دانستنی

راهنمای ۱۲ مرحله‌ای برای ساخت اپلیکیشن موبایل: قسمت دوم

راهنمای ۱۲ مرحله‌ای برای ساخت اپلیکیشن موبایل: قسمت دوم

طراحی و ساخت اولین اپلیکیشن موبایل می‌تواند چالش‌برانگیز باشد. به منظور ارائه‌ی یک دیدگاه اجمالی در مورد این فرآیند، آن را در ۱۲ قدم به صورت راهنمای مقدماتی خلاصه کرده‌ایم. این مقاله به بخش دوم این مراحل اشاره می‌کند و مراحل ۷ تا ۱۲ را شامل می‌شود. بهتر است قسمت اول این مقاله را نیز مطالعه کنید. در قسمت اول مراحل اول تا ششم را مورد بررسی قرار داده‌ایم.

ابتدا خلاصه‌ای از مراحل پیشین را ارائه می‌دهیم: شما یک ایده دارید، ایده‌ی خود را بر روی یک کاغذ طراحی می‌کنید و برای آن یک  وایرفریم قابل آزمایش ایجاد می‌کنید. اگرچه ممکن است در این مرحله احساس کنید که کار شما تقریبا تمام شده است، اما در حقیقت، فرآیند اصلی در این مرحله آغاز می‌شود.

مرحله‌ی ۷- back end اپلیکیشن خود را ایجاد کنید.

حالا که اپلیکیشن شما به خوبی تعریف شده است، زمان آن رسیده تا back end اپلیکشن خود را ایجاد کنید. توسعه‌دهنده شما باید راه اندازی سرورها، پایگاه داده‎ها ، API ها و راه‌حل‌های ذخیره‌سازی را آغاز کند.
مسئله‌ی مهم دیگر در لیست انجام کارهای شما در این مرحله، ثبت‌نام حساب کاربری دولوپرها در بازارهای مربوط به اپلیکیشن‌هایی است که شما در حال توسعه آن هستید. تایید شدن حساب کاربری شما ممکن است چند روز طول بکشد (که این مسئله بستگی به نوع پلتفرم دارد ) و این کار نباید در لحظات آخر انجام شود.

مرحله‌ی ۸- ظاهر اپلیکیشن خود را طراحی کنید.

وظیفه‌ی طراح شما در حال حاضر، ایجاد نسخه‌ای با وضوح بالا با توجه به وایرفریم‌های قبلی شما است.
در این مرحله، توجه به نظرات آزمایش‌کنندگان در مورد نمونه آزمایشی شما از اهمیت بسیاری برخوردار است. در نهایت، هدف شما، ایجاد اپلیکیشنی است که کاربر مورد نظر شما از آن استفاده کند، بنابراین، بازخورد آن‌ها باید شما را به سمت ایجاد بهترین رابط کاربری هدایت کند.

مرحله‌ی ۹- مجددا آزمایش کنید (بله مجددا)

زمانی که طراح شما، طراحی ظاهر اپلیکیشن شما را به پایان رساند، باید بار دیگر اپلیکیشن خود را آزمایش کنید. فکر نکنید که با توجه به تمام کارهایی که انجام داده‌اید، اکنون آماده هستید. برای اولین بار، شما کانسپت اپلیکیشن واقعی خود را به طور کامل و در جای درست آن در اختیار دارید، تمامی تصاویر گرافیکی در جای مناسب خود قرار گرفته‌اند، و متن‌های مورد نیاز نیز هماهنگ با آن‌ها در محل مورد نظر خود قرار دارند. و این مسئله بدین معناست که شما بالاخره می‌توانید اپلیکیشن خود را آن طور که باید و شاید امتحان کنید.

اپلیکیشن خود را امتحان کنید، دو برنامه‌ی مناسب برای این کار Solidify و Framer نام دارند. این برنامه‌ها به شما اجازه می‌دهند تا طرح‌های اپلیکیشن خود را وارد برنامه کرده و در جایی که لازم است لینک‌های مورد نیاز را برای آزمایش نقایص اپلیکیشن خود از صفحه‌ای به صفحه‌ی دیگر برای امتحان قرار دهید.

این مرحله را با مرحله‌ی ۶ اشتباه نگیرید. در آن مرحله هدف اصلی ایجاد ظاهر ابتدایی اپلیکیشن شما بود. اما در این مرحله، شما طرح‌های واقعی را اجرا کرده و آن‌ها را فعال می‌سازید.

مرحله‌ی ۱۰- تجدیدنظرهای خود را انجام داده و به ساختن ادامه دهید.

زمانی که شما امکان انجام آزمایش را برای طرح خود ایجاد می‌کنید و بازخوردهای بیشتری را از کاربران آینده‌ی خود جمع آوری می‌کنید، باید از این ایده‌های جدید به منظور آراستن ایده‎ی خود استفاده کنید. شما همچنان می‌توانید از طراح خود بخواهید تا به ایجاد تغییر در چیدمان اپلیکیشن شما بپردازد و همچنین می‌توانید از دولوپر خود بخواهید تا موردی را در مرحله‎ی نهایی تغییر دهد.

مرحله‌ی ۱۱- به تعریف هر یک از جزئیات بپردازید.

همچنان که شما به ساخت برنامه‌ی خود ادامه می‌دهید، باید دائما اپلیکیشن خود را مورد بررسی قرار دهید. به عنوان مثال، در اندروید، نصب کردن فایل برنامه‌ی شما بر روی یک دستگاه دیگر به منظور امتحان کردن عملکرد آن در یک محیط دیگر کار آسانی است اما در iOS این شرایط متفاوت است. در اینجا شما به یک پلتفرم مانند TestFlight نیاز دارید تا به دانلود و امتحان اپلیکیشن خود بپردازید.
این مرحله، به عنوان آخرین مرحله در روند توسعه‌ی اپلیکیشن شما محسوب می‌شود. شما می‌توانید تا زمان تکمیل شدن محصول خود، بر اپلیکیشن خود نظارت داشته باشید.

مرحله‌ی ۱۲- زمان انتشار

بازارهای مربوط به اپلیکیشن‌ها، در مورد منتشر کردن یک اپلیکیشن، از سیاست‌های متفاوتی برخوردارند. به عنوان مثال، اندروید، اپلیکیشن‌هایی که به تازگی ثبت شده‌اند را بلافاصله مورد بررسی قرار نمی‌دهد. این اپلیکیشن‌ها کنار گذاشته شده و پس از مدتی بررسی می‌شوند. اما شما می‌توانید اپلیکیشن خود را بلافاصله در Google Play قرار دهید.

باز هم در اینجا iOS متفاوت عمل می‌کند. اپل پس از بازبینی و تایید اپلیکیشن شما آن را منتشر می‌کند و قبل از آن اجازه‌ی انتشار وجود ندارد. و برای این کار چهارچوب زمانی مشخصی نیز در نظر گرفته نشده است، اما شما باید انتظار داشته باشید تا پس از گذشت یک هفته از آن‌ها پیامی دریافت کنید.

به منظور پشت سرگذاشتن این زمان انتظار، شما همچنین می‌توانید اپلیکیشن خود را در PreApps قرار دهید. همان طور که از نام آن پیداست، PreApps، یک اپلیکیشن بازاریابی است که به دولوپرها فرصت دستیابی به موقعیت پیشگام بودن را ارائه می‌دهد. ( افرادی که دوست دارند درامتحان کردن ایده‎های جدید، اولین نفر باشند.) و در این صورت می‌توانید در کوتاه‌ترین زمان بازخوردهایی را در مورد شاهکار خود دریافت کنید. زمانی که اپلیکیشن شما در اپ استور قرار گرفت، نوبت آن فرا رسیده تا برای اپلیکیشن خود بازاریابی انجام دهید تا دیده شود.

درآمد از طریق سایت  فریلنس پارس

(www.freelancepars.com)

فریلنس پارس ، یک سایت فریلنسینگ و دورکاری برای سفارش و انجام پروژه های اینترنتی در ایران است. انواع پروژه ها و نیازهای کاری و شغلی در زمینه های سفارش تایپ، تولید محتوا، ترجمه زبان های مختلف، طراحی گرافیک، عکاسی، ادیت عکس و فیلم، برنامه نویسی، طراحی سایت، دستیار مجازی، آهنگسازی و ویرایش صوت، معماری، نقشه کشی، مدلسازی و… در این سایت قابل تعریف و اجراست.کارفرمایان، نیازها یا پروژه های خود را در این سایت به صورت رایگان مطرح کرده و متخصصان یا فریلنسرهای سایت، با ارائه پیشنهاد همکاری، پروژه‌ها را انجام داده و تحویل می‌دهند. کارفرما، پس از ثبت پروژه و توافق نهایی با فریلنسر بر سر هزینه و روش انجام کار، هزینه پروژه را واریز کرده و سایت، مبلغ را نزد خود نگه می‌دارد. پس از انجام کار و تحویل به کارفرما، تایید و رضایت او، مبلغ برای فریلنسر آزاد می‌شود. با این قابلیت که در اصطلاح “پرداخت امن” نامیده می‌شود، هم کارفرما از انجام پروژه خود اطمینان دارد و هم فریلنسر از واریزی مبلغ توسط کارفرما.

مراحل ثبت نام و عضویت در سایت فریلنس پارس

۱-در سایت به عنوان فریلنسر ثبت نام کنید و ایمیل و شماره موبایل خود را تایید کنید.

www.freelancepars.com

۲- سپس پروفایل خود را کامل کنید و مهارت‌ها، سابقه تحصیلی، شغلی و… را بنویسید.

۳- اگر نمونه کارهای مناسبی دارید، در سایت آپلود کنید.

۴- وارد قسمت پروژه های سایت شده، پروژه های مد نظر و مرتبط با مهارت ها و توانایی های خود را پیدا کنید و آن‌هایی که از نظر زمانی و هزینه، مایل به انجام آن‌ها هستید را ثبت پیشنهاد زده و مبلغ پیشنهادی، زمان و توضیحات لازم را برای کارفرما بنویسید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *