دانستنی

مدیریت شخصی: حرفه فریلنسینگ خود را متمرکز سازید

مدیریت شخصی: حرفه فریلنسینگ خود را متمرکز سازید

برای بسیاری از افراد تازه کار در حوزه فریلنسینگ، توانایی نظارت بر خود و خودگزینی در انجام کارها، به عنوان یک محرک پرانگیزه محسوب می‌شود. زمانی که شما قادر باشید تا به تصمیم‌گیری در مورد ساعت‌های کاری خود و گام برداشتن در مسیر کاری خود بپردازید، زندگی برای شما لذت‌بخش‌تر خواهد شد. دست یافتن به موفقیت بلندمدت به عنوان یک فریلنسر، مسلما نیازمند بکارگیری راهبردهای بیشتری در مقایسه با سایر مشاغل است. توسعه و حفظ روابط مشتری‌مدارانه، همچنین ایجاد یک روند کاری پایدار، نیازمند داشتن توانایی مدیریت شخصی در حد قابل قبول است.

پیدا کردن کار بسیار خوب است. کاری که به آن علاقه داریم، کاری که ما را به چالش می‌کشد و کاری که حتی کنجکاوی ما را برمی‌انگیزد. تنها به دلیل اینکه این کار، به عنوان یک فعالیت فریلنسینگ محسوب می‌شود، به این معنا نیست که فضای کافی برای توسعه و تحول وجود ندارد. کشف و جستجو در یک جهت، می‌تواند تا حد زیادی به روند انجام کار بهبود ببخشد.

کلید اصلی مدیریت شخصی
بر روی فعالیت فریلنسینگ خود تمرکز داشته باشید. زمانی که کار خود را به عنوان یک فریلنسر انجام می‌دهید، به خود شما بستگی دارد که فعالیت‌های خود را به جهت مورد نظر هدایت کنید زیرا ساختار سازمانی برای کار شما وجود ندارد. مواردی وجود دارند که باید به منظور دست یافتن به مدیریت شخصی موفق در ذهن داشته باشید.

اهداف بلند مدت و کوتاه مدت
تمام مواردی که می‌خواهید از نظر حرفه‌ای و شخصی به آنها دست پیدا کنید را در نظر بگیرید. آیا مهارت‌ها، موضوعات یا دامنه‌های به خصوصی هستند که شما تمایل به کشف آنها دارید؟ از کدام بخش کار خود بیشتر لذت می‌برید به طوری که تمایل دارید وقت بیشتری را به انجام آن کار اختصاص دهید؟ داشتن یک هدف بلند مدت به عنوان یک فریلنسر، از اهمیت زیادی برخوردار است. به این فکر کنید که می‌خواهید چندین سال دیگر، در کجای مسیری که اکنون در آن قدم برداشته‌اید، قرار داشته باشید و بر روی قدم‌های کوچکی که می‌توانید در زمان حال بردارید تمرکز کنید تا بتوانید به تجلی بخشیدن به آینده‌ی خود، نزدیکتر شوید.

انتخاب‌کننده باشید
آن نقطه از زندگی خود که در آن ” نه ” گفتن را آموخته‌اید، به یاد می‌آورید؟ برای برخی از افراد، انجام این کار هنوز مشکل است، زیرا زمانی که شما تعهدی تمام وقت و مستقل نسبت به یک کارفرما نداشته باشید، نه نگفتن می‌تواند بسیار وسوسه‌انگیز باشد، اما در هر صورت سعی کنید انتخاب‌کننده باشید. کاری را در پیش بگیرید که شما را ترغیب کرده و به شما انگیزه می‌دهد.

حداقل سعی کنید نسبت به مدت زمانی که آن را صرف انجام کاری می‌کنید که به شما احساسی متفاوت نسبت به انجام دادن کارهای دیگر می‌دهد، انتخاب‌کننده باشید. مشتریان مورد نظر را هدف بگیرید. نحوه تجارت با مشتریان بالقوه را یاد بگیرید و آن را تمرین کنید تا بتوانید در انتخاب پروژه‌ی موردنظر خود انعطاف‌پذیری بیشتری ایجاد کنید.

به بهینه‌سازی روند کار خود بپردازید
روش‎هایی را بیابید که به شما در مدیریت زمان کمک می‌کنند. به دنبال ابزاری باشید که برای شما از تاثیرگذاری بیشتری برخوردارند و از آن‌ها استفاده کنید. کار خود را سازماندهی کنید و همین حالت را حفظ کنید. زمانی که به این مسئله پی بردید که چه چیزی برای شما مناسب است، همان کار را در پیش بگیرید و تنها زمانی آن را تغییر دهید که مطمئن هستید روش‌هایی برای بهبود آن یافته‌اید.

هر چند وقت یکبار، به بررسی خود و شرایط خود بپردازید
زمانی را به منظور نظارت بر روی آنچه که اخیرا انجام داده‌اید، اختصاص دهید. به اهداف خود بازگردید و این مسئله را در نظر بگیرید که آیا شما از موقعیتی که در آن قرار دارید، از نظر رسیدن به آن اهداف، خوشحال هستید یا خیر. زمانی که شما هر چند وقت یکبار، تصمیم به بررسی شرایط خود می‌گیرید، فرصتی برای ایجاد تغییر در اختیار شما قرار داده می‌شود. در نهایت، تمام زیبایی فریلنسینگ این است که شما قادر باشید که اول و مهم‌تر از همه، برای خودتان کار کنید.

درآمد از طریق سایت  فریلنس پارس

(www.freelancepars.com)

فریلنس پارس ، یک سایت فریلنسینگ و دورکاری برای سفارش و انجام پروژه های اینترنتی در ایران است. انواع پروژه ها و نیازهای کاری و شغلی در زمینه های سفارش تایپ، تولید محتوا، ترجمه زبان های مختلف، طراحی گرافیک، عکاسی، ادیت عکس و فیلم، برنامه نویسی، طراحی سایت، دستیار مجازی، آهنگسازی و ویرایش صوت، معماری، نقشه کشی، مدلسازی و… در این سایت قابل تعریف و اجراست.کارفرمایان، نیازها یا پروژه های خود را در این سایت به صورت رایگان مطرح کرده و متخصصان یا فریلنسرهای سایت، با ارائه پیشنهاد همکاری، پروژه‌ها را انجام داده و تحویل می‌دهند. کارفرما، پس از ثبت پروژه و توافق نهایی با فریلنسر بر سر هزینه و روش انجام کار، هزینه پروژه را واریز کرده و سایت، مبلغ را نزد خود نگه می‌دارد. پس از انجام کار و تحویل به کارفرما، تایید و رضایت او، مبلغ برای فریلنسر آزاد می‌شود. با این قابلیت که در اصطلاح “پرداخت امن” نامیده می‌شود، هم کارفرما از انجام پروژه خود اطمینان دارد و هم فریلنسر از واریزی مبلغ توسط کارفرما.

مراحل ثبت نام و عضویت در سایت فریلنس پارس

۱-در سایت به عنوان فریلنسر ثبت نام کنید و ایمیل و شماره موبایل خود را تایید کنید.

www.freelancepars.com

۲- سپس پروفایل خود را کامل کنید و مهارت‌ها، سابقه تحصیلی، شغلی و… را بنویسید.

۳- اگر نمونه کارهای مناسبی دارید، در سایت آپلود کنید.

۴- وارد قسمت پروژه های سایت شده، پروژه های مد نظر و مرتبط با مهارت ها و توانایی های خود را پیدا کنید و آن‌هایی که از نظر زمانی و هزینه، مایل به انجام آن‌ها هستید را ثبت پیشنهاد زده و مبلغ پیشنهادی، زمان و توضیحات لازم را برای کارفرما بنویسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *