دانستنی

پنج اشتباه بزرگ یک فریلنسر

پنج اشتباه بزرگ یک فریلنسر

اغلب گفته می شود که ما بیشتر از اشتباهات درس می گیریم تا از موفقیت ها. گاهی اوقات هم خوب است که از سوتی های دیگران درس بگیریم تا سوتی های خودمان!

هر فریلنسر برای خود داستانی دارد. در این پست می خواهم داستان خود را با شما در میان بگذارم. امیدوارم این پست برایتان مفید باشد و در آخر نظرات خود را در مورد آن با من و دوستان خود به اشتراک بگذارید.

 

۱-    قیمت گذاری پایین

هر کدام از ما این کار را چند باری انجام داده ایم، و بسیاری از ما همچنان آن را انجام می دهیم. پول برای بسیاری از مردم موضوع بسیار مهمی است.
شما حق دارید برای کاری که انجام می دهید، قیمت عادلانه ای دریافت کنید. به خصوص زمانی که در کار خود حرفه ای هستید و تجربه بسیار خوبی در کار دارید. چطور متوجه شوید که قیمت پیشنهادی شما پایین است؟ اگر کارتان را به خوبی انجام می دهید و هیچ مشتری را از دست نمی دهید و همه می خواهند کارشان را به شما بدهند، این را بدانید که قیمت های شما بسیار پایین هستند!

این را بدانید که شما مجبور نیستید کارهایی را انجام دهید که به صورت ساعتی به شما حقوق پرداخت می کنند. هنگامی که حقوق شما به صورت ساعتی محاسبه شود، شما در واقع خودتان را جریمه می کنید و تحت فشار قرار می دهید تا کار را سریعتر انجام دهید! همچنین برخی از پروژه ها وجود دارند که تنها نیاز به تخصص و تجربه قابل توجه دارند، در حالی که زمان کمی برای اجرای آن صرف می شود. به عنوان مثال یک نجار پیر تعریف می کرد که هنگامی که مشتری در مورد بالا بودن قیمت تعمیر یک میز شکسته از او شکایت داشت، به این صورت به او پاسخ داد : ” ۱ دلار برای میخ، ۹۹۹ دلار برای دانستن جایی که میخ باید قرار داده شود.”

 

۲-    انجام کارهایی بیش از حد لزوم

هیچ مشتری حق ندارد تا وقت شما را به صورت انحصاری به خود اختصاص دهد، حتی اگر فکر کند که پول خوبی به شما پرداخت می کند. هنگامی که یک مشتری تمام وقت شما را به خود اختصاص می دهد، دیگر رئیس شماست و شما مانند کارمند او می باشید، و دیگر رابطه مشتری و فریلنسری مفهومی ندارد. به یاد داشته باشید باید زمانی را به خود اختصاص دهید تا بتوانید به تحقیق در بازار بپردازید و مشتریان آینده خود را شناسایی کنید. اختصاص زمان به مشتری به صورت تمام وقت، از بزرگترین اشتباهات من بود زیرا زمانی که قرارداد من به اتمام می رسید، هیچ پروژه ی جدیدی وجود نداشت تا بتوانم بر روی آن کار کنم. شما به طور نرمال می بایست چهار یا پنج پروژه را در لیست ذخیره نگه دارید که اگر یکی از آنها را از دست دادید، پروژه های دیگری برای انجام دادن داشته باشید.

 

۳-    ارائه خدمات به صورت نادرست

به نظر من، بدترین بخش از کار فریلنسینگ برای اکثر مردم، نحوه ارائه خدمات به مشتری می باشد. واقعیت این است که یک مشتری به کمک شما نیاز دارد، اما نمی داند دقیقا چه چیزی می خواهد. اگر شما واقعا می توانید به او کمک کنید، پس خدمات خود را به صورتی به او ارائه کنید که کاملا متوجه آن شود و به شما پاسخ مناسب بدهد. پس در مورد خدمات خود اطلاعات کامل به مشتری بدهید تا همه نیازهای وی را برآورده کند. از همه مهمتر، سعی کنید بیشتر گوش دهید تا اینکه صحبت کنید.

 

۴-    “بله” گفتن همیشگی

ترس می تواند باعث شود ما کارهای احمقانه بسیاری را انجام دهیم. زمان زیادی گذشت تا اینکه متوجه شدم نباید به تمامی درخواست ها جواب مثبت بدهم. “نه” گفتن به بعضی از آنها راحت تر از بقیه بود. درخواست هایی برای انجام پروژه به صورت رایگان از طرف مشتریان من وجود داشت، اما یاد گرفتم که به همه آنها جواب منفی بدهم، هر چند که این کار بسیار سخت بود. باید به خاطر داشته باشید که یک مشتری نامناسب می تواند بیشتر از از دست دادن یک پروژه به شما آسیب برساند. این آمادگی را داشته باشید که به هر چیزی که از راه می آید جواب مثبت ندهید. مطمئن باشید که اگر این کار را انجام دهید، همچنان می توانید با آنها رابطه دوستانه خود را حفظ کنید!

۵-    قطع ارتباط با مشتریان قدیمی

مشتریانی که از کار شما راضی باشند می توانند بزرگترین منبع شما در کارهای جدید باشند، به این صورت که یا کار جدیدی را با شما شروع کنند و یا شما را به دیگران ارجاع دهند. سعی کنید از مشتریانی که از کار شما راضی هستند، حداقل یک رضایت نامه داشته باشید. حتی بهتر است از آنها بخواهید تا شما را به دوستان شان معرفی کنند. ضرری ندارد اگر این درخواست را از آنان داشته باشید! ارسال کارت هایی به مناسبت های مختلف برای آنان نیز بسیار زیبا خواهد بود تا شما را همواره به یاد داشته باشند.

درآمد از طریق سایت  فریلنس پارس

(www.freelancepars.com)

فریلنس پارس ، یک سایت فریلنسینگ و دورکاری برای سفارش و انجام پروژه های اینترنتی در ایران است. انواع پروژه ها و نیازهای کاری و شغلی در زمینه های سفارش تایپ، تولید محتوا، ترجمه زبان های مختلف، طراحی گرافیک، عکاسی، ادیت عکس و فیلم، برنامه نویسی، طراحی سایت، دستیار مجازی، آهنگسازی و ویرایش صوت، معماری، نقشه کشی، مدلسازی و… در این سایت قابل تعریف و اجراست.کارفرمایان، نیازها یا پروژه های خود را در این سایت به صورت رایگان مطرح کرده و متخصصان یا فریلنسرهای سایت، با ارائه پیشنهاد همکاری، پروژه‌ها را انجام داده و تحویل می‌دهند. کارفرما، پس از ثبت پروژه و توافق نهایی با فریلنسر بر سر هزینه و روش انجام کار، هزینه پروژه را واریز کرده و سایت، مبلغ را نزد خود نگه می‌دارد. پس از انجام کار و تحویل به کارفرما، تایید و رضایت او، مبلغ برای فریلنسر آزاد می‌شود. با این قابلیت که در اصطلاح “پرداخت امن” نامیده می‌شود، هم کارفرما از انجام پروژه خود اطمینان دارد و هم فریلنسر از واریزی مبلغ توسط کارفرما.

مراحل ثبت نام و عضویت در سایت فریلنس پارس

۱-در سایت به عنوان فریلنسر ثبت نام کنید و ایمیل و شماره موبایل خود را تایید کنید.

www.freelancepars.com

۲- سپس پروفایل خود را کامل کنید و مهارت‌ها، سابقه تحصیلی، شغلی و… را بنویسید.

۳- اگر نمونه کارهای مناسبی دارید، در سایت آپلود کنید.

۴- وارد قسمت پروژه های سایت شده، پروژه های مد نظر و مرتبط با مهارت ها و توانایی های خود را پیدا کنید و آن‌هایی که از نظر زمانی و هزینه، مایل به انجام آن‌ها هستید را ثبت پیشنهاد زده و مبلغ پیشنهادی، زمان و توضیحات لازم را برای کارفرما بنویسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *