردم می‌گویند که همیشه در طول روز عجله دارند.
بهتر نبود اگر می‌توانستید کمتر در طول روز خود عجله داشته باشید؟

به نظر می‌رسد که دنیا با سرعتی باور نکردنی و غیرقابل کنترل در حال حرکت به سمت جلو است و هر روز به این سرعت افزوده می‌شود.

ارتباطات بیشتر، تکنولوژی بیشتر، کارهای بیشتری برای انجام دادن، چیزهای بیشتری برای دیدن، همیشه بیشتر و بیشتر می‌شوند.
تقریبا همه‌ی افراد همین جملات را تکرار می‌کنند ” من همیشه عجله دارم. بسیار خوب می‌شد اگر می‌توانستم در طول روز کمی از سرعت کارهای خود کم کنم.”

بنابراین چگونه می‌توانید از عجله کردن و این طرف و آن طرف رفتن مداوم دست بردارید؟

شما باید به انجام انتخاب‌های آگاهانه در مورد زمان خود در طول روز بپردازید و از انضباط کافی به منظور محدود کردن فعالیت‌های خود در طول روز برخوردار باشید.

علاوه بر این، همیشه زمان یکسانی در طول روز برای شما وجود دارد. شما نمی‌توانید تعهدات نامحدودی را برای خود در نظر بگیرید و انتظار داشته باشید که به همه‌ی آن ها دست پیدا کنید.

“عجله کردن در طول روز انتخاب خود شماست. شما نمی‌توانید همه چیز را در برنامه‌ی روزانه‌ی خود جای بدهید.”

در اینجا به ۲۰ روش برای جلوگیری از عجله کردن در طول روز اشاره می‌کنیم:

۱- از برنامه‌ریزی برای قرار ملاقات‌های پشت سر هم خودداری کنید.

زمانی که شما برای ملاقات‌های پشت سر هم برنامه ریزی می‌کنید، در حقیقت در حال برنامه‌ریزی برای افزایش استرس خود هستید. امکان ندارد که بتوانید بلافاصله پس از یک رویداد و بدون استراحت، وارد رویداد بعدی شوید. همیشه فواصل کافی به منظور انتقال از یک تعهد به تعهد دیگر برای خود در نظر بگیرید.

۲- زمان اضافی برای انجام دادن کارهای خود در نظر بگیرید.

کاری که ممکن است فکر کنید تنها به ۳۰ دقیقه زمان نیاز دارد، در نهایت ممکن است به یک ساعت و نیم زمان نیاز داشته باشد. زمانی که برای انجام کارهای ساده مورد نیاز است را دست کم نگیرید. زمانی که در حال برنامه‌ریزی برای کارهای خود هستید، همیشه زمانی کمی بیشتر از آن چه که فکر می‌کنید مورد نیاز است را به کار خود اختصاص دهید.

۳- زمان خود را مسدود کنید.

قبل از این که روز خود را آغاز کنید، باید برای کل روز خود برنامه‌ریزی کنید. این برنامه‌ریزی به معنای ایجاد یک برنامه‌ی نظامی سفت و سخت نیست. بلکه از به هم ریختگی روز شما جلوگیری می‌کند. آگاهانه برای روز خود طرح‌ریزی کنید. زمانی را که ممکن است در هر صورتی بدون استفاده سپری شود را مجددا بازیابی کنید، حتی اگر این زمان برای استراحت یا آرامش اعصاب شما مسدود شده باشد.

۴- زود از خواب بیدار شوید.

یکی از بهترین روش‌ها به منظور اجتناب کردن از عجله در طول روز این است که قبل از شروع، کار خود را آغاز کنید. بهتر است زود از خواب بیدار شوید و تعدادی از کارهای بسیار مهم خود را قبل از اینکه حتی سایر افراد دنیا از خواب بیدار شده باشند انجام دهید.

۵- به موقع از خانه خارج شوید.

ترک کردن به موقع خانه باعث می‌شود که اطمینان پیدا کنید که روز خود را خارج از برنامه‌ی روزانه‌ی خود آغاز نکرده‌اید. زودتر برای خود برنامه‌ریزی کنید، حتی از شب قبل آماده شوید، اما روز کاری خود را به موقع آغاز کنید. (در ضمن، زمانی که دیرتر از حد معمول خانه را ترک می‌کنید، در حال رقابت با تمام افرادی هستید که دیر کرده‌اند و همچنین عجله دارند.)

۶- برخی از موارد را از لیست خود پاک کنید.

شما نمی‌توانید همه‌ی این کارها را انجام دهید. حجم کاری خود را از طریق پاک کردن فعالیت‌هایی که از اولویت کمتری برای شما برخوردارند یا نیازی به انجام آنها نیست، کاهش دهید. تنها به دلیل اینکه شما این موارد را در لیست خود قرار داده‌اید به این معنا نیست که باید آنها را انجام دهید.

۷- جلسات کاری را حذف کنید.

اکثر قرار جلسات کاری به نوعی هدر دادن وقت محسوب می‌شوند. جلساتی که از هدف، برنامه‌ی کاری و عملکرد واضحی برخوردار نیستند را لغو و یا رد کنید.

۸- نه بگویید.

نه گفتن یکی از مهم‌ترین مهارت‌هایی است که به شما در انجام دادن کارهایتان کمک خواهد کرد. اطمینان حاصل کنید که قبل از اضافه کردن به لیست کارهایتان، اول از همه اولویت‌های خود را مدنظر قرار داده‌اید.

۹- به تغییر در زمان به منظور ذخیره کردن زمان خود بپردازید.

به تغییر زمان کارهای خود بپردازید تا از عجله کردن اجتناب کنید. تغییر زمان رفت‌وآمد، زمان نهار و حتی انجام ماموریت، می‌تواند زمان قابل ملاحظه‌ای را در طول روز برای شما حفظ کند.

۱۰- کمی آرامش دریافت کنید.

به منظور دور ماندن از عجله داشتن، به خود کمی استراحت بدهید. زمانی را به مدیتیشن، مطالعه و یا تنها لحظاتی برای دریافت آرامش اختصاص دهید.

۱۱- ورزش کنید.

ورزش کردن چگونه می‌تواند شدت عجله شما را کاهش دهد در حالی که شما همچنان کارهای زیادی برای انجام دادن دارید؟ ورزش کردن به شما انگیزه می‌دهد. استرس شما را کاهش می‌دهد و باعث بهبود میزان تناسب اندام و سطح انرژی شما می‌شود.

۱۲- کارهای خود را جمع‌بندی کنید.

زمانی که در حال انجام کارهای یکسان یا مشابه هستید، آن‌ها را به صورت یک گروه جمع‌بندی کنید. این روند را برای ایمیل‌ها، تماس‌های تلفنی و سایر امور انجام دهید. به این ترتیب شما می‌توانید کارهای بیشتری را انجام دهید و لازم نیست دفعات متعددی را برای انجام یک کار در طول روز صرف کنید.

۱۳- اول کارهای مهم را انجام دهید.

به جای اینکه کل روز خود را صرف نگرانی در مورد این مسئله کنید که “چه زمانی” باید به انجام مهم‌ترین کارهای خود بپردازید، این کارها را اول از همه انجام دهید. کارهای مهم خود را قبل از اینکه عجله‌ی روزانه‌ی شما بخواهد باعث مختل کردن برنامه‌های شما شود، انجام دهید.

۱۴- کارهای مهم خود را از شب قبل انجام دهید.

انجام دادن کارهای خود از شب قبل، می‌تواند بسیار بهتر از انجام دادن کارها در صبح اول وقت باشد. وسایل سفر خود را جمع کنید، لباس‌های خود را انتخاب کنید و قبل از رفتن به رختخواب برای روز بعد آماده شوید.

۱۵- برای روز خود برنامه‌ریزی کنید.

همیشه روز خود را با یک برنامه‌ریزی آغاز کنید. بسیاری از افراد می‌گویند که نیاز به یک برنامه‌ریزی دارند اما زمان کافی برای انجام برنامه‌ریزی را ندارند. برنامه‌ریزی برای روز شما در حقیقت می‌تواند به حفظ زمان برای شما منجر شود. در واقع این یک سرمایه‌گذاری است که می‌تواند از ایجاد تعارض‌ها و فرصت‌های از دست رفته جلوگیری کند.

۱۶- وعده‌های غذایی خود را فراموش نکنید.

برخی از افراد فکر می‌کنند که با نخوردن وعده‌های غذایی می‌توانند در زمان خود صرفه‌جویی کنند. سپس با بحران انرژی روبرو می‌شوند و تمام بهره‌وری و قدرت حرکت خود را از دست می‌دهند.

۱۷- از مابین زمان‌های خود استفاده کنید.

اجازه ندهید که زمان‌های کوتاهی که در بین انجام کارها در اختیار دارید از دست برود. حتی ۵ دقیقه بین انجام کارها نیز می‌تواند برای انجام کارهای بسیار کوچک کافی باشد.

۱۸- به تلفن خود جواب ندهید.

تلفن به منظور سهولت در انجام کارهای شما مورد استفاده قرار می‌گیرد نه کارهای دیگران. اجازه ندهید که تلفن به یک دردسر و عاملی برای ایجاد وقفه در کارهای شما در طول روز تبدیل شود. تنها زمانی که برای شما منطقی است، به تلفن خود جواب دهید.

۱۹- از صندوق پستی ایمیل خود برای مدتی دور بمانید.

یکی از دام‌هایی که همه‌ی افراد گرفتار آن می‌شوند این است که دائما در حال چک کردن ایمیل خود هستند . در حالی که بسیاری از ایمیل‌ها می‌توانند منتظر بمانند. به سراغ صندوق پستی ایمیل خود نروید و به جای آن سعی کنید که زمان خود را صرف انجام کارهای باارزش کنید.

۲۰- نگرش خود را انتخاب کنید.

نگرش شما می‌تواند بیشتر روز شما را تعیین کند. یک نگرش مثبت را انتخاب کنید. اجازه ندهید که شکست‌های کوچک باعث شوند که کل روز شما از روال عادی خارج شود.

زندگی نباید با عجله سپری شود.

روز شما نباید از آغاز تا پایان، با عجله و به شکلی دیوانه‌وار سپری شود.

فعالیت‌های خود را آگاهانه انتخاب کنید و به یاد داشته باشید، لازم نیست همه‌ی آن کارها را انجام دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *