دانستنی

چگونه بک لینک بسازیم ؟

بک لینک یکی از مهمترین فاکتورها در سئو و بهینه سازی سایت است. برای اینکه که بتوانید در کلمات کلیدی مدنظرتان به نتایج اول گوگل برسید باید به فکر ساخت بک لینک باشید. با توجه به اینکه بسیاری از افراد از من می‌پرسند چگونه بک لینک بسازیم یا اینکه چگونه بک لینک با کیفیت بسازیم در این مقاله می خواهم شما را قدم به قدم با ساخت و درست کردن بک لینک با کیفیت آشنا کنم.

شاید فکر کنید فقط با تولید محتوا می توانید در نتایج اول گوگل دیده شوید. اما اصلاً این طور نیست! شما به تنهایی فقط با تولید محتوا نمی‌توانید در کلمات کلیدی اصلی سایتتان به نتایج اول و حتی رتبه اول گوگل برسید. البته ممکن است با تولید محتوای جامع برای کلمات کلیدی راحت سایتتان فقط با تولید محتوا به نتایج اول برسید.

اما برای اینکه بتوانید بهتر دیده شوید باید حتما در کلمات کلیدی اصلی سایتتان رتبه های اول را کسب کنید. خیلی از افراد از من میپرسند که چگونه بک لینک بسازیم که در این مقاله قصد دارم پاسخ سوالتان را به صورت کامل به شما بدهم. اگر سوال شما این است که چگونه بک لینک بسازیم پیشنهاد میکنم حتما این مقاله را تا انتها مطالعه کنید.

چگونه بک لینک بسازیم ؟

چگونه بک لینک بسازیم ؟

برای اینکه بک لینک بسازید باید اصول ساخت بک لینک با کیفیت را بدانید. باید تمام فاکتورهای مهم در ایجاد بک لینک را کامل رعایت کنید تا بتوانید بک لینک های با کیفیتی برای سایتتان بسازید.
بسیاری از افراد بعد از راه اندازی و ساخت سایت شان فکر می کنند برای اینکه بتوانند در کلمات کلیدی مدنظرشان به نتایج اول گوگل برسند حتماً باید به فکر خرید بک لینک باشند یا هزینه‌های زیادی را بابت خرید بک لینک و رپورتاژ آگهی بدهند .

در صورتی که اصلا اینطور نیست! یعنی اصلا نیازی نیست که شما بابت این که برای سایتتان بک لینک بسازید هزینه های زیادی بدهید. برای اینکه بتوانید بک لینک های با کیفیتی برای سایتتان بسازید باید اصول بک لینک سازی را یاد بگیرید. در ادامه شما را با نحوه درست کردن بک لینک با کیفیت آشنا خواهیم کرد.

چطور بک لینک بسازیم؟

چطور بک لینک بسازیم؟

برای اینکه بتوانید بک لینک های با کیفیت بسازید باید به صورت کاملاً طبیعی و در سایت هایی که اعتبار بالایی دارند و اسپم اسپم اسکور پایینی دارند لینک سایتتان را قرار دهید.

خیلی از افراد بدون اینکه اطلاعاتی در این زمینه داشته باشند برای سایتشان شروع به ساخت بک لینک و لینک سازی می کنند و این موضوع باعث می‌شود که آنها نتوانند با استفاده از بک لینک هایی که می سازند رتبه سایتشان را بهبود بدهند.

برای اینکه بتوانید بک لینک های با کیفیتی بسازید باید تمام اصول طبیعی بودن بک لینک را رعایت کنید و برای سایتتان شروع به ساخت بک لینک کنید. در ادامه به صورت کامل به شما آموزش خواهیم داد که چطور بک لینک های طبیعی و با کیفیتی برای سایتتان بسازید.

بک لینک بخریم یا بک لینک بسازیم

بک لینک بخریم یا بک لینک بسازیم

خیلی از دوستان فکر می‌کنند که اگر بخواهند برای سایتشان بک لینک های با کیفیت بسازند باید از سایت هایی که بک لینک می فروشند بک لینک بخرند. در صورتی که اصلا اینطور نیست! و شما اصلاً نیازی به صرف هزینه های اضافی برای خرید بک لینک ندارید. اگر اصول ایجاد بک لینک یاد بگیرید خودتان می توانید به صورت کاملا رایگان برای سایتتان بک لینک بسازید.

هدف اصلی ما از نوشتن این مقاله خرید بک لینک نیست و اصلا نمی خواهیم به شما بگویم که اگر می‌خواهید برای سایتم بک لینک های با کیفیتی دریافت کنید باید حتما بک لینک بخرید .
اگر میخواهید در کلمات کلیدی مدنظرتان به جایگاه های برتر برسید علاوه بر اینکه باید تولید محتوا حرفه ای کنید باید خودتان به صورت کاملاً طبیعی و با توجه به فاکتورهای که در ادامه به شما آموزش خواهیم داد برای سایت تان شروع به ساخت بک لینک کنید.

چگونه بک لینک بسازیم ؟( فاکتورهای مهم)

چگونه بک لینک بسازیم ؟( فاکتورهای مهم)

برای اینکه بتوانید بک لینک های با کیفیتی برای سایتتان بسازید باید تمام اصول طبیعی بودن ساخت بک لینک را رعایت کنید. در ادامه تمام اصولی که به شما آموزش خواهیم داد را در هنگام ساخت بک لینک برای سایتتان باید رعایت کنید. پس همراه ما باشید تا شما را با تمام فاکتورهای مهم و کاربردی برای این که بک لینک بسازید آشنا کنم.

۱- اولین نکته برای اینکه بتوانید بک لینک های با کیفیتی برای سایت بسازید این است حتماً در سایت هایی که spam scor پایینی دارند به وب سایت تان لینک بدهید. اگر در سایت هایی که spam score بالایی دارند لینک سایتتان را قرار دهید علاوه بر اینکه تاثیر مثبتی روی سئو سایت تان می گذارد ممکن است تاثیر منفی بگذارد و جایگاه تان را از دست بدهید . برای اینکه بتوانید میزان اسپم بودن یک سایت را بررسی کنید باید از ابزار mozbar استفاده کنید. این ابزار و افزونه بر روی مرورگر کروم نصب می شود و با فعال سازی این افزونه می توانید میزان اسپم بودن یک سایت را ببینید.

 

۲- برای اینکه برای سایتتان بک لینک بسازید باید از تمام روشهای ساخت بک لینک استفاده کنید. به هیچ وجه فقط از یک روش برای سایتتان بک لینک نسازید. به عنوان مثال فقط در سیستم های وبلاگدهی برای سایتتان بک لینک نسازید. از سایت های آگهی تبلیغات رایگان، انجمن ها و… استفاده کنید. این کار باعث می شود بک لینک های که برای سایتتان میسازید طبیعی باشند.

 

۳- فقط در سایت هایی که اعتبار بالایی دارند لینک سایت تان را قرار ندهید. وقتی فقط در سایت هایی که اعتبار بالایی دارند به سایت تان لینک بدهید این کار باعث می‌شود که گوگل متوجه شود شما در حال لینک سازی برای سایت تان هستید. پس برای اینکه بتوانید بک لینک های طبیعی برای سایت تان بسازید علاوه بر اینکه باید در سایت‌‌های اعتبار بالایی دارند برای سایت لینک بسازید باید در سایت های که اعتبار کمتر و پایینی دارند هم شروع به لینک سازی برای سایتتان کنید.

 

۴- هرگز در یک تایم مشخصی شروع به لینک سازی نکنید. در طول شبانه روز به صورت نامعلوم و نامشخصی برای سایت تان لینک بسازید. به عنوان مثال هر روز ساعت ۱ شب شروع به لینک سازی برای سایتتان نکنید. در زمان ها و تایم های مختلفی برای سایت تان لینک بسازید.

 

۵. ساخت لینک های follow به تنهایی باعث می‌شود که گوگل متوجه شود روند لینک بیلدینگ سایتتان طبیعی نیست. برای همین در کنار ساخت لینک های فالو باید لینک های نوفالو هم بسازید. البته خیلی از دوستان فکر می کنند لینک های نوفالو هیچ تاثیری روی سئو سایت نمی گذارد! اگر شما هم این طور فکر می کنید سخت در اشتباهید! همانطور که لینک های فالو تاثیر مثبتی روی سئو سایت می گذارد لینک های نوفالو هم تاثیر مثبتی روی سئو سایتتان میگذارد.

اگر تمام فاکتورهای گفته شده در این قسمت را در هنگام لینک سازی برای سایتتان رعایت کنید باعث می شود لینک هایی که ایجاد می کنید کاملا طبیعی باشد. طبیعی بودن بک لینک بسیار مهم است. حتماً برای اینکه بتوانید لینکهای با کیفیتی برای سایت هم بسازید فقط و فقط باید هدفتان طبیعی جلوه دادن بک لینک هایی است که میسازید.

نکات مهم قبل از اینکه شروع به لینک سازی کنید

نکات مهم قبل از اینکه شروع به لینک سازی کنید

البته قبل از اینکه شروع به لینک سازی کنید باید یکسری نکات را کامل رعایت کنید. هدف اصلی شما از لینک سازی برای سایتتان رسیدن به نتایج اول گوگل است. پس برای اینکه بتوانید به درستی به نتایج اول گوگل برسید باید یکسری نکات را کامل رعایت کنید.

۱- اولین نکته ای که قبل از شروع لینک سازی باید انجام دهید این است که باید به درستی کلمات کلیدی سایت تان را انتخاب کنید. تحقیق کلمات کلیدی بسیار مهم است و اگر نتوانید به درستی اصلی‌ترین کلمات کلیدی سایت تان را انتخاب کنید نمی توانید فقط با لینک سازی به نتایج اول گوگل برسید.

به این نکته توجه کنید که کاربران هدفتان دقیقا چه چیزهایی جستجو می کنند؟ کامل بررسی کنید که نیاز مخاطبان و کاربران تان دقیقا چیست؟ شما با توجه به نیاز مخاطبان و کاربران تان سعی کنید بهترین کلمات کلیدی را برای سایت انتخاب کنید.

 

در تحقیق کلمات کلیدی به هیچ عنوان در همان ابتدای راه روی کلمات سخت و دشوار کار نکنید. یکی از بزرگترین و رایج ترین اشتباهات افراد این است که که از همان ابتدای راه که می خواهند سایت شان را سئو و بهینه سازی سایت کنند روی کلمات سخت و دشوار شروع به کار کردن میکنند. اول اینکه در همان اوایل را به هیچ عنوان نباید روی کلمات کلیدی سخت و دشوار کار کنید. شما اول باید روی کلمات راحت کار کنید سپس روی کلمات متوسط و بعد از این رو این کلمات به گرفتید و به نتایج اول گوگل رسیدید روی کلمات سخت کار کنید.

راه و روش های زیادی برای انتخاب کلمات کلیدی وجود دارد. ساده ترین راه برای اینکه بتوانید بهترین کلمات کلیدی را انتخاب کنید این است که از خود گوگل استفاده کنید. کلمات کلیدی اصلی تان را در گوگل جستجو کنید و گوگل با توجه به کلمه کلیدی اصلی‌تان یکسری کلمات کلیدی را در انتهای صفحه به شما نشان می دهد.

 

این کلماتی که گوگل به شما پیشنهاد می‌کند بهترین کلمات کلیدی برای سایتتان است. به عنوان مثال اگر کلمه کلیدی ” بک لینک ” را در گوگل جستجو کنید در انتهای صفحه چنین کلماتی را گوگل پیشنهاد می کند مثل ” چگونه بک لینک بسازیم “، ” ساخت بک لینک “، ” بک لینک رایگان ” ، ” خرید بک لینک ” و…

البته اگر نخواهید از این روش استفاده کنید می توانید از یک سری ابزار ها برای تحقیقات کلمات کلیدی سایتتان استفاده کنید مثل keyword planner، kwfinder، keywordtool.oi و…

 

۲- محتوایی که تولید می کنید باید یک محتوای کامل و جامع می باشد. یکی دیگر از اشتباهات بسیاری از دوستان برای اینکه به نتایج اول گوگل برسند این است که فکر می کنند به تنهایی فقط با لینک بیلدینگ و لینک سازی برای سایتشان به نتایج اول گوگل برسند. هر چقدر هم بک لینک های با کیفیت برای سایتتان بسازید اما محتوای تان بی کیفیت باشد هرگز نمی توانید به نتایج اول گوگل برسید. به شما توصیه می کنم حتماً محتوای با کیفیتی برای سایتتان تولید کنید. مهمترین فاکتور در سئو و بهینه سازی سایت تولید محتوای جامع و با کیفیت است.

 

خیلی از دوستان فکر می کنند که تولید محتوا برای سایت کار بسیار سخت و دشواری است. در صورتی که اصلا اینطور نیست! منظور از تولید محتوا اصلا خلق محتوا نیست! شما با جمع آوری اطلاعات از منابع بخصوص اینترنت می توانید با کیفیت ترین مطالب را برای تولید محتوا جمع آوری کنید. پس اصلا فکر نکنید که تولید محتوا کار بسیار سخت و دشواری است . اگر بتوانید اصول جمع‌آوری اطلاعات را یاد بگیرید می توانید بی نهایت محتوا در زمینه که می خواهید برای سایتتان تولید کنید.

محتوایی که تولید می کنید باید با توجه به نیاز کاربران و مخاطبان تان باشد. کامل بررسی کنید و ببینید که مشکل کاربران تان چیست و سعی کنید با تولید یک مقاله جامعه مشکل کاربران تان را برطرف کنید. به عنوان مثال در همین مقاله ” چگونه بک لینک بسازیم ” سعی کردم یک مقاله کامل و جامع برای دوستانی که می خواهند برای سایت شان بک لینک بسازند آماده کنم.

 

افرادی که عبارت کلیدی ” چگونه بک لینک بسازیم ” را در گوگل جستجو می کنند به دنبال لینک سازی و ساخت و ایجاد بک لینک در سایتشان هستند و با توجه به نیاز این افراد برای کلمه کلیدی ” چگونه بک لینک بسازیم ” یک مقاله کامل و جامع نوشتم.

شما باید برای کلمات کلیدی سایتتان شروع به تولید محتوا کنید. دقیقاً این مقاله که در حال مطالعه هستید برای افرادی است که عبارت کلیدی ” چگونه بک لینک بسازیم ” را در گوگل جستجو می کنند.

برای تولید محتوا حتماً مقاله رقیبانتان را کامل بررسی کنید. محتوایی که می نویسید باید محتوایی باشد که تمام موضوعات محتوای رقیبانتان را در بر بگیرد. پس از شما می‌خواهم قبل از اینکه شروع به لینک سازی برای سایتتان کنید حتما محتواهای با کیفیتی برای سایتتان تولید کنید.

جمع بندی

تولید محتوا و لینک سازی یکی از مهمترین فاکتورها در سئو و بهینه‌سازی سایت است. برای اینکه بتوانید به نتایج اول گوگل برسید هم باید محتوای حرفه ای تولید کنید و هم برای محتوایی که تولید کردید باید شروع به لینک سازی کنید. برای اینکه بتوانید بک لینک های باکیفیت بسازید باید تمام اصول گفته شده در این مقاله را رعایت کنید. خیلی از دوستان از من سوال را می‌پرسند که چقدر طول میکشد که لینک هایی که میسازیم اثر گذار باشند؟ تقریباً بین ۲ الی ۶ ماه طول می کشد تا نتایج لینکهایی که ساخته را بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *