دانستنی

۱۰ راهکار کسب درآمد از فتوشاپ؛ حتی در منزل

۱۰ راهکار کسب درآمد از فتوشاپ؛ حتی در منزل

کسب درآمد از طریق ایجاد فروشگاه محصولات خود بصورت رایگان در سرکالا

اگر هر کدام از شما کسب و کاری داره چه کسب و کار خانگی و یا مغازه ای داره و علاقه داره که کارشو توسعه بده و محصولاتش رو بیشتر معرفی کنه و  فروشگاه اینترنتی داشته باشه میتونه فروشگاه خودشو تو سایت سرکالا درست کنه و محصولاتشو و اجناس مغازه شو تو فروشگاه خودش بذاره و لینک فروشگاه خودشو تو کانال های مختلف بذاره و یا به دوستان خودش بده تا محصولاتشو تو فروشگاهش ببینند و خرید کنند .

هدف از ایجاد سایت فروشگاهی سرکالا، تجمع محصولات و کالاهای موجود در مغازه‌های کوچک گسترده سطح شهر در یک فروشگاه جامع و کامل و ارائه حق انتخاب بهینه به مشتریان از میان انبوهی از کالاهای مشابه و دسترسی سریع و آسان به آنهاست.
هدف، ایجاد یک ارتباط مستقیم بین فروشنده و خریدار است به‌گونه‌ای که فروشنده بتواند تمامی کالاهای موجود در فروشگاه خود را در کمترین زمان ممکن و به نحو احسن به خریدار معرفی کند و خریدار نیز بتواند کالاهای موردنیاز خود را با دقت و اطلاعات کامل و با صرف کمترین وقت و انرژی و مناسب‌ترین قیمت تهیه کند.

دستورالعمل اجرایی

برای ساختن فروشگاه خودتون مراحل زیر را دنبال کنید
مراحل ایجاد فروشگاه با موبایل :
۱- وارد سایت زیر بشید .
www.sarkala.com
۲- گزینه حساب کاربری رو در پایین بزنید
۳-عضویت را بزنید
۴-گزینه من یک فروشنده هستم را بزنید و اطلاعات خود را وارد کنید ودکمه عضویت را بزنید .
۵-دقت داشته باشید در بخش اطلاعات ایمیل شما و گذر واژه شما نام کاربری و پسورد شما برای ورود به سایت هستند که باید جایی یادداشت کنید که فراموش نکنید .
در زیر باکس اسم فروشگاه لینکی نمایش داده میشود که این لینک آدرس فروشگاه شماست که باید آنرا هم جایی یادداشت کنید تا برای دیگران بفرستید .
۶- بقیه مراحل را ادامه دهید تا پنل پیشخوان فروشگاه شما ایجاد شود .
۷ – سپس وارد تنظیمات پنل پیشخوان شما شوید و عکس بنر و پروفایل فروشگاه خود را ایجاد کنید .

بعد از اینکه فروشگاهتون رو ساختید حالا نوبت گذاشتن محصولاتتون تو فروشگاهتون است

روش گذاشتن محصول در فروشگاهتون

۱- وارد سایت سرکالا بشید
www.sarkala.com

۲- در پیشخوان و در باکس مشکی وسط صفحه منو را باز کنید
۳- با یوزر نیم و پسورد وارد پیشخوان فروشگاه خودتون بشید
۴- گزینه محصولات و افزودن محصول جدید را بزنید
۵- تصاویر و قیمت و توضیحات محصول خود را اضافه کنید و افزودن محصول را بزنید و در صفحه جدیدی که باز میشود اطلاعات محصول را چک کنید و ذخیره اطلاعات را بزنید .
محصول شما در فروشگاهتان ذخیره شد.

فتوشاپ از آن دسته کارهایی است، که روی زمین نمی‌ماند. اگر شما فتوشاپ بلدید و هیچ درآمدی از آن ندارید، حتما راه‌های کسب درآمد از فتوشاپ را نمی‌دانید و به دنبالش نرفته‌اید.

فتوشاپ در زمینه های مختلفی کاربرد و استفاده دارد؛ مخصوصا در کسب ‌و ‌کارهای اینترنتی. مثلا اگر یک سایت داشته باشید و بخواهید محتوای خوبی در آن بگذارید، باید کمی فتوشاپ بلد باشید، تا بتوانید روی تصاویر آن کار کنید. اگر می خواهید یک پیج حرفه‌ای در اینستاگرام داشته باشید، احتمالا نیاز پیدا می کنید، که روی تصاویر پست‌ و استوری با فتوشاپ کار کنید.

خب حالا از آنجا که افراد و شرکت‌ها معمولا این مهارت را ندارند، به دنبال فردی مثل شما هستند. خلاصه که اگر گرافیست باشید، قرار است از این به بعد با ایده هایی که می‌خواهیم به شما بگوییم، صاحب درآمد قابل قبولی شوید.

چگونه از فتوشاپ کسب درامد کنیم؟

به نظر من در این شرایط فعلی که همه مشاغل در حال آنلاین شدن هستند، ۳ دسته افراد، هیچ موقع بیکار نمی‌مانند:

  • تولید کنندگان محتوا
  • طراحان سایت
  • گرافیست‌ها

اگر یکی از این ۳ دسته افراد را دیدید که بیکارند، حتما دنبالش نرفته است.

به هر حال، راه‌های زیادی برای کسب درآمد از فتوشاپ وجود دارد، که در این مقاله همه آنها را به شما آموزش می‌دهم. در مقاله ۱۲ روش پولسازی در خانه هم گفته بودیم، یکی از راه های کسب درآمد در منزل فتوشاپ است. خب حالا ببینیم که از خود فتوشاپ چگونه می توان درآمد داشت:

۱. استخدام به عنوان نیروی گرافیست

راحت‌ترین راهکار برای کسب درآمد از فتوشاپ، استخدام در یک شرکت و مجموعه است. اگر تا حد متوسط کار با فتوشاپ را بلدید، در حال حاضر تعداد زیادی از شرکت‌ها به دنبال نیرویی مثل شما هستند که در مجموعه، کارهای گرافیکی آنها از جمله ساخت عکس، ساخت بنرهای تبلیغاتی و…شان را انجام دهد.

البته باید یک نکته را در این باره با شما در میان بگذارم. متاسفانه در بسیاری از شرکت‌ها هنوز به درستی با اهمیت تخصص یک نیروی فتوشاپ کار آشنا نیستند. به همین دلیل ممکن است در زمان استخدام چنین فردی، وظایف دیگری مثل تولید محتوای سایت را هم به او بسپارند.

۲. آموزش فتوشاپ و کسب درآمد از آن

اگر تجربه و مهارت بالایی در فتوشاپ دارید، می توانید با آموزش آن به دیگران، کسب درآمد کنید. با توجه به اینکه این مهارت در حال حاضر بازار خیلی خوبی دارد، تعداد بسیاری از افراد، علاقه‌مند به یادگیری کار با آن هستند. البته همین آموزش هم خودش چندین روش دارد. مثلا اینکه:

۱. در یک آموزشگاه یا مؤسسه استخدام شوید.

۲. یک سایت آموزشی راه بیندازید و در آن ویدیو یا مطالب آموزشی بگذارید. با این کار یک موسسه آموزشی برای خود دارید؛ بدون اینکه بخواهید هزینه زیادی را صرف اجاره مکان کنید. پیشنهاد می کنم مقاله آموزش ساخت فروشگاه اینترنتی را مطالعه کنید.

۳. به صورت خصوصی تدریس کنید.

 

۳. یا اینکه می توانید یک پیج اینستاگرام باز کنید و در آن آموزش دهید. اتفاقا صفحات خوبی هم در این زمینه وجود دارد. یک نمونه آن پیج ساعت شنی است:

 

۳. راه اندازی سایت فروش فایل‌های فتوشاپ

اگر کمی با دنیای فتوشاپ آشنا باشید، می‌دانید که حین کار به فایل های مختلفی نیاز پیدا می کنید. از خرید براش‌های خاص و متفاوت فتوشاپ گرفته تا اکشن‌ها، فونت‌ها، طرح‌های گرافیکی، وکتور و… . در این بین شما می‌توانید با ایجاد یک آرشیو جامع و رایگان بعد از جذب مخاطب کافی به وب سایتتان، شروع کنید به فروش فایل‌های مورد نیاز این مخاطبان و از فتوشاپ درآمد داشته باشید.

۴. کسب درآمد با فروش عکس

یک راه عالی و البته کمی متفاوت برای کسب درآمد با فتوشاپ! احتمالا می‌دانید که در کشورهای اروپایی و آمریکایی، قوانین کپی رایت بسیار سختی وجود دارد. این یعنی اگر قرار باشد برای ساخت پست اینستاگرامی شرکت‌تان از یک عکس خاص استفاده کنید، نمی‌توانید به راحتی آن را از اینترنت دانلود کرده و در پست استفاده کنید، بلکه باید آن را از سازنده‌اش خریداری کنید.

در سطح وب انگلیسی سایت‌های بسیاری وجود دارند که بستر فروش عکس را برای عکاسان و نیروهای گرافیست آماده کرده‌اند. به کمک این سایت‌ها شما می‌توانید تصاویر واقعا جذابی را که ساخته‌اید، برای فروش قرار بدهید. به عنوان مثال سایت‌هایی مثل:

  • DRIBBBLE،
  • FREEPIK،
  • SHUTTERSTUCK،
  • و…

برای همین کار فعالیت می‌کنند و تصاویر ساخته شده به دست شما را در معرض فروش می‌گذارند. دقت کنید که فایل‌های تصویری شما در این سایت‌ها به قیمت های دلاری فروخته می‌شود! البته باید یک حساب بانکی ارزی داشته باشید.

۵. کار در آتلیه یا گالری

یکی از مهارت های اصلی و پایه ای در گالری و آتلیه، فتوشاپ است. اگر تسلط خوبی روی فتوشاپ و کار با نرم افزارهای آن دارید، در چنین مکانی مشغول به کار شوید. مطمئن باشید که چیزهای زیادی یاد می گیرید. سپس می توانید از این مهارت ها در کارهای دیگر که درآمد بیشتری دارد استفاده کنید.

۶. طراحی ui و ux وب سایت

 

شاید این کار به ظاهر ارتباط مستقیمی با فتوشاپ نداشته باشد اما اگر آن را بلد باشید، خیلی خوب می توانید آن را در طراحی سایت استفاده کنید. چون شما با رنگ‌ها و طرح‌ها آشنایی زیادی دارید، می دانید چگونه ظاهر زیبا و کاربرپسندی را به سایت ببخشید.

البته شاید هنوز اطلاعات زیادی در مورد طراحی و راه اندازی سایت و بحث های UI و UX نداشته باشید. بگذارید خیلی خلاصه به آن اشاره کنم. تجربه کاربری یا UX، همان تجربه و احساسی که بعد از بازدید از سایت شما پیدا می کنند. رابط کاربری یا UI رنگ‎ها، فونت‌ها، تصاویر و نوع چیدمان اجزای سایت است که در مجموع یک ساختار کلی را تشکیل می دهند.

حالا گرافیست باشید، سلیقه و اطلاعات خوبی در درست کردن این ساختار دارید. پیشنهاد می کنم روی این گزینه هم فکر کنید. برای کسب درآمد از آن، هم می توانید پروژه ای کار کنید، هم اینکه استخدام یک شرکت شوید. علاوه بر آن خودتان هم می توانید یک کار طراحی سایت مستقل داشته باشید. بد نیست مقاله درآمد و بازار کار طراحی سایت را بخوانید.

برای این کار باید با روش طراحی در سطح وب آشنایی داشته باشید تا بتوانید برای ساخت ظاهر اپلیکیشن‌ها و وب سایت‌ها ایده بدهید. برای کسب درآمد از این روش می‌توانید از سایت‌های فریلنسری مثل پونیشا و انجام م‌دم شروع کنید.

۷. مدیریت پیج اینستاگرام

برای داشتن یک پیج حرفه ای بهتر است کار با نرم افزارهای فتوشاپ را بلد باشید. از آن جا که ممکن است افراد خودشان این مهارت یا فرصت آن را نداشته باشند، ترجیح می دهند فردی را برای این کار استخدام کنند. بنابراین شما می توانید بخش گرافیک پیج آن ها را به عهده بگیرید.

به شما پیشنهاد می کنم علاوه بر گرافیک، با استراتژی های اینستاگرام مثلا محتواگذاری آشنا باشید تا بتوانید مدیریت پیج را به عهده بگیرید. تا دلتان هم بخواهد درخواست برای این کار وجود دارد. همین الان اگر یک سایت کاریابی را باز کنید فهرست بلندی از آن می بینید. درآمد این کار متفاوت است. اما معمولا از ۲ میلیون شروع شده و ممکن است تا ۵ یا ۶ میلیون هم برسد.

چند نمونه موفق در رزومه خود داشته باشید تا بتوانید بعد از آن فرصت های بهتری به دست آورید.

۸. طراحی پروژه‌های تبلیغاتی

 

یک راه دیگر برای کسب درآمد از فتوشاپ در منزل، طراحی پروژه‌های تبلیغاتی است! اما چه نوع تبلیغاتی؟

  • بنر تبلیغاتی اینترنتی،
  • تراکت تبلیغاتی،
  • کارت ویزیت،
  • پست تبلیغاتی اینستاگرامی،
  • استوری تبلیغاتی اینستاگرام،
  • و…

اغلب فتوشاپ کارهای سطح وب در حال حاضر از همین راهکارها برای کسب درآمد استفاده می‌کنند. اتفاقا درخواست زیادی هم برای آن وجود دارد.

۹. طراحی لوگو

احتمالا این یک مورد نسبت به بقیه برایتان آشناتر است. افراد برای کسب و کارشان نیاز به لوگو دارند. از طرفی هم معمولا خودشان نمی توانند از پس آن بربیایند. در این مواقع به دنبال فردی مثل شما هستند تا لوگو را برایشان طراحی کنید. فتوشاپ را که بلدید، اگر خلاقیت و سلیقه را هم چاشنی آن کنید، تبدیل به یک طراح لوگو می شوید. آن موقع است که سفارش‌های زیادی به سمت شما می آید.

۱۰. ساخت فونت

و در نهایت آخرین راهکار برای کسب درآمد از فتوشاپ، ساخت فونت است. بعد از اینکه کمی در کار با فتوشاپ حرفه‌ای شدید، می‌توانید با ساخت فونت‌های خاص و جذاب درآمد داشته باشید. به عنوان نمونه به فونت همین مقاله نگاه کنید. اگر دقت کنید در سطح وب فارسی اغلب وب سایت‌ها از همین فونت استفاده می‌کنند که نام آن “ایران سنس” است.

خودتان با یک حساب سرانگشتی می‌توانید بفهمید که سازنده این فونت چه درآمدی از فروش آن داشته است. شما می‌توانید فونت‌هایی که ساخته‌اید را در مارکت های فروش فونت ایرانی و حتی خارجی برای فروش قرار دهید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *