دانستنی

معرفی سایت‌های مهم فریلنسری و حوزه آن‌ها

معرفی سایت‌های مهم فریلنسری و حوزه آن‌ها

در مطالب پیشین کار فریلنسری و مزایا و معایب آن را مورد بررسی قرار دادیم. همان‌طور که در آن مطلب هم به آن اشاره شد، انجام کار فریلنسری با تمام مزایایی که دارد، از امنیت شغلی بالایی برخوردار نیست. برای این که یک فریلنسر موفق باشید، باید کار کنید و رزومه خوبی داشته باشید. پیدا کردن پروژه‌های خوب هم همیشه راحت نیست. در این مطلب قصد داریم شما را با چند سایت آشنا کنیم که در آن‌ها می‌توانید پروژه پیدا کنید. چه در ابتدای راه باشید و چه در حال حاضر یک فریلنسر شناخته شده هستید، می‌توانید از این سایت‌ها کمک بگیرید. پس این شما و این سایت‌های مهم فریلنسری.

سایت‌های مهم فریلنسری در ایران

چه مبتدی باشید و چه حرفه‌ای، در این بخش می‌توانید با سایت‌هایی آشنا شوید که در آن‌ها می‌توانید پروژه‌های داخلی را ببینید. سعی کنید اطلاعات خود را به دقت در آن‌ها وارد کنید و به دنبال فرصت‌های شغلی بگردید.

پونیشا

پونیشا از جمله سایت‌های مهم فریلنسری در ایران است. در این سایت در هر حوزه فریلنسری که فعال باشید، می‌توانید پروژه پیدا کنید. از تولید محتوا گرفته تا انواع طراحی، همه و همه در پونیشا وجود دارد. تاکنون بیش از شصت هزار پروژه در این سایت انجام شده و نزدیک به دویست و هشتاد هزار فریلنسر در آن ثبت نام کرده‌اند. روش انتخاب پروژه در آن شبیه به مناقصه است و کارکردی آسان دارد. با این حال، بخشی از مبلغ دریافتی شما به حساب پونیشا خواهد رفت.

سایت فریلنس پارس

فریلنس پارس ، یک سایت فریلنسینگ و دورکاری برای سفارش و انجام پروژه های اینترنتی در ایران است. انواع پروژه ها و نیازهای کاری و شغلی در زمینه های سفارش تایپ، تولید محتوا، ترجمه زبان های مختلف، طراحی گرافیک، عکاسی، ادیت عکس و فیلم، برنامه نویسی، طراحی سایت، دستیار مجازی، آهنگسازی و ویرایش صوت، معماری، نقشه کشی، مدلسازی و… در این سایت قابل تعریف و اجراست.کارفرمایان، نیازها یا پروژه های خود را در این سایت به صورت رایگان مطرح کرده و متخصصان یا فریلنسرهای سایت، با ارائه پیشنهاد همکاری، پروژه‌ها را انجام داده و تحویل می‌دهند. کارفرما، پس از ثبت پروژه و توافق نهایی با فریلنسر بر سر هزینه و روش انجام کار، هزینه پروژه را واریز کرده و سایت، مبلغ را نزد خود نگه می‌دارد. پس از انجام کار و تحویل به کارفرما، تایید و رضایت او، مبلغ برای فریلنسر آزاد می‌شود. با این قابلیت که در اصطلاح “پرداخت امن” نامیده می‌شود، هم کارفرما از انجام پروژه خود اطمینان دارد و هم فریلنسر از واریزی مبلغ توسط کارفرما.

مراحل ثبت نام و عضویت در سایت فریلنس پارس

۱-در سایت به عنوان فریلنسر ثبت نام کنید و ایمیل و شماره موبایل خود را تایید کنید.

۲- سپس پروفایل خود را کامل کنید و مهارت‌ها، سابقه تحصیلی، شغلی و… را بنویسید.

۳- اگر نمونه کارهای مناسبی دارید، در سایت آپلود کنید.

۴- وارد قسمت پروژه های سایت شده، پروژه های مد نظر و مرتبط با مهارت ها و توانایی های خود را پیدا کنید و آن‌هایی که از نظر زمانی و هزینه، مایل به انجام آن‌ها هستید را ثبت پیشنهاد زده و مبلغ پیشنهادی، زمان و توضیحات لازم را برای کارفرما بنویسید.

انجام می‌دم

انجام می‌دم یکی دیگر از سایت‌های مهم فریلنسری در ایران است. این سایت محلی برای حضور بهترین فریلنسرهای ایران است. چه پروژه‌ای برای انجام داشته باشید و چه بخواهید پروژه‌ای انجام دهید، انجام می‌دم دوست شما خواهد بود.

تایپ ایران (تایپیران)

اگر یک تایپیست فو‌ق‌العاده‌اید و به دنبال کسب درآمد از این مهارت هستید، باید به این سایت سر بزنید. تایپیران می‌تواند یک سکوی پرتاب برای افراد مبتدی به دنیای پروژه‌های فریلنسری باشد.

ورکفا

فرض می‌کنیم شما فریلنسر هستید و دوستان فریلنسر زیادی نیز دارید. حالا بهترین سایت برای کسب درآمد کجاست؟ ورکفا. چرا؟ چون سیستم کسب درآمد در آن با سایر سایت‌های مشابه کمی فرق دارد. شما می‌توانید از این سایت پروژه بگیرید و حق‌الزحمه خود را بگیرید. تا اینجای کار که تفاوتی با سایر سایت‌های فریلنسری وجود ندارد. اما می‌توانید دوستان خود را هم به این سایت بیاورید و درصدی از مبلغ دریافتی آن‌ها را هم دریافت کنید. جذاب نیست؟

کارلنسر

کارلنسر یکی دیگر از سایت‌های مهم فریلنسری است که می‌توانید برای پیدا کردن پروژه روی آن حساب کنید. این سایت بر خلاف پونیشا از شما کمسیون دریافت نمی‌کند. زمینه فعالیت شما هم هر چه که باشد، می‌توانید در این سایت پروژه‌های مناسبی پیدا کنید.

سان تایپ

سان تایپ سایت مختص مهارت‌های مرتبط با متن است. ترجمه، تایپ، ویراستاری و نگارش مقاله مهارت‌هایی هستند که این سایت روی آن‌ها تمرکز دارد.

پارسکدرز

یکی از قدیمی‌ترین سایت‌های ایران در زمینه فریلنسری، پارسکدرز است. این سایت با تمرکز روی برون‌سپاری برنامه‌نویسی شروع به کار کرد و در ادامه سایر مهارت‌های فریلنسری را هم اضافه کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *