دانستنی

چگونه کار فریلنسینگ را شروع کنیم؟

چگونه کار فریلنسینگ را شروع کنیم؟

چگونه کار فر یلنسینگ را شروع کنیم؟

امروزه کار فریلنسینگ در حال گسترش است. در حالی که تعداد بسیار زیادی فریلنسر فعال وجود دارد، افرادی هستند که تصمیم دارند کار فریلنسینگ را آغاز کنند و در حال بررسی در مورد آن هستند.
عوامل بسیاری وجود دارند که مانع از شروع کار فریلنسینگ می‌شوند از جمله ترس، عدم اعتماد به نفس، و وجود تعهدات زمانی. یکی دیگر از عوامل رایج، عدم آگاهی است. بسیاری از افرادی که در نظر دارند کار فریلنسینگ را آغاز کنند، واقعا نمی‌دانند که چگونه کار خود را شروع کنند.
در این پست، مروری ساده و آسان در مورد چگونگی شروع کار فریلنسینگ به شما ارائه می‌کنم.

گام ۱: مهارت‌های خود را بررسی کنید

برای اینکه یک فریلنسر شوید، در ابتدا می‌بایست یک مهارت قابل عرضه به بازار داشته باشید. بسیاری از فریلنسرها در یکی از زمینه‌های زیر دارای مهارت می‌باشند:
نویسندگی
طراحی وب سایت
هنر گرافیک
عکاسی
دیگر فریلنسرها در زمینه مدیریت پروژه یا مسائل اداری دارای مهارت می‌باشند.
معیار اصلی برای فریلنسر بودن این است که شما یک مهارت قابل عرضه به بازار داشته باشید. بنابراین، بررسی کنید که چه مهارت‌هایی دارید و از خودتان بپرسید آیا برای مهارت شما بازاری وجود دارد یا خیر.

گام ۲: به بهترین کارهای خود نگاهی داشته باشید

هنگامی که مهارت‌های خود را تعیین کردید، باید قادر باشید تا به دیگران نشان دهید که شما می‌توانید کارها را به خوبی انجام دهید. برای افراد حرفه ای، بهترین راه نشان دادن مهارت، ارائه نمونه کارها می‌باشد.
نگاهی به کارهای گذشته خود داشته باشید تا ببینید آیا می‌توانید از آن‌ها به عنوان نمونه کار استفاده کنید یا خیر.
اگر حرفه‌ای نیستید، می‌بایست شواهد دیگری از توانایی‌های خود را جمع‌آوری کنید. از کارفرمایان و همکاران قدیمی خود بپرسید که آیا آنها مایل خواهند بود از شما حمایت کنند یا خیر.

گام ۳: تحقیقات خود را انجام دهید

شما نیاز به درک بازار در رشته انتخابی خود دارید. باید بدانید که:
از کجا فرصت‌ها را پیدا کنید
چه مهارت هایی بیشتر در بازار قابل عرضه هستند
به چه ابزاری نیاز دارید
بابت خدمات خود چقدر دریافت می‌کنید
تا آنجا که می‌توانید زمانی را به مطالعه در وبلاگ‌های دیگر فریلنسرها در مورد رشته خود اختصاص دهید.

گام ۴: رزومه خود را به روز رسانی کنید

فریلنسرها می‌بایست رزومه خود را به روز رسانی کنند. شاید تمامی مشتری‌ها به رزومه کاری شما نیاز نداشته باشند، اما ممکن است مشتریانی باشند که تمایل به بررسی رزومه شما داشته باشد.

گام ۵: آمادگی خود را در انجام پروژه به همه اطلاع دهید

بسیاری از فریلنسرهای موفق، اولین کار خود را از طریق کارفرمایان سابق، دوستان، و یا اعضای خانواده پیدا می‌کنند. شما می توانید همین کار را انجام دهید.
به همه اطلاع دهید که برای انجام و قبول پروژه‌ها آمادگی دارید.

گام ۶: اجتماعی باشید

کسب و کار شما تا حد زیادی به حضور در سایت‌های اجتماعی بستگی دارد. سایت‌های اجتماعی یک راه ارزان و خوب برای نشان دادن توانایی‌ها و مهارت‌هایتان به مشتریان بالقوه است.
توصیه می‌کنم که فریلنسرهای تازه‌کار در سایت‌های اجتماعی زیر حضور داشته باشند:
فیس بوک
گوگل پلاس
لینکداین
توییتر

گام ۷: تکرار

شما تمامی شش مرحله قبل را خواندید. ممکن است فکر کنید کار شما به اتمام رسیده است، اما در واقع کار شما تازه شروع شده است.
کسب و کار فریلنسینگ یک روند در حال پیشرفت است. برای اینکه در کار خود موفق شوید، نیاز به تکرار مراحل ۱ تا ۶ دارید.

درآمد از طریق سایت  فریلنس پارس

(www.freelancepars.com)

فریلنس پارس ، یک سایت فریلنسینگ و دورکاری برای سفارش و انجام پروژه های اینترنتی در ایران است. انواع پروژه ها و نیازهای کاری و شغلی در زمینه های سفارش تایپ، تولید محتوا، ترجمه زبان های مختلف، طراحی گرافیک، عکاسی، ادیت عکس و فیلم، برنامه نویسی، طراحی سایت، دستیار مجازی، آهنگسازی و ویرایش صوت، معماری، نقشه کشی، مدلسازی و… در این سایت قابل تعریف و اجراست.کارفرمایان، نیازها یا پروژه های خود را در این سایت به صورت رایگان مطرح کرده و متخصصان یا فریلنسرهای سایت، با ارائه پیشنهاد همکاری، پروژه‌ها را انجام داده و تحویل می‌دهند. کارفرما، پس از ثبت پروژه و توافق نهایی با فریلنسر بر سر هزینه و روش انجام کار، هزینه پروژه را واریز کرده و سایت، مبلغ را نزد خود نگه می‌دارد. پس از انجام کار و تحویل به کارفرما، تایید و رضایت او، مبلغ برای فریلنسر آزاد می‌شود. با این قابلیت که در اصطلاح “پرداخت امن” نامیده می‌شود، هم کارفرما از انجام پروژه خود اطمینان دارد و هم فریلنسر از واریزی مبلغ توسط کارفرما.

مراحل ثبت نام و عضویت در سایت فریلنس پارس

۱-در سایت به عنوان فریلنسر ثبت نام کنید و ایمیل و شماره موبایل خود را تایید کنید.

www.freelancepars.com

۲- سپس پروفایل خود را کامل کنید و مهارت‌ها، سابقه تحصیلی، شغلی و… را بنویسید.

۳- اگر نمونه کارهای مناسبی دارید، در سایت آپلود کنید.

۴- وارد قسمت پروژه های سایت شده، پروژه های مد نظر و مرتبط با مهارت ها و توانایی های خود را پیدا کنید و آن‌هایی که از نظر زمانی و هزینه، مایل به انجام آن‌ها هستید را ثبت پیشنهاد زده و مبلغ پیشنهادی، زمان و توضیحات لازم را برای کارفرما بنویسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *