دانستنی

چگونه بک لینک ایجاد کنیم ؟

بک لینک یکی از فاکتورهای بسیار مهم در سئو و بهینه سازی سایت است. برای اینکه بتوانید در کلمات کلیدی سخت به نتایج اول گوگل برسید علاوه بر اینکه باید محتوای حرفه‌ای تولید کنید باید به فکر ساخت و ایجاد بک لینک برای سایت تان باشید.

اما ممکن است این سوال برایتان پیش بیاید که چگونه بک لینک ایجاد کنیم ؟ بسیاری از افراد فکر می‌کنند که لینک سازی برای سایت کار بسیار سخت و دشواری است و یا حتی اگر بخواهند برای سایتشان بک لینک ایجاد کنند باید بک لینک بخرند و بابت خرید بک لینک و خرید رپورتاژ آگهی هزینه‌های زیادی بپردازند در صورتی که اصلا اینطور نیست!

برای ایجاد بک لینک و لینک سازی به هیچ هزینه اضافی نیاز ندارید و به صورت کاملاً رایگان می توانید بک لینک های با کیفیتی برای سایتتان ایجاد کنید. اگر شما هم میخواهید پاسخ این سوال را چگونه بک لینک ایجاد کنیم را بگیرید پیشنهاد می کنم این مقاله را تا انتها مطالعه کنید. از شما می‌خواهم تمام نکات گفته شده در این مقاله را در هنگام ساخت و ایجاد بک لینک رعایت کنید تا بتوانید تکنیک های با کیفیتی برای سایتتان بسازید و به نتایج اول گوگل برسید.

چگونه بک لینک ایجاد کنیم ؟

چگونه بک لینک ایجاد کنیم ؟

همان طور که گفتیم یکی از مهمترین فاکتورها در سئو بعد از تولید محتوای با کیفیت ایجاد بک لینک است. اگر بخواهید روی کلمات اصلی سایتتان رتبه بگیرید بدون لینک سازی و ایجاد بک لینک نمی‌توانید به نتایج اول گوگل برسید.

از این قسمت به بعد می خواهم شما را با آموزش بک لینک گذاشتن و ایجاد بک لینک با کیفیت آشنا کنم. برای اینکه بتوانید بک لینک های با کیفیت برای سایتتان ایجاد کنید باید یک سری اصول و قوانین را رعایت کنید تا بک لینک هایی که می سازید با کیفیت باشد.

خیلی از دوستان به فکر روش افزایش بک لینک بر سایتشان هستند فکر می‌کنند که اگر بک لینک سایتشان را افزایش بدهند می‌توانند به نتایج اول گوگل برسند. اما به این نکته توجه کنید که تعداد بک‌ لینک اصلاً معیار مهمی برای رسیدن به رتبه های اول گوگل نیست. مهمترین فاکتور برای ایجاد و ساخت بک لینک با کیفیت این است که شما به صورت طبیعی برای سایتتان لینک بسازید. هرچه طبیعی تر عمل کنید لینک هایی که برای سایتتان ایجاد می کنید با کیفیت تر است.

پس به دنبال این که به جای روش افزایش بک لینک سایت تان باشید فقط و فقط به دنبال نحوه ایجاد بک لینک های با کیفیت باشید. به عنوان مثال اگر شما بخواهید در کلمات کلیدی مدنظرتان رتبه بگیرید شاید به جای ساخت ۱۰۰ بک لینک می توانید تنها با ساخت ۲۰ بک لینک به نتایج بهتری برسید.

فقط به این نکته توجه کنید که بک لینک های طبیعی برای سایت تان ایجاد کنید. امیدوارم تا اینجا پاسخ سوالتان را که چگونه بک لینک ایجاد کنیم را گرفته باشید. در ادامه به شما آموزش می دهم که چگونه بک لینک های با کیفیت و طبیعی برای سایت تان ایجاد کنید.

چگونه بک لینک های طبیعی ایجاد کنیم؟

 

چگونه بک لینک های طبیعی ایجاد کنیم؟

همانطور که گفتیم مهمترین فاکتور در ایجاد بک لینک طبیعی بودن بک لینک از دید گوگل است. یعنی شما باید به روش طبیعی برای سایتتان لینک سازی کنید. کلاً لینک سازی سایت به سه دسته لینک سازی کلاه سفید، لینک سازی کلاه خاکستری و لینک سازی کلاه سیاه دسته بندی می شود.

در لینک سازی کلاه سفید شما با تولید محتوای با کیفیت و حرفه ای دیگران به شما لینک میدهند. برای اینکه بتوانید از این روش لینک بیلدینگ کلاه سفید استفاده کنید باید سایتتان اعتبار بالایی داشته باشد و محتوای با کیفیتی تولید کنید که دیگران با خواندن مقالات و مطالب سایتتان ترغیب به لینک دادن به سایت شما شوند.

اما به دلیل اینکه در کشور ما افراد کمی هستند در سایتشان به سایتتان لینک بدهند ما اصلاً روش لینک سازی کلاه سفید را توصیه نمی کنیم. برای همین توصیه می‌کنیم از روش لینک سازی کلاه خاکستری استفاده کنید و بک لینک های با کیفیتی برای سایتتان ایجاد کنید.

در لینک سازی کلاه خاکستری شما خودتان با رعایت کامل اصول ایجاد بک لینک شروع به ساخت و ایجاد بک لینک طبیعی برای سایت تان می کنید. که هدف اصلی ما از نوشتن این مقاله” چگونه بک لینک ایجاد کنیم ” این است که روش های ایجاد بک لینک طبیعی را به شما آموزش بدهیم.

در لینک سازی کلاه سیاه شما از روش هایی استفاده می کنید که بر خلاف قوانین گوگل است به عنوان مثال از روش های کلاه سیاه ساخت بک لینک PBN استفاده میکنید. استفاده از این روش ها بسیار خطرناک است و ممکن است گوگل با شناسایی سایتتان شماری از نتایج حذف کند.
پس اصلا توصیه نمی کنیم از روش های کلاه سیاه برای ایجاد بک لینک استفاده کنید. هدف ما این است که شما از روش لینک سازی کلاه خاکستری برای این که بتوانید به نتایج اول برسید استفاده کنید.

در ادامه به شما آموزش خواهیم داد که چطور بک لینک های طبیعی ایجاد کنید. پس همراه من باشید.

چگونه بک لینک های با کیفیت ایجاد کنیم؟( فاکتورهای مهم)

 

چگونه بک لینک های با کیفیت ایجاد کنیم؟( فاکتورهای مهم)

برای اینکه بتوانید بک لینک های طبیعی و با کیفیتی برای سایتتان ایجاد کنید باید یک سری اصول و قوانین را رعایت کنید. هدف اصلی شما در ایجاد بک لینک باید این باشد که لینک هایی که می سازید برای گوگل طبیعی جلوه کند. البته علاوه بر طبیعی بودن برای گوگل شما باید از سایت های با کیفیت برای ایجاد بک لینک استفاده کنید.

اگر شما نبتوانید سایت های باکیفیت را پیدا کنید و در سایت هایی که اسپم اسکور بالایی دارند لینک سایت تان را قرار دهید باعث ایجاد بک لینک با کیفیت برای سایتتان می شوید و ممکن است از نتایج گوگل حذف شوید و یا رتبه سایت تان افت پیدا کند. پس به شما توصیه می کنم که حتماً طبق اصولی که در ادامه به شما آموزش خواهد داد بک لینک های با کیفیت و طبیعی برای سایتتان ایجاد کنید.

برای ایجاد بک لینک های با کیفیت و طبیعی طبق فاکتور های زیر عمل کنید.

 

۱. تولید محتوای با کیفیت برای ایجاد بک لینک بسیار مهم است. هدف اصلی شما از ایجاد بک لینک این است که بتوانید به نتایج اول گوگل برسید. اما مهمترین نکته برای اینکه بتوانید با ساخت و ایجاد بک لینک به نتایج اول گوگل برسید باید محتوای با کیفیت و حرفه‌ای برای سایتتان تولید کنید.

مهمترین فاکتور در سئو تولید محتوای با کیفیت است. باید برای سایتتان محتوایی تولید کنید که کامل تر از محتوای رقیبانتان باشد. قبل از تولید محتوا حتماً محتوای رقیبانتان را کامل بررسی کنید. کامل بررسی کنید و ببینید که رقیبتان در مورد چه موضوعی در کلمه کلیدی مدنظرتان محتوا تولید کرده است. ببینید که تعداد کلمات محتوای رقیبانتان چند کلمه هستند. سعی کنید ۱۰۰۰ کلمه بیشتر از محتوای رقیبان تولید کنید و تمام موضوعاتی که رقیبانتان در مقاله و مطلب شان نوشتن را شما پوشش دهید. علاوه بر اینکه باید محتوای تان کامل تر از محتوای رقیبانتان باشد باید تمام اصول سئو داخلی مثل بهینه سازی دسته ها و تگ ها، چگالی کلمه کلیدی، استفاده از ویدیو و تصویر، بهینه سازی تصاویر و… را کامل رعایت کنید.

 

۲. لینک سازی داخلی در ایجاد بک لینک بسیار مهم است. باید به صورت اصولی برای سایتتان لینک سازی داخلی انجام دهید. منظور از لینک سازی داخلی لینک دادن به مطالب سایت تان در داخل مقالات سایتتان است. سعی کنید در مقالات سایت تان زیاد لینک ندهید. برای هر مقاله نهایتاً ۵ الی ۶ لینک داخلی کافی است.

 

۳. از تمام روش های ساخت بک لینک برای اینکه بتوانید بک لینک های طبیعی ایجاد کنید استفاده کنید. به عنوان مثال فقط در سیستم ها وبلاگدهی لینک نسازید. از لینک های پروفایلی، لینک های کامنتی و… استفاده کنید. این کار باعث می شود روند لینک سازی تان طبیعی جلوه کند و گوگل متوجه نشود شما در حال لینک سازی برای سایت تان هستید.

 

۴. فقط در زمان های مشخص برای سایتتان لینک نسازید این کار باعث می شود که به مرور زمان گوگل متوجه شود که خودتان در حال لینک سازی برای سایت تان هستید. به عنوان مثال هر روز ساعت ۱۰ شب شروع به لینک سازی نکنید. سعی کنید در طول روز برای سایتتان لینک بسازید.

 

۵. فقط در سایت‌هایی که اعتبار بالایی دارند لینک سایتتون قرار ندهید. در سایت‌های که اعتبار پایینی دارند هم به سایت شما لینک بدهید این کار باعث می‌شود که لینک سازی سایتتان طبیعی جلوه کند.

 

۶. در سایت هایی که اسم spam score بالایی دارند لینک سایت تان را قرار ندهید. برای اینکه ببینید اسپم اسکور یک سایت چقدر است می‌توانید از ابزار mozbar که کاملاً رایگان هم است استفاده کنید.

در این مطلب شما را با یک سری از نکات بسیار مهم برای ایجاد بک لینک آشنا کردم. در این قسمت شما می‌خواهید برای سایتتان بک لینک های با کیفیت و طبیعی بسازید باید تمام اصولی که در بالا به شما گفتم را کامل رعایت کنید. اما برای ایجاد بک لینک برای این که منابع معتبری را برای درست کردن بک لینک پیشنهاد می کنم سایت رقیبانتان را با استفاده از ابزارهایی مثل moz و ahrefs بررسی کنید. با این ابزار شما می توانید ببینید که رقیبانتان دقیقاً در چه جاهایی لینک ساختند. البته راه و روش های زیادی برای پیدا کردن منابع برای لینک سازی وجود دارد.

جمع بندی

همان طور که گفتیم ایجاد بک لینک یکی از مهمترین فاکتورها در سئو و بهینه سازی سایت است. در این مقاله پاسخ سوالتان را که چگونه بک لینک ایجاد کنیم را دادیم. خیلی از دوستان فکر می کنند که به تنهایی فقط با تولید محتوای جامع و حرفه ای میتوانند به نتایج اول گوگل برسند. در صورتی که اینطور نیست! البته ممکن است شما روی کلمات خیلی راحت و راحت با تولید محتوای جامع به نتایج اول گوگل برسید. اما برای اینکه بتوانید روی کلمات کلیدی سخت و دشوار رتبه بگیرید باید برای سایت تان شروع به ایجاد بک لینک کنید. برای اینکه بتوانید بهترین بک لینک ها را برای سایتتان ایجاد کنید اول اینکه باید بک لینک های طبیعی برای سایت تان ایجاد کنید و دوم اینکه حتماً لینک سایت تان را در وب سایت هایی که اسپم اسکور پایینی دارند قرار دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *