دانستنی

تاثیر موبایل در کسب درآمد از اینترنت

تاثیر موبایل در کسب درآمد از اینترنت

تاثیر موبایل در کسب درآمد از اینترنت

شاید برایتان جای سوال باشد که تاثیر موبایل در کسب درآمد از اینترنت چه اندازه هست ؟ یا شاید بهتر باشد سوال را کمی کلی تر طرح کنم که موبایل چگونه موجب تغییر در کسب و کارها شده است؟ بدبین ترین آدم ها به دنیای کسب و کار ،الان اذهان دارد که کسب درآمد نسبت به دو دهه قبل کاملا متفاوت و دگرگون شده هست و این تفاوت به دلیل رشد فناوری و نیاز مشتری روی داده است. امروزه فناوری در خدمت تجارت و کسب و کار بوده و شیوه سنتی و قدیمی کسب و کار را کنار زدند.

این نوع تغییر فضای کسب و کار در دهه های اخیر به تجارت الکترونیک هم کشیده شده و کسب و کار آنلاین یا اینترنتی هم بسیار متحول شده است . یکی از ابزارهای مهم در تجارت آنلاین تلفن همراه یا گوشی های هوشمند است در سایت پول یابی قصد داریم تا تاثیر موبایل در کسب درآمد از اینترنت را شرح دهیم با ما همراه باشید.

بررسی دسترسی به وبسایت از طریق ابزارهای مختلف:

برای بررسی تاثیر موبایل در کسب درآمد از اینترنت باید ابتدا به تاریخچه سطح ورود ابزارها به وبسایت مراجعه کرد. در سال ۲۰۱۲ حدود ۸۰ درصد از دسترسی به وبسایت از طریق کامپیوترهای شخصی ( pc) و سهم تبلت ها ۵/۶ درصد و گوشی های هوشمند ۱۴/۶ بوده است.

این آمار بیانگر آن است که کامپیوترهای شخصی تا این سال، دارای اهمیت خاصی بودند و وبسایتها در طراحی سایت جهت کسب درآمد به کامپیوترهای شخصی بیشتر توجه می کردند و سایتهایی موفق بودند که مطابق با کامپیوترهای شخصی، طراحی و پیاده سازی شوند و در طراحی قالب و ارائه خدمات آن را لحاظ می کردند.

تغییرات و شروع تاثیر موبایل در کسب درآمد از اینترنت

اگرچه تا سال ۲۰۱۲ سهم کامپیوترهای شخصی زیاد بود ولی در سال ۲۰۱۳ اوضاع کاملا تغییر کرد و گوشی های هوشمند گوی رقابت را از سایر رقبا ربودند و با سرعتی خیره کننده بازار کسب و کار اینترنتی را در دست گرفتند .برای اولین بار در این سال تعداد وسایل الکترونیکی برای وبگردی جابجا شد و این تغییر در همه زمینه ها مشهود بود . این تغییر چنان شگرف و زیاد بود که موجب تعجب همگان شده بود.

برای اولین بار در سال ۲۰۱۳ تعداد موبایل از تعداد کامپیوترها برای دسترسی به وب بیشتر شد . در این سال تعداد کامپیوترها برای وبگردی ۱/۷۸ میلیارد بود در حالی که تعداد موبایل از عدد ۱/۸۲ میلیارد گذشته بود . این تغییر نشانه اقبال و توجه همگانی مردم به استفاده از موبایل برای وبگردی است.

تاثیر موبایل در کسب درآمد از اینترنت و خریدهای اینترنتی

رشد فزاینده استفاده از گوشی هوشمند فقط منحصر به وبگردی نبود بلکه این تغییرات در خرید اینترنتی و کسب درآمد اینترنتی هم کاملا مشهود بوده است . بر اساس آمارهای رسمی درصد خرید به وسیله موبایل در سال ۲۰۱۲ حدود ۴۰ درصد نسبت به سال ۲۰۱۱ رشد داشته است .

افزون بر اینها حجم پرداخت پولی از طریق موبایل هم دچار تحول بزرگی شده بود. بر اساس گزارش پی پال، حجم پرداخت های الکترونیکی در سال ۲۰۱۲ نسبت به سال قبل آن ۱۹۰ درصد افزایش داشته است .

تغییرات و تاثیر موبایل در کسب درآمد از اینترنت فقط مربوط به این موارد نیست بلکه تعداد افرادی که با موبایل اقدام به خرید می کردند هم در حال افزایش بود. در سال ۲۰۱۲ نسبت به سال قبل آن، ۱۶۶ درصد تعداد افرادی که از طریق موبایل خرید الکترونیکی انجام می دهند افزایش یافته است.

تجربه زمان مدت زمان استفاده از موبایل

در ادامه تاثیر موبایل در کسب درآمد از اینترنت، باید به مقایسه و تفاوت مدت زمانی که کاربر منتظر باز شدن صفحه وب در کامپیوتر و موبایل می ماند، اشاره کرد. در سال ۲۰۱۲ مدت زمان انتظار برای کامپیوتر ۳ ثانیه و برای موبایل ۵ ثانیه بود یعنی کاربر موبایل ۲ ثانیه بیشتر منتظر می ماند که این موضوع دلایل خاصی داشته است.

و نکته آخر در این مقایسه اینکه، آمارها نشان می دهد میزان کلیک بر روی تبلیغات آنلاین در موبایل های هوشمند برای تبلیغاتی که موقعیت مکانی در آنها ذکر شده است ۲۰۰ درصد بیشتر از حالتی است که ذکر نشده است.

کسب درآمد از طریق ایجاد فروشگاه محصولات خود بصورت رایگان در سرکالا

اگر هر کدام از شما کسب و کاری داره چه کسب و کار خانگی و یا مغازه ای داره و علاقه داره که کارشو توسعه بده و محصولاتش رو بیشتر معرفی کنه و  فروشگاه اینترنتی داشته باشه میتونه فروشگاه خودشو تو سایت سرکالا درست کنه و محصولاتشو و اجناس مغازه شو تو فروشگاه خودش بذاره و لینک فروشگاه خودشو تو کانال های مختلف بذاره و یا به دوستان خودش بده تا محصولاتشو تو فروشگاهش ببینند و خرید کنند .

هدف از ایجاد سایت فروشگاهی سرکالا، تجمع محصولات و کالاهای موجود در مغازه‌های کوچک گسترده سطح شهر در یک فروشگاه جامع و کامل و ارائه حق انتخاب بهینه به مشتریان از میان انبوهی از کالاهای مشابه و دسترسی سریع و آسان به آنهاست.

هدف، ایجاد یک ارتباط مستقیم بین فروشنده و خریدار است به‌گونه‌ای که فروشنده بتواند تمامی کالاهای موجود در فروشگاه خود را در کمترین زمان ممکن و به نحو احسن به خریدار معرفی کند و خریدار نیز بتواند کالاهای موردنیاز خود را با دقت و اطلاعات کامل و با صرف کمترین وقت و انرژی و مناسب‌ترین قیمت تهیه کند

دستورالعمل اجرایی

برای ساختن فروشگاه خودتون مراحل زیر را دنبال کنید

مراحل ایجاد فروشگاه با موبایل :

۱- وارد سایت زیر بشید .

www.sarkala.com

۲- گزینه حساب کاربری رو در پایین بزنید

۳-عضویت را بزنید

۴-گزینه من یک فروشنده هستم را بزنید و اطلاعات خود را وارد کنید ودکمه عضویت را بزنید .

۵-دقت داشته باشید در بخش اطلاعات ایمیل شما و گذر واژه شما نام کاربری و پسورد شما برای ورود به سایت هستند که باید جایی یادداشت کنید که فراموش نکنید .

در زیر باکس اسم فروشگاه لینکی نمایش داده میشود که این لینک آدرس فروشگاه شماست که باید آنرا هم جایی یادداشت کنید تا برای دیگران بفرستید .

۶- بقیه مراحل را ادامه دهید تا پنل پیشخوان فروشگاه شما ایجاد شود .

۷ – سپس وارد تنظیمات پنل پیشخوان شما شوید و عکس بنر و پروفایل فروشگاه خود را ایجاد کنید .

بعد از اینکه فروشگاهتون رو ساختید حالا نوبت گذاشتن محصولاتتون تو فروشگاهتون است

روش گذاشتن محصول در فروشگاهتون

۱- وارد سایت سرکالا بشید

www.sarkala.com

۲- با یوزر نیم و پسورد وارد پیشخوان فروشگاه خودتون بشید

۳- در پیشخوان و در باکس مشکی وسط صفحه منو را باز کنوید

۴- گزینه محصولات و افزودن محصول جدید را بزنید

۵- تصاویر و قیمت و توضیحات محصول خود را اضافه کنید و افزودن محصول را بزنید و در صفحه جدیدی که باز میشود اطلاعات محصول را چک کنید و ذخیره اطلاعات را بزنید .

محصول شما در فروشگاهتان ذخیره شد.

سخن پایانی تاثیر موبایل در کسب درآمد از اینترنت

آمار و ارقام نشان می دهد که از سال ۲۰۱۲ اقبال و میزان استفاده از گوشی های هوشمند نسبت به سایر ابزارها بیشتر شده و این رشد بسیار چشمگیر و فزاینده است و در سالهای اخیر بی رقیب می باشد . این استقبال همه جنبه های تجارت الکترونیک و کسب درآمد از اینترنت را هم تحت الشعاع قرار داده است. لذا توجه به آن حائز اهمیت است

سایت های اینترنتی باید در طراحی این موضوع را لحاظ کرده و وبسایتهای خود را واکنشگرا و متناسب با انواع گوشی ها کنند کسانی که در طراحی ، انتخاب قالب، کدنویسی و… متناسب با گوشی های هوشمند عمل نکنند در واقع بازار بزرگ کسب و کار اینترنتی را به رقبا داده و ضرر جبران ناپذیری را متحمل می شوند . افزون بر این موتورهای جستجو به ویژه گوگل به تطبیق سایتها با گوشی همراه حساسیت خاص داشته و به عنوان یک امتیاز بزرگ به ان نگاه می کنند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *