دانستنی

کسب و کار اینترنتی در منزل رایگان

کسب و کار اینترنتی در منزل رایگان

فرقی ندارد چه ساعتی از شبانه‌روز باشد، اصلا فرقی ندارد در خانه باشید یا در مسافرت! اگر یک شغل اینترنتی دورکاری داشته باشید، می‌توانید در هر شرایطی درآمد کسب کنید.

اما چطور می‌توانیم به چنین شغلی برسیم؟ اصلا چه شغل‌هایی را می‌توانیم به‌شکل اینترنتی و در خانه انجام بدهیم؟ در این مقاله همراه من باشید تا چند کار اینترنتی در منزل که در سایت‌های استخدامی خواهان زیادی دارند را به شما معرفی کرده و در موردشان توضیح بدهم. در نهایت می‌توانید با توجه به توضیحات، در مورد شغل دلخواه تصمیم بگیرید.

معیار اولیه معرفی این مشاغل، وجود آنها در بخش کاریابی سایت‌ دیوار است.

کسب و کار اینترنتی در منزل رایگان

قبل از اینکه کارهای اینترنتی در منزل را به شما معرفی کنم، باید یک نکته بسیار مهم را بگویم: لطفا قبل از اینکه با یک شرکت در هر زمینه‌ای همکاری کنید، مطمئن شوید شرکت مورد نظر اعتبار بالایی دارد.

هشدار مهم قبل از شروع کسب درآمد اینترنتی در منزل

متاسفانه همین حالا شرکت‌هایی هستند که صرفا با هدف کلاهبرداری از کارجویان اقدام به انتشار آگهی در سایت دیوار و شیپور کرده و اصلا قابل اعتماد نیستند. بنابراین قبل از شروع پروژه، به سایت شرکت مورد نظر بروید، مطمئن شوید که نماد اعتماد دارند، اینستاگرام‌شان را بررسی کرده و ببینید مخاطبان در موردشان چه می‌گویند و همه‌جوره بررسی‌شان کنید.

علاوه بر این پیشنهاد می‌کنم به هیچ عنوان به بهانه‌هایی مثل ارسال آموزش‌های لازم، ثبت نام، ارسال ابزار و… به صاحبان آگهی استخدامی، پول نپردازید.

۱_ تولید محتوای متنی

در حال حاضر عملا یکی از پرتقاضاترین کارهای اینترنتی در منزل، شغل تولید محتوای سایت است. البته تقاضا برای این شغل به‌شکل حضوری و در محل خود شرکت، بسیار بیشتر است. برای بررسی، کافی است در بخش استخدامی سایت دیوار و شیپور یا اصلا سایت‌های استخدامی دیگر، کلمه “تولید محتوا” را جستجو کنید.

اما این چه شغلی است؟ در واقع تولید محتوای متنی، به کاری اشاره دارد که من الان در حال انجامش هستم! منظورم نوشتن همین مقاله‌ای است که آن را می‌خوانید.

یک تولید کننده محتوا در درجه اول باید کمی مهارت در نویسندگی داشته باشد. البته نه در حد یک نویسنده بسیار کاربلد، فقط در حدی که بتواند به خوبی کلمات را جمله‌بندی کرده و از علامت‌های نگارشی بین آنها استفاده کند، کافی است. علاوه بر آن داشتن مهارت ترجمه هم یک مزیت عالی به حساب می‌آید.

بعد از نویسندگی و ترجمه، نیاز به داشتن مهارت سئو محتوا دارید. این مهارت بر خلاف نامش چیز ترسناکی نیست و صرفا نیاز به چند باری تمرین دارد.

دقت کنید، در حال حاضر یک نویسنده محتوا در ازای نوشتن یک مقاله ۱ هزار کلمه‌ای، چیزی بین ۳۰ تا ۲۰۰ هزار تومان دریافت می‌کند. نوشتن این مقاله برای نویسنده تازه‌کار نزدیک به ۳ الی ۴ ساعت زمان می‌برد. اما بعد از حدودا ۳ ماه فعالیت، می‌تواند همین مقاله را در ۱ ساعت بنویسد. راستی در دوره وبمستر ثروت ساز به طور کامل در مورد تولید محتوای متنی و سئو محتوا در یکی از فصل‌ها آموزش داده شد.

 

۲_ بازاریاب تلفنی

یکی دیگر از مشاغلی که دائما در سایت‌های آگهی استخدام، آگهی‌های مربوط به آن را مشاهده می‌کنم، موقعیت بازاریاب تلفنی دورکاری است. البته می‌دانم شاید در نگاه اول به محض خواندن کلمه بازاریابی، بیخیال آن شده و به سراغ موقعیت بعدی بروید. اما خب به نظر من مهارت فروش و بازاریابی مهارتی است که هر انسان موفقی باید آن را بلد باشد. اصلا خودتان در دنیای انسان‌های موفق بگردید و ببینید چند نفر آنها وجود دارند که این مهارت را بلد بودند؟

استیو جابز، گیتس، دارن هاردی، برایان تریسی و… . اینها همه افرادی بودند که به خوبی مهارت‌های خودشان و البته محصول و خدمات‌شان را به بقیه ارائه کرده و فروخته‌اند. بنابراین اگر واقعا قصد موفق شدن دارید، باید با این مهارت آشنا باشید. علاوه بر این می‌توانید با به دست آوردن یکی از این موقعیت‌های شغلی، علاوه بر یادگیری مهارت، به درآمد خوبی هم برسید.

اما در مورد این شغل، اصولا بازاریاب تلفنی به ۲ شکل در شرکت‌ها استخدام می‌شود. شکل اول به این حالت است که صرفا درآمد شما از طریق پورسانتی خواهد بود که در ازای فروش به دست می‌آورید. اما شکل دوم به این صورت است که علاوه بر پورسانت، یک حقوق ثابت هم برای‌تان در نظر گرفته می‌شود.

اگر من قرار بود انتخاب کنم، ترجیح می‌دادم به سراغ شرکتی بروم که حقوق ثابتی در نظر نگرفته، اما محصول پرفروشی داشته و البته پورسانت مناسبی هم می‌دهد.

۳_ سئوکار

 یکی از ثروت‌سازترین مشاغل اینترنتی که به صورت دورکاری هم انجام میشود

تا الان در مقالات مختلف سایت مثل مقاله ۹ راه پولدار شدن از اینترنت و همچنین مقاله ۱۷ ایده کسب درآمد از اینترنت به شغل سئو به عنوان یک شغل پولساز اشاره کرده‌ام، که اگر آنها را مطالعه نکرده‌اید توصیه میکنم حداقل ویدئو آنها حتما را ببینید:

حالا هم باید از آن به عنوان یکی از شغل های اینترنتی در منزل اسم ببرم.

ببینید، سئو همان چیزی است که باعث می‌شود وقتی یک کلمه مثل خرید موبایل را در گوگل جستجو می‌کنید، در میان ۱۰۰ ها سایتی که علاقه دارند روی این کلمه سئو شده و به صفحه اول برسند، صرفا ۱۰ سایت صفحه ۱ را ببینید! به زبان دیگر، وب سایت‌هایی که سئو شده باشند، در نتایج جستجو در مقابل دید کاربران قرار گرفته و به درآمد می‌رسند.

بنابراین سئوکار کسی است که با اصول و فاکتورهای سئو آشنا بوده و می‌تواند آنها را روی وب سایت شما پیاده‌سازی کند. یادگیری این مهارت نیاز به مشاهده دوره‌های ویدیویی و سپس تمرین دارد. اما خب زمانی که در آن به تخصص کافی برسید، عملا به یک شغل پردرآمد رسیده‌اید.

البته دقت کنید، این شغل کمی شغل استرس‌زایی است، بنابراین اگر از آن‌دسته افرادی هستید که حاضر نیستید برای رسیدن به درآمد بالا، استرس را تحمل کنید، بهتر است بیخیال آن شده و به سراغ یک کار اینترنتی دیگر بروید. راستی در دوره وبمستر ثروت ساز یک فصل هم در مورد سئو سایت و رساندن آن به صفحات اول گوگل آموزش دادم.

به نظر شخصی من سئو یکی از بهترین و پولسازترین گزینه‌ها برای کسب و کار اینترنتی در منزل است.

۴_ فتوشاپیست

درآمد افرادی که متخصص فوتوشاپ هستند چندین برابر فوتوشاپ‌کارهای عادی است

اگر یک رایانه با سخت افزار متوسط در خانه داشته، اهل یادگیری هستید و البته کمی هم خلاقیت دارید، به نظرم تبدیل شدن به یک فتوشاپیست، یکی از بهترین راهکارها برای کار اینترنتی در منزل است، که در مقابل پای شما وجود دارد.

در واقع شما همین حالا می‌توانید با شرکت در یکی‌دو دوره آموزشی فتوشاپ که قیمت‌های بالایی هم ندارند، کار با این نرم افزار گرافیکی را یاد گرفته و خدمات مختلفی ارائه کنید.

از جمله خدماتی که می‌توانید بعد از یادگیری این مهارت به شرکت‌ها و البته به‌شکل دورکاری بدهید، اینها هستند:

  • دوربری تصاویر محصولات،
  • ساخت پست اینستاگرام،
  • ساخت عکس‌نوشته،
  • ساخت تصویر برای مقالات سایت،
  • و…

اینها همگی از جمله خدمات رایجی است که کسب و کارهای سطح وب در دنیای امروزی به شدت به آنها نیاز دارند. بنابراین اگر شرایط مناسبی دارید، به فتوشاپیست شدن کمی جدی‌تر فکر کنید.

۵_ درآمد اینترنتی در منزل با طراحی UI

یکی از تخصص‌هایی که روز به روز ارزش آن بیشتر احساس میشود

خب، شغل اینترنتی دورکاری بعدی، طراحی UI است. منظور از UI همان رابط کاربری است. به زبان دیگر، هر ظاهری که الان در وب سایت من مشاهده می‌کنید، UI وب سایت است که توسط یک متخصص این حوزه طراحی و به دست برنامه نویسان پیاده شده است.

یک متخصص UI می‌تواند با نرم افزارهای گرافیکی مهمی مثل فتوشاپ و ایلاستریتور کار کرده و البته با توجه به دانشی که در حوزه گرافیک دارد، رنگ‌های مختلف را با یکدیگر ادغام کند تا به طرح نهایی جذابی برسد.

اصولا طراحان با توجه به کار خاص و گاها سختی که دارند، درآمد بالایی هم به دست می‌آورند. اما با توجه به شرایط این کار، پیشنهاد می‌کنم اگر به آن علاقه‌ای ندارید، واردش نشوید و سراغ یک عنوان شغلی دیگر بروید، زیرا طراح رابط کاربری یکی از مشاغل تخصصی برای کسب و کار اینترنتی در منزل است.

۶_ برنامه نویسی

بیش از ۱۰ سال است که بازار حوزه برنامه‌نویسی بسیار داغ شده است

به یکی از پردرآمد و البته پردردسرترین شغل‌هایی رسیدیم که قرار است در این لیست به شما معرفی کنم. ببینید، برنامه نویسی به طور کلی در کل جهان یکی از مشاغل بسیار پردرآمد محسوب می‌شود.

یکی از مزیت‌های این شغل هم این است که می‌توانید به‌شکل کاملا دورکاری و در منزل آن را انجام بدهید. حتی من همین حالا از دوستانم شخصی را سراغ دارم که از ایران و در منزل، با یک شرکت آمریکایی برای برنامه نویسی همکاری می‌کند و بیشتر از ۴ هزار دلار درآمد ماهیانه دارد!

در هر حال، اگر از آن‌دسته افرادی هستید که حاضرید برای رسیدن به یک زندگی رویایی کمی سختی مسیر را بپذیرید و تلاش کنید، به نظرم زمان‌تان را برای یادگیری برنامه نویسی صرف کنید.

در حال حاضر بهترین زبان‌های برنامه نویسی که می‌توانید برای یادگیری‌شان اقدام کنید، ابتدا زبان PHP است که امروزه خیلی کاربرد دارد. دوم هم زبان پایتون است که با توجه به رشد هوش مصنوعی آینده بسیار خوبی خواهد داشت.

۷_ طراحی و مدیریت سایت

کسب درآمد اینترنتی در منزل با طراحی وبسایت‌های وردپرسی

زمانی که صحبت از طراحی سایت می‌شود، خیلی‌ها در ذهن خودشان به برنامه نویسی فکر می‌کنند. اما خب جالب است بدانید چند سال است که با به وجود آمدن سیستم‌های مدیریت محتوایی مثل وردپرس، اصلا برای ساخت سایت نیاز به برنامه نویسی ندارید!

با توجه به این، اگر می‌خواهید به عنوان یک کار اینترنتی در خانه روی طراحی سایت حساب کنید، مسیر سختی در پیش نداشته و کافی است کار با وردپرس را یاد بگیرید.

در سطح وب دوره‌های آموزش وردپرس وجود دارد. علاوه بر این یک فصل از دوره وبمستر ثروت ساز هم به‌شکل اختصاصی نحوه طراحی سایت با این سیستم مدیریت محتوا را به شما آموزش می‌دهد.

اما در مورد درآمد این شغل؛ خب طراحان سایت اصولا پروژه‌ای کار می‌کنند و در ازای هر سایتی که می‌سازند، پول می‌گیرند. اما با این‌حال اگر یک موقعیت شغلی امن‌تر می‌خواهید، می‌توانید با یک شرکت همکاری کرده و علاوه بر طراحی سایت آنها، مدیریت وب سایت‌شان را هم بر عهده بگیرید.

۸_ تولید محتوای اینستاگرام

یکی از جذاب‌ترین موقعیت‌های شغلی دورکاری، تولید محتوای اینستاگرام و مدیریت پیج است. مخصوصا که امروز تعداد زیادی از کسب و کارها به سمت این شبکه اجتماعی هجوم آورده و به دلیل نداشتن دانش کافی، نیازمند یک متخصص در این حوزه هستند.

برای اینکه بتوانید به عنوان یک ادمین اینستاگرام فعالیت کنید، در مرحله اول نیاز دارید به خوبی کار با اینستاگرام را بلد باشید. برای این کار هم دوره‌های رایگان وجود دارد و هم خودتان می‌توانید با صرف یکی‌دو ساعت زمان در اینستاگرام، جزئیات مختلفش را یاد بگیرید.

بعد از این باید با اصول بازاریابی محتوا و انتشار محتوای جذاب آشنا شوید که خب در مورد این موضوع هم مقالات زیادی در گوگل وجود دارد. کافی است کلمه بازاریابی محتوا یا CONTENT MARKETING را جستجو کنید.

بعد از اینها، نوبت به اصول بازاریابی اینستاگرام می‌رسد. مسائلی مثل چگونه هشتگ‌گذاری، نحوه افزایش فالوور اینستاگرام، کامنت مارکتینگ و… .

در آخر هم باید با نرم افزارهای تولید محتوا آشنا شوید. مثلا فتوشاپ برای ساخت تصاویر و کمتاسیا برای ساخت ویدیو. البته اگر رایانه ندارید، می‌توانید با نرم افزارهای موبایلی در این حیطه کار را یاد بگیرید. مثلا Inshot، Picsart و…. تولید محتوای اینستاگرام یکی از آسان‌ترین و داغ‌ترین روشها، برای کار اینترنتی در منزل است.

۹_ حسابداری

البته حسابداری از شغل های اینترنتی محبوب نیست و کم‌تر ممکن است به آگهی‌های استخدامی آن برخورد کنید. اما با این‌حال اگر از قبل مهارت در این حوزه داشته باشید، ممکن است در میان جستجوهای‌تان در سایت‌های استخدامی بتوانید به یک کارفرمای نیازمند این خدمات برخورد کنید.

نکته: در سایت‌های فریلنسری مثل انجام میدم و پونیشا هم می‌توانید به عنوان متخصص حسابداری ثبت کرده و اقدام به ارائه خدمات در این زمینه کنید.

۱۰_ خدمات معماری

جالب بود که در میان بررسی‌هایی که در سایت‌های استخدامی داشتم، به یکی‌دو آگهی استخدام معمار به صورت دورکاری هم برخورد کردم. حقیقتا خودم فکر نمیکردم که ارائه خدمات معماری هم یکی از گزینه‌های شغلی برای کار اینترنتی در منزل باشد.

با اینکه فکر نمی‌کنم این موقعیت شغلی بازار زیاد داغی داشته باشد، در هر حال نام آن را در این مقاله آوردم تا دوستانی که در این زمینه تخصص دارند، متوجه شوند می‌توانند از مهارت‌شان حتی در خانه هم پول در بیاورند.

۱۱_ کسب درآمد در منزل با پشتیبانی وب سایت

پشتیبانی وبسایت یک راهکار عالی برای کسب درآمد از خانه

یکی از فرصت‌های شغلی که ممکن است دائم در آگهی‌های سطح وب با آن روبرو شوید، شغل پشتیبانی سایت است. در این موقعیت، شما باید به عنوان یک نیروی دورکار و از منزل خودتان، کارهای مختلفی برای وب سایت کارفرما انجام بدهید.

البته اصولا شغل پشتیبانی سایت تعریف دقیقی ندارد و هر کسب و کار ممکن است آن را به زبان خودش تعریف کرده و برایش نیرو استخدام کند. اما خب مهم‌ترین خدماتی که کسب و کارها از یک نیروی پشتیبانی سایت می‌خواهند، اینهاست:

  • اضافه کردن اطلاعات محصولات به سایت ،
  • اضافه کردن مقالات جدید به سایت یا همان تولید محتوا،
  • تبلیغ سایت در وب سایت‌های آگهی رایگان،
  • ایجاد تغییرات جزئی در وب سایت،
  • پشتیبانی و پاسخ دادن به مشتریان

دقت کنید، با توجه به اینکه این شغل دارای جزئیات زیادی است، عملا قرار نیست برای فعالیت در آن در هر کدام از مهارت‌های بالا یک متخصص تمام عیار باشید. صرفا همین‌که با هر کدام یک آشنایی کلی داشته باشید، می‌تواند باعث شود شما در این موقعیت شغلی به خوبی فعالیت کرده و در خانه کسب درآمد کنید.

۱۲_ آموزش درآمد در منزل با موضوع آموزش زبان

 

یکی دیگر از شغل‌هایی که مخصوصا بعد از کرونا آگهی‌های استخدامش زیاد شده، آموزش است! در واقع الان خیلی از مراکز آموزشی، شرکت‌ها و… نیازمند مربیانی هستند که بتوانند به‌شکل دورکاری، دانشجویان آنها را آموزش بدهند.

با توجه به این، اگر در حوزه‌های مختلف مخصوصا کار با نرم افزارهای رایانه تخصص کافی داشته و البته علاقه به آموزش دادن دارید، به نظرم این یکی از بهترین موقعیت‌های شغلی است که می‌توانید در آن وارد شوید.

برای شروع، ابتدا به کمی مهارت برای ساخت اسلایدهای آموزشی با نرم افزار پاورپوینت دارید، سپس باید روی مهارت بیان‌تان کار کرده و در نهایت با اصول برگزاری وبینار آشنا شوید.

۱۳- کسب و کار اینترنتی در منزل بدون سرمایه؛ رویا یا واقعیت؟!

درآمد از طریق سایت  فریلنس پارس

(www.freelancepars.com)

فریلنس پارس ، یک سایت فریلنسینگ و دورکاری برای سفارش و انجام پروژه های اینترنتی در ایران است. انواع پروژه ها و نیازهای کاری و شغلی در زمینه های سفارش تایپ، تولید محتوا، ترجمه زبان های مختلف، طراحی گرافیک، عکاسی، ادیت عکس و فیلم، برنامه نویسی، طراحی سایت، دستیار مجازی، آهنگسازی و ویرایش صوت، معماری، نقشه کشی، مدلسازی و… در این سایت قابل تعریف و اجراست.کارفرمایان، نیازها یا پروژه های خود را در این سایت به صورت رایگان مطرح کرده و متخصصان یا فریلنسرهای سایت، با ارائه پیشنهاد همکاری، پروژه‌ها را انجام داده و تحویل می‌دهند. کارفرما، پس از ثبت پروژه و توافق نهایی با فریلنسر بر سر هزینه و روش انجام کار، هزینه پروژه را واریز کرده و سایت، مبلغ را نزد خود نگه می‌دارد. پس از انجام کار و تحویل به کارفرما، تایید و رضایت او، مبلغ برای فریلنسر آزاد می‌شود. با این قابلیت که در اصطلاح “پرداخت امن” نامیده می‌شود، هم کارفرما از انجام پروژه خود اطمینان دارد و هم فریلنسر از واریزی مبلغ توسط کارفرما.

مراحل ثبت نام و عضویت در سایت فریلنس پارس

۱-در سایت به عنوان فریلنسر ثبت نام کنید و ایمیل و شماره موبایل خود را تایید کنید.

www.freelancepars.com

۲- سپس پروفایل خود را کامل کنید و مهارت‌ها، سابقه تحصیلی، شغلی و… را بنویسید.

۳- اگر نمونه کارهای مناسبی دارید، در سایت آپلود کنید.

۴- وارد قسمت پروژه های سایت شده، پروژه های مد نظر و مرتبط با مهارت ها و توانایی های خود را پیدا کنید و آن‌هایی که از نظر زمانی و هزینه، مایل به انجام آن‌ها هستید را ثبت پیشنهاد زده و مبلغ پیشنهادی، زمان و توضیحات لازم را برای کارفرما بنویسید.

در سایت‌های آگهی استخدامی، تعداد زیادی آگهی وجود دارد که به شما وعده کسب و کار اینترنتی در منزل بدون سرمایه را می‌دهند!

ببینید، من با هیچ کدام از صاحبان این آگهی‌ها ارتباطی برقرار نکردم تا مطمئن شوم صحبت‌های‌شان درست است یا نه، اما تا جایی‌که در این چند سال تجربه به من ثابت کرده؛ برای رسیدن به درآمد مناسب در دنیای وب، یا باید منابع مالی صرف کنید یا منابع زمانی!

بنابراین، به تمامی افرادی که وعده می‌دهند قرار است از روز اول بدون نیاز به هیچ تخصصی از دنیای وب درآمد داشته باشید، شک دارم و تا الان هم متوجه شده‌ام که اتفاقا شک کردن به این افراد کار انتخاب درستی است! بنابراین اگر نظر من را بخواهید، بهتر است به سراغ چنین آگهی‌هایی نروید؛ در هر حال می‌توانید با مسئولیت خودتان به آنها اعتماد کنید.

کلام آخر

به عنوان کلام آخر، اگر دنبال یک درآمد اندک هستید و می‌خواهید سریع به این درآمد برسید، پیشنهاد می‌کنم به سراغ شغل‌های اینترنتی مثل تولید محتوای سایت، تولید محتوای اینستاگرام یا یادگیری فتوشاپ بروید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *