دانستنی

چگونه در دوران خدمت یا سربازی کسب درآمد کنیم؟

چگونه در دوران خدمت یا سربازی کسب درآمد کنیم؟

دوران خدمت یا سربازی در ایران برای تمامی مردان بالای ۱۸ سال که مشمول معافیت نمی‌شوند؛ اجباری است. بسیاری از افراد به ویژه پسران، این دوره را نوعی اتلاف وقت می‌دانند. اما این خدمت به لحاظ قانونی نوعی ادای دین فرزندان پسر نسبت به امنیت کشورشان است. سربازان در دوره سربازی امکان استخدام تمام وقت در واحدهای دولتی و غیردولتی را ندارند؛ مگر آن که بخواهند در ارگان‌های نظامی استخدام شوند.

مشمولین خدمت نظام وظیفه، صبح‌ها در پادگان مشغول انجام وظایف سربازی، طبق مدارک تحصیلی و مهارت‌هایشان هستند. آن‌ها در اوقات عصر و شب، وقت آزاد برای انجام کارهای پاره وقت یا مهارت آموزی دارند. حقوق دریافتی سربازان بسیار ناچیز است و کفاف زندگی و پس انداز در دوران جوانی را نمی‌دهد. در نتیجه پسران برای تشکیل خانواده به آینده شغلی مطمئنی نیاز دارند. پس دو سال زمان سربازی فرصت خوبی برای کسب درآمد از کارهای پاره وقت و پروژه‌ای است که تنها به یک لپ تاپ و اینترنت نیاز دارد.

کسب درآمد از طریق ایجاد فروشگاه محصولات خود بصورت رایگان در سرکالا

اگر هر کدام از شما کسب و کاری داره چه کسب و کار خانگی و یا مغازه ای داره و علاقه داره که کارشو توسعه بده و محصولاتش رو بیشتر معرفی کنه و  فروشگاه اینترنتی داشته باشه میتونه فروشگاه خودشو تو سایت سرکالا درست کنه و محصولاتشو و اجناس مغازه شو تو فروشگاه خودش بذاره و لینک فروشگاه خودشو تو کانال های مختلف بذاره و یا به دوستان خودش بده تا محصولاتشو تو فروشگاهش ببینند و خرید کنند .

هدف از ایجاد سایت فروشگاهی سرکالا، تجمع محصولات و کالاهای موجود در مغازه‌های کوچک گسترده سطح شهر در یک فروشگاه جامع و کامل و ارائه حق انتخاب بهینه به مشتریان از میان انبوهی از کالاهای مشابه و دسترسی سریع و آسان به آنهاست.
هدف، ایجاد یک ارتباط مستقیم بین فروشنده و خریدار است به‌گونه‌ای که فروشنده بتواند تمامی کالاهای موجود در فروشگاه خود را در کمترین زمان ممکن و به نحو احسن به خریدار معرفی کند و خریدار نیز بتواند کالاهای موردنیاز خود را با دقت و اطلاعات کامل و با صرف کمترین وقت و انرژی و مناسب‌ترین قیمت تهیه کند

دستورالعمل اجرایی

برای ساختن فروشگاه خودتون مراحل زیر را دنبال کنید
مراحل ایجاد فروشگاه با موبایل :
۱- وارد سایت زیر بشید .
www.sarkala.com
۲- گزینه حساب کاربری رو در پایین بزنید
۳-عضویت را بزنید
۴-گزینه من یک فروشنده هستم را بزنید و اطلاعات خود را وارد کنید ودکمه عضویت را بزنید .
۵-دقت داشته باشید در بخش اطلاعات ایمیل شما و گذر واژه شما نام کاربری و پسورد شما برای ورود به سایت هستند که باید جایی یادداشت کنید که فراموش نکنید .
در زیر باکس اسم فروشگاه لینکی نمایش داده میشود که این لینک آدرس فروشگاه شماست که باید آنرا هم جایی یادداشت کنید تا برای دیگران بفرستید .
۶- بقیه مراحل را ادامه دهید تا پنل پیشخوان فروشگاه شما ایجاد شود .
۷ – سپس وارد تنظیمات پنل پیشخوان شما شوید و عکس بنر و پروفایل فروشگاه خود را ایجاد کنید .

بعد از اینکه فروشگاهتون رو ساختید حالا نوبت گذاشتن محصولاتتون تو فروشگاهتون است

روش گذاشتن محصول در فروشگاهتون

۱- وارد سایت سرکالا بشید
www.sarkala.com
۲- با یوزر نیم و پسورد وارد پیشخوان فروشگاه خودتون بشید
۳- در پیشخوان و در باکس مشکی وسط صفحه منو را باز کنوید
۴- گزینه محصولات و افزودن محصول جدید را بزنید
۵- تصاویر و قیمت و توضیحات محصول خود را اضافه کنید و افزودن محصول را بزنید و در صفحه جدیدی که باز میشود اطلاعات محصول را چک کنید و ذخیره اطلاعات را بزنید .
محصول شما در فروشگاهتان ذخیره شد

فریلنسری در دوران خدمت یا سربازی

تمامی افراد برای فریلنسر شدن به مهارت‌های پایه در حوزه استفاده از کامپیوتر و گوشی‌های هوشمند نیاز دارند. البته اگر سربازان فاقد سواد کافی برای استفاده از کامپیوتر هستند؛ دوران خدمت یا سربازی زمان خوبی برای یادگیری این مهارت از طریق مراکز فنی و حرفه‌ای و آموزش‌های مجازی است. یعنی وقت آزاد دوران سربازی را صرف افزایش مهارت‌های شغلی خودشان می‌کنند. پس تا پایان دروه سربازی انتظار داریم که پسران علاوه بر مهارت‌های نظامی و مهارت‌های زندگی، از مهارت‌های شغلی بهتر و تجارب کاری هم برخودار شوند. تمامی این ها وابسته به انگیزه و انتخاب خود فرد است. برخی از افراد وقت آزاد دوره سربازی را به بطالت و استراحت می‌گذرانند. برخی دیگر هم با سخت کوشی آینده شغلی خودشان را می‌سازند.

تیم کارلنسر در این مقاله به برخی از مشاغل پاره وقت برای سربازان اشاره خواهد کرد که در هر پلتفرم دورکاری از جمله کارلنسر به آن دسترسی دارید. سربازان به عنوان فریلنسر در پلتفرم‌های دورکاری ثبت نام می‌کنند و روی پروژه‌های ثبت شده در این پلتفرم‌ها، پیشنهاد قیمت و زمانبندی تحویل را ثبت می‌کنند. پس از پذیرش پیشنهادشان از جانب کارفرما و تحویل پروژه، هزینه با کسر کارمزد پلتفرم به حسابشان واریز می‌شود.

درآمد از طریق سایت  فریلنس پارس

(www.freelancepars.com)

فریلنس پارس ، یک سایت فریلنسینگ و دورکاری برای سفارش و انجام پروژه های اینترنتی در ایران است. انواع پروژه ها و نیازهای کاری و شغلی در زمینه های سفارش تایپ، تولید محتوا، ترجمه زبان های مختلف، طراحی گرافیک، عکاسی، ادیت عکس و فیلم، برنامه نویسی، طراحی سایت، دستیار مجازی، آهنگسازی و ویرایش صوت، معماری، نقشه کشی، مدلسازی و… در این سایت قابل تعریف و اجراست.کارفرمایان، نیازها یا پروژه های خود را در این سایت به صورت رایگان مطرح کرده و متخصصان یا فریلنسرهای سایت، با ارائه پیشنهاد همکاری، پروژه‌ها را انجام داده و تحویل می‌دهند. کارفرما، پس از ثبت پروژه و توافق نهایی با فریلنسر بر سر هزینه و روش انجام کار، هزینه پروژه را واریز کرده و سایت، مبلغ را نزد خود نگه می‌دارد. پس از انجام کار و تحویل به کارفرما، تایید و رضایت او، مبلغ برای فریلنسر آزاد می‌شود. با این قابلیت که در اصطلاح “پرداخت امن” نامیده می‌شود، هم کارفرما از انجام پروژه خود اطمینان دارد و هم فریلنسر از واریزی مبلغ توسط کارفرما.

مراحل ثبت نام و عضویت در سایت فریلنس پارس

۱-در سایت به عنوان فریلنسر ثبت نام کنید و ایمیل و شماره موبایل خود را تایید کنید.

www.freelancepars.com

۲- سپس پروفایل خود را کامل کنید و مهارت‌ها، سابقه تحصیلی، شغلی و… را بنویسید.

۳- اگر نمونه کارهای مناسبی دارید، در سایت آپلود کنید.

۴- وارد قسمت پروژه های سایت شده، پروژه های مد نظر و مرتبط با مهارت ها و توانایی های خود را پیدا کنید و آن‌هایی که از نظر زمانی و هزینه، مایل به انجام آن‌ها هستید را ثبت پیشنهاد زده و مبلغ پیشنهادی، زمان و توضیحات لازم را برای کارفرما بنویسید.

تولید محتوا

یکی از فعالیت‌هایی که کسب و کارهای امروز به آن نیاز دارند؛ تولید محتوای در حوزه‌های مختلف است. سربازان با توجه به رشته تحصیلی در دبیرستان یا مدرک تحصیلی در دانشگاه می‌توانند به تولید محتوا بپردازند. دوره‌های رایگان تولید انواع محتوای متنی، صوتی و تصویری هم وجود دارند. بعلاوه محتوای متنی، ویدئویی و پادکست‌های زیادی در این زمینه تهیه شده‌اند که با کمک یک گوشی هوشمند و اینترنت به آنها دسترسی دارید. علاقمندی به این کار حرف اول را برای موفقیت در اجرای پروژه‌های پاره وقت دارد. با ثبت نام در پلتفرم‌های دورکاری مثل کارلنسر، به پروژه‌های تولید محتوا دسترسی دارید.

تایپ و ترجمه

بسیاری از سربازان قبل از دریافت مدرک دیپلم از دبیرستان، مدارک زبان و کامپیوتر را در دوره‌های تابستانی مدارس و مراکز فنی خصوصی کسب می‌کنند. از این رو از قابلیت ترجمه عمومی و تایپ برخوردارند. این مهارت‌ها فرصت خوبی برای کسب درآمد از کارهای پروژه‌ای هستند. کارفرماهای زیادی به مهارت ترجمه و تایپ برای تولید محتوای جدید نیاز دارند. شاید دستمزد این کارها نسبت به کار انجام شده، کم به نظر برسد؛ ولی فرصت خوبی برای افزایش مهارت و آشنایی با مشتریان و مشاغل بهتر است. گاهی اوقات اگر قابلیت خوبی در این دو حوزه نشان دهید می‌توانید به عنوان کارگزار شرکت‌های چند ملیتی مشغول به کار شده و با مهارت مکالمه و مکاتبه انگلیسی، آینده شغلی خودتان را تضمین کنید.

برنامه نویسی و ساخت اپلیکیشن

بسیاری از کسب و کارهای فروشگاهی برای حضور در فضای آنلاین به مهارت برنامه نویسی برای طراحی نرم افزار و ساخت اپلیکیشن نیاز دارند. سربازان با کسب مهارت‌های فنی در این حوزه به راحتی می‌توانند وارد بازار کار شوند. پروژه‌های مرتبط با این دو مهارت در پلتفرم‌های دورکاری بسیار زیاد است. البته برای جلب رضایت کامل مشتریان به تجربه در این زمینه نیاز دارید. پس تا زمان خبره شدن در این حوزه به پروژه‌های کوچک و کم درآمد اکتفا کنید تا بهتر با روال کار آشنا شوید. روزانه ده‌ها سفارش مرتبط با برنامه نویسی و طراحی اپلیکیشن از جانب مشتریان ثبت می‌شود؛ اگر در رشته‌های ریاضی، فنی و کامپیوتر تحصیل کرده‌اید به راحتی می‌توانید مهارت کافی در این زمینه را در دوران خدمت یا سربازی از طریق آموزش‌های آنلاین، مراکز خصوصی و مطالعه محتوای آنلاین کسب کنید.

طراحی سایت

بی شمار سایت و صحفه مجازی در فضای اینترنت وجود دارند ولی تعداد محدودی، قابلیت‌ها و معیارهای لازم برای جلب مخاطب را دارند. بنابراین طراحی سایت و مهارت در زمینه  حفظ و به روز رسانی سایت، حرف اول را در بازاریابی آنلاین می زند. کارفرماها در پلتفرم‌های دورکاری مثل کارلنسر به دنبال طراحان خبره و خوش ذوق هستند تا ترافیک سایت و در نهایت جذب مشتریان را افزایش دهند. سربازان با کسب مهارت طراحی سایت می‌توانند حقوق خوبی را به صورت پروژه‌ای و پاره وقت کسب نمایند.

برای این کار باید اول به عنوان فریلنسر در سایت کارلنسر ثبت نام کنید و منتظر پروژه‌های مرتبط با مهارت‌هایی که ثبت کرده‌اید، بمانید. روی پروژه‌ها، پیشنهاد ثبت کرده و منتظر تأیید کارفرما می‌مانید تا پروژه را به شما واگذار کند. شما بعد از تأیید پیشنهادتان باید طراحی را طبق نظر کارفرما و در مدت زمان مشخص شده انجام دهید.

ادمین شبکه‌های اجتماعی (اینستاگرام، تلگرام، فیسبوک و غیره)

یکی از علاقمندی‌های جوانان امروزی در اوقات فراغت، گشت و گذار در شبکه‌های اجتماعی است. سربازان با کسب مهارت لازم و آشنایی دقیق با انواع شبکه‌های اجتماعی می‌توانند مدیریت آنها را به دست گرفته و به ادمین حرفه‌ای تبدیل شوند. برخی از افراد به خاطر مشغله کاری به دنبال فردی برای مدیریت شبکه‌های اجتماعی خودشان یا اکانت کسب و کارشان هستند. عصرها و تعطیلات خدمت زمان مناسبی برای فعالیت به عنوان ادمین پاره وقت است. برای این کار به مهارت‌های نگارش محتوا، انتشار محتوا و مدیریت زمان در شبکه‌های اجتماعی نیاز دارید. حقوق این کار هم با توجه به ساعات کاری و تخصصی بودن محتوا متفاوت است. حقوق حاصل از فریلنسری در این زمینه‌ها هم تا حد زیادی به تجربه، دانش و توافق دو طرف یعنی سرباز و کارفرما وابسته است.

طراحی گرافیکی (پوستر، لوگو، انیمیشن، اینفوگرافیک و غیره)

سربازانی که در رشته‌های هنری مثل گرافیک و نقاشی تحصیل کرده‌اند یا دارای دیپلم در این رشته‌ها هستند؛ فرصت خوبی برای دورکاری در دوران خدمت یا سربازی دارند. البته این دوران فرصت خوبی برای آشنایی با نرم افزارهای طراحی گرافیک مثل فتوشاپ، ایلستریتور، طراحی دو بعدی و سه بعدی و غیره است. با یادگیری این مهارت‌ها و داشتن خلاقیت و ذوق هنری می‌توانید به طراحی‌های گرافیکی جذابی برسید. در اینجا هم علاقمندی و انگیزه حرف اول را می‌زند. انجام طراحی متفاوت و مخاطب پسند، تأثیر زیادی در جذب مشتریان برای کسب و کارهای مختلف دارد. کارفرماها در کارلنسر هم به دنبال طراحان خلاق هستند تا پروژوه های مختلف طراحی از طراحی لوگو، پوستر و کاتالوگ گرفته تا اینفوگرافی ها و انیمیشن‌ها را به آنها واگذار نمایند.

تدوین و ویرایش فیلم

تهیه فیلم ها و تیزرهای تبلیغاتی و آموزشی یکی از نیازهای بازاریابی دیجیتال است. مشتریان دیدن ویدئو را به خواندن ترجیح می دهند. پس یادگیری مهارتهای فیلم سازی و آشنایی با نرم افزارهای تدوین و ویرایش فیلم یکی از پیش‌نیازهای فریلنسری در این حوزه است. سربازان با همکاری گروهی می‌توانند بخش‌های مختلف طراحی تیزر تبلیغاتی از تولید محتوای متنی گرفته تا تدوین فیلم را انجام دهند.

سئو

بسیاری از کسب و کارها دارای سایت‌ها و وبلاگ‌ها با محتوای قدیمی هستند. حالا با توجه به تغییر الگوریتم‌های گوگل به دنبال بهینه سازی موتور جستجو یا همان سئو می‌روند. در نتیجه شغلی به عنوان سئوکار در پلتفرم‌های دورکاری مثل کارلنسر تعریف شده است تا کارفرما، پروژه‌های سئو را به فریلنسرهای خبره در این حوزه واگذار کند. اصول سئو در مقاله‌های مختلف فارسی و انگلیسی تشریح شده‌اند و با مطالعه آنها به دانش خوبی در این زمینه می‌رسید. برای کسب مهارت و تجربه هم باید پروژه‌هایی با حداقل دستمزد را قبول کنید تا بازده کارتان را مورد بررسی قرار دهید. اوقات فراغت سربازی هم زمان خوبی برای خبره شدن در حوزه سئو است.

بازاریابی تلفنی و دستیار مجازی

یکی دیگر از مشاغل پاره وقت مناسب برای زمان عصر و شب در دوران سربازی، بازاریابی تلفنی برای کسب و کارهای مختلف است. برای این کار به مهارت‌های فروش، روابط بین فردی، مذاکره و فن بیان نیاز دارید. محتوای مرتبط با این مهارت‌ها در اینترنت وجود دارند. پس اگر به فروش و بازاریابی تلفنی علاقه دارید؛ با این مهارت‌ها آشنا شوید. البته برخی از کسب و کارها به دنبال منشی تلفنی هم هستند. می‌توانید در ساعات غیراداری به عنوان منشی تلفنی به هماهنگ کردن قرارهای روز بعد و ثبت سفارش بپردازید. پشتیبانی و خدمات مشتری هم در همین حوزه قرار می‌گیرد. این فعالیت‌ها تحت عنوان دستیار مجازی هم شناخته می‌شوند. در نتیجه دسترسی به تلفن و اینترنت در ساعات مدنظر کارفرما، اهمیت دارد و پیش نیازهای این مشاغل پاره وقت محسوب می‌شود.

حسابداری

اگر از مهارت حسابداری برخوردار هستید پس از آن استفاده کرده و تجربه شغلی کسب کنید. در ابتدا می‌توانید به طور پاره وقت و دورکاری در دوران سربازی به عنوان کمک حسابدار یا کارآموز حسابداری فعالیت کنید. بعد از کسب مهارت لازم در دوران سربازی به راحتی به عنوان یک حسابدار استخدام شده و حقوق بالاتری دریافت خواهید کرد. امکان ثبت مهارت و پروژه‌های حسابداری در کارلنسر فراهم است.

در نهایت . . .

سربازان با حداقل تحصیلات می‌توانند مهارت‌های لازم جهت فریلنسری را در دوران خدمت یا سربازی یاد بگیرند و به کسب تجربه شغلی در اوقات فراغت مشغول شوند. آن‌ها در دوره خدمت علاوه بر ادای دین نسبت به کشورشان، مسیر شغلی خودشان را مشخص نموده و به تجربه بالاتری می‌رسند. پلتفرم‌های دورکاری فضای امن و مطمئنی را برای دریافت پروژه و تحویل آن، هم برای کارفرما و هم سربازان فریلنسر فراهم نموده‌اند. اگر سرباز هستید و شغل پاره وقت دورکاری دارید؛ نظرات خودتان را با تیم کارلنسر در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *