دانستنی

معرفی بهترین سایت های فریلنسری ایرانی

سایت فریلنس پارس

فریلنس پارس ، یک سایت فریلنسینگ و دورکاری برای سفارش و انجام پروژه های اینترنتی در ایران است. انواع پروژه ها و نیازهای کاری و شغلی در زمینه های سفارش تایپ، تولید محتوا، ترجمه زبان های مختلف، طراحی گرافیک، عکاسی، ادیت عکس و فیلم، برنامه نویسی، طراحی سایت، دستیار مجازی، آهنگسازی و ویرایش صوت، معماری، نقشه کشی، مدلسازی و… در این سایت قابل تعریف و اجراست.کارفرمایان، نیازها یا پروژه های خود را در این سایت به صورت رایگان مطرح کرده و متخصصان یا فریلنسرهای سایت، با ارائه پیشنهاد همکاری، پروژه‌ها را انجام داده و تحویل می‌دهند. کارفرما، پس از ثبت پروژه و توافق نهایی با فریلنسر بر سر هزینه و روش انجام کار، هزینه پروژه را واریز کرده و سایت، مبلغ را نزد خود نگه می‌دارد. پس از انجام کار و تحویل به کارفرما، تایید و رضایت او، مبلغ برای فریلنسر آزاد می‌شود. با این قابلیت که در اصطلاح “پرداخت امن” نامیده می‌شود، هم کارفرما از انجام پروژه خود اطمینان دارد و هم فریلنسر از واریزی مبلغ توسط کارفرما.

مراحل ثبت نام و عضویت در سایت فریلنس پارس

۱-در سایت به عنوان فریلنسر ثبت نام کنید و ایمیل و شماره موبایل خود را تایید کنید.

۲- سپس پروفایل خود را کامل کنید و مهارت‌ها، سابقه تحصیلی، شغلی و… را بنویسید.

۳- اگر نمونه کارهای مناسبی دارید، در سایت آپلود کنید.

۴- وارد قسمت پروژه های سایت شده، پروژه های مد نظر و مرتبط با مهارت ها و توانایی های خود را پیدا کنید و آن‌هایی که از نظر زمانی و هزینه، مایل به انجام آن‌ها هستید را ثبت پیشنهاد زده و مبلغ پیشنهادی، زمان و توضیحات لازم را برای کارفرما بنویسید.

 

با گسترش استفاده از اینترنت و مزیت شغل‌های فریلنسری، تعداد متقضایان اینگونه مشاغل روز به روز در حال افزایش است. اگر شما هم قصد دارید که زندگی حرفه‌ای خود را با فریلنسری ادامه دهید،‌ احتمالا با چند سایت فریلنسری و دورکاری آشنا شده‌اید! این وبسایت‌ها این امکان را به شما می‌دهند تا بتوانید پروژه‌های متناسب با توانایی خود را مشاهده و انتخاب کنید.

وبسایت‌های ایرانی و خارجی بسیار زیادی وجود دارد که در حوزه فریلنسری فعالیت می‌کنند. هدف مشترک این وبسایت‌ها ایجاد یک بستر مناسب برای ارتباط بین کارفرمایان و فریلنسرها است. اما هر کدام از این وبسایت‌ها دارای ویژگی‌ها و امکانات مختلفی هستند که آن‌ها را از یکدیگر متمایز می‌کند. در ادامه قصد دارم تعدادی از بهترین سایت‌های فریلنسری ایرانی را به همراه مزایا و معایب آن‌ها به شما معرفی می‌کنم تا بتوانید با توجه به مهارت‌ها و توانایی‌های خود در بهترین پروژه‌ها فعالیت کنید. در این مطلب سعی دارم سایت‌های کارلنسر؛ پونیشا، انجام میدم و پارس کدرز را باهم مقایسه کنم و ویژگی‌های هرکدام را به شما معرفی کنم.

پونیشا

پونیشا (ponisha.ir)

یکی از بزرگ‌ترین وبسایت‌های فعال در زمینه دورکاری، ‌وبسایت پونیشا است. پونیشا برگزار کننده بسیاری از رویدادهای بزرگ فریلنسری در ایران بوده است. فریلند بزرگترین رویداد فریلنسری ایران بود که دوسال گذشته توسط پونیشا در انزلی برگزار شد. به گفته صاحبان این سایت، “پونیشا یک کارخانه آنلاین است که با فراهم کردن ابزار مناسب برای انسان‌های با انگیزه کمک می‌کند تا جهان به جای بهتری برای زندگی تبدیل شود”.

طراحی گرافیک و لوگو، اپلیکیشن اندروید و بازی، برنامه نویسی وب و نرم افزار، تایپ و ترجمه، تولید محتوا، نصب و راه اندازی وردپرس، خدمات سئو و دیجیتال مارکتینگ، حسابداری، طراحی قالب‌های وردپرس و … از جمله فعالیت‌های فریلنسران فعال در پونیشا است. پونیشا امکاناتی را برای شما فراهم کرده است که می‌توانید بدون حضور فیزیکی، با اطمینان خاطر با یکدیگر کار کنید. تمام پرداخت‌های کاربر نیز از طریق پرداخت امن انجام می‌شود؛ به این صورت که کارفرما وجه پروژه را نزد پونیشا به امانت می‌گذارد و پس از اتمام پروژه و رضایت کارفرما، ملبغ پرداخت شده برای فریلنسر آزاد می‌شود. بنابراین کارفرما اطمینان دارد که اگر پروژه را تحویل نگرفت، وجه پرداخت شده به او عودت داده می‌شود و فریلنسر هم از دریافت کامل دستمزد خود پس از اتمام پروژه اطمینان دارد.

عضویت در پونیشا رایگان است. بعد از ایجاد عضویت در وبسایت می‌توانید ماهانه ۵ پروژه را به صورت رایگان انجام دهید. البته برخی از امکانات پنل کاربری پونیشا با ارتقا حساب کاربری میسر خواهد بود. شما می‌توانید حساب کاربری خود را به عضویت برنزی، نقره ای و یا طلایی ارتقا دهید تا امکانات اضافه‌تری برای شما فعال شود.

مزایا

با وجود ۶۰۰ هزار فریلنسر متخصص و بیش از ۶۰ هزار پروژه موفق که در پونیشا انجام شده است می‌توانید با خیال راحت در پونیشا عضو شوید و از امکانات آن استفاده کنید. از جمله مزایای وبسایت پونیشا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • در  پنل کاربری پونیشا می‌توانید بهترین فریلنسرها در هر حوزه را مشاهده کنید.
  • امکان ثبت ۵ پیشنهاد رایگان در ماه!
  • امکان ارتقا پنل کاربری وجود دارد و فریلنسرها می‌توانند با ارتقا پنل کاربری خود از امکانات بیشتری برخوردار شوند.
  • در پونیشا کارفرما و پیمانکار می‌توانند مستقیما با یکدیگر در ارتباط باشند.
  • پونیشا قدیمی‌ترین وبسایت فعال در حوزه فریلنسینگ است و این موضوع باعث شده جامعه بزرگی از فریلنسرهای متخصص در آن عضو باشند و فضایی رقابتی بین کاربران ایجاد شود.
  • پونیشا یک سیستم حل اخلاف برای موارد ضروری در نظر گرفته است که می‌توانید در صورت اختلاف با کارفرما/کارپذیر به آن مراجعه کنید.
  • پونیشا با کاربرانی که قیمت‌های غیرواقعی پیشنهاد می‌دهند با جدیت برخورد می‌کند. کاربران زیادی به دلیل ارائه پیشنهادات غیرمنطقی در پونیشا اخطار گرفته و بعضا مسدود شده‌اند.
  • تمامی پرداخت‌ها در پونیشا با استفاده از سیستم پرداخت امن انجام می‌شود.
  • پونیشا برای ثبت هر پروژه در وبسایت خود از کارفرما هزینه دریافت می‌کند. بنابراین می توانید از معتبر بودن پروژه‌های ثبت شده در این وبسایت اطمینان داشته باشید.
  • باتوجه به پروژه‌های بسیار زیادی که در پونیشا ثبت شده است، نمونه کارهای زیادی برای فریلنسرها در پروفایل آن‌ها ثبت شده که این امر در انتخاب متخصص به کارفرمایان کمک می‌کند.

معایب

البته در کنار مزایای گفته شده، پونیشا دارای مشکلاتی نیز است. از جمله معایب پونیشا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • متاسفانه رابط کاربری وبسایت پونیشا قدیمی است و این امر باعث شده کار با پنل آن برای برخی کاربران در ابتدا سخت به نظر برسد.
  • پونیشا به ازای پروژه‌هایی که هر فریلنسر انجام می‌دهد، مبلغ ۱۰ درصد را به عنوان کمیسیون کسر می‌کند؛ همچنین ۵ درصد از مبلغ پروژه نیز به منظور کمیسیون دریافتی از کارفرما، به مبلغ پروژه افزوده می‌شود.
  • برقراری ارتباط با تیم پشتیبانی پونیشا فقط بعد از ایجاد پنل کاربری امکان پذیر است.
کارلنسر

کارلنسر (karlancer.com)

یکی از سایت‌هایی که به عنوان وبسایت فریلنسرینگ فعالیت می‌کند، کارلنسر است. این وبسایت امکان کسب درآمد از طریق دورکاری را برای فریلنسرها فراهم می‌کند. در کارلنسر امکان برون سپاری پروژه‌ها در زمینه‌های مختلفی از جمله برنامه نویسی، طراحی وب، تولید محتوا، طراحی گرافیک، مدیریت شبکه‌های اجتماعی، تایپ و ترجمه وجود دارد.

در این وبسایت، فریلنسرها می‌توانند ماهانه ۱۰ پیشنهاد رایگان ارسال کنند. همچنین با ارتقا پنل کاربری خود به پلن‌های برنزی، نقره‌ای و طلایی، می‌توان‌ امکانات بیشتری را در پنل کاربری در اختیار داشت. ثبت پروژه‌ها در کارلنسر توسط کارفرما به صورت رایگان انجام می‌شود و هزینه‌ای بابت ثبت پروژه دریافت نمی‌شود. بعد از اینکه فریلنسر آمادگی خود را برای کار روی یک پروژه اعلام کرد، کارفرما می‌تواند پیشنهاد دریافتی را رد یا قبول کند.

مزایا

از جمله ویژگی‌های مثبت و مزایای کارلنسر می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • امکان گفت و گوی کارفرما و فریلنسر از طریق چت سایت وجود دارد.
  • تمام پرداخت‌ها در کارلنسر از طریق سیستم پرداخت امن انجام می‌شود،‌ این ویژگی باعث شده کارفرما و فریلنسر از انجام تعهدات طرف مقابل اطمینان داشته باشند.
  • امکان ثبت ۱۰ پیشنهاد رایگان در ماه!
  • فریلنسرها می‌توانند با ارتقا پنل کاربری خود، ماهانه پیشنهادات بیشتری را ارسال کنند.
  • کارلنسر با طراحی یک رابط کاربری آسان و کاربرپسند این امکان را برای کاربران ایجاد کرده که بتوانند به راحتی در وبسایت عضو شوند، پروژه تعریف کنند و یا پروژه‌های موجود را بررسی و پیشنهاد خود را برای پروژه مورد نظرشان ارسال کنند.
  • کارلنسر پلتفرم نسبتاً جدیدی است و در طراحی امکاناتی که در پروفایل کاربران خود ایجاد کرده است،‌ نسبت به رقبای خود پیشتاز است. یکی از ویژگی‌هایی که در پنل کاربری این وبسایت اضافه شده آزمون‌هایی است که فریلنسرها می‌توانند با شرکت در آن‌ها پروفایل خود را ارتقا دهند و کارفرما می‌تواند متخصص مورد نیاز خود را با توجه به پروفایل فریلنسرها انتخاب کند.

معایب

اما کارلنسر در کنار مزایای بسیار خوبی که دارد معایبی هم دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنم.

  • به دلیل رایگان بودن امکان ثبت پروژه و همچنین عدم احراز هویت ثبت‌کنندگان پروژه‌ها، تعداد زیادی پروژه نامعتبر در این وبسایت به ثبت می‌رسد.
  • زمان‌بر بودن بررسی پروژه‌ها توسط فریلنسرها به دلیل تعدد پروژه‌های موجود و گاها نامعتبر!
  • به دلیل امکان ارسال پیشنهادات رایگان بالا و وجود پروژه‌های نامعتبر، فریلنسرها با دقت کمتری پروژه را بررسی می‌کنند و بنابراین قیمت اعلامی آن‌ها برای پروژه‌ها ممکن است غیرمنطقی باشد.
  • باتوجه به اینکه پلتفرم کارلنسر جدید است، فریلنسرهای متخصص کمتری در آن فعالیت دارند.
  • تعداد پروژه‌های انجام شده در این وبسایت نسبتا کم است و این باعث شده فریلنسرها نمونه کارهای کمی داشته باشند و انتخاب متخصص برای کارفرما کمی دشوار شود.
انجام میدم

انجام میدم (anjammidam.com)

یکی دیگر از سایت‌های محبوب فریلنسری، وبسایت انجام میدم است. انجام میدم، به عنوان یک مجموعه دانش بنیان بستری را فراهم کرده است تا همه افراد از نقاط مختلف ایران بتوانند تخصص، استعداد و مهارت‌های خود را تقویت کنند و آن را در قالب مجموعه‌ای از خدمات ارائه دهند. در این وبسایت می‌توانید با سه گام برون سپاری پروژه خود را انجام دهید، خدمات مورد نظرتان را جستجو کنید، از میان بسته‌های خدمات انتخاب کنید و در نهایت کار انجام شده را تحویل بگیرید.

در وبسایت انجام میدم نیازی نیست فریلنسرها منتظر تعریف پروژه توسط کارفرما باشند. در این وبسایت،‌ شما به عنوان یک فریلنسر،‌ توانایی و تخصص خود را در قالب یک بسته ارائه می‌کنید؛ بسته تعریف شده‌تان را قیمت گذاری می‌کنید و آن را در پروفایل سایت قرار می‌دهید. به این ترتیب کارفرمایان با توجه به پروژه و نیاز خود مناسب‌ترین فریلنسر را انتخاب می‌کنند. بسته مهارتی شما باید شامل یک عکس، مهارت‌ها، پیشنهاد قیمت و توضیحات اضافی در مورد کاری که می‌خواهید انجام دهید باشد.

ویژگی دیگری که در وبسایت انجام میدم وجود دارد، امکان بازاریابی است. اگر شما لینک کاره را با دوستانتان به اشتراک بگذارید، به ازای هر خرید آن‌ها، نقدا به شما پورسانت پرداخت می‌شود. کاره، همان خدمات ارائه شده در وبسایت انجام میدم است.

مزایا

از جمله ویژگی‌های وبسایت انجام میدم می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بازاریابی مشارکتی
  • پرداخت امن
  • امکان ارتباط آنلاین فریلنسر و کارفرما
  • پشتیبانی کاربران
  • سیستم حل اختلاف
پارسکدرز

پارسکدرز (parscoders.com)

سایت پارسکدرز یکی دیگر از سایت‌های فریلنسری محبوب در ایران است. در این وبسایت، درآمدزایی به دو صورت امکان پذیر است. راه اول، همان راه مرسوم است که می‌توانید در وبسایت ثبت نام کنید و برای همکاری در پروژه مورد نظر، درخواست خود را ارسال کنید. راه حل دوم،‌ معرفی کردن کارفرما است. وبسایت پارسکدرز این امکان را برای شما ایجاد کرده است که بتوانید کارفرماهایی را به این سایت معرفی کنید و یا اگر وبسایت پارسکدرز را به شرکت‌ها و کسب و کارهای دیگر معرفی کنید و آن‌ها در این سایت فعالیت داشته باشند؛‌ از مبلغی که در آن پروژه‌ها دریافت می‌شود،‌ درآمدی به عنوان حق کمیسیون به شما تعلق می‌گیرد.

پارسکدرز عموما در پروژهای برنامه نویسی فعالیت دارد اما در حال حاضر با گسترده شدن سایر پلتفرم‌های موجود، پارسکدرز کمی غیرفعال شده و تقریبا می‌توان گفت منسوخ شده است.

بهترین سایت فریلنسری ایران کدام است؟

همان‌طور که گفتم، هریک از وب‌سایت‌های دورکاری و فریلنسری ایران شامل ویژگی‌های مختص به خود هستند که باعث تفاوت آن با دیگری می‌شود. البته با وجود رقابت فراوان بین این سایت‌ها، هرکدام نیز معایبی دارند که در انتخاب شما به عنوان کارفرما یا فریلنسر می‌تواند تاثیرگذار باشد. با توجه به خصوصیات گفته شده، اگر به عنوان کارفرما قصد داشته باشید از متخصصین حرفه‌ای در حوزه‌های کاری مختلف استفاده کنید و یا به عنوان فریلنسر امنیت سیستم پرداخت برای شما از اهمیت زیادی برخوردار است، به نظر می‌رسد بهترین انتخاب ممکن سایت پونیشا است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *