دانستنی

سایر فریلنسرها دشمن شما محسوب نمی‌شوند…

سایر فریلنسرها دشمن شما محسوب نمی‌شوند…

آیا به دلیل اینکه نمی‌خواهید مشتریان خود را از دست بدهید از فریلنسرهای دیگر دوری می‌کنید؟ در این صورت اشتباه بزرگی مرتکب خواهید شد!

سایر فریلنسرها به عنوان دشمن شما محسوب نمی‌شوند. آنها در حقیقت، بهترین دوستان جدید شما هستند.

دلایلی وجود دارند که به موجب آن باید به برقراری ارتباط با سایر فریلنسرها بپردازید:

فریلنسینگ کار بسیار دشواری است.
دوستان، اعضای خانواده و همکاران قدیمی شما ممکن است نتوانند سبک جدید زندگی شما را درک کنند. فریلنسینگ می‌تواند تجارتی باشد که شما به تنهایی در آن سر می‌کنید و زمانی که مجبور خواهید شد به تنهایی با تمام موانعی که بر سر راه شما وجود دارند روبرو شوید، دچار احساس درماندگی و استیصال خواهید شد.

زمانی که فریلنسرهای دیگری وجود دارند که می‌توانید با آن‌ها ارتباط برقرار کنید، ایده‌های خود را با آن‌ها به اشتراک بگذارید، و به سادگی با آن‌ها در مورد چالش‌هایی که منحصر به دنیای فریلنسینگ هستند همدردی کنید، قادر خواهید بود که کار خود را در دنیای فریلنسینگ بهتر از قبل انجام دهید.

شما نیاز دارید با افرادی در ارتباط باشید که بتوانند به درک مسیر کاری شما بپردازند تا در نهایت بتوانید به یکدیگر کمک کنید، الهام‌بخش یکدیگر باشید و دائما باعث پیشرفت دنیای فریلنسینگ شوید.

هر فریلنسری با فریلنسر دیگر متفاوت است و خدمات منحصربه‌فرد خود را ارائه می‌دهد.
حتی اگر با فریلنسر دیگری ملاقات کنید که در زمینه‌ی کاری شما فعالیت می‌کند، باید به یاد داشته باشید که روش‌های متفاوتی برای انجام یک کار وجود دارد. شما بدین صورت می‌توانید در کنار یکدیگر به ارائه‌ی مجموعه‌ای از خدمات بپردازید و با یکدیگر همکاری کنید.

احتمال بسیار کمی وجود دارد که هر دوی شما مستقیما با یکدیگر رقابت داشته باشید و به ارائه‌ی خدمات دقیقا یکسان در بازار بپردازید. همیشه برای همه‌ی افراد در بازار کار، فضای کافی وجود دارد.

شما نمی‌توانید هر کاری که سر راه شما قرار می‌گیرد را بپذیرید.
اگر متوجه شدید که شما و فریلنسر دیگری هر دو به ارائه‌ی خدماتی دقیقا یکسان در یک بازار دقیقا یکسان می‌پردازید، همیشه می‌توانید در زمانی که شرایط کاری واقعا سخت و دیوانه‌وار می‌شود به یکدیگر رجوع کنید.

به عنوان مثال، اگر به مدت یک ماه به تعطیلات رفته‌اید و فردی از شما می‌خواهد که به ویرایش کتاب او بپردازید، می‌توانید به او پیشنهاد کنید به فریلنسر دیگری مراجعه کند که به فعالیت در همین زمینه می‌پردازد و سایر فریلنسرها نیز می‌توانند همین کار را در زمانی که مشغله‌ی بسیاری دارند و قادر به پذیرفتن مشتریان جدید نیستند، برای شما انجام دهند.

رجوع کردن به یکدیگر در چنین شرایطی، به شما کمک خواهد کرد که بتوانید به مدیریت شرایط پرمشغله‌ی خود بپردازید و مشتریان شما نیز قدردان این مسئله خواهند بود که شما پروژه‌ی آنها را فراموش نکرده‌اید تا هر زمان که وقت داشتید به آن رسیدگی کرده و به انجام آن بپردازید.

در نهایت باید بدانید: سایر فریلنسرها دشمن شما نیستند. سعی کنید در راستای ایجاد یک اجتماع فریلنسینگ قدرتمند، با قدردان بودن از روابط دوستانه‌ی فریلنسینگ خود قدم بردارید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *