دانستنی

کارجویان آشنایی با مطرح‌ترین سایت‌های دورکاری دنیا

امروزه انجام کار بصورت مجازی و از راه دور به یکی از راههای کسب درآمد تبدیل شده و هرکس با توجه به تجارب و تخصصهای خود قادر خواهد بود تا از این دریای بینهایت بهره ببرد. با یک جستجوی ساده در اینترنت به هزاران سایت فریلنسری یا دورکاری خواهید رسید که هریک در یک یا چند حوزه کاری مشغول برقراری ارتباط میان کارفرمایان و کارجویان در سراسر جهان هستند. در اینجا قصد داریم به معرفی تعدادی از مطرح‌ترین سایتهای فریلنسری بپردازیم و شما را با خدمات مختلف آنها آشنا نماییم:

Fivver

یکی از سایتهای مطرح در حوزه دورکاری برای شرکتهای خارجی است است که در ابتدا یک مبنای ۵ دلاری در نظر می‌گیرد تا فریلنسرها اعلام کنند تا بر اساس این مبلغ قادر به انجام چه پروژه‌هایی هستند. البته شما می‌توانید با اضافه کردن قابلیتها و مزایای قابل ارائه خود، مبلغ پروژه را افزایش داده و با کارفرما به توافقی جدیدتر برسید. میزان کارمزد در نظر گرفته که توسط سایت از دستمزد شما کسر خواهد شد ۲۰% خواهد بود.

Upwork

تقریبا بزرگترین سایت در زمینه تبادل پروژه‌های آنلاین به شما می‌رود. در این سایت، سطح و میزان پروژه‌ها از لحاظ تخصصی و طول مدت انجام آنها قابل انتخاب است. Upwork که از ادغام دو سایت قدیمی فریلنسری ایجاد شده، قابلیت چت آنلاین میان کارفرما و کارجو را داشته و امکان تنظیم تایم لاین برای نشان دادن روند انجام پروژه را نیز دارد

Freelancer

یکی از اولین‌ها و موفق‌ترین ها در حوزه فریلنسری در سایتهای خارجی است که ۲۰ میلیون مخاطب و ۴ میلیون فرصت شغلی از سرتاسر دنیا را در خود جای داده است. کارمزد سایت در حدود ۱۰ درصد بوده که برای پروژه‌های ساعتی به ازای هر ساعت کسر میشود. این سایت تمامی رشته‌های شغلی را شامل شده و در اکثر حوزه‌های کاری موردی برای معرفی دارد.

Envato Studio

مخصوص دیزاینرهای وب است و پروژه‌های را به چندین زیرمجموعه تقسیم کرده: طراحی لوگو، وردپرس، اپلیکیشن موبایل و … .هر فریلنسر به تفکیک تخصص خود میتواند در این سایت ثبت‌نام کرده و پروژه مورد علاقه خود را پیدا کند. البته اخذ پروژه در این سایت منوط به تایید رزومه شما توسط سیستم گزینش حرفه‌ای آن بوده که فقط درصورت تایید برای شما مجوز عضویت صادر می‌نماید.

Peopleperhour

مرکزیت آن در شهر لندن است و مانند سایر سایتهای فریلنسری در رشته‌های گوناگون را شامل میشود. دومین شعبه آن در آتن راه‌اندازی شده ولی کل کارمزدها به پوند پرداخت خواهد شد. بیشتر در حوزه‌های تحت وب و مرتبط با Seo  فعال است و در این خصوص کارفرمایان را به کارجویان مرتبط می‌سازد.

Toptal

بصورت تخصصی در حوزه برنامه‌نویسی و طراحی نرم‌افزارها کار می‌کند. اعضای این سایت میتوانند از رویدادهای مختلفی که بصورت آنلاین در این سایت برگزار میشود بصورت رایگان استفاده نموده و در آنها مشارکت داشته باشند. از خصوصیات جالب این سایت سیستم غربالگری پروژه‌ها است که دست فریلنسرها را برای انتخاب پروژه‌ها با کوچکترین جزئیات، ممکن می‌سازد.

WINaTALENT

فعالیت این پلتفرم فریلنسینگ در حال حاضر متمرکز بر حوزه‌ی نرم‌افزار است. ویژگی خاص این پلتفرم، امکان ارتباط فریلنسرهای ایرانی با کارفرمای بین‌المللی است. WINaTALENT کسب درآمد یورویی را برای برنامه‌نویس‌ها و طراحان UI/UX فراهم می‌کند و امکان پرداخت معادل ریالی دستمزد برای متخصصین وجود دارد.

Guru

مرکزیت آن در پنسیلوانیای آمریکاست و ۸۰۰ هزار مشترک فعال از سراسر دنیا دارد و دسترسی بسیار آسانی را برای همه فراهم کرده است. یک قابلیت ویژه به نام Work Room را ارائه میدهد که به مدیریت امور توسط فریلنسرهای کمک شایانی می‌نماید. شما می‌توانید تجربه‌های تخصصی قبلی خود را هم در این سایت ثبت نمایید تا کارفرمایان با میزان سابقه شما آشنا شوند و به تبحر شما در زمینه کاری مرتبط پی ببرند.

Design Crowd

همانطور که از نامش پیداست در حوزه گرافیک و طراحی کار می‌کند. این سایت یک قابلیت ویژه برای کارفرمایان دارد تا پروژه‌ای را بصورت رقابتی در میان کارجویان مطرح کنند و در پایان فقط کاری را انتخاب کنند که از لحاظ اجرایی با معیارهای خودشان تطابق داشته باشد. این سایت هم قابلیت ارتباط با صاحب پروژه در طول انجام کار را داشته و پرداخت دستمزد با سیستمهای مختلف و واحدهای مختلف ارزی طبق دلخواه فریلنسرها امکان پذیر خواهد بود.

Nexxt

مزیت ویژه این سایت، طبقه‌بندی پروژه‌ها با مشخصه‌هایی نظیر: نوع تخصص یا محل اقامت است. شما قادر خواهید بود بر اساس تخصص خود به یکی از پروژه‌های موجود در سایت مرتبط شوید. این سایت فریلنسری خارجی امکان ارائه فیدبک توسط کارفرما به مجری پروژه در طول انجام کار را داشته و این امر باعث خواهد شد تا نتیجه نهایی با مطلوبیت بسیار بالایی حاصل شود. پروژه‌ها هم بصورت کوتاه مدت و هم بلند مدت در این سایت طبقه بندی شده و قابل دسترس هستند.

Design Contest

این سایت بصورت ویژه‌ای مورد استفاده طراحان حرفه‌ای و محلی برای ارتباط هنرمندان و صاحبان بیزنس است. پلتفرمی ویژه برای معرفی پروژه‌هایی که قبلا انجام داده‌اید، دارد. کارفرمایان در اینجا می‌توانند با سبک طراحی کارجویان آشنا شده و پروژه را به فرد دلخواه خود بسپارند. میزبانی ۱۶۰.۰۰۰ طراحی در این سامانه باعث خواهد شد تا کیفیت کارها افزایش یافته و باهم به رقابت بپردازند.

Task Rabbit

همانطور که از نامش پیداست، پروژه‌ها را بر اساس Taskها و وظایف خرد طبقه بندی کرده است. با همین شاخصه است که فریلنسرها میتوانند با کوچکترین جزئیات ممکن اقدام به انتخاب پروژه‌ها نمایند. از سوی دیگر کارفرمایان هم شرایط پروژه‌های خود را با ذکر تمامی عناوین ثبت خواهند کرد. جالب است بدانید این سایت علاوه بر فریلنسری، کارهای حضوری را هم اعلان و آگهی می‌کند.

CrowdSpring

این سایت هم جز سایتهای طراحی و گرافیک بوده و محل ارتباط بسیاری از کارآفرینان با فریلنسرها است. ۲۰۰ هزار طراح و ۵۰ هزار عنوان شغلی و بیزنس مختلف در این سایت بصورت ثبت شده وجود دارند. یکی از مزیتهای موجود در اینجا ارتباط کاری با چند نهاد خیریه و عام‌المنفعه است که فریلنسرها میتوانند با انجام پروژه‌های آنها، علاوه بر مشارکت در حوزه مسئولیتهای اجتماعی، آثار خود را برای مخاطبین بسیار گسترده‌ای به نمایش بگذارند و از این طریق مشتریان جدیدتری نیز برای خود ایجاد نمایند.

Hireable

محلی ویژه برای یافتن شغل مناسب یا job hunting به شمار میرود و حق عضویتش رایگان است. مانند یک موتور جستجو برای یافتن پروژه‌های فریلنسری عمل کرده و شما قادر خواهید بود با یک سرچ ساده به پروژه دلخواه و مرتبط با تخصص تان مرتبط شوید. این سایت دارای سیستم اعلان اتوماتیک بوده و به محض ایجاد یک پروژه مرتبط با پروفایل شما، یک پیام هشدار صادر کرده و شما را برای ارتباط با آن آگاه می‌سازد. علاوه بر این پیشنهادهای شغلی مختلف را هماهنگ با تواناییهای شما محیا ساخته و معرفی می‌نماید.

Write access

در حوزه نویسندگی و تولید محتوا کار می‌کند و محل اجتماع فریلنسرهای فعال در حوزه نوشتن است. از ویژگیهای بارز این سایت، دارا بودن ابزار تولید محتوا، تجزیه و تحلیل متون مختلف و امور مربوط به SEO است که کار را برای فریلنسرهای این حوزه بسیار سهل و ممکن می‌سازد. یکی از قابلیتهای موجود در اینجا، ارائه امتیاز و نشان ویژه بر مبنای پروژه‌های موفق انجام گرفته و میزان رضایت کارفرمایان است که نشانگر تبحر و رتبه شما خواهد بود. بر این اساس کارفرمایان به راحتی پروژه‌های خود را به افراد باسابقه‌ و متبحرتر می‌سپارند.

۹۹Design

بزرگترین سایت تخصصی فریلنسری در حوزه گرافیک است. در این سایت کارفرمایان بصورت خلاصه اقدام به معرفی پروژه مورد نظرشان می‌نمایند و پس از آن فریلنسرها طرح های مرتبط خود را بر اساس مشخصات اعلام شده ارائه می‌کنند. با این اوصاف کارفرما طرح مورد نظر را از میان کارهای ارائه شده انتخاب نموده و با طراح مرتبط میشود. نوع دیگر همکاری پروژه‌ای در این سایت به صورت رقابتی است که کارفرما مبلغی را برای طراحی یک پروژه اعلام می‌نماید و طراحان بر اساس آن اقدام به انجام کار می‌نمایند.

Catalant

این سایت بر پایه هوش مصنوعی کار می‌کند و بر اساس تجارب، تخصص و علائق کارجویان، آنها را به کارفرمایان مرتبط، متصل می‌نماید. ساختار ساده، چابک و سریع این سایت همراه با ابزار موجود برای مدیریت پروژه‌ها، فریلنسرهای زیادی را جذب آن کرده و از آن بعنوان یکی از سایتهای موفق یاد می‌شود.

Bark

این سایت هم مانند سایت قبلی دارای ابزار مدیریت پروژه بوده و قابلیت برنامه ریزی برای انجام کارهای مختلف در زمانهای متفاوت را دارا است. یک مسنجر ویژه در این سایت طراحی شده که ارتباط میان کارفرما و کارجو را به راحتی ممکن می‌سازد. این سیستم گفتگوی داخلی به شما کمک خواهد کرد تا در طول انجام کار نیز از نظرات کارفرمای خود آگاهی داشته و معیارهای مدنظر او را رعایت نمایید. پروژه‌های مرتبط با حوزه ترجمه متون مختلف نیز از سوی کارفرمایان مختلف در این سایت منتشر میگردد.

DesignHill

این سایت هم مختص فریلنسرهای گرافیست طراحی و ارائه شده است ولی جذابیت ویژه‌ای نسبت به رقبای خود ارائه می‌دهد و آن هم پرداخت دستمزدی بالاتر است.۵۰ هزار پروفایل ثبت شده دارد و یکی دیگر از امکانات ارائه شده توسط آن، تعریف پروژه‌ها بصورت رقابتی در میان فریلنسر ها است. سرویسهای ویژه‌ای برای کارفرمایان در این سایت طراحی شده است که آنها را از برگشت پول در صورت عدم رضایت از کیفیت کار مطمئن می‌سازد. این خدمات خاص با پرداخت حق عضویت بیشتر ارائه خواهد شد و در چندین گروه طبقه‌بندی می‌شود.

Skyword

سایتی ویژه تولید محتوا است و هرگونه محتوای مورد نیاز سایتهای از قبیل متنی و ویدئویی را برای کارفرمایان فراهم می‌سازد. فریلنسرها در حوزه نویسندگی، تولید و تامین محتوا می‌توانند با ثبت‌نام در این سایت به انجام پروژه‌های دلخواه خود بپردازند. با اینکه مرکزیت و مدیریت سایت در دو نقطه از آمریکا قرار دارد اما خدمات آن برای همه کشورها امکان پذیر بوده و به تبع آن پرداخت دستمزدها نیز با هر ارز مرسوم بین‌المللی ممکن خواهد بود.

Gigster

پلی ارتباطی میان طراحان اپلیکیشن های موبایلی و کارفرمایان این حوزه است. بیشتر شرکتهای تولیدکننده و فعال در این بخش، نیازهای خود را از طریق آن فراهم نموده و پروژه‌هایشان را روی این سایت فراخوان می‌نمایند. با سیستم هوش مصنوعی موجود در این سایت، پروژه‌ها بر اساس مشخصات ارائه شده در پروفایل افراد به آنها پیشنهاد شده و باعث صرفه‌جویی در زمان خواهد شد.

SimplyHired

این سایت دارای یک قابلیت ویژه بوده و آن هم اعلام پروژه‌ها به کارجویان بر اساس موقعیت جغرافیایی آنها است. از طریق این سایت خواهید توانست تا با کارفرمایان نزدیک خود ارتباط برقرار نموده و آغاز همکاری نمایید. ابزار مرتبط کاری روی سایت فراهم شده و قابلیت ذخیره رزومه را نیز دارد. با این قابلیت، کارفرمایان از نمونه کارهای شما آگاه شده و پروژه را به افراد مرتبط و دلخواه خود می‌سپارند. از دیگر قابلیتهای ارائه شده در این سایت ارائه یک وبلاگ آموزشی است که موضوعات مرتبط بصورت مستمر در آنجا انتشار می‌یابد. در این سایت ابزاری نیز برای برآورد هزینه پروژه‌ها وجود دارد.

Aquent

در این سایت یک قابلیت ویژه برای فریلنسرها فراهم شده و آن هم ارائه مشاوره حقوقی مرتبط بصورت رایگان برای اخذ پروژه است. حوزه کاری این سایت خلق ایده، بازاریابی و دیجیتال مارکتینگ بوده و فریلنسرهای فعال در حوزه مارکتینگ علاقه ویژه‌ای به آن دارند.

Crowded

طوری طراحی شده تا با استفاده از هوش مصنوعی، پروژه متناسب با توانایی و تخصص فریلنسرها را پیدا کرده و آنها را به هم مرتبط می‌سازد. در این سایت نیازی به انتخاب تک‌تک پروژه‌ها بصورت جداگانه نبوده و خودش پروژه‌های مرتبط با تجارب شما را برایتان اعلان و معرفی خواهد کرد.

The creative group

این سایت هم مانند سایر سایتهای فریلنسری، محلی برای ارتباط کارجویان با پروژه‌های مختلف است، با این تفاوت که  قابلیت آپلود رزومه شما را از روی لینکدین دارد و نیازی به ساخت پروفایل جدید ندارید.

Flexjobs

با پرداخت مبلغ ۱۴.۹۵ دلار در ماه کلیه امکانات سایت برای شما فراهم خواهد شد. این سایت تنها مخصوصا نبوده و بصورت یک موتور جستجوی شغلی در حوزه‌های مختلف عمل می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *