دانستنی

رسیدن به صفحه اول گوگل با ۵ نکته مهم

رسیدن به صفحه اول گوگل برای افرادی که وب‌سایت راه‌اندازی کردند بسیار مهم است. بعد از اینکه سایت تان را راه‌اندازی کردید برای اینکه بتوانید کاربران تان را جذب سایتتان کنید باید سایتتان در صفحه اول گوگل دیده شود. صفحه اول گوگل بسیار مهم است و برای اینکه بتوانید افراد زیادی را جذب سایتتان کنید و با پیاده سازی بازاریابی اینترنتی بر روی آنها ، آن ها را به مشتری تبدیل کنید باید حتماً در صفحه اول گوگل دیده شوید.

اما ممکن است این سوال برایتان پیش بیاید که چطور می توانیم به صفحه اول گوگل برسیم؟ در این مقاله می خواهم به صورت کامل نکات کاربردی را به شما آموزش بدهم که با رعایت کردن این نکات می توانید در صفحه اول گوگل دیده شوید. البته قبل از این که وارد مباحث آموزش سئو و رسیدن به صفحه اول گوگل شویم باید به شما بگویم که رسیدن به صفحه اول گوگل بستگی به سختی کلمات کلیدی تان دارد.

برای اینکه به صفحه اول گوگل برسید زمان مشخصی وجود ندارد. اگر بخواهم به صورت تقریبی به شما بگویم که چقدر زمان بر است که به صفحه اول گوگل برسید تقریباً برای کلمات راحت ۱ الی ۳ ماه طول میکشد تا به صفحه اول گوگل برسید. برای کلمات سخت و متوسط بین ۳ الی ۳ ماه زمانبر است تا در نتایج صفحه اول گوگل و بقیه موتورهای جستجو قرار بگیرید.

و برای کلمات بسیار سخت و دشوار نهم تقریباً بین ۶ ماه تا چند سال ممکن است طول بکشد تا بتوانید در صفحه اول گوگل دیده شوید. پس برای رسیدن به صفحه اول گوگل به خصوص صفحه اول شما باید اصول سئو و بهینه سازی سایت را کامل رعایت کنید.

در ادامه شما را با نکات بسیار کاربردی آشنا خواهیم کرد که با رعایت کردن این نکات به صورت مداوم و همیشگی می توانید در اکثر کلمات کلیدی سایتتان به صفحه اول گوگل برسید .فقط از شما میخواهم که نکات گفته شده در این مقاله را کامل جدی بگیرید و سعی کنید تمام اصولی که در این مقاله را به شما آموزش می دهم در سایت تان پیاده کنید. پس همراه ما باشید تا شما را با این نکات کاربردی برای رسیدن به صفحه اول گوگل آشنا کنم.

چرا صفحه اول گوگل ؟

 

شاید بپرسید که چرا صفحه اول گوگل بسیار مهم است؟ هدف اصلی شما بعد از این که سایت تان را راه اندازی کردید باید این باشد که به صفحات اول مخصوصاً صفحه اول گوگل برسید. وقتی سایت تان را راه اندازی کردید باید در نتایج اول دیده شوید تا بتوانید کاری کنید که مخاطبان و کاربران زیادی شما را پیدا کنند.

برای اینکه سایت تان دیده شود شما باید در نتایج و رتبه های اول موتور جستجوگر گوگل دیده شوید. برای دیده شدن در در صفحات اول گوگل و جذب ورودی و افزایش بازدید سایت شما باید سایتتان را سئو و بهینه سازی کنید. سئو و بهینه سازی سایت یک روش کاملاً رایگان برای جذب مخاطبان هدف و کاربرانتان است. هدف اصلی ما این نیست که شما از طریق روش های پولی مثل تبلیغات گوگل و گوگل ادوردز به نتایج اول گوگل برسید.

هدف ما این است که شما به صورت اصولی روی سئو و بهینه سازی سایت تان کار کنید و با پیاده کردن نکاتی که در ادامه به شما آموزش خواهیم داد بتوانید در نتایج و رتبه های برتر گوگل دیده شوید. هدف ما استفاده از روش های رایگان برای جذب ترافیک سایت و افزایش بازدید وب سایت است. پس همراه من باشید تا شما را با نکات کاربردی و مهم برای رسیدن به نتایج برتر گوگل آشنا کنم. مطمئنا با رعایت کردن نکاتی که در این مطلب به شما آموزش خواهیم داد و پیاده سازی مداوم این نکات در سایتتان تحول عظیمی در کسب و کارتان ایجاد می شود.

چرا صفحه اول گوگل مهم است؟

 

برای افرادی که قصد راه اندازی کسب و کار اینترنتی و کسب درآمد اینترنتی دارند وقتی سایت و فروشگاه اینترنتی شان را راه اندازی میکنند مهمترین وظیفه آنها این است که بعد از راه اندازی وب سایتشان سایت شان را سئو و بهینه سازی کنند تا به نتایج برتر گوگل برسند. رسیدن به نتایج برتر گوگل بسیار مهم است زیرا:

  1. مخاطبان و کاربران تان وقتی به مسئله و یا مشکلی بر می‌خورند مشکلاتشان را در گوگل جستجو می کنند و وارد سایت هایی که در نتایج اول گوگل حضور دارند می شوند تا بتوانند مشکل شان را برطرف کنند.
  2.  افرادی که از طریق گوگل وارد سایت تان میشوند مخاطبان هدف شما هستند، ساده ترین راه برای جذب مخاطبان هدفتان این است که سایتتان را سئو و بهینه سازی کنید تا بتوانید در نتایج برتر گوگل دیده شوید.
  3.  اکثر مخاطبان تان مشکلاتشان را در گوگل جستجو می کنند و حاضرند بابت برطرف کردن مشکلاتشان از محصولات و خدمات تان استفاده کنند. پس حضور در نتایج اول گوگل بسیار مهم است.
  4.  برای اینکه در صفحه و نتایج اول گوگل دیده شوید اصلاً نیازی به هزینه های اضافی ندارید و به صورت کاملا رایگان اگر اصول سئو و بهینه سازی سایت را یاد بگیرید می توانید سایتتان را در کلمات کلیدی مدنظرتان به صفحات اول گوگل برسانید. پس اصلا نیازی به هزینه های اضافی مثل هزینه تولید محتوا، هزینه خرید بک لینک و هزینه سئو و بهینه سازی سایت ندارید.

چطور به صفحه اول گوگل برسیم؟

 

اما برای اینکه در کلمات کلیدی مدنظرتان به صفحات اول گوگل برسید دو راه پیش رو دارید. اول اینکه خودتان دست به کار شوید و سایتتان را سئو و بهینه سازی کنید. اگر اصول سئو و بهینه سازی سایت را کامل یاد بگیرید بدون اینکه نیازی به هزینه های اضافی داشته باشید می توانید به صورت کاملا رایگان در کلمات کلیدی مدنظرتان به صفحات اول گوگل برسید.

روش دوم این است که شما برای رسیدن به صفحه اول گوگل از تبلیغات گوگل و تبلیغات ادوردز استفاده کنید. در این روش شما حساب گوگل تان را شارژ کنید و با پرداخت هزینه به گوگل سایت تان را به رتبه های اول در نتایج گوگل می آورد. البته اصلا توصیه نمی کنیم از این روش برای رسیدن صفحه و رتبه های برتر گوگل استفاده کنید.

در این مقاله شما را با سئو و بهینه سازی سایت آشنا کردیم تا خودتان دست به کار شوید و برای رسیدن به نتایج برتر گوگل تلاش کنید تا به صورت کاملا رایگان بتوانید مخاطبان و کاربران هدفتان را جذب کسب و کارتان کنید. همراه من باشید تا شما را با مراحل سئو و بهینه سازی سایت برای رسیدن به صفحه اول گوگل آشنا کنم.

مراحل سئو برای رسیدن به صفحه اول گوگل

 

قبل از اینکه به نکات کاربردی سئو و بهینه سازی سایت بپردازیم بهتر است شما را با سئو و بهینه سازی سایت و مراحل سئو آشنا کنیم. و اصلاً به شما بگویم که دقیقاً سئو چیست و چطور می توانید سایتتان را سئو کنید.

سئو یا SEO به معنی بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجوگر گوگل است. بعد از اینکه سایت تان را راه اندازی کردید باید به فکر سئو و بهینه سازی سایت تان باشید. وقتی سایت تان را بهینه سازی می کنید باعث می‌شود که سایت تان در کلمات کلیدی به صفحات اول گوگل برسید.

یادگیری علم سئو و بهینه سازی سایت برای افرادی که سایت دارند و کسب و کار اینترنتی شان را راه اندازی کرده اند بسیار مهم است. البته برای یادگیری علم سئو نیاز به یادگیری برنامه نویسی و کد نویسی ندارید! یعنی می خواهم به شما بگویم که مبحث سئو اصلاً ربطی به کد نویسی ندارد و مثل مباحث طراحی سایت نیست که شما باید زبان های برنامه نویسی تحت وب را یاد بگیرید.

سئو سایت دارای یک سری اصول و فاکتورهایی است که با توجه به اصول و فاکتورهای سئو باید سایتتان را بهینه سازی کنید. در کل سئو و بهینه سازی سایت به سه مرحله تقسیم می شود که عبارت است از: ۱- انتخاب کلمات کلیدی ۲- سئو داخلی (on page seo) و ۳-سئو خارجی(off page seo).

برای اینکه شما سایت تان را سئو و بهینه سازی کنید باید این سه مرحله را به‌ درستی پشت سر بگذارید. در ادامه بیشتر شما را با این سه مرحله آشنا خواهیم کرد.

  1. انتخاب کلمات کلیدی: اولین مرحله در سئو سایت انتخاب کلمات کلیدی است. انتخاب کلمات کلیدی همان عبارات و کلماتی هستند که مخاطبان و کاربران در گوگل جستجو می کنند. شما باید بهترین کلمات کلیدی را برای سایتتان انتخاب کنید و سایتتان را روی کلمات که انتخاب کردید بهینه سازی کنید تا در صفحات اول گوگل در کلمات کلیدی مدنظرتان دیده شوید.
  2. سئو داخلی یا on page seo : منظور از سئو داخلی به مجموعه کارهایی که باید داخل سایت تان انجام دهید تا سایت تان برای گوگل بهینه سازی شود را سئو داخلی میگویند مثل تولید محتوای جامع و هدفمند، تولید محتوای سئو شده، بهینه سازی تصاویر، بهینه سازی قالب سایت، بهینه سازی سرعت سایت، بهینه سازی دسته ها و تگ ها و…
  3. سئو خارجی یا off page seo : منظور از سئو خارجی به مجموعه کارهایی گفته می‌شود که شما باید خارج از سایت تان انجام دهید سایتتان برای گوگل و بقیه موتورهای جستجو بهینه سازی شود مثل ساخت بک لینک، رپورتاژ آگهی و…

نکات مهم برای رسیدن به صفحه اول گوگل

برای اینکه بتوانید به صفحه اول گوگل برسید و مخاطبان و کاربران زیادی را جذب سایت و کسب و کارتان کنید باید تمام مراحل سئو که عبارت است از انتخاب کلمات کلیدی، سئو داخلی و سئو خارجی را کامل رعایت کنید.

در ادامه شما را با پنج نکته بسیار مهم و کاربردی برای رتبه گرفتن در گوگل و رسیدن به صفحات اول گوگل آشنا خواهیم کرد. تمام نکاتی که در ادامه به شما آموزش خواهیم داد نکاتی است که طی چندین سال تجربه به دست آوردیم و با استفاده از این نکات توانسته ایم در کلمات کلیدی زیادی به نتایج اول گوگل برسیم.

از شما میخواهم که تمام این نکات را مو به مو برای رسیدن به صفحه اول گوگل رعایت کنید. مطمئن باشید با رعایت کردن این نکات در بیشتر کلمات کلیدی سایتتان نه تنها در صفحه اول گوگل دیده می شوید بلکه به نتایج اول گوگل بخصوص رتبه یک گوگل میرسید. پس همراه ما باشید تا شما را با این ۵ نکته بسیار مهم آشنا کنم.

۱- انتخاب هوشمندانه کلمات کلیدی

 

اولین مرحله در سئو و بهینه سازی سایت انتخاب کلمات کلیدی هوشمند برای سایت تان است. همان طور که گفتیم منظور از کلمات کلیدی همان عبارات و کلماتی هستند که مخاطبان و کاربران تان در گوگل جستجو می کنند. شما باید بهترین و کاربردی ترین کلمات کلیدی سایت تان را انتخاب کنید.

یکی از اشتباهات رایج در انتخاب هوشمندانه کلمات کلیدی این است که بسیاری از افراد بعد از اینکه سایت شان را راه اندازی می کنند به سراغ کلمات کلیدی اصلی سایتشان می روند. به عنوان مثال اگر در حوزه راه اندازی و ساخت سایت فعالیت می کنند در همان اوایل راه به سراغ کلماتی مثل ” ساخت سایت”، ” آموزش ساخت سایت ” و… می روند. به هیچ عنوان نباید در اوایل راه اندازی سایتتان به سراغ کلمات کلیدی سخت بروید. شما باید مرحله به مرحله در اوایل راه روی کلمات خیلی راحت و راحت کار کنید و بعد از این که روی چنین کلماتی کار کردید به سراغ کلمات کلیدی سخت تر بروید.

در اوایل شما باید روی کلمات خیلی راحت و راحت و سپس روی کلمات متوسط و بعد از آن روی کلمات سخت کار کنید. البته یکی از مهمترین نکات در سئو و بهینه سازی سایت این است که شما در ابتدا باید در کلمات خیلی راحت به نتایج و صفحات اول گوگل برسید و بعد از اینکه به صفحات اول گوگل رسیدید روی کلمات متوسط کار کنید.

بعد از اینکه روی کلمات متوسط به رتبه های اول گوگل رسیدید باید روی کلمات سخت کار کنید. یعنی روند بهینه سازی سایت تان به این صورت باشد که شما ابتدا روی کلمات راحت کار کنید و بعد از آن روی کلمات متوسط سایتتان را بهینه سازی کنید و بعد از اینکه روی کلمات متوسط رتبه گرفتید سراغ کلمات سخت و خیلی سخت بروید. این قوی ترین استراتژی برای انتخاب هوشمندانه کلمات کلیدی است.

به این نکته توجه کنید که شما باید با توجه به نیاز کاربران تان بهترین و هوشمند ترین کلمات کلیدی را برای سایتتان انتخاب کنید. راه و روش های زیادی برای انتخاب کلمات کلیدی وجود دارد. برای انتخاب کلمات کلیدی می توانید از یک سری ابزارها مثل google keyword planner، kwfinder، keywordtool.io و… استفاده کنید. البته برای انتخاب بهترین کلمات کلیدی برای سایتتان می توانید از خود گوگل هم استفاده کنید.

برای انتخاب کلمات کلیدی از طریق گوگل بهتر است اصلی ترین کلمه کلیدی سایتتان را در گوگل جستجو کنید و در انتهای صفحه گوگل یکسری کلمات کلیدی به شما پیشنهاد می کند. چنین کلماتی که گوگل به شما پیشنهاد می کند می تواند بهترین و اصلی ترین کلمات کلیدی برای سایتتان باشد.به عنوان مثال در زمینه سئو وقتی عبارت ” سئو ” را در گوگل جستجو می کنیم می توانیم از کلمات کلیدی که گوگل در انتهای ثبت پیشنهاد می‌کند استفاده کنید. دقیقاً مشابه تصویر زیر:

1- انتخاب هوشمندانه کلمات کلیدی

به این نکته توجه کنید که شما برای اینکه بتوانید در کلمه کلیدی سئو به صفحه اول گوگل برسید باید روی کلمات هم خانواده به نتایج اول گوگل رسیده باشید.

اولین مرحله برای رسیدن به صفحه اول گوگل شما باید اصلی ترین و بهترین کلمات کلیدی سایت تان را انتخاب کنید. فقط از شما می خواهم که در همان ابتدای راه به سراغ کلمات کلیدی سخت و دشوار نروید. و روی کلمات راحت تر کار کنید.

۲- رعایت اصول سئو داخلی (on page seo)

 

بعد از این که کلمات کلیدی را برای سایتتان انتخاب کردید برای اینکه به صفحه اول گوگل برسید باید تمام اصول سئو داخلی را رعایت کنید. به این نکته توجه کنید برای رسیدن به صفحه اول گوگل باید تمام مراحل سئو و بهینه سازی سایت را کامل رعایت کنید تا بتوانید در صفحات اول گوگل در کلمات کلیدی مدنظرتان دیده شوید.

به هیچ عنوان این طور فکر نکنید که شما فقط با انتخاب کلمات کلیدی هوشمند و با تولید یک محتوای معمولی می توانید به تنهایی به صفحه اول گوگل برسید.

برای رسیدن به صفحه اول گوگل همانطور که گفتیم باید تمام اصول سئو داخلی مثل تولید محتوا سئو شده، بهینه سازی دسته ها و تگ ها، استفاده از هاست با کیفیت و پرسرعت، بهینه سازی سرعت سایت، و… را کامل رعایت کنید.

شما باید اصول تولید محتوا را کامل یاد بگیرید و محتوای که تولید می کنید تمام اصول سئو داخلی مثل استفاده درست از تگ ها، استفاده درست از تصاویر، دادن لینک داخلی به مطالب مشابه، دادن لینک خارجی به منابع و… را را کامل رعایت کنید.
مبحث سئو داخلی فقط شامل تولید محتوا سئو شده نمی‌شود.

یکی از نکات مهم در سئو داخلی استفاده از هاست با کیفیت است. حتماً از شرکت های هاستینگ معتبر هاست با کیفیت و پرسرعت ای تهیه کنید. بعد از اینکه سایت تان را راه اندازی کردید پیشنهاد می‌کنیم سرعت سایت تان را بهینه سازی کنید.

 

جمع بندی

برای افرادی که سایت راه اندازی میکنند و میخواهند کسب و کار اینترنتی شان را راه اندازی کنندرسیدن به صفحه اول گوگل بسیار مهم است. برای اینکه شما به صفحه اول گوگل برسید اصلا نیازی به هزینه های اضافی مثل تبلیغات گوگل ندارید. اگر اصول سئو و بهینه سازی سایت را یاد بگیرید و این پنج نقطه که در این مقاله به شما آموزش داده ایم را کاملاً به صورت مداوم و همیشگی در سایتتان رعایت کنید می توانید خیلی ساده به صفحه اول گوگل در کلمات کلیدی مد نظرتان برسید.

مهمترین فاکتور برای رسیدن به صفحه اول گوگل تولید محتوای جامع و ساخت بک لینک است. این دو فاکتور مهم ترین فاکتور در سئو و بهینه سازی سایت و هم رسیدن به صفحات اول گوگل است. سعی کنید محتوایی که تولید می کنید را برای مخاطبان و کاربران تان تولید کنید.

حتماً در محتوای که تولید می کنید نیاز مخاطبان تان را برطرف کنید. برطرف کردن نیاز مخاطبان باعث می شود که راحت تر به شما اعتماد کنند و از محصولات و خدماتتان استفاده کنند. بعد از اینکه محتوای کامل و جامع تولید کردید به سراغ ساخت بک لینک بروید و سعی کنید بک لینک های با کیفیتی برای سایتتان بسازید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *