دانستنی

چگونه میلیون‌ها نفر را به سوی برند خود جذب کنید

چگونه میلیون‌ها نفر را به سوی برند خود جذب کنید

 

آیا دوست دارید برندی بسازید که میلیون‌ها نفر را جذب کند؟

چه برند شما درباره‌ی شما، یا شرکت‌تان، یا هردو باشد، می‌توانید توجه میلیون‌ها نفر را جلب کنید. باتوجه به موقعیت برندتان، می‌توانید تأثیر بسزایی بر جامعه بگذارید، به مردم بسیاری کمک کنید و ثروت فراوانی بدست آورید.

با این وجود، تعجب برانگیز است که شرکت‌های بسیاری وجود دارند که قبل از یافتن استراتژی‌های مناسب، به ایجاد برندشان فکر می‌کنند. این افراد کانال‌های شبکه‌های اجتماعی خود، وبسایت‌ها، کتب، عکس‌ها و هرچیز دیگری را راه‌اندازی می‌کنند، اما در حالیکه در این پروسه پول زیادی از دست می‌دهند، چیزی بدست نمی‌آورند.

اگر مشتری می‌خواهید باید چیزی را تمهید کنید که باعث اعتمادسازی در بازار شود، و چشم‌اندازهای خود را طوری قرار دهید که آنان را راضی نگه دارد.

هرچقدر پیام بازاریابی شما بهتر باشد، مردم برای محصولات و سرویس‌های شما تشنه‌تر می‌شوند. شما حتی باید به آن‌هایی که نمی‌دانند در آینده تشنه‌ی شما خواهند شد، توجه کنید. بنابراین، برند شما همواره ضیافتی برپا می‌کند، قطع نظر از اینکه چه کسی آماده‌ی خوردن است.

چه مردم بدانند شما وجود دارید یا نه، باید رویکرد درستی در ایجاد استراتژی برندینگ داشته باشید. اگر هدف شما دستیابی افراد زیادی به محصولات و خدمات‌تان است، در این پست ۶ روش برای جلب توجه افراد به سوی برند خود را خواهید دید:

۱- از شبکه‌های اجتماعی بهترین استفاده را ببرید.
بیشتر رسانه‌های اجتماعی رایگان هستند در حالی که بسیاری نمی‌دانند برای برند خود چگونه از آنها استفاده کنند. مشکل اینجاست که به سختی مشغول گذاشتن مقالات، ویدئوها، جملات، و داستان‌های دیگر در این رسانه‌ها هستند به جای اینکه خودشان این محتوا را تولید کنند.

پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی شما باید شوق زیادی در مخاطب موردنظر ایجاد کند.

شما باید حداقل در سه شبکه‌ی اجتماعی رسا و گویا باشید. در شبکه‌هایی محتوا را به اشتراک بگذارید که برای کسب‌و‌کارتان بهتر است.

۲- وبسایت‌ قدرتمندی داشته باشید.
همه‌ی کسب‌وکارهای موجه یک وب‌سایت دارند، اما هر وب‌سایتی خوب نیست. قسمت‌های بسیار مهم وب‌سایت شما که باید عالی باشند که عبارتند از: ایمیل، اطلاعات تماس، طرح‌بندی، ویژگی‌های بصری، و …. در مجموع وب‌سایت‌های خوب بیش از هر چیزی نیاز به محتوای خوب دارند.

محتوای خوب مخاطب را جذب می‌کند. وبسایت شما باید اطلاع رسانی کند، الهام بخش و جالب‌توجه باشد. اگر مردم چیزی را که می‌خواهند در یک وب‌سایت پیدا نکنند به سرعت آنرا ترک می‌کنند.

۳- از تسهیلات بصری استفاده کنید.
آیا تا به حال وب‌سایت‌هایی را که عکس و ویدئو ندارند را دیده‌اید؟ صفحات وب که حاوی عکس و ویدئو هستند دوام بیشتری دارند. این کار سبب می‌شود خوانندگان شما توجه خود را بر برند شما متمرکز کنند. از آنجایی که بیشتر مردم حافظه‌ی تصویری دارند، تسهیلات بصری مناسب تا میزان زیادی برند شما را تقویت می‌کند.

وبسایت و رسانه‌های اجتماعی شما بهتر است شامل تسهیلات بصری چون خود شما، رویدادها، محصولات، و سایر چیزها باشد. عکس‌ها و ویدئوها شواهدی بر این هستند که در کسب‌وکار خود چه می‌کنید. در بسیاری از صنایع، افراد به دلیل عدم استفاده از تسهیلات بصری و عدم اعتمادسازی، قادر به حفظ موقعیت‌ خود نیستند. چه کسی بدون شواهد بصری شما را باور می‌کند؟

۴- به یادماندنی باشید.
دوست دارید به چه خاطر به یاد آورده شوید؟ اگر می‌خواهید در بازار حسن شهرت داشته باشید، باید وجهه‌ی خود را بسازید. همچنین باید مطمئن شوید نام شما برای تلفظ آسان باشد. بسیار خوب است که نام خود را دوست بدارید، اما اگر هجی یا تلفظ کردن آن برای مشتری دشوار باشد، به یادماندنی نخواهید بود.

۵- یک کتاب بنویسید.
زمانی که مردم شما را دوست دارند، همواره کتاب‌های شما را می‌خرند. کتاب شما می‌تواند دریچه‌های زیادی به سوی موفقیت را برای شما باز کند. زمانی که مردم کتاب شما را می‌خوانند شانس‌ شما به طور قابل ملاحظه‌ای افزایش پیدا می‌کند. شما هیچ وقت نمی‌دانید چه کسانی کتاب شما را می‌خوانند!

چاپ کتاب، یک اعتبارنامه‌ی قانع‌کننده است. به هرحال، کتاب شما این شانس‌ را در اختیارتان قرار می‌دهد که بتوانید مخاطبین خود را افزایش دهید.

۶- داستان پیشینه خود را بگویید.
از زمان آغاز تمدن بشر، بزرگترین درس‌ها را از طریق هنر داستان گویی فرا گرفته‌ایم. داستان پیشینه، روایتی است که به مخاطب شما اطلاعات کافی درباره‌ی شما می‌دهد. این کار به مخاطب شما می‌گوید چه کسی هستید و نماینده‌ی چه چیز می‌باشید و به برند شما نوایی احساسی و معنای عمیق‌تری در رابطه با پیام مارکتینگی که دارید می‌دهد.

این داستان باید همنوا و مناسب هرآنچه که کسب‌وکار شماست باشد.

تاسیس برند به منزله‌ی کاشتن بذرهای بسیار توسط مارکتینگ است. قبل از انجام هرکدام از این پیشنهادات مطمئن شوید برنامه‌ای برای اجرا دارید. اگر در یک برند درجه یک بدون داشتن استراتژی سرمایه‌گذاری کنید مانند داشتن رستورانی بدون سرآشپز است. اگرچه زمانی که استراتژی برندسازی خود را پیدا کنید و به منوی خود طعم و مزه دهید هرکسی قادر خواهد بود ضیافتی با آن داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *