دانستنی

صفحه “درباره من” یا “پروفایل” عالی برای یک فریلنسر حاوی چه محتوایی است؟

صفحه “درباره من” یا “پروفایل” عالی برای یک فریلنسر حاوی چه محتوایی است؟

صفحه درباره من

آیا زندگی فریلنسری را انتخاب کرده‌اید؟ پس باید بدانید که نوشتن برای خودتان با نوشتن برای کارفرما و مشتری، فرق دارد. فریلنسرها ورای کاری که انجام می‌دهند؛ یک برند محسوب می‌شوند. پس باید این برند را در صفحه درباره من (About) یا پروفایلشان معرفی کنند.

شما به عنوان فریلنسر یا کارشناس تولید محتوا در تعامل با مشتری به فروش محتوا نمی‌پردازید؛ بلکه در حال فروش زمان، مهارت‌ها و سبک کاری خاص خودتان هستید. برای تبلیغات خدمات خودتان به محتوایی جذاب در صفحه درباره من نیاز دارید.اگر وب سایت یا وبلاگ اختصاصی ندارید، امکان تهیه صفحه پروفایل در بسیاری از سایتهای  دورکاری خارجی و داخلی از جمله کارلنسر فراهم است. کارفرما و مشتریان احتمالی بر اساس این پروفایل در مورد استخدام شما تصمیم گیری می‌کنند.

صفحه درباره من یا پروفایل در حکم یک برگه مصاحبه شغلی عمل می‌نماید. پس به رزومه‌ای برجسته نیاز دارید تا شما را از سایر رقبای فریلنسر جدا کند. در این مقاله شما را با اجزای ضروری صفحه درباره من یا پروفایل آشنا می‌کنیم.

تصویر پروفایل عالی تهیه کنید

تصاویر سلفی عجیب و تصاویر تاری که در شب گرفته شده‌اند را می‌توان به عنوان عکس پروفایل قرار داد ولی نسل اینستاگرامی امروز به دنبال استانداردهای بالاتری است. برای این عکس هزینه کرده و از یک عکاس بخواهید تا چند عکس حرفه‌ای از شما بگیرد. با کمی جستجو در میان عکس‌های پروفایل بلاگرها به استایل غیر رسمی و متناسب با برند کاری خودتان می‌رسید. تا حد امکان از این تصویر در تمامی پروفایل‌های رسانه اجتماعی استفاده کنید تا مشتریان به راحتی شما را پیدا کنند.

مقدمه جذاب بنویسید

در اینجا هم مثل هر کسب و کار دیگری تنها چند ثانیه برای جلب نظر مخاطب وقت دارید. چند نسخه از مقدمه مد نظرتان تهیه کرده و از چند دوست بخواهید تا بهترینشان را انتخاب کنند. در این قسمت باید مخاطب یا مشتری احتمالی را شگفت زده کنید.

مهارت‌ها و دستاوردهایتان را نمایش دهید. اگر صلاحیت خاصی دارید؛ در این قسمت قید کنید. فهرست طولانی تهیه نکنید(مگر آنکه طبق صنعت محل کارتان به گذراندن دوره‌های مهارتی زیادی نیاز دارید مثل درمانگران و متخصصان زیبایی). به طور کلی در مورد تجارب کاری خودتان صحبت کنید. بزرگ‌ترین دستاوردتان چه بوده؟ آنرا بنویسید.

 

چرا باید شما را استخدام کنند؟

صفحه درباره من یا پروفایل شما، دلیلی برای انتخابتان در رقابت میان فریلنسرها است. برای مثال در طراحی سایت مهارت دارید ولی آیا می‌توانید سایتی با قابلیت تبدیل بازدید کننده به مشتری را طراحی کنید؟ دقیق شوید و به خوبی از زبان فروش استفاده کنید.

 

اعداد را فراموش نکنید

نوشتن متن طولانی برای فروش، یک ایده مفید است؛ ولی اعداد، ارقام و آمار به اثبات صلاحیت شما کمک می‌کنند. به تعداد پروژ‌های انجام شده برای مشتریان، نرخ بازگشت سرمایه یا تعداد میانگین ستاره‌های دریافتی از مشتریان اشاره کنید.

اگر تازه کار هستید و هنوز به عدد و رقم خاصی نرسیده‌اید؛ در گوگل به دنبال آمارهای کلی در کسب و کارتان بگردید. از عبارات و ارقام کلی استفاده کنید. برای مثال بنویسید:« ۷۲ درصد از بازاریابان محتوا معتقدند که بازاریابی محتوا، میزان تعامل با مردم را افزایش می‌دهد؛ این افراد به خدمات نگارش محتوای من نیاز دارند».

خدماتتان را به فروش برسانید

اگر در صفحه درباره من، تقاضای خرید خدماتتان را مطرح نکنید؛ پس تهیه آن هیچ فایده‌ای ندارد. مردم تنبل هستند و دنبال دکمه ثبت سفارش یا چت با شما نمی‌گردند؛ پس خودتان آنرا دم دستشان قرار دهید.

 

شبکه های اجتماعی و لینک‌‌ها

اگر اکانت فیسبوک، توئیتر، اینستاگرام و غیره دارید؛ لینک آنها را در صفحه درباره من قرار دهید. اگر به طور مداوم اطلاعات فنی و علمی در حوزه صنعت خودتان را به اشتراک می‌گذارید تا صلاحیت کاری خودتان را نشان دهید؛ پس لینک آن را قید کنید. از هیچ فرصتی برای متقاعد کردن کارفرما و مخاطب دریغ نکنید.

درآمد از طریق سایت  فریلنس پارس

(www.freelancepars.com)

فریلنس پارس ، یک سایت فریلنسینگ و دورکاری برای سفارش و انجام پروژه های اینترنتی در ایران است. انواع پروژه ها و نیازهای کاری و شغلی در زمینه های سفارش تایپ، تولید محتوا، ترجمه زبان های مختلف، طراحی گرافیک، عکاسی، ادیت عکس و فیلم، برنامه نویسی، طراحی سایت، دستیار مجازی، آهنگسازی و ویرایش صوت، معماری، نقشه کشی، مدلسازی و… در این سایت قابل تعریف و اجراست.کارفرمایان، نیازها یا پروژه های خود را در این سایت به صورت رایگان مطرح کرده و متخصصان یا فریلنسرهای سایت، با ارائه پیشنهاد همکاری، پروژه‌ها را انجام داده و تحویل می‌دهند. کارفرما، پس از ثبت پروژه و توافق نهایی با فریلنسر بر سر هزینه و روش انجام کار، هزینه پروژه را واریز کرده و سایت، مبلغ را نزد خود نگه می‌دارد. پس از انجام کار و تحویل به کارفرما، تایید و رضایت او، مبلغ برای فریلنسر آزاد می‌شود. با این قابلیت که در اصطلاح “پرداخت امن” نامیده می‌شود، هم کارفرما از انجام پروژه خود اطمینان دارد و هم فریلنسر از واریزی مبلغ توسط کارفرما.

مراحل ثبت نام و عضویت در سایت فریلنس پارس

۱-در سایت به عنوان فریلنسر ثبت نام کنید و ایمیل و شماره موبایل خود را تایید کنید.

www.freelancepars.com

۲- سپس پروفایل خود را کامل کنید و مهارت‌ها، سابقه تحصیلی، شغلی و… را بنویسید.

۳- اگر نمونه کارهای مناسبی دارید، در سایت آپلود کنید.

۴- وارد قسمت پروژه های سایت شده، پروژه های مد نظر و مرتبط با مهارت ها و توانایی های خود را پیدا کنید و آن‌هایی که از نظر زمانی و هزینه، مایل به انجام آن‌ها هستید را ثبت پیشنهاد زده و مبلغ پیشنهادی، زمان و توضیحات لازم را برای کارفرما بنویسید.

 

در نهایت …

کارفرما و مشتری تولید محتوا برای استخدام فریلنسر به پروفایل یا صفحه درباره من مراجعه می‌کند تا با رزومه کاری و صلاحیت‌های او آشنا شود. این صفحه را به رزومه کاری سیار و مسیر تعامل با مخاطب مبدل کنید. اگر فریلنسر هستید، چه ویژگی‌های دیگری را در صفحه خودتان لحاظ می‌کنید؟ نظراتتان را با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *