دانستنی

کسب درآمد با طراحی سایت ارزان

کسب درآمد با طراحی سایت ارزان

شیوه کسب درآمد با طراحی سایت ارزان یکی از کسب و کارهای فعالان در عرصه اینترنت است که اتفاقا پول خوبی هم در می آورند . شاید عنوان مطلب را توصیه کاربردی و تجربی به طراحان سایت ارزان قیمت انتخاب می کردم کمی بهتر و به مفهوم نزدیک می شد ولی خوب عنوان زیاد طولانی می شد و در سئوی سایت تاثیر خوبی نداشت. در هر حال هدف بررسی این موضوع است که طراحی سایت ارزان قیمت خوب است یا بد؟

امروزه افراد زیادی هستند که به دنبال معرفی کسب و کار خود و یا راه اندازی کسب درآمد اینترنتی هستند و یک از راههای تحقق این موضوع داشتن وبسایت جهت معرفی کار و شغل شان می باشد لذا ضرورت راه اندازی سایت، کسب و کار طراحی سایت را برای طراحان وبسایت مناسب کرده است . به دلیل اهمیت موضوع ، در سایت پول یابی به مزایا و یا معایب کسب درآمد با طراحی سایت ارزان می پردازم .

کسب درآمد با طراحی سایت ارزان

در دنیای کاملا الکترونیکی ، اینترنت و فضای مجازی تمام شئون زندگی افراد را تحت الشعاع قرار داده و نقش تعیین کننده ای ایفا می کند. امروزه همه ما اغلب کارهای اداری ، مالی، خرید و فروش کالا و خدمات ، رزرو بلیط ، پیگیری اخبار و رویدادها، تبلیغات و… را از طریق اینترنت و بیشتر توسط گوشی های هوشمند انجام می دهیم .

با این حجم اقبال عمومی ، اهمیت راه اندازی کسب و کار در اینترنت برجسته می شود. لذا کسانی که در اینترنت فعال هستند نیاز به مکان و محلی برای عرضه کسب و کار و معرفی محصولات و خدمات خود دارند که می تواند یک وبسایت باشد.

کسب و کارها برای معرفی و شناساندن خودشان نیاز به تبلیغات دارند و برای ارجاع تبلیغات باید به فکر طراحی سایت بوده تا به طور اختصاصی مکانی برای دعوت کاربران داشته باشند . لذا امروزه طراحی سایت جزو کسب و کارهای پررونق و پولساز محسوب می شود و افراد و شرکت های بزرگی از این طریق اقدام به کسب درآمد اینترنتی می کنند.

وبسایت ویترین یک کسب و کار اینترنتی محسوب شده که دائم در مقابل دیدگان کاربران اینترنت قرار دارد.

در گشت و گذار اینترنتی حتما جملاتی مثل : طراحی سایت ارزان ، طراحی سایت رایگان ، بدون هزینه سایت بسازید ، کسب درآمد اینترنتی با ایجاد سایت ارزان و… را دیده اید . طراحی سایت گران یا ارزان مزایا و معایبی دارد که در سایت پول یابی بدون هیچ نوع تعصب و جانبداری بررسی می شود.

مزایای طراحی سایت ارزان قیمت

البته برخی از برنامه ها و سیستم مدیریت محتواها هستند که کاملا رایگان و بدون پرداخت هزینه می باشد مثل وردپرس ، که هر کسی می توان با خرید یک دامنه و هاست ، به راحتی سایتش را رایگان راه اندازی کند.  آموزش قدم به قدم ساخت سایت وردپرسی در اینترنت فراوان هست و با مطالعه آنها می توان به راحتی این کار را انجام داد. به جز این سایت های رایگان ، در اینجا ،منظور طراحی سایت توسط افراد و شرکت هایی که بابت این کار پول و هزینه ای درخواست می کنند..

امروزه کسب درآمد با طراحی سایت ارزان قیمت به عنوان یکی از مشاغل پول ساز اینترنتی محسوب می شود. برای طراحی سایت ارزان قیمت مزایایی ذکر می کنند که برخی از عمده ترین مزایای سایت ارزان قیمت عبارتند از:

۱- پرداخت هزینه کم

اولین و ساده ترین اتفاق این است که پول کمی بابت طراحی سایت پرداخت می کنید و اگر در زمینه سرمایه و بودجه محدودیت دارید این کار کمکتان خواهد کرد. افراد و شرکت هایی هستند که طراحی و راه اندازی سایت را با کمترین بودجه و پایین ترین قیمت برایتان انجام داده و در مقایسه با دیگران هزینه کمی طلب می کنند. لذا طراحی این سایت برای افرادی که بودجه کمی دارند مناسب می باشد.

۲- مناسب برای کسب و کارهای کوچک و نوپا

کسب و کارهای کوچک به دلیل سرمایه اندک مجبورند در هزینه های جانبی و عملیاتی صرفه جویی کنند تا در ادامه راه دچار مشکل نشوند. لذا این نوع کسب و کارها چون در شروع کار، ممکن است سرمایه لازم را ندشته باشند می توانند سفارش سایت ارزان داده تا بستری برای فعالیت اولیه شان وجود داشته باشد تا بعد از رشد و توسعه آن را ارتقا دهند.

۳- معرفی ساده یک کسب و کار

درآمد از طریق سایت  فریلنس پارس

(www.freelancepars.com)

فریلنس پارس ، یک سایت فریلنسینگ و دورکاری برای سفارش و انجام پروژه های اینترنتی در ایران است. انواع پروژه ها و نیازهای کاری و شغلی در زمینه های سفارش تایپ، تولید محتوا، ترجمه زبان های مختلف، طراحی گرافیک، عکاسی، ادیت عکس و فیلم، برنامه نویسی، طراحی سایت، دستیار مجازی، آهنگسازی و ویرایش صوت، معماری، نقشه کشی، مدلسازی و… در این سایت قابل تعریف و اجراست.کارفرمایان، نیازها یا پروژه های خود را در این سایت به صورت رایگان مطرح کرده و متخصصان یا فریلنسرهای سایت، با ارائه پیشنهاد همکاری، پروژه‌ها را انجام داده و تحویل می‌دهند. کارفرما، پس از ثبت پروژه و توافق نهایی با فریلنسر بر سر هزینه و روش انجام کار، هزینه پروژه را واریز کرده و سایت، مبلغ را نزد خود نگه می‌دارد. پس از انجام کار و تحویل به کارفرما، تایید و رضایت او، مبلغ برای فریلنسر آزاد می‌شود. با این قابلیت که در اصطلاح “پرداخت امن” نامیده می‌شود، هم کارفرما از انجام پروژه خود اطمینان دارد و هم فریلنسر از واریزی مبلغ توسط کارفرما.

مراحل ثبت نام و عضویت در سایت فریلنس پارس

۱-در سایت به عنوان فریلنسر ثبت نام کنید و ایمیل و شماره موبایل خود را تایید کنید.

www.freelancepars.com

۲- سپس پروفایل خود را کامل کنید و مهارت‌ها، سابقه تحصیلی، شغلی و… را بنویسید.

۳- اگر نمونه کارهای مناسبی دارید، در سایت آپلود کنید.

۴- وارد قسمت پروژه های سایت شده، پروژه های مد نظر و مرتبط با مهارت ها و توانایی های خود را پیدا کنید و آن‌هایی که از نظر زمانی و هزینه، مایل به انجام آن‌ها هستید را ثبت پیشنهاد زده و مبلغ پیشنهادی، زمان و توضیحات لازم را برای کارفرما بنویسید.

گاهی برخی از کسب و کارها و افراد برنامه ریزی دیگری دارند و نیازی به راه اندازی یک سایت فنی و پرهزینه برای خودشان را نمی بینند لذا دنبال یک وبسایت ساده و ناچیز و یا صفحه ای برای حضور آنلاین با هدف معرفی خود و یا کسب و کارشان هستند که راه اندازی سایت ارزان قیمت برایشان مناسب می باشد.

۴- مناسب برای سایتهای شخصی

گاهی برای راه اندازی وب سایتهای شخصی که نیازی به هزینه زیاد و اضافی نیست این نوع سایتهای ارزان مناسب می باشد. منظور از وبسایتهای شخصی، مواردی می باشد که افراد برای معرفی خود ، برنامه ها و اقداماتشان با اهداف سیاسی ، اقتصادی ، فرهنگی و.. ایجاد می کنند و ضرورتی ندارد پول زیادی برایش صرف کنند.

۵- صرفه جویی در زمان ارائه سایت

طراحی سایت تخصصی و فنی زمان بر بوده و باید یک فرد یا تیم طراح حرفه ای زمان زیادی را برایش صرف کنند در حالی که سایت های ارزان قیمت با قالب های آماده وجود دارد و طراح با کمی تغییرات ، در واقع مناسب سازی می کند و آن را سریعا تحویل می دهد گاهی برخی طراحان در کمتر از ۲۴ ساعت یک سایت آماده را تحویل مشتری می دهند.

خلاصه اینکه اگر فقط قصد معرفی خود در فضای مجازی دارید و یا یک کسب و کار اینترنتی معمولی را می خواهید راه اندازی کنید و نیاز به یک صفحه فقط برای حضور آنلاین و دیدن شده دارید و یا می خواهید در حجم بسیار محدود کسب درآمد از اینترنت را تجربه کنید طراحی سایت ارزان قیمت مناسب مبوده و توصیه می شود.

معایب طراحی سایت ارزان قیمت

مثل معروف، هر اندازه پول بدهید همان اندازه آش می خورید حکایت طراحی سایت هم می باشد. البته پرداخت پول زیاد هم دلیلی بر داشتن یک سایت خوب با طراحی فنی بالا هم نیست چون برخی از شرکت های طراحی سایت فقط اسم بزرگ با قیمت هنگفت دارند و چیز خاص و شاخصی هم نسبت به دیگران طراحی نمی کنند. منظور ما طراحی سایت اختصاصی با پرداخت پول مناسب در مقابل طراحی سایت با پرداخت کمترین هزینه می باشد.

با توجه به شیوه کار و برنامه کاری باید سایت مورد نظر را طراحی کرد اگر هدف کسب درآمد دائمی می باشد باید سایتی امن و حرفه ای طراحی کرد. با این مقدمه ، برای طراحی سایت ارزان قیمت این معایب را ذکر می کنند:

۱- منحصر به فرد نبودن سایت

اگر علاقه دارید که کسب و کار متمایز و متفاوت از بقیه داشته باشید و به قول معروف ، کسی سایتی مثل شما و یا با کمترین شباهت به شما داشته باشد ، باید سایت تخصصی و حرفه ای طراحی کنید. نیاز به منحصر بودن ، این امکان را می طلبد که مثل سایرین نباشید و این کار با طراحی سایت ارزان قیمت ، کمتر عملی می شود.

۲- استفاده از قالب های عمومی برای سایت

در سایت های ارزان قیمت ، طراحان به دلیل قیمت پایین سعی می کنند در هزینه های جانبی نهایت صرفه جویی را لحاظ کنند. لذا قالب ها بر اساس یک طرح کلی ساخته شده و احتمال اینکه این قالبها را به رایگان در اینترنت پیدا کنید هم وجود دارد. اگر خیلی سلیقه به خرج دهند، با کمی تغییرات در رنگ و اندازه ، آن را تحویل مشتری می هند.

۲- آوردن نام و لینک در قالب سایت

چون این سایتها ارزان قیمت هستند طراحان برای تبلیغات و جذب مشتری بیشتر ، در پایین صفحه سایت لینک و نام خود را می آورند لذا یک بک لینک رایگان و دائمی در سایت دارند. این کار علاوه بر اینکه حرفه ای نیست، مدیر کسب و کار قادر به ساخت تصویر نام و برند تجاری خود هم نخواهد بود.

۳- تکراری بودن سایت

شاید مهم ترین ایراد این نوع سایتها این باشد که تعداد فراوانی از آنها عین هم و با کارکردهای مشابه در اینترنت وجود دارد . اگر قصد متمایز شدن و خاص بودن در حوزه تجارت آنلاین را دارید این موضوع ممکن است به برند تجاریتان آسیب بزند . از دید مخاطبان و مشتریان شاید بیانگر این باشد که علاقه ای به خاص بودن و منحصر بودن در کسب و کارتان را ندارید.

در نگاه اول ، مخاطبان و مشتریان ، شاید اولین چیزی که از کسب و کارتان را می بیند ، همین وبسایت باشد و اگر به اندازه کافی مناسب و تاثیرگذار نباشد ، احتمالا تبدیل به آخرین چیزی خواهد شد که از کسب و کار شما خواهند دید.

۴- امکان محقق نشدن اهداف کسب و کار

هر کسب و کاری اهداف خاص خود را دارد و می توان برجسته ترین هدف هر کسب و کاری را ، فروش کالا و خدمات ذکر کرد ولی اگر سفارشی ثبت نشود و یا تلفنی زنگ نخورد و یا مشتری و مخاطبی تماس نگیرد ، هیچ اهمیتی ندارد که برای طراحی یک سایت چقدر هزینه کرده اید بلکه مهم این است که وبسایت کارآمد نبوده و کارایی لازم را ندارد.

برخی از شرکت های متخصص در طراحی حرفه ای تمام مسیر، از نخستین تصور کاربر تا زمانی که تبدیل به یک مشتری می شود را ، به صورت حرفه ای و تخصصی بررسی می کنند و این کار نیاز به داشتن طراحانی با محدوده وسیعی از مهارتها می باشد. گاهی برای دیده شدن اصولی ، نیاز است که کمی بیشتر هزینه کنید.

توصیه های کلیدی به طراحان سایت ارزان قیمت

افرادی که سیاست کسب درآمد با طراحی سایت ارزان را در پیش گرفتند باید به برخی اصول کلیدی در کارشان دقت داشته باشند تا کسب و کارشان کارایی بیشتری داشته باشد. اگرچه ارزان کار کردن بسیار خوب و مناسب است و موجب جذب مشتریان بیشتر می شود ولی گاهی سیاست کاری را هم باید حفظ کرد تا به اصول کار لطمه وارد نشود. برخی از توصیه ها به طراحان سایتهای اینترنتی این است که :

۱- تعرفه مناسب در زمان شروع کار

اگر کسب و کارتان را تازه شروع کرده اید هیچ وقت هزینه طراحی سایت را خیلی بالا و یا بسیار پایین تعیین نکنید فرضا اگر قیمت متعارف طراحی یک سایت با امکانات مناسب، پنج میلیون تومان است شما هشت میلیون یا یک میلیون تومان قیمت گذاری نکنید قیمت بالا مشتریان را از شما دور می کند و قیمت خیلی پایین مشتریان را نسبت به کارتان مشکوک می کند فرضا برای شروع قیمتی بین سه تا چهار میلیون تومان در نظر بگیرید.

۲- دردسر نوسانات قیمت در طراحی

مورد بعدی اینکه اگر طراحی سایت را با قیمت خیلی پایین شروع کنید زمانی که مشتریان افزایش یافت، نمی توانید یک دفعه قیمت ها را بالا ببرید. معقول نیست که فرضا ماه قبل سایتی را با دو میلیون طراحی کرده باشید و حالا بخواهید همان سایت را با پنج میلیون تومان تحویل دهید . لذا باید قیمت ها را منطقی و طبق جدول زمانی افزایش دهید.

۳- نداشتن انگیزه برای توسعه کار

گاهی قیمت خیلی پایین انگیزه افراد را برای انجام کارهای خیلی بزرگ و مهمتر ، کم و یا از بین می برد. لذا توصیه می شود تا قیمتی معقول با تخفیف مناسب ارائه دهید تا سرمایه لازم برای کارها و پروژه های بزرگ را داشته باشید. ضمن اینکه طراحی با قیمت مناسب ، کیفیت کار را افزایش داده و با ایجاد انگیزه ، وقت و تمرکز بیشتری برای ارائه کارهای بهتر و خلاق تر به وجود می آورد.

۴- طراحی سایت خودتان را درست انجام دهید

برخی از طراحان می گویند که چون رقبا کار طراحی سایت را بسیار پایین انجام می دهند از این موضوع گلایه دارند . یک طراح حرفه ای سایت ، قیمت ارزان دیگران را هرگز ملاک کسب و کار خود قرار نمی دهد. مهم داشتن کیفیت بالا و متمایز از دیگران بودند اگر شما قیمت مناسب و منطقی همراه با طراحی حرفه ای و خاص ارائه دهید مشتریان بیشتری به سمتان خواهد آمد.

۵- گاهی قیمت ارزان متضمن افزایش درآمد نیست

برخی از طراحان این استدلال را می کنند که اگر قیمتها را بسیار پایین تر بدهند کسب درآمد اینترنتی بیشتری خواهند داشت در حالی که چنین نیست و این تفکر در کسب و کار اشتباه است. درست است که افراد دوست ندارند کالا و خدمات گرانقیمت بخرند ولی این دلیل بر اشتیاق زیاد برای ارزان خریدن هم نیست . در برخی موارد کیفیت بالای خدمات و محصولات مزیت برتر بوده و به عنوان ملاک انتخاب و خرید توسط مشتریان محسوب می شد.

زمانی که یک سایت با امکانات خوب ، خاص و متمایز را طراحی کنید و قیمت مناسب و منصفانه بدهید بهتر از سایتی می باشد که با قیمت پایین و کلی ایراد و اشکال طراحی می شود. در کسب و کارها ثابت شده که مشتریان بیشتر دنبال کیفیت بالای خدمات و کالاها هستند و بعد قیمت متعارف و یا پایین آن را مدنظر قرار می دهند.

سخن پایانی کسب درآمد با طراحی سایت ارزان

مهم گران قیمت و یا ارزان بودن ساخت و طراحی سایت نیست ، هر کس با توجه به برنامه کاری و سیاست کسب و کارش می تواند تصمیم بگیرد که یک سایت اختصاصی حرفه ای داشته باشد یا یک سایت عمومی و معمولی راه اندازی کند. در واقع استراتژی و اهداف کاری مشخص کننده نوع طراحی سایت می باشد.

اگرچه سایتهای بسیار ارزان قیمت که فاقد امکانات معمولی و کاربردی لازم هستند توصیه نمی شود ، در مقابل پرداخت هزینه چند ده میلیونی برای سایتهای پررزق و برق هم توصیه نمی شود چون اسراف و هدر رفت سرمایه محسوب می شود. همان طور که سایت های ارزان قیمت و یا رایگان بی عیب و نقص نیستند سایتهای گرانقیمت هم حبابی بوده و طراحانشان بیشتر به فکر کسب درآمد بیشتر هستند.

لذا برای طراحی سایت ، یک انتخاب حرفه ای با در نظر گرفتن امکانات لازم برای کسب و کار و توسعه آن را در نظر بگیرید و سعی کنید از طراحان متخصص و حرفه ای کاربلد که قیمت مناسب می دهند در این زمینه استفاده کنید. اگر در تجارت ، ارزان بودن کالا و خدمات ممکن است کیفیت کالا را تحت الشعاع قرار دهد ، گرانقیمت بودن هم دلیلی بر تخصصی و حرفه ای بودن آن نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *