دانستنی

فریلنسر کیست و چگونه با فریلنسری کسب درآمد کنیم؟

در سال ۲۰۲۰ حدود ۵۹ میلیون آمریکایی فریلنسر بوده‌اند و این آمار هر ساله افزایش پیدا می‌کند. افزایش فریلنسری در آمریکا از سال ۲۰۱۴ آغاز شده و هر ساله بین ۱ تا ۲ میلیون فریلنسر جدید به آمار افزوده می‌شود. همین آمار نشان می‌دهد که ۵۳ درصد از افراد بین ۱۸ تا ۲۲ سال به صورت فریلنسری کار می‌کنند.

در ایران آمار دقیقی از تعداد فریلنسرها در دست نیست. اما با توجه به رشد سایت‌های فریلنسینگ و افزایش روزافزون کاربران این نوع سایت‌ها، می‌توان به صورت قطعی نظر داد که فریلنسنیگ در ایران هم روند افزایشی دارد.

بسیاری از این فریلنسرها به صورت تمام‌وقت به فریلنسینگ می‌پردازند. برخی از آن‌ها نیز کار ثابت دارند و در کنار آن، به صورت پاره وقت پروژه‌های فریلنسینگ را قبول می‌کنند. در واقع یکی از مزایای مهم فریلنسینگ همین انتخابی بودن آن است. در ادامه به صورت مفصل به مزایای فریلنسینگ خواهیم پرداخت.

به صورت کلی قصد داریم تا در این مقاله شما را با مفهوم فریلنسینگ آشنا کنیم. مزایای آن را ببینیم و از این طریق بهتر متوجه شویم که چرا فریلنسری در حال رشد است. کسب درآمد از این طریق و همچنین سایت‌هایی که به شما در این راه کمک می‌کنند را نیز معرفی خواهیم کرد.

فریلنسری چیست؟

فریلنسری به این معناست که شما به جای آن که برای کمپانی یا شخص دیگری کار کنید، برای خودتان کار می‌کنید. خودتان رئیس خودتان می‌شوید و به صورت مستقل پروژه می‌گیرید. فریلنسرها معمولاً از طریق یک سایت فریلنسینگ یا وبسایت شخصی خودشان به کارفرمایان و مشتریان معرفی می‌شوند.

فریلنسر کیست؟

به شخصی که به صورت فریلنسری کار می‌کند، فریلنسر گفته می‌شود. فریلنسرها ممکن است به صورت تمام وقت یا پاره وقت کار فریلنسینگ انجام دهد. همچنین ممکن است برای مدت کوتاهی توسط یک کمپانی یا شرکت به استخدام دربیایند. اما باید دقت کرد که این نوع استخدام هم کوتاه مدت و قراردادی است و اگر بخواهد بلندمدت باشد، دیگر فریلنسینگ محسوب نخواهد شد.

مشاغل فریلنسری

امروزه تقریباً اکثر خدماتی که یک کسب‌وکار به آن احتیاج دارد، توسط فریلنسرها ارائه می‌شود. تعدادی از مهم‌ترین مشاغلی که توسط فریلنسرها پشتیبانی می‌شوند در ادامه فهرست شده‌اند:

  • فریلنسر ترجمه
  • فریلنسر تولید محتوا و ویراستاری
  • فریلنسر حسابداری
  • فریلنسر تایپ
  • فریلنسر گرافیک
  • فریلنسر معماری
  • فریلنسر طراح وبسایت
  • فریلنسر بازاریابی
    • فریلنسر دیجیتال مارکتر

مزایای فریلنسر بودن

فریلنسینگ می‌تواند یکی از سریع‌ترین راهکارهای اشتغال باشد. در فریلنسینگ شما رییس خودتان هستید و برای انجام کارهایتان احتیاج به دفتر هم ندارید. بلکه می‌توانید در خانه‌ی خود نیز کار کنید. مزایای فریلنس بودن بسیار زیاد است. در ادامه به تعدادی از آن‌ها اشاره می‌کنیم.

  • ساعات کاری را خودتان مشخص می‌کنید: فریلنسینگ از نظر زمانی بسیار انعطاف‌پذیر است. خودتان می‌توانید انتخاب کنید که به صورت تمام وقت یا پاره وقت کار کنید. در هر دو حالت هم زمان کاری خود در روز را خودتان مشخص می‌کنید.
  • محل کارتان را خودتان انتخاب می‌کنید: اگر دوست دارید که محل کارتان را خودتان انتخاب کنید یا بتوانید هر از چند گاهی محل کارتان را عوض کنید، فریلنسینگ بهترین انتخاب برای شماست. شما می‌توانید در مکان‌ها و شهرهای مختلف کار خود را انجام دهید. می‌توانید در خانه باشید یا در فضاهای کار مشترک، پروژه‌های خود را انجام دهید.
  • به یک پیمان‌کار مستقل تبدیل می‌شوید: با وجود این که مشتریان و کارفرمایان شما، احتمالاً انتظاراتی از شما دارند و اهدافی را برای شما مشخص می‌کنند، اما شما به عنوان یک فریلنسر همچنان یک پیمان‌کار مستقل محسوب می‌شوید. یعنی شما کارمند هیچ‌کسی جز خودتان نیستید.
  • برای شروع بهترین راه است:‌ اگر شما در حال حاضر مهارت خاصی دارید و می‌توانید در زمینه‌ی خاصی، خدمات ارائه کنید، بهترین راه شروع کار و کسب درآمد، فریلنسری است. یعنی دیگر لازم نیست تا منتظر بمانید توسط یک شرکت یا کمپانی استخدام شوید. بلکه کار خودتان را استارت می‌زنید و بعداً اگر شرایطش فراهم شد و خودتان خواستار آن بودید، در یک شرکت استخدام شوید.
  • بالا بودن تقاضا: در حال حاضر در بازار فریلنسینگ رقابت بالایی وجود دارد. همان طور که در ابتدا نیز اشاره کردیم، بازار فریلنسینگ در حال رشد است و روز به روز به تعداد فریلنسرها افزوده می‌شود. بسیاری از کسب‌وکارها برای برخی کارهای خود کارمند ثابت ندارند و از فریلنسرها استفاده می‌کنند. روز به روز نیز بر تعداد کسب‌وکارهایی که از فریلنسرها استفاده می‌کنند، افزوده می‌شود؛ چرا که از این طریق هزینه‌های آنان نیز کاهش پیدا می‌کند.
  • مشتریان / کارفرمایان را خودتان انتخاب می‌کنید: احتمالا در ابتدای راه، برای ساختن رزومه و کسب تجربه بیشتر، اکثر مشتریان و کارفرمایانی که به شما مراجعه می‌کنند را بپذیرید. اما در هر حال این اختیار را دارید که برخی پروژه‌ها را نپذیرید. همچنین می‌توانید به کار با مشتریانی که از آن‌ها رضایت ندارید نیز پایان دهید. به صورت خلاصه، می‌توانید با هر کسی که نخواهید، کار نکنید. در حالی که زمانی که شما برای کس دیگری کار می‌کنید، این انتخاب وجود ندارد.
  • افزایش رضایت از زندگی: تجربه نشان داده که وقتی شما بتوانید کار و زمان کار کردنتان را خودتان انتخاب کنید، رضایت شما از زندگی افزایش پیدا می‌کند و خوشحالتر خواهید بود.

معایب فریلنسر بودن

هیچ چیزی در زندگی کاملاً بی‌نقص نیست. فریلنسر بودن هم از این قاعده مستثنی نیست. با وجود مزایای فراوان فریلنسینگ، این نوع شیوه‌ی کار کردن معایبی نیز دارد که در این جا می‌خواهیم بررسی‌شان کنیم.

  • ددلاین زمانی کارفرمایان: گفتیم که در فریلنسینگ می‌توانید ساعات کاری را خودتان انتخاب کنید. اما از طرفی باید در نظر داشته باشید که به هر حال برای هر پروژه‌ای یک ددلاین زمانی وجود دارد و شما موظف هستید تا سر زمان، کار خود را تحویل دهید. با وجود انعطاف‌پذیر بودن ساعات کاری در فریلنسینگ، شما باید در مدیریت زمان نیز تبحر داشته باشید و بتوانید وظایف خود را به موقع انجام دهید.
  • ممکن است همیشه کاری برای شما وجود نداشته باشد: این مشکل بیشتر برای فریلنسرهایی پیش می‌آید که پروژه‌ها را یکی یکی قبول می‌کنند. یعنی تا زمانی که پروژه فعلی خود را تحویل نداده‌اند، پروژه‌ی جدیدی نمی‌پذیرند. ممکن است بعد از تحویل پروژه، بلافاصله پروژه‌ی جدیدی برای شما وجود نداشته باشد. فریلنسرهایی که مدتی است در این حیطه مشغول‌اند کم‌تر با این مشکل مواجه می‌شوند. چرا که بعد از مدتی معمولاً مشتریان ثابتی پیدا می‌کنید. می‌توان گفت که این مشکل بیشتر برای فریلنسرهای تازه کار ممکن است به وجود بیاید.
  • ممکن است بلافاصله موفق نشوید: پیدا کردن مشتریان و کار کافی به صورتی که بتوانید از فریلنسینگ درآمد کافی داشته باشید، ممکن است مدتی طول بکشد. به عبارت دیگر شما در فریلنسینگ یک شبه موفق نخواهید شد. بلکه مدتی طول می‌کشد تا به درآمد ثابت و نسبتاً خوبی برسید.
  • مدیریت چند کارفرما به صورت هم‌زمان می‌تواند چالش‌برانگیز باشد: با وجود این که ممکن است بسیاری از افراد مشکلی با کار همزمان بر روی چند پروژه نداشته باشند، اما برای عده‌ای نیز رسیدن به ددلاین‌ها و مدیریت چند پروژه مختلف می‌تواند با دشواری‌ها و چالش‌های زیادی همراه باشد. پیدا کردن یک روش برای مدیریت زمان در فریلنسینگ، امری حیاتی است. خصوصاً اگر چند پروژه همزمان را با هم قبول کرده‌اید.

درآمد فریلنسر چقدر است؟

درآمد شما به عنوان یک فریلنسر به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد. این که شما چه تخصصی دارید و چقدر زمان بر روی کارتان می‌گذارید، از مهم‌ترین فاکتورهای تعیین کننده‌ی درآمد شما هستند.

اما می‌توان گفت که به عنوان یک فریلنسر می‌توانید بین چندصدهزار تومان تا چند ده میلیون تومان در ماه درآمد داشته باشید. احتمالاً در ابتدای کار، درآمد شما پایین است. چرا که هنوز کارفرمایان با کار شما آشنا نشده‌اند. مدتی طول می‌کشد تا شما بتوانید در بازار فریلنسری خودتان را جا بیندازید. تخصص و کیفیت کار شما نیز در این جا عامل بسیار مهمی است. طبعاً هر چه کار با کیفیت‌تری ارائه دهید، برای شما مشتریان بیشتری وجود خواهد داشت.

ضمن این که فریلنسینگ درآمد ثابتی ندارد. ممکن است در یک ماه پروژه‌های زیادی داشته باشید و درآمد بالایی کسب کنید و در ماه بعد، تعداد پروژه‌ها کاهش پیدا کند و درآمد شما نیز به همان نسبت کم‌تر شود.

چگونه فریلنسر شویم؟

مهم‌ترین سوالی که در ابتدای راه باید از خود بپرسید این است که چرا می‌خواهید فریلنسر شوید؟ آیا فریلنسری راهی برای افزایش تجربه، درآمد اضافه در کنار کار ثابت است یا می‌خواهید به صورت تمام وقت فریلنسر باشید؟ فریلنسینگ انتخاب‌های زیادی را پیش روی شما می‌گذارد و دست شما باز است. اما باید بدانید که چه می‌خواهید.

امروزه راه‌های متعددی برای موفقیت به عنوان یک فریلنسر وجود دارد. صرف نظر از این که برای چه می‌خواهید راه فریلنسینگ را در پیش بگیرید، می‌توانید با دنبال کردن ۷ قدم زیر، کار خود را در این حیطه آغاز کنید.

۱. خدمات و زمینه کاری خود را مشخص کنید

تبدیل کردن مهارت‌های خود به یک خدمت یا خدمات مختلف، اولین قدم در راه فریلنسر شدن است. برای این کار، باید مشخص کنید که مهارت‌های شما چه کمکی می‌تواند به مشتریان و کارفرمایان کند. سعی کنید تا خودتان را جای مشتریان ایده‌آل خود بگذارید. ببینید در چنین شرایطی، از یک کارمند فریلنسر چه می‌خواهید؟ چه مشکلاتی دارید و چه مهارت‌هایی برای حل این مشکلات لازم است؟

باید بپذیرید که مشتریان شما دارای یک یا چند مسئله هستند و برای حل کردن آن‌ها به شما مراجعه می‌کنند. داشتن چنین رویکردی (مسئله و حل مسئله) برای موفقیت در فریلنسینگ بسیار حیاتی است. همچنین مطرح شدن این سوالات می‌تواند مجموعه مهارت‌ها و پکیج خدماتی شما را نیز روشن سازد.

بعد از این که فهمیدید می‌خواهید چه خدمت یا خدماتی را ارائه دهید، نوبت آن است تا یک توضیح کوتاه در این رابطه بنویسید. توضیحی که مشتریان را قانع کند که از خدمات شما بهره ببرند.

۲. مشتریان هدف خود را پیدا کنید

در این مرحله شما مشخص کرده‌اید که در چه حیطه‌ای می‌خواهید فعالیت کنید و چه خدماتی ارائه می‌دهید. حال نوبت آن می‌رسد که مشتریان هدف و کارفرمایان بالقوه خود را مشخص کنید. مشتریان هدف در واقع همان کسب‌وکارهایی هستند که به خدمات شما احتیاج دارند.

زمانی که به تازگی کار خود را شروع کرده‌اید، خوب بودن و با کیفیت بودن کارتان برای پیدا کردن مشتری کافی نیست. این که خودتان را در معرض دید مشتریان بالقوه قرار دهید و به آن‌ها نشان دهید که انتخاب مناسبی برایشان هستید، در ابتدای کار بسیار مهم است. برای پیدا کردن مشتری، راه‌های مختلفی وجود دارد. سه راه اصلی پیدا کردن مشتری برای فریلنسرها در ادامه آمده است:

  • پلفترم‌ها و وبسایت‌های فریلنسینگ
  • یافتن کار از طریق شبکه سازی و ارتباطات
  • بازاریابی و تبلیغات

تشخیص این که کدام یک از این راه‌ها برایتان بهتر است هم به عهده‌ی خودتان است. اما بسیاری از فریلنسرها کار خود را از طریق پلتفرم‌ها و وبسایت‌های فریلنسینگ آغاز می‌کنند، چرا که این راه سهولت بیشتری دارد. در بخش‌های بعدی تعدادی از سایت‌های ایرانی و خارجی در این حیطه را معرفی خواهیم کرد.

۳. ایجاد یک ساختار برای قیمت گذاری

بعد از مشخص کردن زمینه‌ی کاری و مشتریان هدف، نوبت به قیمت گذاری می‌رسد. شیوه اصلی شما در قیمت گذاری باید به نحوی باشد که بیشترین سود را کسب کنید و در عین حال، فرصت‌های مهم را از دست ندهید. پس بهتر است کار خود را با مرور قیمت‌های رقیبان خود در بازار شروع کنید. ببینید رقیبان شما برای خدمات مشابه، چه مبلغی را درخواست کرده‌اند.

واقعیت این است که هیچ فرمول خاصی برای تعیین قیمت وجود ندارد. متغیرهای زیادی در قیمت گذاری تأثیر دارند که کارفرمایان بر اساس آن تصمیم می‌گیرند چه قیمتی برایشان مهم است. این متغیرها شامل موارد زیر هستند:

  • تجربه
  • زمینه کاری
  • مدت زمان پروژه
  • سختی و پیچیدگی پروژه
  • مکان جغرافیایی کارفرما
  • فوریت کار

نکته‌ی مهم دیگر در تعیین قیمت این است که ممکن است در ابتدای راه مجبور باشید تا با هزینه‌ی کمتری نسبت به ارزش کار، پروژه‌ها را انجام دهید. به این معنا که صرفاً برای این که شناخته شوید، قیمت‌های خود را کمی نسبت به ارزش واقعی بازار پایین بیاورید. بعد از این که توسط مشتریان شناخته شدید و رزومه‌ی خوبی برای خود ساختید، می‌توانید قیمت خود را بالاتر ببرید.

۴. از کارهای قبلی خود یک پورتفولیو بسازید

ساختن یک پورتفولیوی جذاب از پروژه‌های قبلی‌تان، یکی از مهم‌ترین مراحل برای تبدیل شدن به یک فریلنسر موفق است. پورتفولیوی پروژه‌های شما، کیفیت کار و مهارت‌های شما را به رخ می‌کشد. در واقع فرصتی است برای شما که به مشتریان و کارفرمایان خود نشان دهید که چه کارهایی ازتان برمی‌آید و ارزش تخصصتان چقدر است.

پورتفولیوی شما باید شامل بهترین کارهای شما در حیطه تخصصی‌تان باشد. برای هر پروژه به دقت و به صورت کامل توضیح دهید که وظایف شما چه بوده و این کارها را چگونه انجام داده‌اید. یک پورتفولیوی قوی باید شامل نظرات مشتریان، عکس‌هایی از نمونه کارها، اطلاعات آماری و داده‌ای باشد. همچنین باید از مشتریان قبلی خود رضایت بگیرید و بعد نمونه کارهای خود را در پورتفولیو بگذارید. این مسئله‌ای است که در بیشتر وقت‌ها به آن توجه نمی‌شود.

۵. طرح پیشنهادی کاملی بنویسید

برای این که بتوانید شروع موفقیت‌آمیزی در راه فریلنسری داشته باشید، اولین پروژه‌ی شما باید کاملاً با تجارب و توانایی‌های شما تطابق داشته باشد. زمانی که چنین پروژه‌ای پیدا کردید و اطمینان حاصل کردید که می‌توانید آن را به نحو احسن انجام دهید، زمان آن است که یک طرح پیشنهادی بنویسید.

طرح پیشنهادی همان چیزی است که مشخص می‌کند شما پروژه‌ای را می‌گیرید یا نه. پس خوب نوشتن این طرح پیشنهادی اهمیت بالایی دارد.

در پلتفرم‌های فریلنسینگ هم انجام کار به این صورت است. کارفرمایان پروژه‌های خود را ثبت می‌کنند و قیمت حدودی نیز می‌دهند. فریلنسرها هم طرح پیشنهادی خود را می‌نویسند و قیمت درخواستی خود را ثبت می‌کنند. سپس کارفرما از بین طرح‌های ثبت شده یکی را انتخاب می‌کند.

در طرح پیشنهادی معمولاً شما باید از توانایی‌ها و تجارب خود بنویسید و توضیح دهید که قصد دارید کار را چگونه انجام دهید. و مهم‌تر از همه این که باید اثبات کنید که انتخاب بهتری نسبت به بقیه هستید.

می‌توانید برای نوشتن طرح‌های پیشنهادی خود یک تمپلیت کلی داشته باشید. چون در طول کارتان به عنوان یک فریلنسر، باید بارها و بارها طرح‌های پیشنهادی بنویسید. اما این را هم در نظر بگیرید که موفق‌ترین و بهترین فریلنسرها آن‌هایی هستند که هر طرح پیشنهادی خود را بر اساس هر مشتری می‌نویسند. این کار زمان بیشتری از شما می‌گیرد، اما اشتیاق و حرفه‌ای بودن شما را اثبات می‌کند.

۶. رابطه‌ی خوبی با مشتری خود بسازید

به عنوان یک فریلنسر، مشتریانتان کسب‌وکار شما هستند. بنابراین ایجاد و تداوم یک رابطه نزدیک و قوی با مشتری، اهمیت زیادی برایتان خواهد داشت. بهترین و موفق‌ترین فریلنسرها، صرف نظر از این که در آینده باز هم با این مشتری کار خواهند کرد یا نه، سعی می‌کنند تا رابطه خوبی با او بسازند. چنین کاری در شبکه سازی نیز اهمیت زیادی دارد. چنان که گفتیم یکی از راه‌های پید کردن مشتری و کار جدید، شبکه سازی است. ممکن است یک مشتری دیگر با شما کار نکند، اما به خاطر رابطه خوبی که با شما دارد، شما را به یکی از همکاران یا دوستانش پیشنهاد دهد.

به طور کلی داشتن رابطه قوی با مشتری، باعث تداوم همکاری و افزایش پیشنهادهای شغلی شما می‌شود.

 

۷. به کسب مهارت ادامه دهید

فریلنسرها برای ارائه خدمات و استفاده از مهارت‌هایشان استخدام می‌شوند. در هر زمینه‌ای که فعالیت کنید، در طول زمان تغییراتی در آن ایجاد خواهد شد. خصوصاً زمینه‌های مربوط به کامپیوتر و دیجیتال مارکتینگ که روز به روز تغییر می‌کنند. بنابراین برای این که بتوانید در بازار باقی بمانید، باید تغییرات اخیر را بشناسید و به توسعه مهارت‌هایتان ادامه دهید. یادگیری آنلاین می‌تواند یکی از بهترین راه‌هایی باشد که از طریق آن به کسب مهارت‌های جدید یا توسعه‌ی آن‌ها بپردازید.

 

سایت‌های فریلنسری

همان طور که در بخش‌های قبلی دیدیم، یکی از مهم‌ترین راه‌های پیدا کردن مشتری و پروژه‌های جدید، سایت‌های فریلنسری هستند. سایت‌ها و پلتفرم‌های فریلنسری، نمونه‌های ایرانی و خارجی زیادی دارند که در این بخش به معرفی بهترین آن‌ها می‌پردازیم.

سایت‌های فریلنسری ایرانی

سایت فریلنس پارس

فریلنس پارس ، یک سایت فریلنسینگ و دورکاری برای سفارش و انجام پروژه های اینترنتی در ایران است. انواع پروژه ها و نیازهای کاری و شغلی در زمینه های سفارش تایپ، تولید محتوا، ترجمه زبان های مختلف، طراحی گرافیک، عکاسی، ادیت عکس و فیلم، برنامه نویسی، طراحی سایت، دستیار مجازی، آهنگسازی و ویرایش صوت، معماری، نقشه کشی، مدلسازی و… در این سایت قابل تعریف و اجراست.کارفرمایان، نیازها یا پروژه های خود را در این سایت به صورت رایگان مطرح کرده و متخصصان یا فریلنسرهای سایت، با ارائه پیشنهاد همکاری، پروژه‌ها را انجام داده و تحویل می‌دهند. کارفرما، پس از ثبت پروژه و توافق نهایی با فریلنسر بر سر هزینه و روش انجام کار، هزینه پروژه را واریز کرده و سایت، مبلغ را نزد خود نگه می‌دارد. پس از انجام کار و تحویل به کارفرما، تایید و رضایت او، مبلغ برای فریلنسر آزاد می‌شود. با این قابلیت که در اصطلاح “پرداخت امن” نامیده می‌شود، هم کارفرما از انجام پروژه خود اطمینان دارد و هم فریلنسر از واریزی مبلغ توسط کارفرما.

مراحل ثبت نام و عضویت در سایت فریلنس پارس

۱-در سایت به عنوان فریلنسر ثبت نام کنید و ایمیل و شماره موبایل خود را تایید کنید.

۲- سپس پروفایل خود را کامل کنید و مهارت‌ها، سابقه تحصیلی، شغلی و… را بنویسید.

۳- اگر نمونه کارهای مناسبی دارید، در سایت آپلود کنید.

۴- وارد قسمت پروژه های سایت شده، پروژه های مد نظر و مرتبط با مهارت ها و توانایی های خود را پیدا کنید و آن‌هایی که از نظر زمانی و هزینه، مایل به انجام آن‌ها هستید را ثبت پیشنهاد زده و مبلغ پیشنهادی، زمان و توضیحات لازم را برای کارفرما بنویسید.

پونیشا

می‌توان گفت که پونیشا یکی از معروف‌ترین و بهترین سایت‌های فریلنسری در ایران است. پونیشا پلتفرمی است که کارفرمایان می‌توانند در آن پروژه‌های جدید تعریف کنند و به دنبال فریلنسر برای انجام کارهای خود باشند. فریلنسرها می‌توانند در زمینه‌هایی همچون برنامه‌نویسی وب و نرم‌افزار، اپلیکیشن اندروید و بازی، تایب و ترجمه، تولید محتوا، وردپرس، گرافیک، سئو، دیجیتال مارکتینگ و طراحی قالب وردپرس در این وبسایت فعالیت کنند.

کارلنسر

کارلنسر نیز یکی از پلتفرم‌های مهم فریلنسری در ایران است که کسب‌وکارها در آن می‌توانند پروژه‌هایشان را برون‌سپاری کنند و فریلنسرها نیز می‌توانند به دنبال فرصت‌های جدید باشند. کسب‌وکارها می‌توانند پروژه‌های خود در زمینه‌های گرافیک، تولید محتوا، ترجمه، انیمیشن، طراحی سایت، دیجیتال مارکتینگ، سئو، برنامه‌نویسی، گویندگی و سایر کارها در این وبسایت به صورت رایگان ثبت کنند و به دنبال استخدام فریلنسر باشند.

انجام می‌دم

انجام می‌دم یکی از بهترین سایت‌های فریلنسری ایرانی است. در این وبسایت نیز می‌توانید به عنوان یک فریلنسر در زمینه‌های بازاریابی، تایپ و ترجمه، گرافیک، برنامه‌نویسی و خیلی از موضوعات دیگر فعال باشید.

سایت‌های فریلنسری خارجی

بسیاری از فریلنسرها به خصوص افرادی که در زمینه کامپیوتر و برنامه‌نویسی فعالیت می‌کنند، ترجیح می‌دهند تا در سایت‌های فریلنسر خارجی فعالیت کنند و به کسب درآمد دلاری بپردازند. در این بخش تعدادی از معروف‌ترین و بهترین سایت‌های فریلنسری خارجی را به شما معرفی می‌کنیم که می‌توانید از طریق آن‌ها درآمد دلاری کسب کنید.

فقط به خاطر داشته باشید که ثبت نام و همکاری با این سایت‌ها، به خاطر شرایط تحریم و مشکلات موجود در پرداخت‌های ارزی، ممکن است دشوار یا در برخی موارد غیر ممکن باشد.

Freelancer

به طور قطع می‌توان گفت که وبسایت فریلنسر یکی از محبوب‌ترین و مشهورترین وبسایت‌های فریلنسینگ در کل دنیاست. پروژه‌های مختلفی در زمینه‌های مختلف در این وبسایت وجود دارد. البته باید تأکید کرد که با وجود گسترده بودن پروژه‌ها، رقابت بالایی نیز در این وبسایت برقرار است.

Upwork

وبسایت Upwork یکی از بزرگ‌ترین بازارهای فریلنسری در دنیاست. زمینه‌های بسیار متعددی در این وبسایت برای فعالیت وجود دارد از جمله: بازاریابی، توسعه وب و برنامه نویسی، کپی رایتینگ، تولید محتوا و تحلیل داده‌ها. سایت Upwork نیز یکی از برترین سایت‌های فریلنسری در دنیا محسوب می‌شود و بسیاری از بهترین فریلنسرهای دنیا در این وبسایت به فعالیت می‌پردازند.

Toptal

وبسایت Toptal در صفحه اصلی خود ادعا کرده که سه درصد از برترین استعدادهای فریلنسری را در اختیار دارد. ادعایی که نشان می‌دهد این وبسایت از کیفیت فریلنسرهای خود اطمینان بالایی دارد، از همین رو نیز به یکی از مهم‌ترین سایت‌های فریلنسری در دنیا تبدیل شده است. زمینه‌های فعالیت در این سایت نیز به مانند وبسایت قبلی گسترده و گوناگون است.

Aquent

وبسایت Aquent یکی از مهم‌ترین وبسایت فریلنسری و یکی از بهترین انتخاب‌ها برای شروع کار فریلنسینگ است. زمینه‌های کاری موجود در این وبسایت نیز بسیار متنوع و مناسب است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *