دانستنی

کسب درآمد با سئو

کسب درآمد با سئو

شیوه کسب درآمد با سئو یا بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجو یکی از مدل های کسب درآمد از اینترنت محسوب می شود که در سالیان اخیر طرفداران زیادی پیدا کرده است. عده ای به عنوان سئو کار و عده دیگری به عنوان مشتری و سفارش دهنده سئو در حوزه اینترنت وجود دارد. رقابت کسب و کارهای اینترنتی برای دیده شدن و رونق کسب و کار چنان بالاست که تخصص سئو یک کار حرفه ای پردرآمد محسوب می شود. به دلیل درآمد بالا، حتی شرکت های بزرگ هم در این حوزه وارد شده و فعالیت جدی دارند.

سئو یا بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو از دو جنبه موجب کسب درآمد اینترنتی می شود. یکی برای سئو کار که با انجام بهینه سازی ، پول می گیرد و دوم برای صاحبان کسب و کار اینترنتی که موجب افزایش بازدید ، فروش اینترنتی و در نهایت افزایش کسب درآمد از اینترنت می شود. به دلیل اهمیت کسب درآمد با سئو در این مقاله سایت پول یابی به چگونگی و شیوه کسب درآمد و اهمیت سئو برای کسب و کارها پرداخته می شود.

کسب درآمد با سئو SEO

یکی از روش های نوین و رو به رشد کسب درآمد از اینترنت، کسب درآمد با سئو و بهینه سازی وب سایت می باشد. اگر در حوزه اینترنت فعالیت می کنید حتما کلمه seo سئو و بهینه سازی وب سایت را بارها شنیده اید. سئوseo  به معنی بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجوگر است، به عبارتی، سئو یعنی کار و اقداماتی انجام دهید تا سایتتان در نتایج اول گوگل دیده شود.

زمانی که یک کلمه کلیدی را در گوگل جستجو می کنید می بینید که سایت های زیادی در نتایج اول گوگل نشان داده می شوند، تقریبا تمام این سایت هایی که در نتایج اول گوگل هستند روی سئو سایتشان کار کرده اند. به دلیل اهمیت و جایگاه آن، می‌توانید علم سئو را یاد بگیرید و به یک سئوکار حرفه‌ای تبدیل شوید.

همان طور که در بالا اشاره شد از طریق انجام پروژه سئو سایت دیگران، می توانید کسب درآمد کنید و یا با سئوی سایت خودتان ، ترافیک و کسب درآمد اینترنتی خود را چند برابر کنید. با توجه به پیشرفت تکنولوژی بیشتر کسب و کارها به سمت کسب و کارهای اینترنتی کشیده شده‌اند. لذا اگر بخواهید یک کسب و کار اینترنتی راه اندازی کنید نیاز به وب سایت دارید. بعد از اینکه سایت تان را راه اندازی کردید باید به فکر سئو و بهینه سازی سایت خودتان باشید تا نتیجه مطلوب و مدنظر حاصل شود.

ضرورت یادگیری سئو برای کسب درآمد اینترنتی

 

اغلب کسب و کارهای اینترنتی بعد از راه اندازی وب سایت، نمی‌دانند که چگونه می‌توانند سایتشان را در نتایج اول گوگل بالا بیاورند. ولی اگر مهارت سئو و بهینه سازی سایت را یاد بگیرند، خودشان می توانند پروژه سئو را اجرایی کنند و حتی در صورت افزایش مهارت می توانند اقدام به کسب درآمد با سئو کنند. میزان درآمدی که می توانید از این روش کسب درآمد اینترنتی به دست بیاورید به خودتان بستگی دارد.

اگر به یک سئو کار حرفه ای تبدیل شوید خیلی راحت می توانید پروژه های بالای ۱۰ میلیون تومان هم انجام دهید. در واقع کسب درآمد از سئو و بهینه سازی سایت، یک موقعیت و فرصت بسیار عالی برای افرادی است که قصد کسب درآمد از اینترنت را دارند. چون افراد زیادی که کسب و کارهای اینترنتی شان را راه اندازی می کنند به دنبال یک سئوکار حرفه‌ای هستند. شما با یادگیری مهارت سئو می توانید پروژه سئو این افراد را انجام دهید. با توجه به اهمیت سئو برای کسب و کارها ، این شغل دارای درآمد بسیار بالایی می باشد.

برخی تصور می کنند که برای یادگیری سئو و بهینه سازی سایت نیاز به یادگیری علم برنامه نویسی و کد نویسی است. در حالی که برای یادگیری سئو و بهینه سازی سایت اصلا نیازی به یادگیری اصول فنی برنامه نویسی و کد نویسی ندارید، چون سئو زبان برنامه نویسی نیست که بخواهید مهارت کدنویسی و برنامه نویسی را یاد بگیرید.

سئو سایت یک علم است که با یادگیری این علم به صورت کامل می توانید وب سایت های دیگران را بهینه سازی کنید.

مباحث مهم سئو

برای اینکه از طریق سئو و بهینه سازی سایت کسب درآمد اینترنتی داشته باشید باید به صورت کامل با مراحل سئو وب سایت آشنا باشید. به طور کلی مباحث سئو و بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجو به سه مرحله تقسیم می شود که عبارتند از:

برای اینکه به یک سئوکار حرفه‌ای ، متخصص و زبده تبدیل شوید تا بتوانید از طریق سئو و بهینه سازی سایت دیگران کسب درآمد اینترنتی کنید باید این سه مرحله از سئو سایت را به صورت حرفه‌ای و بر اساس اصول علمی یاد بگیرید. فقط به این نکته توجه کنید برای اینکه بتوانید مبحث سئو را خوب یاد بگیرید باید تمام مراحلی که در ادامه همین مقاله سایت پول یابی شرح داده خواهد شد را خوب تمرین کنید.

برای یادگیری مباحث سئو مثل مباحث طراحی سایت اصلا نیازی به یادگیری مباحث طراحی و کدنویسی نیست. سئو یک علم است که باید آن را خیلی خوب و دقیق یاد بگیرید تا کارایی بالا خود را نشان دهید

 مراحل یادگیری سئو برای کسب درآمد اینترنتی

در بالا مراحل سه گانه یا مباحث سئو و بهینه سازی به صورت فهرست وار ذکر شد حال این سوال مطرح می شود که برای کسب درآمد با سئو چه مباحث و موضوعاتی را باید یاد گرفت؟ توجه کنید اگرچه، سئو و بهینه سازی سایت یکی از مشاغل پول ساز و پردرآمد اینترنتی محسوب می شود، ولی اگر نتوانید اصول سئو و بهینه سازی سایت را به طور کامل یاد بگیرید نمی توانید از این طریق انتظار کسب درآمد اینترنتی پایدار و مستمر را داشته باشید.

برای استمرار کسب درآمد اینترنتی از بهینه سازی سایت و همچنین شاخص و برند شدن در این زمینه، باید حتما تمام مراحل سئو را به صورت کامل و درست یاد بگیرید تا بتوانید یک سایت را به صورت عملی، بهینه سازی کنید.

یادگیری فرایند سئو ضمن افزایش بهبود عملکرد سایت سفارش دهنده ، موجب شهرت شما به عنوان سئو کار حرفه ای در این کار می شود. این اتفاق موجب  افزایش سفارش های جدید شده و در نهایت هم به دنبال خود کسب درآمد اینترنتی بیشتر را برای شما به همراه دارد. برای اینکه بتوانید از این روش کسب درآمد از اینترنت استفاده کنید باید این مراحل و مباحث را به طور کامل یاد بگیرید :

۱- یادگیری انتخاب بهترین کلمات کلیدی

اولین مرحله برای یادگیری سئو ، انتخاب کلمات کلیدی مناسب و تاثیرگذار و پرجستجو است. باید در اولین مرحله یاد بگیرید که اصلاً منظور از کلمات کلیدی چه کلماتی می باشند و چطور می توانید بهترین کلمات کلیدی را برای بهینه سازی یک سایت پیدا کنید؟

اگر بخواهیم به زبان خیلی ساده منظور از کلمات کلیدی را شرح دهیم، همان کلمات یا عباراتی هستند که افراد و کاربران اینترنتی در موتور جستجوگر گوگل (google) جستجو می کنند. به عنوان یک متخصص سئو برای اینکه کسب درآمد کنید باید یاد بگیرید که چطور کلمات کلیدی را انتخاب کرده و از آنها استفاده کنید.

شاید در ابتدا درک کلمات کلیدی کمی سخت باشد، یا اصلا ندانید که چطور می توانید بهترین کلمه کلیدی را انتخاب کنید. در همین مقاله سایت پول یابی که در حال مطالعه آن هستید برای کلمات کلیدی مثل « کسب درآمد اینترنتی »، « کسب درآمد از اینترنت »، « درآمد اینترنتی » « کسب پول اینترنتی » و… بهینه سازی شده است.

اگر به صورت اصولی سایت را بهینه سازی کرده باشید و تمام فاکتورهای سئو و بهینه سازی سایت را کامل رعایت کنید، کسی که چنین عبارات کلیدی را در گوگل جستجو کند سایت شما در نتایج اول گوگل نشان داده می شود. به این عبارات ، کلمات کلیدی می گویند.

شیوه انتخاب بهترین کلمات کلیدی

اگر تا اینجای مقاله منظور از کلمات کلیدی را درک کرده باشید این سوال مطرح می شود که از چه روش هایی می توان بهترین کلمات کلیدی را برای سایت خود و مشتریانتان پیدا کرد؟

برای انتخاب مناسب ترین و بهترین کلمات کلیدی راه و روش های زیادی وجود دارد. برای انتخاب کلمات کلیدی می توانید از ابزارهایی مثل kwfinder, keyword planner, keywordtool.io و… استفاده کرد. کار با این ابزار بسیار راحت است کافی است که وارد این سایت شوید و کلمات کلیدی اصلی تان را جستجو کنید.

در آخر مجددا تاکید می شود برای اینکه بتوانید از طریق سئو و بهینه سازی سایت کسب درآمد اینترنتی کنید حتماً باید در اولین مرحله، شیوه یافتن کلمات کلیدی را یاد بگیرید تا بتوانید بهترین و برترین کلمات کلیدی را انتخاب کنید. بعد از اینکه نحوه انتخاب کلمات کلیدی را یاد گرفتید باید بر روی مرحله دوم که همان سئو داخلی می باشد، متمرکز شوید.

۲- یادگیری سئو داخلی on page seo

همان طور که در بالا اشاره شد بعد از یادگیری و انتخاب کلمات کلیدی مناسب و پرجستجو، باید اصول سئو داخلی را کامل یاد گرفت. منظور از سئو داخلی یعنی کارهایی که باید داخل سایت انجام می داد تا سایت برای گوگل بهینه سازی شود. مجموعه این اقدامات را  سئو داخلی یا on page seo  می گویند.

برای اینکه سایت در نتایج اول گوگل دیده شود باید داخل سایت یک سری کارها و اقدامات را انجام داد. تمام کارهای سئو داخلی یکسان هستند یعنی با رعایت کردن تمام فاکتورهای سئو داخلی می توانید هر وب سایتی را بهینه سازی کنید.

مهمترین و اصلی ترین فاکتور در بهینه سازی داخلی سایت تولید محتوای سئو شده است. باید به صورت کامل یاد بگیرید که برای هر کلمه کلیدی یک محتوای حرفه ای و سئو شده تولید کنید. باید یاد بگیرید که تمام فاکتورهای سئو محتوا را داخل محتوایی که تولید می کنید، رعایت کنید.

به عنوان مثال همین مقاله کسب درآمد با سئو که در حال خواندن آن هستید، مقاله ای است که تمام فاکتورهای سئو داخلی در آن رعایت شده است. پس اگر بخواهید به یک متخصص سئو حرفه ای تبدیل شوید و بتوانید از طریق سئو سایت کسب درآمد اینترنتی داشته باشید حتماً باید بحث سئو داخلی را کامل یاد گرفته و رعایت کنید.

۳- یادگیری سئو خارجی off page seo

بعد از این که بحث سئو داخلی را به صورت کامل یاد گرفتید و تمرین کرده اید، نوبت به سومین مرحله در بهینه سازی سایت می شود. به زبان خیلی ساده منظور از سئو خارجی ، به مجموعه اقدامات و کارهایی که باید خارج از سایت انجام دهید تا سایت بهینه سازی شود و در نتایج اول گوگل و در بالا دیده شود، سئو خارجی یا off page seo  گفته می شود.

در بهینه سازی داخلی سایت یک سری کارهایی در داخل سایت انجام می دادید، اما در سئو خارجی باید یک سری کارها خارج از سایت انجام دهید مثل ساخت بک لینک،استفاده از شبکه های اجتماعی و… تا اثر آن مشخص شود. وقتی به یک متخصص سئو تبدیل می شوید، برای اینکه کاری کنید در کلمات کلیدی که مشخص کردید رتبه بگیرید باید اعتبار سایتتان را بالا ببرید. بهترین راه برای بالا بردن اعتبار سایت ، ساخت بک لینک ارگانیک یا طبیعی می باشد.

بک لینک backlink  به زبان ساده یعنی اینکه یک سایت در صفحاتش به سایت شما لینک یا ارجاع می دهد که برای شما بک لینک محسوب می شود. به عنوان یک سئو کار باید با تمام روش های ساخت بک لینک آشنا شوید. باید یاد بگیرید که چطور برای سایت خودتان و مشتریانتان بک لینک های با کیفیتی بسازید، تا در این کار موفق شوید.

شیوه کسب درآمد اینترنتی از سئوی سایت در حال رشد است و اگر به عنوان یک متخصص و کاربلد سئو بخواهید از طریق سئو سایت کسب درآمد اینترنتی داشته باشید باید این مراحل سه گانه که توضیح داده شد را به صورت حرفه ای یاد گرفته و اجرایی کنید. البته برای کسب درآمد با سئو باید بدانید که از چه روشی می خواهید کسب درآمد کنید. برای نمونه، می توانید از طریق ساخت محصولات آموزشی سئو، اقدام به کسب درآمد اینترنتی کنید و یا می توانید از طریق خدمات سئو و بهینه سازی سایت کسب درآمد کنید.

حتی می توانید از طریق مشاوره دادن ، برگزاری کلاس های آنلاین به عنوان یک سئو کار حرفه‌ای از طریق اینترنت درآمدزایی داشته باشید، این بستگی به نوع نگاه و شیوه کسب درآمدتان دارد.

نکته آخر درباره کسب درآمد با سئو این است که در آینده سئو سایت یکی از مدل های پولساز و پردرآمد کسب درآمد از اینترنت است که البته نشانه های این پولساز بودن در همین ایام هم به خوبی مشخص است. مطمئن باشید اگر بتوانید به یک سئو کار حرفه ای تبدیل شوید ( که البته کار سختی هم نیست) می توانید به درآمدهای کلان اینترنتی در این زمینه فکر کنید.

منابع زیادی برای یادگیری علم سئو وجود دارد. می توانید در دوره های آموزشی آن شرکت کنید و اگر زبان انگلیسی تان خوب است از منابع معتبر آموزش سئو خارجی استفاده کنید. راههای یادگیری آن آسان و در دسترس می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *