دانستنی

رشد دورکاری؛ آیا دورکاری آینده‌ی همه‌ی شغل‌هاست؟

رشد دورکاری؛ آیا دورکاری آینده‌ی همه‌ی شغل‌هاست؟

پس از همه‌گیری بیماری کووید ۱۹، بسیاری از شرکت‌های حوزه فناوری، مالی و استارتاپ‌های بزرگ و کوچک امکان دورکاری را برای کارمندان خود فراهم کردند. توییترخیلی زود اعلام کرد که تمامی کارمندانش در سراسر دنیا ملزم به دورکاری هستند. توییتر پیش‌تر از کارکنان خود که ساکن هنگ کنگ، چین و کره جنوبی بودند خواسته بود از خانه و از راه دور کار کنند اما مدت کوتاهی پس از همه‌گیری جهانی تصمیم‌ جدی‌تری برای همه‌ی کارکنان خود در سراسر دنیا گرفت. در همین حین فیس‌بوک نیز امکان دورکاری دائمی را برای کارمندانش ایجاد کرد و از آن‌ها خواست در خانه بمانند و کارها را از راه دور انجام دهند. گوگل نیز به تازگی اعلام کرده است که کارمندانش می‌توانند تا اواسط سال ۲۰۲۱ به دورکاری ادامه دهند. مایکروسافت نیز با ایجاد امکان دورکاری برای بسیاری از کارمندانش از رویکرد حمایتی خود از دورکاری حتی بعد از بیماری کرونا خبر داد. در ایران نیز همسو با تغییرات جهانی بسیاری از شرکت‌ها و استارتاپ‌ها با ایجاد امکان دورکاری کارمندان خود را به کار از خانه تشویق کرده‌اند.

کار در خانه یا دورکاری که به اختصار به آن WFH گفته می‌شود به پیش‌بینی کارشناسان آینده‌ی بسیاری از کارها خواهد بود اما با شتابی که به خاطر بیماری کرونا گرفته است بسیاری نگران عدم توجه به زیرساخت‌های لازم برای دورکاری و در نتیجه فشار بیش از اندازه روی نیروی کار شده‌اند. از این رو به کسب‌ و کارها پیشنهاد شده است که تعاملات سازنده‌ای با نیروهای دورکار خود داشته باشند تا بتوانند علاوه بر افزایش بازده کاری به افزایش روحیه کار تیمی نیز کمک کرده باشند.

آیا سبک کاری شما بعد از شیوع بیماری کرونا تغییر کرده است؟ با دورکاری موافقید؟ برای ما در قسمت نظرات بنویسید.

درآمد از طریق سایت  فریلنس پارس

(www.freelancepars.com)

فریلنس پارس ، یک سایت فریلنسینگ و دورکاری برای سفارش و انجام پروژه های اینترنتی در ایران است. انواع پروژه ها و نیازهای کاری و شغلی در زمینه های سفارش تایپ، تولید محتوا، ترجمه زبان های مختلف، طراحی گرافیک، عکاسی، ادیت عکس و فیلم، برنامه نویسی، طراحی سایت، دستیار مجازی، آهنگسازی و ویرایش صوت، معماری، نقشه کشی، مدلسازی و… در این سایت قابل تعریف و اجراست.کارفرمایان، نیازها یا پروژه های خود را در این سایت به صورت رایگان مطرح کرده و متخصصان یا فریلنسرهای سایت، با ارائه پیشنهاد همکاری، پروژه‌ها را انجام داده و تحویل می‌دهند. کارفرما، پس از ثبت پروژه و توافق نهایی با فریلنسر بر سر هزینه و روش انجام کار، هزینه پروژه را واریز کرده و سایت، مبلغ را نزد خود نگه می‌دارد. پس از انجام کار و تحویل به کارفرما، تایید و رضایت او، مبلغ برای فریلنسر آزاد می‌شود. با این قابلیت که در اصطلاح “پرداخت امن” نامیده می‌شود، هم کارفرما از انجام پروژه خود اطمینان دارد و هم فریلنسر از واریزی مبلغ توسط کارفرما.

مراحل ثبت نام و عضویت در سایت فریلنس پارس

۱-در سایت به عنوان فریلنسر ثبت نام کنید و ایمیل و شماره موبایل خود را تایید کنید.

www.freelancepars.com

۲- سپس پروفایل خود را کامل کنید و مهارت‌ها، سابقه تحصیلی، شغلی و… را بنویسید.

۳- اگر نمونه کارهای مناسبی دارید، در سایت آپلود کنید.

۴- وارد قسمت پروژه های سایت شده، پروژه های مد نظر و مرتبط با مهارت ها و توانایی های خود را پیدا کنید و آن‌هایی که از نظر زمانی و هزینه، مایل به انجام آن‌ها هستید را ثبت پیشنهاد زده و مبلغ پیشنهادی، زمان و توضیحات لازم را برای کارفرما بنویسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *