دانستنی

کسب درآمد با طراحی وب سایت – درآمد طراحان وردپرس

امروزه با پیشرفت در تکنولوژی و همه گیر شدن آن و فراگیر شدن اینترنت در میان همه افراد از مردم عادی گرفته تا شرکت ها و موسسات کوچک و بزرگ همگی به نوعی با شبکه گسترده جهانی در ارتباط هستند و همه ی افراد برای رفع نیاز های خود به نوعی از اینترنت به عنوان اولین راه حل استفاده می کنند به طوری که حتی برای جرئی ترین نیاز های خود به دنبال راه حلی در اینترنت به جستجو می پردازند. امروزه شرکت هایی مانند گوگل،یاهو و مایکروسافت با داشتن موتور های جستجوی قوی خود ،جستجو در فضای مجازی را بسیار راحت کرده اند.

اما بسیاری از افراد برای بسیاری از کارها از جمله به اشتراک گذاشتن مقاله،رشد کسب و کار،تبلیغات و… به دنبال ایجاد یک سایت یا به اصطلاح طراحی سایت هستند تا بتوانند از طریق این راه به اهداف خود برسند.با گسترش کسب‌وکارهای اینترنتی بازار کار برای طراحان سایت هموارتر شده است. همین گسترش دلیلی شده تا افراد مختلفی تمایل داشته باشند یک طراح وب‌سایت شوند.در این میان کسب درآمد از فضای طراحی وب سایت جزء مشاغلی است که از رشد خوبی برخوردار بوده است.

حتماً تا به حال به این فکر افتاده‌اید که کسب و کار اینترنتی خودتان را داشته باشید و خودتان سقف درآمدتان را تعیین کنید و حتی در زمانی که خوابیده‌اید درآمد داشته باشید. راه‌اندازی چنین کسب و کاری بدون نیاز به سرمایه‌ی بالا، تنها از طریق اینترنت و راه‌اندازی یک وب‌سایت امکان‎پذیر است. در این مقاله به روش‌های اصلی کسب درآمد از طریق وب‌سایت خواهیم پرداخت تا با توجه به تخصص و علاقه‌ی خود، روش مناسب را انتخاب کنید؛ ما در این مقاله ضمن معرفی این شغل، بازار کار و آینده‌ی شغلی آن ،درباره این که درآمد توسعه دهندگان و طراحان وب سایت در ایران به چه صورتی است به بحث می پردازیم .

طراحی سایت چیست ؟

طراحی وب سایت، طراحی سایت یا همان Web Design، دقیقا به معنای تلاش برای ایجاد یک پایگاه اینترنتی برای ارائه خدمات، فروش محصول یا اطلاع رسانی است. طراحی وب سایت یک پروسه است که از لایه‌سازی صفحات وب، تولید محتوا، طراحی گرافیکی و رعایت اصول سئو تشکیل شده است. در واقع اگر شما می‌خواهید یک وب سایت قدرتمند ایجاد کنید که بتوانید با استفاده از آن خدمات، محصول یا هر چیز دیگری را به صفحه اول گوگل بیاورید، باید تمام اصول فنی و ظاهری طراحی یک وب سایت را رعایت کنید.

کسب درآمد از طریق طراحی سایت

نگران نباشید! لازم نیست یک کد نویس، طراح یا برنامه‌نویس وردپرس باشید. اکثر مردم هنوز هم فکر می کنند ساخت وب سایت از ابتدا مشکل است و یا نیاز به مقدار زیادی از مهارت های برنامه نویسی و طراحی دارد البته این تا حدی درست است اما برای طراحی هر وبسایتی نه! سیستم های مدیریت محتوا (CMS) مانند وردپرس وجود دارند که ایجاد یک وب سایت را برای همه قابل دسترس کرده اند.هیج جای دنیا راهی بهتر و آسان تر از وردپرس برای ساخت یک وب سایت رایگان پیدا نمی کنید، زیرا WordPress این سیستم مدیریت محتوا (CMS) در کشور ما نماینده رسمی دارد و تمامی نسخه های آن به صورت رایگان در وب سایت وردپرس فارسی قرار می گیرد.

آموزش طراحی وب سایت رایگان با وردپرس وقتی زیباتر می شود که بدانید تعداد نامحدودی از قالب های رایگان برای این CMS وجود دارد. از منابع رایگان آن میتوان به منبع پوسته وردپرس فارسی و از منایع پولی آن می توان به وب سایت themeforest اشاره نمود.نکته دیگر آنکه وردپرس یک جامعه بزرگ از طراحان وبسایت را دارد که در دل همین مردم هستند.

اگر شما میتوانید در ورد مایکروسافت مطلب بنویسید پس می توانید محتوای وبسایت خود را در وردپرس هم وارد کنید. شما می توانید با افزونه های وردپرس وبسایت خود را گسترش دهید و تقریبا هر امکاناتی در ساخت وبسایت خود نیاز داشته باشید از پلاگین های وردپرس به صورت رایگان استفاده کنید. با “پلاگین ها یا همان افزونه ها” شما قادر به اضافه کردن فرم های تماس، فرم های اشتراک، گالری عکس و … برای وب سایت تان خواهید بود. بسیار ساده است، نه؟

از وبلاگ های عمومی تا سایت های شرکتی زیبا و فروشگاه های آنلاین، وردپرس می تواند در هر نوع از طراحی وب سایت بهترین پبت فرم انتخابی شما باشد. وردپرس توسط eBay، موزیلا، رویترز، CNN، Google Ventures و حتی ناسا استفاده می شود.شما می توانید هم از طریق طراحی وب سایت ورد پرس برای دیگران و هم ایجاد فروشگاه اینترنتی شخصی برای خود کسب درآمد کنید.

آیا طراحی سایت درآمد دارد

طراحی وب و برنامه نویسی یکی از بزرگترین بازار کار در مشاغل حال و مهمتر از آن آینده می باشد چرا که همانطور که همه عموم جامعه نیاز اینترنتی شدن همه کسب و کارها را در جای جای زندگی لمس میکنند هر روز بازار های جدیدی در حال گسترش است و تقریبا اکثر کسب و کارهای سنتی به سمت فروش کالا و خدمات آنلاین روی آوردند که لازمه و مقدمه ورود به فضای آنلاین داشتن وب سایت می باشد لذا گستردگی بازار کار طراحی سایت به وضوح به چشم میخورد و هیچ شکی برای هیچکس در اینباره وجود ندارد و این امر بسیار منطقی به نظر می رسد.

طراحی سایت چقدر درآمد دارد 

طراحی سایت و کسب درآمد طراحی سایت در ایران به این صورت است که می توان هم به صورت مستقل و هم به عوان یک کارمند در موسسات،سازمان ها، بخش های خصوصی و دولتی به فعالیت پرداخت و تا سمت های مدیریت تیم طراحی و مدیر محتوای سایت پیشرفت کرد. و با کسب تجربه می توان کسب و کار مستقل برای خود راه اندازی کرد. اما درآمد طراحی وب بسته به میزان تجربه، میزان مهارت و توانایی برنامه نویس، ارتباط عمومی و… می تواند درآمد های متفاوتی داشته باشد.

اما در کل درآمد طراحی سایت در ایران می تواند از چند صد هزار تومان تا ده میلیون تومان در ماه بسته به میزان توانایی ها و تجربیات طراح سایت و مهارت در برنامه نویسی می تواند متغیر باشد.طراحان وب و توسعه دهندگانی که به صورت آزاد کاری فعالیت می کنند به مراتب بیش از کسانی که به صورت کارمند کار می کنند درآمد دارند.

درآمد طراحان وردپرس

شما با استفاده از دانشی که در زمینه طراحی سایت دارید میتوانید از طریق پشتیبانی قالب های وردپرس نیز کسب درآمد کنید و همچنین میتوانید با راه اندازی یک سایت برای خودتان در زمینه طراحی سایت درآمد کسب کنید و برای شرکت ها و اشخاص مختلف قالب اختصاصی وردپرس طراحی کنید و علاوه بر هزینه ی قالب میتوانید هزینه ی پشتیبانی را نیز دریافت کنیدو همچنین همه ی این امکانات برای افزونه های وردپرس نیز وجود دارد و شما میتوانید.
اگر یک توسعه‌دهنده‌ی ماهر هستید که زمان اضافی دارید، می‌توانید به ارائه‌ی خدمات شخصی‌سازی قالب و کسب درآمد از وردپرس بپردازید. خیلی از توسعه‌دهندگان با ارائه‌ی خدمات شخصی‌سازی سایت، قالب، و پلاگین در وبسایت‌های ایرانی مانند پونیشا و وبسایت‌های خارجی مانند Upwork و Freelancer درآمدهای جانبی قابل توجه‌ای کسب می‌کنند. مضاف بر این، از طریق سایت شخصی‌تان هم می‌توانید این خدمات را ارائه کنید.
بسیاری از کاربران وردپرس قادر به نصب قالب هستند (یا این کار را از طریق سرویس میزبانی‌شان دریافت می‌کنند)، اما هر کسی مهارت فنی لازم برای تغییر چیدمان صفحه‌ها، انواع پست‌های سفارشی و غیره را ندارد. این‌جا است که شما می‌توانید خدمات خود را با قیمتی مناسب به کاربران ارائه کنید.

۲۸ درصد از وبسایت ها بر پایه ی وردپرس ایجاد شده اند. ۵۹ درصد سایت های فروشگاهی از این سیستم استفاده میکنند. پس می توان گفت کسب درآمد طراحی سایت با وردپرس امکان پذیر است.کسب درآمد با وردپرس بستگی به پتانسیل شما دارد. بنابراین کسب درآمد با وردپرس تا به امروز بسیار سود آور بوده و سایر آنها در بهترین حالت درآمد کمی به دست می آورند.
تقریبا ۷۵ میلیون وبسایت با وردپرس ساخته شده اند. چنانچه برای اولین بار با وردپرس آشنا میشوید، نیاز به هیچ اطلاعات برنامه نویسی ندارید. زیرا سطوح آن کاملا دیداری است و میتوانید امکانات مورد نیاز را به کمک افزونه ها به آن اضافه کنید و برای هر بخش مدیریت قوی داشته باشید.خیلی جالبه یک سیستم کاملا دستی در اختیار شماست به راحتی می توانید یک سایت طراحی کنیدو در هر زمینه کاری که میخواهید میتوانید از وردپرس درآمد کسب کنید.

ما روش‌های اصلی کسب درآمد از طریق وب‌سایت را خواهیم گفت تا با توجه به تخصص و علاقه‌ی خود، روش مناسب را انتخاب کنید؛ البته در نظر داشته باشید می‌توانید از چند روش در کنار هم استفاده کنید.

۱. راه‌اندازی فروشگاه آنلاین

اگر محصولی برای فروش دارید، می‌توانید آنرا به خوبی در سایت خود معرفی کرده و امکان خرید و تحویل آنرا برای کاربر فراهم کنید تا با کمترین هزینه، درآمد مناسبی کسب کنید. همه‌ی ما فروشگاه‌های آنلاین مطرحی را می‌شناسیم؛ اما قرار نیست آنها را هدف قرار دهیم. برای موفقیت باید نیاز بازار را شناسایی کرده و روی یک نوع محصول سودآور تمرکز کنیم و آنرا به بهترین شکل ارائه دهیم.

۲. ارائه خدمات از طریق وب‌سایت

برای ایجاد یک وب‌سایت با ارائه‌ی خدمات ابتدا می‌بایست مهارت و تخصصی قابل ارائه داشته باشید. این مهارت می‌تواند ترجمه، تولید محتوا، طراحی وب‌سایت، ساخت انیمیشن و حتی مدیریت شبکه‌های اجتماعی باشد. برای جلب اعتماد مخاطب لازم است نمونه‌کارها را در سایت قرار داده و با راه‌اندازی وبلاگ، مقالاتی تخصصی و کاربردی در حوزه‌ی خود منتشر کنید. هر قدر محتوای جامع و مفیدتری منتشر کنید، امکان جذب مشتری و دریافت پروژه برای شما بیشتر خواهد شد.

۳. راه‌اندازی وب‌سایت مشاوره

اگر در حوزه‌هایی مثل روانشناسی، تحصیلی، حقوقی و… تجربه‌ای دارید می‌توانید به صورت آنلاین خدمات مشاوره‌ای ارائه دهید؛ بطور مثال اگر مربی تغذیه هستید، می‌توانید وب‌سایتی برای مشاوره در این زمینه راه‌اندازی کنید و برنامه‌های غذایی ارائه دهید. فراموش نکنید، در این روش نیز با ارائه‌ی اطلاعات مناسب، مخاطب برای مراجعه‌ی مستقیم به شما، اطمینان بیشتری خواهد داشت. همچنین فعالیت حرفه‌ای در رسانه‌های اجتماعی می‌تواند تأثیر مثبتی در اعتمادسازی کاربران داشته باشد.

۴. کسب درآمد از تبلیغات

رایج‌ترین روش درآمدزایی از سایت، درج تبلیغ در آن است که البته بیش از روش‌های دیگر نیاز به جذب بازدید بالا دارد؛ بنابراین هر چه موضوع سایتتان عمومی‌تر باشد شانس بیشتری برای جذب بازدید خواهید داشت. موضوعاتی مثل اخبار و مطالب آموزنده و سرگرمی، برای اغلب افراد جالب است؛ اما به شرط اینکه برای مخاطب تازه و دست اول باشد.

جذب تبلیغات می‌تواند به شکل مستقیم و توافق با تبلیغ‌دهنده بر اساس نوع تبلیغ (بنری، ریپورتاژ آگهی و …)، تعداد کلیک یا نمایش و چارچوب زمانی باشد یا از طریق همکاری با سایت‌های تبلیغات کلیکی که بصورت درج کد مربوطه در قسمتی از سایت انجام می‌گیرد.

۵. همکاری در فروش

در این روش محصولات یا خدمات مرتبط با زمینه‌ی فعالیت سایتتان را به فروش می‌رسانید؛ به این صورت که در کنار مطالبی که تولید می‌کنید، محصولی مرتبط را معرفی کرده و از طریق فروش آن، پورسانتی بدست آورید. مثلاً مطلبی درباره‌ی انتخاب دوربین نوشته و در انتها لینک اختصاصی خود جهت خرید دوربین در وب‌سایت فروشنده را قرار می‌دهید.

۶. عضویت ویژه

نحوه‌ی کسب درآمد در این روش به این صورت است که کاربران از طریق مطالب رایگان سایت شما جذب شده و شما مطالب بهتری را با عنوان مطالب ویژه در قبال دریافت حق عضویت، به آنها ارائه می‌دهید. فراموش نکنید که محتوای رایگان شما باید محتوایی جذاب و مطالب ویژه شما، خاص و کمیاب باشد. همچنین سئوی سایت و حضور در نتایج گوگل، اهمیت ویژه‌ای در این روش خواهد داشت.

۷. فروش محصولات دانلودی

اگر فایل‌هایی برای فروش دارید، می‌توانید از طریق وب‌سایت، آنها را به فروش برسانید؛ محصول شما می‌تواند هر چیز قابل دانلودی باشد؛ خواه محتوایی آموزشی باشد و یا فایل گرافیکی. اگر به تولید محتوای آموزشی علاقه دارید می‌توانید حدود ۳۰ صفحه در مورد موضوعی بنویسید و آنرا بصورت PDF ذخیره کرده و به فروش برسانید؛ هر قدر موضوع مورد نظر شما پرطرفدارتر و کمیاب‌تر باشد، احتمال فروش آن بیشتر خواهد بود.

۸. آموزشگاه آنلاین

خیلی‌ها برای راحتی و صرفه‌جویی در زمان، آموزش آنلاین را به آموزش حضوری ترجیح می‌دهند. اگر به تدریس علاقه دارید می‌توانید آموزش‌هایی را بصورت ویدئویی ضبط کنید و در قالب دوره‌های آنلاین در سایت قرار دهید و به فروش برسانید و همچنین با تهیه‌ی بستر مناسب، از افرادی که در حوزه‌ای مهارت دارند، دعوت کنید تا دوره‌های آموزشی خود را در سایت شما به فروش برسانند و در فروش آن با شما سهیم شوند.

۹. معرفی کسب و کارها

امروزه سایت‌های زیادی را سراغ داریم که به کمک کسب و کارها می‌آیند؛ مثل سایت‌های استخدام و کاریابی، سایت‌های ارائه‌دهنده کوپن تخفیف و بلیط و… که در تمام این سایت‌ها، شما بستری آنلاین برای صاحبان کسب و کار فراهم می‌کنید تا در قبال پرداخت هزینه و کمیسیون، کسب و کار خود را رونق دهند.

جمع بندی

در این مقاله به کسب درآمد با طراحی وب سایت و درآمد طراحان وردپرس پرداختیم و گفتیم که چگونه با وردپرس کسب درآمد کنیم . وردپرس بستری بسیار عالی با فرصت‌های بی‌پایان برای مبتدیان و افراد جوان است. حتی اگر تجربه­ ی کد نویسی ندارید، روش‌های زیادی برای کسب درآمد از وردپرس وجود دارد. ما چند راه اصلی برای کسب درآمد با وردپرس را انتخاب کرده‌ایم و امیدواریم که برای همه‌ی شما مخاطبان در فهرست ما روش مناسبی وجود داشته باشد. خواه یک فرد مبتدی باشید یا وبلاگ نویس یا یک برنامه‌نویس حرفه‌ای، می‌توانید استراتژی مخصوص خود را از بین این موارد انتخاب کنید که برای شما بهتر باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *