دانستنی

چگونه یک مطلب را سئو کنیم ؟

 یکی از مهمترین مراحل سئو و بهینه سازی سایت سئو محتوا است.  برای اینکه بتوانید یک مطلب را سئو کنید باید اصول سئو محتوا را کامل یاد بگیرید. شاید شما هم به دنبال جواب سوال ”  چگونه یک مطلب را سئو کنیم ”  باشید. در این مقاله قصد دارم به شما به صورت کامل و مرحله به مرحله بگویم که چطور می‌توانید یک مطلب را داخل سایت تان سئو کنید.

 به این نکته بسیار مهم توجه کنید تا زمانی که نتوانیم مطالب سایتتان را خیلی اصولی بهینه سازی کنید  نمی‌توانید در نتایج اول گوگل  حتی صفحه اول گوگل هم دیده شود. پس باید اصول سئو محتوا و سئو مطالب را کامل یاد بگیرید  تا بتوانید برای سایت تان  مطالب و مقالات حرفه‌ای  تولید کنید.

چگونه یک مطلب را سئو کنیم ؟

چگونه یک مطلب را سئو کنیم ؟

 بهینه سازی سئو کردن  یک مطلب یکی از وظایف مهم شما است.  برای اینکه بتوانید  روی کلمات کلیدی زیادی رتبه بگیرید  و ورودی سایت تان را چندین و چند برابر کنید  باید اصول سئو کردن مطالب را کامل یاد بگیرید.  ممکن است شما قصد راه اندازی کسب و کار اینترنتی را داشته باشید و یا اینکه بخواهید از طریق اینترنت کسب درآمد کنید،  اگر شما صاحب سایت هستید و برای کسب و کار اینترنتی تان سایت راه اندازی کرده اید باید تمام مراحل سئو را به صورت کامل یاد بگیرید.

 البته در این مقاله نمی ‌خواهیم به صورت کامل  شما را با سئو و بهینه سازی سایت آشنا کنیم و هدف اصلی ما از نوشتن این مقاله و قدرت یادگیری سئو مطالب و مقالات سایت آن است.   اما برای اینکه بتوانید  یک درک مفیدی در زمینه سئو  مطالب داشته باشید  در ادامه شما را  به صورت مختصر با مراحل سئو و بهینه سازی سایت آشنا کردیم.

 پس در ادامه همراه ما باشید تا شما را با مراحل سئو و بهینه سازی سایت  آشنا کنیم و بعد از آن بپردازیم که چگونه می توانید یک مطلب را سئو کنید. پس تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

مراحل سئو و بهینه سازی یک مطلب در سایت

مراحل سئو و بهینه سازی یک مطلب در سایت

سئو یا SEO  به معنی بهینه سازی سایت سایت برای موتورهای جستجوگر است. به زبان خیلی ساده  یکسری کلمات و عبارات کاربرانتان در گوگل جستجو می کنند ،  برای این که بتوانید در کلماتی که کاربران جستجو می کنند سایتتان را به نتایج اول گوگل برسانید باید روی سئو سایت تان  کار کنید  و سایت تان را بهینه سازی کنید.  به این فرآیند بهینه سازی سایت سئو گفته می شود.

سئو شامل سه مرحله زیر تقسیم بندی میشود.

  1. انتخاب کلمات کلیدی
  2. سئو داخلی سایت
  3. سئو خارجی سایت

برای این که بتوانید روی کلمات کلیدی مدنظرتان به نتایج اول گوگل برسید باید این سه مرحله را به صورت کامل یاد بگیرید و پیاده سازی کنید. در این مقاله  هدف اصلی ما این است که بیشتر شما را با مرحله اول و دوم  آشنا کنیم.  پس برای اینکه بتوانید یک مطلب را سئو کنید باید این دو مرحله را به خوبی یاد بگیرید.  در ادامه همراه ما باشید  تا پاسخ سوالتان را چگونه یک مطلب را سئو کنیم  مرحله به مرحله به شما بگوییم.

چگونه یک مطلب را سئو کنیم ؟ (مراحل سئو مطلب)

چگونه یک مطلب را سئو کنیم ؟ (مراحل سئو مطلب)

برای اینکه بتوانید یک مطلب را سئو کنید  باید تمام فاکتورهای  انتخاب کلمات کلیدی و سئو داخلی را خوب یاد بگیرید.  اگر خیلی جدی قصد راه اندازی کسب و کار اینترنتی را دارید وب سایت راه اندازی کرده‌اید باید مهارت تولید محتوا را کامل یاد بگیرید.

 مهمترین فاکتور در سئو مطالب  تولید محتوای هدفمند با توجه به رفع نیاز کاربران است.  البته علاوه بر اینکه باید نیاز کاربران را خیلی جدی بگیرید باید تمام فاکتورهای سئو محتوا را  کامل یاد بگیر تا بتوانید خودتان محتواهای با کیفیت و بی نظیر تولید کنید.

 دو شرط بسیار مهم در سئو مطالب این است که ،  اول اینکه بتوانید با محتوایی که تولید میکنید نیاز کاربران را شناسایی کنید و آنها را رفع کنید و دومی که تمام فاکتورهای تولید محتوای سئو شده را رعایت کنید.  مطمئن باشید اگر به خوبی این دو کار را در تولید محتوا انجام بدهید میتوانید مطالب فوق العاده با کیفیت تولید کنید.

 و برای اینکه بتوانید یک مطلب را بهینه سازی کنید به صورت قدم به قدم به شما یاد خواهیم داد که چطور این کار را انجام بدهید.  اگر میخواهید پاسخ سوال ”  چگونه یک مطلب را سئو کنیم ”  پیدا کنید  در انتها همراه من باشید تا شما را قدم به قدم با پاسخ این سوال آشنا کنم.

۱- انتخاب کلمات کلیدی برای مطالب

 اولین مرحله در سئو و بهینه سازی سایت و انتخاب کلمات کلیدی هدفمند است.  برای اینکه بتوانید یک مطلب را کامل بهینه سازی کنید اول از همه باید برای مطالب سایت تان کلمات کلیدی انتخاب کنید. منظور از کلمات کلیدی همان کلمات یا عباراتی هستند که مخاطبان و کاربران تان در گوگل جستجو می کنند.

 پس در اولین قدم باید به دنبال پیدا کردن کلمات کلیدی باشید که کاربران تان در گوگل جستجو می کنند و شما باید بتوانید سایت تان را روی آن کلمات  بهینه سازی کنید.

 انتخاب کلمات کلیدی یک نقش بسیار مهم در سئو سایت است. اگر اصول این توانید کلمات کلیدی سایت تان را انتخاب کنید و نتوانید مناسب ترین کلمات را پیدا کنید مطمئن باشید  نمی توانید در کارتان موفق شوید.

۱-  اولین نکته در انتخاب کلمات کلیدی است که به هیچ عنوان در همان ابتدای راه به سراغ کلمات کلیدی خیلی سخت نروید. سعی کنید روی کلمات کلیدی راحت و خیلی راحت بگیرید و بعد از آن روی کلمات متوسط و سخت کار کنید. یکی از اشتباهات بسیار بزرگ بین افراد این است که از همان ابتدای راه که سایتشان را راه اندازی میکنند به سراغ کلمات کلیدی سخت میروند.

۲-  دومین مرحله این است که شما برای هر کلمه کلیدی باید فقط یک محتوا بنویسید.  اگر برای هر کلمه بیشتر از یک محتوا بنویسید نمی توانید روی آن  کلمه کلیدی رتبه بگیرید.

 راه و روش های زیادی برای انتخاب کلمات کلیدی وجود دارد. برای انتخاب کلمات کلیدی می‌توانید از ابزارهایی مثل kwfinder keyword planner , keywordtool.io و حتی خود گوگل استفاده کنید.  بر اینکه خیلی راحت بتوانید کلمات کلیدی سایت تان را پیدا کنید توصیه می‌کنیم از خود گوگل  استفاده کنید.

 برای اینکه از خود گوگل برای انتخاب کلمات کلیدی استفاده کنید باید کلمه کلیدی اصلی تان را در گوگل جستجو کنید و در انتهای صفحه گوگل به شما یکسری کلمات کلیدی پیشنهاد می کند،  کلماتی که گوگل به شما پیشنهاد میکند می‌تواند بهترین کلمه کلیدی برای سایت باشد.

۲- بررسی و تحلیل رقبا

 دومین مرحله برای اینکه بتوانید یک مطلب را سئو کنید این است که باید رقیبانتان را کامل بررسی کنید.  شاید  بپرسید که چطور می‌توانیم رقیبانمان را پیدا کنیم؟

 برای اینکه بتوانید رقیبانتان را پیدا کنید شما باید کلمات کلیدی که پیدا کرده اید را در گوگل جستجو کنید.  ۱۰ سایت اولی که به شما نشان داده می شود رقیبان اصلی شما هستند.  گفتند قبل از اینکه شروع به تولید محتوا کنید و مباحث سئو مطالب را یاد بگیرید باید رقیبانتان را در هر کلمه کلیدی بررسی کنید.

 به این نکته توجه کنید برای اینکه بتوانید به صفحه اول گوگل و حتی رتبه  اول گوگل برسید  باید نسبت به ۱۰ سایت اول بهتر باشید در غیر این صورت نمی‌توانید  به نتایج اول برسید.  هدف اصلی شما از تحلیل و بررسی رقبا این است که محتوای آن ها را بررسی کنید و یک محتوای کامل تر و جامع تر نسبت به آنها بنویسید. سید

۳- نوشتن یک مطلب کامل تر و جامع تر

 بعد از اینکه رقیبانتان را کامل بررسی کردید  سعی کنید نسبت به آنها یک محتوای کامل‌تر و جامع‌تر بنویسید.  کامل محتوای رقبا را بررسی کنید و ببینید که درباره چه موضوعاتی در محتوای شان نوشتند شما سعی کنید تمام مباحثی که آنها در محتوای شان نوشتن را به کار ببرید.  البته به این نکته توجه کنید که منظور من کپی کردن نیست!

 یکی از بزرگ‌ترین اشتباهات بسیاری از افراد این است که فکر می کنند  برای تولید محتوا حتماً باید محتوا های با کیفیت خلق کنند. اگر شما هم جزو این دسته از افراد هستید سخت در اشتباهید چون خلق کردن محتوا کار بسیار سختی است.  پس اگر در زمینه کسب و کار آنلاین تان می خواهید شروع به تولید محتوا کنید  اصلا نیازی به خلق محتوا ندارید.

 راز اصلی تولید محتوا جمع آوری اطلاعات است!  شما با جمع آوری اطلاعات از منابع مختلف میتوانید  بهترین و کاملترین محتواها را در اینترنت تولید کنید.

۴- رفع نیاز کاربرها و مخاطب ها

 یکی از مهم ترین راز ها برای تولید محتوا حرفه‌ای  رفع نیاز مخاطبان و کاربران است.  به این نکته توجه کنید تا زمانی که شما نتوانید نیاز کاربران تان را برطرف کنید  نمی توانید محتوای کامل و جامع تولید کنید.  در کسب و کار اینترنتی تان اصلا نباید هدفتان فقط تولید محتوا برای سایت تان باشد.

 اگر میخواهید ببینید که محتوای تان با کیفیت است یا نه؟!  حتماً مطمئن شوید وقتی کاربر محتوای تان را خواند نیازش برطرف شده باشد.  پس هدف اصلی تان از تولید محتوا  رفع نیاز کاربران و مخاطبان باشد.

۵- استفاده از تصاویر مرتبط و سئو شده

 یکی دیگر از مراحل بسیار مهم برای سئو مطالب سایت استفاده از تصاویر با کیفیت و مرتبط است. وقتی برای سایتتان محتوا تولید می کنید باید حتما از تصاویر مرتبط و باکیفیت استفاده کنید.  سعی کنید تمام تصاویری که می خواهید داخل محتوای تان به کار ببرید را بهینه سازی کنید.

 وقتی از تصاویر داخل محتواهایتان  استفاده می کنید  به هیچ وجه  نباید محتوا هایتان را از گوگل دانلود کنید و در سایتتان قرار دهید.  بهترین کار این است که هر محتوایی که دانلود میکنید را با استفاده از نرم افزار فتوشاپ ادیت کنید و با اندازه مناسب در سایتتان قرار بدهید.  حتماً تمام فاکتورهای سئو  تصاویر را رعایت کنید.

۶- استفاده از ویدیو در پاراگراف اول

 پیشنهاد می کنم برای کلمات کلیدی اصلی تان در پاراگراف اول یک ویدیوی  جذاب قرار بدهید. برای قرار دادن ویدئو اصلا نیازی نیست که حتماً ویدیو را در هاست تان آپلود کنید.  شما می توانید ویدیو های تان را در سایت آپارات آپلود کنید و با استفاده از کدی که در اختیار شما قرار می دهد ویدیو های تان را در سایت تان به نمایش بگذارید.

 وقتی در سایت تان  ویدیو قرار می دهید  باعث می شود افراد ویدیو تان را ببینند و نرخ پرش در سایت تان کم شود. ممکن است با همین تکنیک در اکثر کلمات کلیدی تان به راحتی به نتایج اول و یا حتی رتبه‌های اول گوگل برسید.

۷- استفاده درست از تگ های h2 و h3

 یکی دیگر از مهمترین فاکتورها در سئو مطالب این است که حتماً به درستی  از تگ های H2  و H3  استفاده کنید. برای اینکه بتوانید از این تکه ها استفاده کنید باید کلمه کلیدی اصلی تان را همراه با کلمات کلیدی هم خانواده در این تگ  ها به کار ببرید.  اگر کلمات کلیدی هم خانواده را در این طرح ها به کار ببرید باعث می شود با استفاده از محتوای که تولید کرده اید  ورودی سایتتان چندین و چند برابر شود.

۸- انتخاب عنوان جذاب برای سایت

 یکی دیگر از فاکتورهای بسیار مهم در سئو مطالب انتخاب عنوان جذاب و به سایت تان است.  اگر بتوانید از عنوان های جذاب استفاده کنید باعث می‌شود نرخ کلیک روی سایت شما بیشتر شود. هرچه نرخ کلیک روی سایتتان بیشتر شود باعث میشود گوگل سایت شما را راحت‌تر به نتایج بالاتر بیاورد.

 برای استفاده از عنوان های جذاب سعی کنید از اعداد، تاریخ، سوال، کارکتار ها و… استفاده کنید.

مثلا:

۱۲ روش سئو مطالب + ویدیو رایگان

آموزش بهینه سازی سایت از ۰ تا ۱۰۰ (آپدیت جدید)

۱۲ ایده راه اندازی کسب و کار اینترنتی پولساز در سال ۱۴۰۰

و….

۹- رعایت اصول لینک سازی داخلی

 یکی دیگر از فاکتورهای بسیار مهم در سئو مطالب  رعایت کردن اصول لینک سازی داخلی است. در محتوایی که تولید میکنید باید به مطالب مرتبط حتماً لینک بدهید. اگر به مطالب مرتبط لینک ندهید باعث می‌شود سایت تان  در نتایج اول گوگل دیده نشود و یا حتی ممکن است برای سایتتان ضرر داشته باشد.  لینک سازی داخلی یکی از مهمترین فاکتورها در سئو داخلی است که باید حتماً رعایت کنید.

۱۰ – رعایت اصول لینک سازی خارجی

 یکی دیگر از فاکتورهای بسیار مهم که اغلب افراد رعایت نمی کنند این است که به سایت های  هم مرتبط به موضوع  محتوای شان لینک خارجی بدهند.  برای اینکه در محتوای آن لینک خارجی بدهید اصلا نیازی نیست به سایت های فارسی رقیبانتان لینک بدهید.

 شما خیلی راحت می‌توانید در حوزه کاری که فعالیت می کنید به سایت های خارجی که اعتبار بسیار بالایی هستند لینک بدهید.  به عنوان مثال در همین مقاله من می توانم عبارت سئو را  به زبان انگلیسی جستجو کنم و به  وب سایت هایی که در نتایج اول مخصوص رتبه یک تا سه صفحه اول هستند  لینک بدهم.  این کار باعث می شود ارزش محتوایی من بیشتر شود. پس در هر زمینه ای که فعالیت می کنید بهتر است در محتوای سایت تان  لینک خارجی بدهید.

۱۱- نوشتن توضیحات متا جذاب

 نوشتن توضیحات متا دیسکریپشن یکی دیگر از نکات اصولی در سئو مطالب سایت است. است برای اینکه بتوانید  متا دیسکریپشن حرفه ای بنویسید  پیشنهاد می کنیم از مطالب جذاب استفاده کنید و اینکه کلمه کلیدی اصلی و کلمات کلیدی هم خانواده تان را دربخش متا دیسکریپشن به کار ببرید.

جمع بندی

 اگر میخواهی قدم‌ به ‌قدم یک مطلب را داخل سایت بهینه سازی و سئو کنید باید تمام اصول سئو محتوا را کامل  یاد بگیرید. در  این مقاله من قصد دارم شما را به صورت مرحله به مرحله و قدم به قدم با سئو مطالب آشنا کند و به شما یاد بدم که چه اصولی را باید رعایت کنید تا بتوانید یک محتوای سئو شده حرفه‌ای تولید کنید.

  به این نکته توجه کنید که حتماً برای تولید محتوا در سایتتان هدف اصلی تان رفع نیاز کاربر باشد. بعد از اینکه نیاز کاربران را برطرف کردید سعی کنید تمام اصولی که در این مقاله به شما آموزش داده ایم را رعایت کنید تا بتوانید یک محتوای حرفه ای تولید کنید.

 قدم بعدی بعد از تولید محتوا کار کردن روی سئو  خارجی  یا همان off page seo است.  مهمترین فاکتور در سئو خارجی ساخت کین که با کیفیت است. شما به تنهایی فقط با تولید محتوا نمی‌توانید به نتایج اول برسید.  برای این که بتوانید در کلمات کلیدی مدنظرتان به نتایج اول برسید باید شروع لینک سازی برای سایت تان کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *