اخبار اقتصادی

نمونه هایی از سایت های فریلنسری (Freelancing)

فریلنسر کیست؟

قبل از این که به معرفی نمونه‌های سایت های فریلنسری بپردازیم بهتر است که در مقدمه ای کوتاه، تعریف مشاغل فریلنسری و مزایا ومعایب آن را متوجه شویم.

فریلنسر فردی است که میتواند از خانه  درحالیکه از موزیک مورد علاقه‌اش لذت میبرد به انجام پروژه ها و کسب درآمد هم بپردازد.

معمولاً افراد فریلنسر به ازای انجام دادن هر پروژه ، مبلغی به عنوان دستمزد از کارفرما دریافت می کنند.

آن‌ها به طور رسمی در شرکت دیگران استخدام نمی شود بلکه به‌صورت خوداشتغال و پیمانکاری کار میکند. به عبارت دیگر، یک فریلنسر رییس خودش است.

به طور معمول فریلنسرها به‌صورت دورکاری همزمان در چندین شغل یا پروژه مختلف کار می کنند، اما برخی از پروژه های فریلنسری ممکن است افراد را تا زمانی که پروژه را کامل کنند محدود نماید.

فریلنسری، ارائه خدمات تخصصی بدون ایجاد روابط قراردادی  خاص با یک مشتری یا شرکت است.

فریلنسر در ابتدا با مشتری در مورد شرایط، دستمزد و مهلت انجام پروژه به توافق می رسد.

شخصی که به عنوان یک فریلنس پروژه ها را  انجام میدهد میتواند در هر ساعت از شبانه روز  در خانه به کار مشغول باشد. اما داشتن زمان بندی منظم برای تحویل پروژه در موعد مقرر بسیار مهم است.

مزایا و معایب فریلنسری 

فریلنسری هم مانند تمامی مشاغل، دارای مزایا ومعایب خاصی است که شما میتوانید با آگاهی از آن‌ها و سنجش شرایط خودتان به عنوان یک فریلنسر وارد بازار کار شوید.

مزایا :

۱– برنامه کاری و زمانی انعطاف پذیر

۲– داشتن اختیار در انتخاب و تنوع پروژه ها

۳– کنترل بیشتر در کسب و کار و قیمت گذاری

۴ – هرچقدر بیشتر کار کنید درآمدتان بیشتر می‌شود.

۵– رییس خودتان هستید.

معایب:

۱–  ثبات مالی کمتر

۲- مزایای کمتر مانند عدم بهره مند بودن از بیمه و بازنشستگی

۳- وابستگی درآمد به زمان

۴- فشردگی رقابت

۵- تفاوت تعداد پروژه های موجود، در زمان های مختلف

سایت های فریلنسری

در سراسر جهان وب‌سایت‌هایی طراحی شده است که امکان ارتباط از راه دور بین فریلنسر‌های ماهر وکارفرمایانی که به دنبال انجام شدن پروژه های خود توسط افراد حرفه ای هستند را فراهم کرده است.

مزیت ارائه شده توسط این پلتفرم ها این است که آنها نه تنها فریلنسر‌ها را قادر می سازد تا پروژه هایی برای کار بر روی آن پیدا کنند، بلکه تضمین هایی را در مورد پرداخت های انجام شده توسط مشتریان نیز ارائه می دهند.

شما با یک جستجوی ساده در اینترنت برای هر مهارت منحصربه فردی که دارید می‌توانید وب‌سایت هایی متناسب با همان مهارت پیدا کنید که پروژه های زیادی را پیش روی شما قرار می‌دهند.

اگر می‌خواهید در این سایت ها به یک فریلنسر Freelancer پرکار تبدیل شوید باید رزومه ای که در سایت قرارمی‌دهید برای کارفرمایان و مشتری ها جذاب باشد تا آن‌ها با اعتماد کامل ، پروژه های خود را برای انجام به شما واگذار کنند.

این وب سایت‌ها دارای  طیف وسیعی از پروژه های فریلنسری می باشند. چه شما یک تایپیست،  بازاریاب، طراح سایت، فروشنده، یا مقاله نویس و عکاس، یا هر تخصص دیگری که دارید، در این سایت ها پروژه های فریلنسری متناسب با مهارت شما را پیدا خواهید کرد.

 

سایت های فریلنسری ایرانی

سایت فریلنس پارس

فریلنس پارس ، یک سایت فریلنسینگ و دورکاری برای سفارش و انجام پروژه های اینترنتی در ایران است. انواع پروژه ها و نیازهای کاری و شغلی در زمینه های سفارش تایپ، تولید محتوا، ترجمه زبان های مختلف، طراحی گرافیک، عکاسی، ادیت عکس و فیلم، برنامه نویسی، طراحی سایت، دستیار مجازی، آهنگسازی و ویرایش صوت، معماری، نقشه کشی، مدلسازی و… در این سایت قابل تعریف و اجراست.کارفرمایان، نیازها یا پروژه های خود را در این سایت به صورت رایگان مطرح کرده و متخصصان یا فریلنسرهای سایت، با ارائه پیشنهاد همکاری، پروژه‌ها را انجام داده و تحویل می‌دهند. کارفرما، پس از ثبت پروژه و توافق نهایی با فریلنسر بر سر هزینه و روش انجام کار، هزینه پروژه را واریز کرده و سایت، مبلغ را نزد خود نگه می‌دارد. پس از انجام کار و تحویل به کارفرما، تایید و رضایت او، مبلغ برای فریلنسر آزاد می‌شود. با این قابلیت که در اصطلاح “پرداخت امن” نامیده می‌شود، هم کارفرما از انجام پروژه خود اطمینان دارد و هم فریلنسر از واریزی مبلغ توسط کارفرما.

مراحل ثبت نام و عضویت در سایت فریلنس پارس

۱-در سایت به عنوان فریلنسر ثبت نام کنید و ایمیل و شماره موبایل خود را تایید کنید.

۲- سپس پروفایل خود را کامل کنید و مهارت‌ها، سابقه تحصیلی، شغلی و… را بنویسید.

۳- اگر نمونه کارهای مناسبی دارید، در سایت آپلود کنید.

۴- وارد قسمت پروژه های سایت شده، پروژه های مد نظر و مرتبط با مهارت ها و توانایی های خود را پیدا کنید و آن‌هایی که از نظر زمانی و هزینه، مایل به انجام آن‌ها هستید را ثبت پیشنهاد زده و مبلغ پیشنهادی، زمان و توضیحات لازم را برای کارفرما بنویسید.

پونیشا  ponisha.ir  

وب‌سایت فریلنسری پونیشا از بزرگترین سایت‌های کاریابی ایران به شمار می‌آید. تعداد کارفرمایان فعال در این سایت به ۴۰هزار و تعداد فریلنسرهای آن به ۲۰۰هزار عدد می‌رسد.

طراحی گرافیک و لوگو، تولید محتوا، برنامه نویسی وب و نرم افزار ، تایپ و نویسندگی، پشتیبانی فروش، بازار‌یابی و فروش آنلاین، خدمات سئو و طراحی سایت از زمینه های فعالیت فریلنسر‌ها در این سایت می‌باشد.

این سایت بخش بزرگی از کسب و کا‌رهای فریلنسری ایران را به خود اختصاص داده است.در این سایت می‌توانید به نسبت مهارت و تخصص خود ، پروژه های مختلف را قبول کنید.

اگر در دنیای فریلنسری تازه کار هستید شاید فعالیت در پونیشا برای شما سخت باشد زیرا  متخصصین و افراد حرفه ای که رزومه های درخشانی دارند در آن مشغول به کار هستند و درنتیجه پروژه های کمی به شما میرسد، از این رو اگر حرفه ای هستید پونیشا برای شما مناسب خواهد بود.

برای فعالیت در پونیشا ، شما باید مهارت خود را به سطح‌های بالایی برسانید و همیشه از لحاظ اطلاعات، به روز باشید  چون که برای بعضی از رشته ها و پروژه ها ، فریلنسرهای زیادی متقاضی هستند.

پونیشا محیطی را برای پیمانکاران و افراد ماهر فراهم کرده است تا افراد ماهر بتوانند فرصت های شغلی مورد علاقه خود را پیدا کنند. کارفرماها با توجه به ارائه پروژه های دقیق و تحویل به موقع از سمت فریلنسر ها، با امتیازدهی به آن‌ها سبب بهتر شدن رزومه شما خواهند شد.

پس شما نیاز به نمونه کار‌های قوی و رزومه خوب دارید تا بتوانید پروژه های زیادی را پیدا کنید.

کارلنسر karlancer.com  

همانطور که از نام وب‌سایت کاریابی کارلنسر پیدا است ، به عنوان یک سایت فریلنسینگ ایرانی ، برای فریلنسر هایی با مهارت های مختلف از جمله : برنامه نویسی ، طراحی سایت ، تولید محتوا و شبکه‌های اجتماعی، تایپ و ترجمه، عکاسی ، طراحی لوگو ، مقاله نویسی ، بازاریابی و فروش آنلاین ، ساخت اپلیکیشن و نرم افزار ،

کسب و کار دیجیتال ، بهینه سازی موتور های جستجو یا سئو SEO ، ویرایش عکس و تصویر سازی،  طراحی کلیپ و ویدیو ادیتور، مدل‌سازی، تدوین فایل‌های صوتی، آهنگسازی، پروژه‌های مهندسی، هنری، معماری  و… ، که با داشتن این مهارت هامی‌توانید پروژه هایی مناسب برای خودتان در این سایت پیدا کنید.

 

کاریشه  karishe.com

کاریشه یکی از وب‌‌سایت های فریلنسری برتر درایران است که هم در بستر وب و هم در اپلیکیشن تحت موبایل فعالیت دارد.

این پلتفرم دسته بندی های شغلی قابل توجهی از جمله تایپ و ترجمه، برنامه نویسی موبایل، بازاریابی،  تولید محتوا، طراحی وب‌سایت، طراحی لوگو و بنر ، طراحی تیزر و انیمیشن را در سایت خود ارائه می‌دهد.

در این وب‌سایت کاریابی ، هر فریلنسر پس از ثبت مهارت و رزومه خود می‌تواند پروژه قبول کند. کاریشه این امکان را برای شما فراهم می‌سازد تا به راحتی از توانایی و دانش خود استفاده و کسب درآمد کنند.

تایپ ایران  Typeiran.com

وب‌‌سایت تایپ ایران  ، یک پلتفرم  تخصصی برای  مشاغلی  مانند  تایپ ترجمه  و مقاله‌های دانشجویی دانش آموزی است. این بستر، جهت قرار گرفتن پروژه های تخصصی تایپ و ترجمه از سمت کارفرماها و انجام  شدن آن‌ها توسط فریلنسرهای مترحم و تایپیست طراحی شده است.

فعالیت در تایپ ایران  برای فریلنسرهای حرفه ای بسیار آسان است و فقط نیاز به داشتن مهارت تایپ دارد.البته برای افراد حرفه ای در زمینه ترجمه هم فرصت های مناسبی را فراهم آورده است ، همچنین تایپ ایران پروژه هایی برای تایپ از روی فایل های صوتی را در وب‌سایت خود جای داده است.

یکی از تفاوت های تایپ ایران با دیگر سایت های فریلنسری، تخصصی بودن آن می‌باشد. در این سایت هرچه سرعت تایپ شما بالاتر باشد  کارهای بیشتری به شما واگذار خواهد شد.

تایپیست های حرفه ای به نسبت زمانی که صرف اشتغال در این سایت می‌کنند می‌توانند درآمد خوبی کسب کنند.

داشتن مهارت word  (ورد) ، Excel  (اکسل) ،  power point (پاورپوینت)، صفحه آرایی، روش تحقیق، رسم نمودار و چارت  به موفقیت وافزایش درآمد شما در این سایت کمک بسیاری خواهد کرد.

انجام میدم  Anjammidam.com

یکی دیگر از سایت های فریلنسری سایت  انجام میدم   است. این سایت برای فریلنسر‌ها رایگان نیست و آن‌ها برای دریافت پروژه مستلزم به پرداخت هزینه هایی هستند.

اما نکته مثبت این سایت ، رایگان بودن برای کارفرما است و به همین دلیل پروژه های زیادی در آن از سوی کارفرمایان قرار میگیرد.

پس این موضوع به سود فریلنسرها می‌باشد. شما در این سایت می‌توانید یک پروفایل برای کسب وکار بر اساس حرفه‌ خودایجاد کنید تا برخی پروژه ها به‌صورت مستقیم و بدون مناقصه به شما ارجاع داده شوند.

مزیت بعدی این سایت این است که پروژه های قرار داده شده در آن ، میان فریلنسرها تقسیم می‌شود.

فریلنسر ها در این سایت بر اساس سطح ، رتبه بندی می‌شوند و برای هر سطح میزان کمیسیون خاصی در سایت تعریف شده است.یعنی برای سطح‌های بالا میزان کمیسیون درایفتی از طرف سایت کمتر است.

وب‌سایت انجام میدم یکی دیگر از سایت‌های فریلنسری در ایران است. ارائه‌ی خدمات این سایت برای کارفرما رایگان می باشد. اما فریلنسرها برای دریافت پروژه و خدمات سایت نیاز به پرداخت هزینه‌هایی خواهند بود.

در درجه اول مزیت خوبی که سایت انجام میدم برای فریلنسر  ایجاد می نماید ، امکان ثبت صفحه‌ی کاربری با عنوان کسب و کار خود کاربر و حرفه‌ی وی می باشد.

از این طریق ممکن است برخی پروژه‌ها به صورت مستقیم به شما ارجاع داده شوند. از این گذشته پروژه‌های تعریف شده هم در میان کاربران تقسیم می‌شود

برای این‌که در این سایت مشغول به کار شوید باید در مهارت های زیر متخصص باشید:

خدمات تبلیغات و بازاریابی دیجیتال، تایپ، ترجمه و نویسندگی، طراحی گرافیک، برنامه نویسی، ساخت تیزر و انیمیشن، خدمات آموزشی .

دورکار   Doorkar.com

سایت دورکار ، محیطی امن برای برای قرار دادن پروژه ها توسط کارفرمایان در زمینه های طراحی سایت، طراحی نرم افزار‌های موبایلی، تایپ و ترجمه، امور تحقیقاتی و پژوهشی می‌باشد.

افراد فریلنسر بدون پرداخت هزینه، از امکان ارسال پیشنهاد روی پروژه‌ها برخوردار می‌باشند.

سایت دورکار تنها ۱۰ درصد از دستمزد پروژه‌ها را به عنوان کمیسیون دریافت می‌کند. این سایت بستر مناسبی را برای مشاغل بزرگ و کوچک، کارآفرینان و فریلنسرها طراحی کرده است تا بتوانند به‌صورت دورکاری کسب درآمد بدون سرمایه داشته باشند.

پارس کدرز   Parscoders.com

سایت فریلنسری پارس کدرز پس از یازده سال فعالیت به عنوان اولین بازار کسب و کار آنلاین ایران شناخته می‌شود. کارفرماها در این سایت می‌توانند پروژه های خود را به صورت خصوصی یا عمومی قرار دهند.

کارفرما با بررسی رزومه فریلنسرهای فعال در پارس کدرز پروژه خود را به افراد متخصص واگذار می‌کنند. برای عضویت در این سایت نیاز به پرداخت اشتراک ماهانه می‌باشد و  ده درصد کمیسیون از هر پروژه کسر می‌شود. هم کارفرماها و هم افراد فریلنسر باید مبلغی رابه‌صورت گِرو در سایت قرار دهند تا از انجام و پرداخت پروژه ، اطمینان کافی حاصل شود.

فریلنسرها در پارس کدرز می‌توانند در زمینه های تولید محتوا ، طراحی سایت، طرحی گرفیک دو بعدی وسه بعدی، سئو و بهینه سازی سایت، تایپ و ترجمه و خدمات آموزشی مثل رفع اشکال، کسب درآمد کنند.

باتوجه به معروف بودن این سایت در میان کارفرماها، پروژه های بسیار زیاد و متنوعی در سایت قرار می‌گیرد و این پروژه‌ها به‌صورت مناقصه ای به فریلنسر‌ها واگذار می‌شود.

نمونه‌ای از سایت‌های فریلنسری خارجی:

freelancer

upwork

peopleperhour

gur.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *