دانستنی

چرا به نفع شرکت‌ هاست که با فریلنسر‌ها کار کنند؟

چرا به نفع شرکت‌ هاست که با فریلنسر‌ها کار کنند؟

فریلنسر

عناوین مقاله

 

فریلنسرها یا دورکارها اغلب متخصصانی هستند که بدون استخدام بودن در شرکتی خاص به صورت پیمانکاری و پروژه ای کار می‌ کنند. کارفرمایان در صورت برون سپاری پروژه های خود به فریلنسرها مجبور به پرداخت هزینه‌های کارمندان رسمی  نیستند. همچنین اغلب پیمانکاران فریلنسر به دلیل رقابتی که بین آنها وجود دارد حرفه‌ ای و کاردان هستند.

فریلنسرهای ماهر برای کارفرمایان خیلی ارزشمندند. بسیاری از شرکت‌ های موفق، موفقیت خود را مدیون فریلنسرها هستند، زیرا بدون‌ آنها موفقیت شرکت‌ها امکان پذیر نبود.

 

صرفه جویی در هزینه و وقت با فریلنسرها

فریلنسر

 

شرکت شما ممکن است نیاز به یک طراح گرافیک داشته باشد. ۴۰ ساعت را در هفته ساعت کاری پر کند و شما مستلزم به پرداخت حقوق ثابت و بیمه برای او هستید. اما در جریان باشید که استخدام یک طراح گرافیک عالی در حالت پیمانکاری یا همان فریلنسری می‌تواند تغییر و تحول لازم را در شرکت شما با هزینه کمتر در زمان کوتاه‌ تر ایجاد کند. بهتر است بدانید که یک فریلنسر، لوگوی نمادین  نایکی را ایجاد کرده است. پیمانکاران ماهر، از جمله وکلا، برنامه نویسان و نویسندگان، از جمله افراد موفق در این زمینه هستند. اما با این حال بسیاری از شرکت‌ های کوچک، بزرگ، قدیمی یا نوپا همچنان، کارهای خود را به کارمندان ثابت می سپارند.

 

اساسنامه نانوشته فریلنسرها

اگر امیدوار هستید که در دوره کنونی کسب و کارتان رونق داشته باشند، باید با همان احترام و ملاحظاتی که به کارمندان تمام وقت ارائه می دهند، با فریلنسرها رفتار کنید. برخلاف تصور عامه، بسیاری از پیمانکاران مستقل (فریلنسرها)، شغل تمام وقت نمی خواهند. آنها آزادی و انعطاف پذیری کار را دوست دارند. این باعث می‌ شود که آنها خلاقیت و پویایی خود را همچنان حفظ کنند.همین نکته خلاقیت پویای این افراد است که باعث رونق کسب کار شما نیز می‌ شود. اما در صورتی که با آنها غیر حرفه‌ ای و نادرست شود رفتار شود این خلاقیت از بین می‌ رود و این کسب و کار شماست که متضرر می ‌شود. پیمانکاران دورکار پروژه‌ای خوب تقاضاهای خوب زیادی دارند. اگر با آنها رفتار نادرستی داشته باشید، به سادگی با شخص دیگری کار می کنند. اخلاق و رفتار حرفه ای نداشتن با فریلنسر‌ها، باعث ایجاد تاخیر تحویل به موقع پروژه ها می‌شود. شرکتهایی که نتوانند به صورت حرفه ای با پیمانکاران رفتار کنند در نهایت متضرر می شوند. این امر باعث می شود تا افراد خوب پیش رو به سختی راضی به کار با شما شوند.

چگونه شرکت ها می توانند در اقتصاد و فضای کسب و کار پر از رقابت کنونی رشد کنند؟

فریلنسر

سپردن پروژه به فریلنسرها

استفاده از کارمندان دورکار و فریلنسر می تواند علاوه بر کاهش هزینه های نیروی انسانی باعث ایجاد خلاقیت و پویایی در شرکت شما شود. برای استفاده بهینه از فریلنسرها نکات زیر را رعایت کنید:

●       تلاش کنید تا از ابتدا انتظارات و اهداف خود را تعیین کنید.

●       ارتباط صحیح و دوستانه برقرار کنید.

●       تا آنجا که ممکن است پروژه خود را با جزییات ثبت کنید و مشخص کنید که وظیفه فریلنسر چیست

●       همچنین این موضوع که کارمندان مربوطه برای کمک به فریلنسرها، چه کسانی هستند. اجرای این موارد از طریق گفتن ساده درپشت تلفن وسوسه انگیز است. اما نوشتن آنها از طریق ایمیل یا سایت از بهترین و بی نقص‌ ترین روش هاست.

 

کمک به رشد فریلنسرها کمک به رشد خودتان است

به دنبال این باشید که پیمانکاران بررسی خوبی از پروژه داشته باشند و در صورت خوب انجام دادن کار، آنها را به دیگران نیز معرفی کنید. بسیاری از نیازهای کسب و کار شما مانند تولید محتوا ، تبلیغات دیجیتالی و بازاریابی اینترنتی می تواند توسط فریلنسرها انجام شود.  اگر آنها کاری را خوب انجام نداده‌اند، تلاش کنید تا به وضوح ارتباط برقرار کنید که انتظارات شما چه بوده است و در کجا کوتاهی کرده اند. این می تواند به رشد آزادکاران پروژه کمک کند. در این صورت آنها با شما ارتباط صمیمی می‌ گیرند و احتمال کمتری است که کارفرمای دیگری را به شما ترجیح دهند. نیازهای هر فریلنسر متفاوت است. برخی بیشتر نگران پرداخت سریع هستند، در حالی که برخی دیگر بیشتر این را فرصتی برای پیشرفت حرفه ای می دانند. نکته اصلی ایجاد روابط با فریلنسرهای شما و گوش دادن به آنچه مهم ترین آنهاست، است.

 

در نهایت…

در نهایت، اگر نتیجه‌ی خوبی از کار با فریلنسرها به دست آورده اید و به دنبال راه هایی برای استقبال، قدردانی و احترام به آنها هستید. پس در مسیر صحیحی قرار دارید. اگر با فریلنسرها مانند یک بخش با ارزش و البته گسترده برای تیم خود رفتار کنید، می توانید فهرست پیمانکاران پروژه ای معتبر و با انگیزه را برای خود تهیه کنید. که بتوانند شرکت شما را برای سالهای آینده غنی سازند. برای استخدام بهترین فریلنسرهای طراحی وب ، بهینه سازی وبسایت ، گرافیک ، ترجمه ، تولید محتوا و … می توانید همین امروز در سایت ثبت نام کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *