دانستنی

درآمد فریلنسرها و معرفی ۱۰ کشوری که پیشرو هستند

درآمد فریلنسرها و معرفی ۱۰ کشوری که پیشرو هستند

فریلنسینگ

توسعه فناوری باعث شده است که درآمد فریلنسرها به کمک برنامه‌های جانبی سودآور افزایش یابد. در دنیای امروز فریلنسرهای جوان در سراسر آسیا به سرعت وارد بازار کار می‌شوند. طبق گزارش جدیدی از پلتفرم پرداخت دیجیتال Payoneer، بازارهای فریلنسری به سرعت در جهان رشد می‌کنند و به نحوی باعث تغییر شکل ماهیت کار می‌شوند.

فریلنسینگ

بر اساس شاخص جهانی منتشر شده ی کنفرانس جهانی، اقتصاد کنفرانس آمریکا بیشترین رشد را در سال ۲۰۱۹ داشته است و درآمد فریلنسرها  ۷۸٪ نسبت به سال گذشته یافته است. این مطالعه با استفاده از داده‌های بیش از ۳۰۰۰۰۰ فریلنسر در شبکه Payoneer’s انجام شده است.

توسط بزرگترین اقتصاد جهان مثل انگلیس و برزیل اعلام شده که هر یک از این کشورها شاهد افزایش به ترتیب ۵۹ و ۴۸ درصدی در درآمد فریلنسرها در طی سال گذشته بودند. با این وجود این آسیا بود که بیشترین رشد منطقه‌ای را ثبت کرده و در بین چهار کشور ۱۳۸ درصد افزایش درآمد داشته است.

همچنین پاکستان در سال گذشته ۴۷٪ شاهد افزایش درآمد فریلنسر بوده است. فیلیپین، هند و بنگلادش نیز این گونه بوده‌اند. در ادامه لیستی از ۱۰ کشور در سال ۲۰۱۹ که بیشترین درآمد فریلنسرها را داشته‌اند، بیان شده است.

 

۱۰ کشور برتر که بالاترین درآمد فریلنسرها را دارند

  1. ایالات متحده: ۷۸%
  2. انگلستان: ۵۹%
  3. برزیل: ۴۸%
  4. پاکستان: ۴۷%
  5. اوکراین: ۳۶%
  6. فیلیپین: ۳۵%
  7. هند: ۲۹%
  8. بنگلادش: ۲۷%
  9. روسیه: ۲۰%
  10. صربستان: ۱۹%

فریلنسینگ

درآمد فریلنسرها و نیروی کار در حال تغییر

طبق گفته “این مک‌نیکول” معاون رئیس جمهور و رئیس منطقه‌ای برای قاره آمریکا در Payoneer، افزایش درآمد در سال گذشته تا حدی به دلیل بهبود تصورات افراد درباره کارهای فریلنسری است.

مک‌نیکول می‌گوید: “ما بسیار شاهد هستیم که افراد حرفه‌ای شغل کارمندی و ثابت خود را برای پیوستن به چنین کارها و مشاغلی ترک می‌کنند.”

مزیت فریلنسری عبارت است از:

  1. ساعات کاری منعطف
  2. نداشتن مدیر مستقیم
  3. عدم نیاز به حضور فیزیکی افراد

 

جالب توجه است، با این حال اگرچه کسب و کارهای حرفه‌ای در ایالات متحده هر رده سنی را جذب می‌کنند، اما در بازارهای دیگر، تمایل به جذب نسل‌های جوان بیشتر است. زیرا ممکن است این افراد از نظر فنی خلاقیت بیشتری داشته باشند یا از ساختارهای کاری رسمی کمتری استفاده کنند.

به عنوان مثال در پاکستان، فریلنسرهای زیر ۳۵ سال ۷۷٪ درآمد کسب کردند که دلیل عمده آن پیشرفت فن‌آوری در سال‌های اخیر بوده است.

سن فریلنسرها

به گفته Payoneer، به طور کلی، افراد ۳۵ تا ۴۴ ساله بیشترین درآمد فریلنسرها را دریافت می‌کنند. این گروه علی رغم اینکه فقط ۲۳٪ از افرادی که در سن کار قرار دارند را در سراسر جهان تشکیل می‌دهند، در سال گذشته ۳۲٪ از درآمد جهانی فریلنسری را به خود اختصاص داده‌اند.

در همین حال، افراد ۱۸ تا ۳۵ سال بزرگترین گروه را با ۶۴٪ تشکیل می‌دهند، با این حال درآمد آن‌ها نسبتا کمتر است.

بنابراین از این گزارش دریافت می‌شود که این شکاف، نشان دهنده افزایش سطح تجربه و شبکه‌ها در بین افراد حرفه‌ای‌تر است.

با این حال، طبق گفته “کاریسا میکلوساک”، مدیر عامل پلتفرم استخدام Tilr، برای افراد جوان که مایل به کار در بازار کار فریلنسری هستند، تعدادی از تکنیک‌ها می‌تواند به آن‌ها کمک کند تا بتوانند برجسته شوند.

درآمد از طریق سایت  فریلنس پارس

(www.freelancepars.com)

فریلنس پارس ، یک سایت فریلنسینگ و دورکاری برای سفارش و انجام پروژه های اینترنتی در ایران است. انواع پروژه ها و نیازهای کاری و شغلی در زمینه های سفارش تایپ، تولید محتوا، ترجمه زبان های مختلف، طراحی گرافیک، عکاسی، ادیت عکس و فیلم، برنامه نویسی، طراحی سایت، دستیار مجازی، آهنگسازی و ویرایش صوت، معماری، نقشه کشی، مدلسازی و… در این سایت قابل تعریف و اجراست.کارفرمایان، نیازها یا پروژه های خود را در این سایت به صورت رایگان مطرح کرده و متخصصان یا فریلنسرهای سایت، با ارائه پیشنهاد همکاری، پروژه‌ها را انجام داده و تحویل می‌دهند. کارفرما، پس از ثبت پروژه و توافق نهایی با فریلنسر بر سر هزینه و روش انجام کار، هزینه پروژه را واریز کرده و سایت، مبلغ را نزد خود نگه می‌دارد. پس از انجام کار و تحویل به کارفرما، تایید و رضایت او، مبلغ برای فریلنسر آزاد می‌شود. با این قابلیت که در اصطلاح “پرداخت امن” نامیده می‌شود، هم کارفرما از انجام پروژه خود اطمینان دارد و هم فریلنسر از واریزی مبلغ توسط کارفرما.

مراحل ثبت نام و عضویت در سایت فریلنس پارس

۱-در سایت به عنوان فریلنسر ثبت نام کنید و ایمیل و شماره موبایل خود را تایید کنید.

www.freelancepars.com

۲- سپس پروفایل خود را کامل کنید و مهارت‌ها، سابقه تحصیلی، شغلی و… را بنویسید.

۳- اگر نمونه کارهای مناسبی دارید، در سایت آپلود کنید.

۴- وارد قسمت پروژه های سایت شده، پروژه های مد نظر و مرتبط با مهارت ها و توانایی های خود را پیدا کنید و آن‌هایی که از نظر زمانی و هزینه، مایل به انجام آن‌ها هستید را ثبت پیشنهاد زده و مبلغ پیشنهادی، زمان و توضیحات لازم را برای کارفرما بنویسید.

 

مهارت‌های خود را افزایش دهید، نه عناوین شغلی

از شبکه اجتماعی بهره ببرید. به عنوان مثال از لینکدین، برای بازاریابی خدمات خود استفاده کنید. افراد و کارمندان سنتی تمایل دارند که با عناوین قبلی شغل خود وارد شغل‌های جدید فریلنسری شوند. کارمندان موفق باید این طرز تفکر را تغییر دهند و در مورد مهارت‌های خود به عنوان عناصر اصلی جذب توسط کارفرمایان به شکل فریلنسری فکر کنند و در صدد بهبود مهارت‌هایشان باشند.

این شرایط برای افزایش درآمد فریلنسرها بسیار موثر است. به این ترتیب وقتی کسی تمام مهارت‌های شغل قبلی خود را با مهارت‌های جدیدش ادغام می‌کند از سایر افراد، واجد شرایط تر خواهد بود.

فریلنسری

سخن پایانی

از این که با مطالعه مقاله درآمد فریلنسرها همراه ما بودید از شما ممنونیم. امیدواریم این مطلب برای شما سودمند بوده باشد و اطلاعات آماری ارائه شده به شما رویکرد مناسبی برای انجام کارها به شکل فریلنسری بدهد. ما در این مقاله درصدد آن بودیم که نگرش شما نسبت به این نوع شغل روشن‌تر شود. آیا شما تا به حال فریلنسر بوده‌اید؟ از تجربیات خود برای ما بنویسید. منتظر نظرات ارزشمند شما هستیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *