دانستنی

فریلنسرها چگونه می‌توانند با مخاطرات و ناامنی‌ها مقابله کنند؟

فریلنسرها چگونه می‌توانند با مخاطرات و ناامنی‌ها مقابله کنند؟

اگر فریلنسرها بتوانند بر ناامنی‌هایی که در مسیرشان به سوی موفقیت ظاهر می‌شود غلبه کنند، طعم پیروزی در زندگی آنان شیرین‌تر خواهد شد. نیم نگاهی به زندگی یک فریلنسر بیاندازید: اینگونه به نظر می‌رسد که فریلنسرها کمتر از کارمندان تمام وقت کار می‌کنند، زیاد می‌خوابند، و مهم‌تر از همه کارشان را در راحتی انجام می‌دهند. افرادی که فریلنسر نیستند به طور قطع تحت تأثیر مدل آسوده زندگی فریلنسرها قرار می‌گیرند و ممکن است وسوسه شوند که راه مشابهی را در پیش گیرند.

آنچه این افراد “خارجی” نمی‌دانند کار سخت و ناامنی‌هایی است که هر فریلنسر با آن روبه‌رو می‌شود. در حقیقت با وجود کار سخت، همه فریلنسرها به موفقیت نمی‌رسند. یک دلیل این است که آنها قادر نیستند با فشاری که از ناامنی‌ها بر آنان وارد می‌شود مقابله کنند. ناامن‌ترین فریلنسرها افرادی هستند که مخارج روزانه خود را صرفا از فریلنسینگ بدست می‌آورند.

در این‌جا نگاه دقیقی خواهیم داشت به ناامنی‌هایی که برای فریلنسرها مشکل‌ساز می‌شود. برای ایجاد حرفه‌ای بلندمدت در فریلنسینگ، مواردی را باید مورد توجه قرار داد.

اطمینان از جریان کار ثابت
ماهیت حرفه فریلنسینگ آن است که تضمینی وجود ندارد. درست زمانی که یک فریلنسر کاری را به پایان رساند باید به دنبال کار دیگری باشد. فریلنسرهای تازه‌کار این موضوع را بیش از افراد باتجربه احساس می‌کنند ولی حتی افراد موفق نیز باید برای پیدا کردن کار جدید در تلاش باشند. این موضوع قابل‌توجه‌ترین ناامنی است که فریلنسرها این روزها با آن مواجه‌اند.

رقابت بر سر کار، سهم هر فریلنسر را کمتر کرده است. برای اطمینان از میزان معینی کار و درآمد، مهم است که هر فریلنسر تعداد زیادی ارباب‌رجوع داشته باشد. هم‌چنین مهم است که فریلنسرها هر کار را به درستی تمام کنند و در برابر مشتری سربلند باشند. هر مشتری راضی با پیشنهادات کاری بیشتری باز خواهد گشت. ایجاد توافقات خوب با مشتریان، فرصت‌های بیشتری را برای فریلنسرها هموار می‌کند و جست‌وجو برای کار را به حداقل می‌رساند، بنابراین زمان بیشتری می‌تواند صرف به انجام رساندن کارها شود.

ترس از دست دادن مشتریان
از دست دادن مشتری در صدر لیست ناامنی‌های فریلنسرها قرار دارد. سخت است که بخواهیم دلیل مشخصی را برای این مورد ذکر کنیم. شرایطی هستند که کار به خوبی انجام می‌شود ولی باز هم مشتری از دست می‌رود. علی‌رغم میزان تلاشی که انجام می‌دهید، تعامل با مشتریان بسیار دشوار است. بنابراین تنها انجام دادن کارها کافی نیست، بلکه این کارها باید به شیوه‌ای که مشتریان را تحت تأثیر قرار دهند انجام شوند.

به همین دلیل است که فریلنسرها حتی اگر با مشتریان بلندمدت کار کنند، هرگز نسبت به کارشان آسودگی نخواهند داشت. مهم نیست چه اندازه کار قابل قبول ارائه داده‌اید، تنها یک اشتباه کافی است تا مشتری از مراجعه به شما صرف‌نظر کند. هر مشتری ارزشمند است، بنابراین تمام تلاش خود را به کار گیرید تا مشتریان خود را حفظ کنید. یک نکته خوب در مورد این ناامنی این است که کمی ترس می‌تواند به دستورالعملی برای موفقیت تبدیل شود.

جستجو برای وظایف جدید
زمانیکه که کاری را به اتمام می‌رسانید، نمی‌دانید تا چه مدت بعد از آن بیکار خواهید بود. گاهی اوقات به نظر می‌رسد که این انتظار پایانی ندارد. در هر صورت این وضعیت پدیدار خواهد شد و بهترین عملی که یک فریلنسر می‌تواند انجام دهد آن است که به دنبال منابع جدیدی برای کار باشد. اما در نظر داشته باشید که نباید تعداد مشتریان خود را به سرعت افزایش دهید، زیرا ممکن است به علت هم‌پوشانی و تداخل کارها با شکست روبه‌رو شوید.

انجام تعهدات تعداد زیادی از مشتریان به طور همزمان، بر فریلنسرها اثرگذار است. شما نمی‌خواهید در اولین تحویل کار اثر بدی بر مشتری داشته باشید و نمی‌توانید از مهلتی که مشتریان بلندمدت برایتان تعیین کرده‌اند تخطی کنید. تصمیم این که کدام کار از الویت برخوردار است مشکل است، بنابراین بهتر است خود را در موقعیتی قرار ندهید که مجبور به انتخاب شوید.

قیمت‌گذاری بر ارزش خدمات‌
بسیاری از فریلنسرها به هنگام قیمت‌گذاری بر کار با مشکل روبه‌رو می‌شوند. آنان می‌ترسند با پیشنهاد قیمت بالا مشتری را از دست بدهند. از سویی دیگر ممکن است مشتریان از فریلنسرهایی که برای خدماتشان قیمت پایین پیشنهاد می‌دهند صرف‌نظر کنند، با این عقیده که ممکن است آنها مهارت کافی برای انجام کار را نداشته باشند.

مهم است کاری را بیابید که پرداختش متناسب با انتظارات‌تان باشد. کارهایی با قیمت پایینتر شما را در شرایط نامناسبی نگه می‌دارد. این مشتریان هرگز قیمت را افزایش نخواهند داد، حتی ممکن است از شما بخواهند دستمزدتان را کمتر کنید.

نتیجه‌گیری
ناامنی‌ها همیشه برای فریلنسرها وجود دارند. بهترین فریلنسرها آنهایی هستند که این ناامنی‌ها را می‌پذیرند و راه غلبه بر آن‌ها را فرامی‌گیرند و قدرتمندتر از گذشته عمل می‌کنند. در حرفه فریلنسینگ باید بتوانید با این ناامنی‌ها زندگی کنید و رویارویی با آن‌ها را بیاموزید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *