دانستنی

چرا داشتن طرح بازاریابی برای مترجمان فریلنسر از اهمیت برخوردار است؟

چرا داشتن طرح بازاریابی برای مترجمان فریلنسر از اهمیت برخوردار است؟

به عنوان یک مترجم فریلنسر، احتمالا تابحال یک طرح بازاریابی کتبی نداشته‌اید. شاید به نظر برسد که طرح بازاریابی تنها برای شرکت‌های بزرگ کارایی دارد، اما در حقیقت حتی مترجمان پاره‌وقت نیز می‌توانند از مزایای آن بهره مند شوند. همچنین دارالترجمه‌های کوچک با یک یا چند مترجم نیز بهتر است یک طرح بازاریابی فراهم کنند.

نیازی نیست که طرح بازاریابی شما سندی بزرگ باشد، پس نترسید. یک طرح بازاریابی برای کمک به کار ترجمه نوشته می‌شود، نه اینکه صرفا هفته‌ها وقت شما را بگیرد. کافی‌ست هر آنچه را که می‌خواهید انجام دهید با اهداف واقع بینانه و چارچوب زمانی بطور واضح طرح‌ریزی کنید. در این پست ۵ دلیل برایتان آورده‌ایم که چرا داشتن طرح بازاریابی برای مترجمان از اهمیت برخوردار است.

۱- شفاف سازی اهداف

شناخت مسیر پیش رو حس تشویق و انگیزه را به فرد القا می‌کند. نوشتن طرح بازاریابی در زمینه‌ی شناخت اهداف ما را هدایت می‌کند. آیا می‌خواهید از کار فریلنسرینگ بعنوان روشی برای پرداخت قبوض استفاده کنید یا اینکه مشتریان خود را وفادار کرده و تیمی از مترجمانی داشته باشید که برای شما کار کنند؟ در طرح بازاریابی خود بر روی این موضوع کار کرده و برای رسیدن به این اهداف در یک مسیر برنامه‌ریزی شده تمرکز کنید.

۲- افزایش درآمد

دلیل اصلی بسیاری از مترجمان فریلنسر برای نوشتن طرح بازاریابی، افزایش درآمد است. این هدف می‌تواند از طریق جذب مشتری بیشتر، تنوع خدمات و یا بالا بردن نرخ کار برای مشتریان کنونی امکان‌پذیر باشد. نوشتن طرح بازاریابی به شما کمک می‌کند که این استراتژی‌ها و سپس الویت خود برای اجرای آنها را ارزیابی کنید.

۳- حفظ شرایط به صورت حرفه‌ای

شما بعنوان یک مترجم فریلنسر، مسئول استاندارد بودن خدماتی هستید که ارائه می‌دهید. همچنین باید نسبت به کار و امور مالی خود رویکردی حرفه‌ای داشته باشید و در فعالیت‌های بازاریابی خود نیز این رویکرد را اعمال نمایید.

۴- جلوگیری از اتلاف وقت

هر مترجم فریلنسر، گاهی اوقات مشغله فراوانی دارد و گاهی اوقات سکون و بیکاری را تجربه می‌کند. طرح بازاریابی فعالیت‌ها و استراتژی‌هایی را برایتان طرح ریزی می‌کند تا اوقات بیکاری کمتری داشته باشید و بدانید در این اوقات چه کنید. این امر مانع اتلاف وقت حاصل از فعالیت‌های بازاریابی می‌شود.

۵- دوام آوردن در رقابت

هر مترجمی نیاز دارد در بازار رقابت دوام بیاورد تا موفق شود. شما باید به مشتریان کنونی -و مشتریان بالقوه- نشان دهید چرا از دیگران بهترید یا چرا خدمات ترجمه شما متفاوت است. یک طرح بازاریابی خوب در این زمینه به شما یاری می‌رساند.

درآمد از طریق سایت  فریلنس پارس

(www.freelancepars.com)

فریلنس پارس ، یک سایت فریلنسینگ و دورکاری برای سفارش و انجام پروژه های اینترنتی در ایران است. انواع پروژه ها و نیازهای کاری و شغلی در زمینه های سفارش تایپ، تولید محتوا، ترجمه زبان های مختلف، طراحی گرافیک، عکاسی، ادیت عکس و فیلم، برنامه نویسی، طراحی سایت، دستیار مجازی، آهنگسازی و ویرایش صوت، معماری، نقشه کشی، مدلسازی و… در این سایت قابل تعریف و اجراست.کارفرمایان، نیازها یا پروژه های خود را در این سایت به صورت رایگان مطرح کرده و متخصصان یا فریلنسرهای سایت، با ارائه پیشنهاد همکاری، پروژه‌ها را انجام داده و تحویل می‌دهند. کارفرما، پس از ثبت پروژه و توافق نهایی با فریلنسر بر سر هزینه و روش انجام کار، هزینه پروژه را واریز کرده و سایت، مبلغ را نزد خود نگه می‌دارد. پس از انجام کار و تحویل به کارفرما، تایید و رضایت او، مبلغ برای فریلنسر آزاد می‌شود. با این قابلیت که در اصطلاح “پرداخت امن” نامیده می‌شود، هم کارفرما از انجام پروژه خود اطمینان دارد و هم فریلنسر از واریزی مبلغ توسط کارفرما.

مراحل ثبت نام و عضویت در سایت فریلنس پارس

۱-در سایت به عنوان فریلنسر ثبت نام کنید و ایمیل و شماره موبایل خود را تایید کنید.

www.freelancepars.com

۲- سپس پروفایل خود را کامل کنید و مهارت‌ها، سابقه تحصیلی، شغلی و… را بنویسید.

۳- اگر نمونه کارهای مناسبی دارید، در سایت آپلود کنید.

۴- وارد قسمت پروژه های سایت شده، پروژه های مد نظر و مرتبط با مهارت ها و توانایی های خود را پیدا کنید و آن‌هایی که از نظر زمانی و هزینه، مایل به انجام آن‌ها هستید را ثبت پیشنهاد زده و مبلغ پیشنهادی، زمان و توضیحات لازم را برای کارفرما بنویسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *