دانستنی

۱۱ پلتفرم برای کسب درآمد فریلنسری در ایران

شغل‌های فریلنسری نیاز به معرفی حضوری ندارند و کسانی که مهارت کافی را در زمینه فعالیت خود داشته باشند بدون شک خواهند توانست در این زمینه موفق شوند و درآمد خوبی را کسب کنند.

فریلنسینگ (FreeLancing) به معنی آزاد کاری است و تقریبا شما دارای هر مهارت و تخصصی که باشید می‌توانید به صورت فریلنسینگ فعالیت کنید.

فریلنسر (FreeLancer) نیز به کسی اطلاق می‌شود که به صورت پروژه‌ای و برای خود کار می‌کند. او در حقیقت به عنوان رئیس خود کار می‌کند. یک فریلنسر منوی خدمات، قیمت‌ها و بازار هدفش را خودش تنظیم می‌کند.

فریلنسر

فریلنسر کیست؟

این سوالی است که امروزه بسیاری از علاقه‌مندان به دنیای برنامه نویسی در جستجوی پاسخ آن هستند. در سال‌های اخیر و با فراگیر شدن استفاده‌ی مردم از اینترنت و گسترش کسب و کار‌های آنلاین، پدیده‌ای به نام فریلنسری یا دورکاری بسیار رایج شده است.

فریلنسر (Freelancer) کسی است که همه قواعد زمانی و مکانی کار را به هم می‌ریزد. در سیستم او خبری از روش کاری سنتی و دفتر کار نیست و با قبول پروژه شما، فقط پایبندی زمانی پیدا می‌کند، که آن را به موقع تحویل دهد. در حالی که ممکن است، در هر ساعتی از شبانه روز و در هر شرایطی مشغول انجام آن باشد.

تعداد فریلنسر‌ها روز به روز درحال افزایش است و شما می‌توانید به راحتی انجام پروژه‌های شخصی خود را به آن‌ها واگذار یا به اصطلاح برون سپاری کنید. اگر هم خودتان تخصص خاصی دارید می‌توانید از طریق برخی وب سایت‌ها پروژه‌هایی را مناسب تخصص تان پیدا کنید. سپس با درخواست کننده صحبت کرده و پس از انجام توافقات اولیه آن را برای انجام دادن دراختیار بگیرید.

در گذشته دریافت پروژه‌های فریلنسری با سختی‌های زیادی از جمله پرداخت نشدن هزینه ها، تعیین نشدن صحیح تعهدات و… همراه بود، اما امروزه سایت‌های freelancer بسیاری زیادی برای آسان کردن این فرآیند ایجاد شده اند.

فریلنسر درواقع شخصی است که بر اساس مهارت‌های خود به صورت فردی پروژه دریافت و کسب درآمد می‌کند. درواقع Freelancer بدون محدودیت در زمان و مکان‌های اداری فعالیت می‌کند و فقط باید پروژه تعریف شده را در زمان مشخص تحویل دهد.

در گذشته آن چنان شرایط برای کسب درآمد فریلنسر‌ها مناسب نبود و بعضا سختی‌های زیادی برای دریافت درآمد وجود داشت؛ ولی با استقبال بسیار زیاد افراد، رفته رفته وب‌سایت‌های فریلنسری با قوانین مناسبی تشکیل شد که تحولی را در حوزه فریلنسری به وجود آورد و حتا سایت‌های به وجود آمدند که امکان کسب درآمد فریلنسری در ایران را نیز فراهم کردند.

درآمد فریلنسری چقدر است؟

کسب درآمد از طریق فریلنسری هم یک معجزه نبوده و افراد با توجه به تلاش و مهارت خود به درآمد می‌رسند. بهتر است همیشه در نظر داشته باشید که اگر فردی هستید که هر ماه تمایل به دریافت حقوقی ثابت و مزایای یک شرکت مانند بیمه و… را دارد، نیاز است تا بیشتر موضوع کسب درآمد از طریق فریلنسری را بررسی کنید. البته شاید در همین مسیر شرکت‌هایی شما را از مزایای خود بهره‌مند کنند؛ ولی بسیار معدود است.

درآمد در فریلنسری با توجه به نوع مهارت، سایت فریلنسری، پروژه و … متفاوت است و بازه درآمدی بسیار گسترده‌ای را شامل می‌شود. بعضا افراد به صورت گروهی دست به انجام پروژه‌های فریلنسری می‌کنند که باز هم در میزان درآمد تاثیرگذار خواهد بود.

اگر قصد دارید فریلنسر باشید و به دنبال کسب درآمد فریلنسری در ایران هستید، باید بدانید که از مزایایی بسیاری که در شرکت‌های برنامه نویسی در اختیار برنامه نویسان قرار می‌دهند، محروم خواهید بود، مزایایی مانند بیمه، پاداش و غیره.

البته این موارد نیز به توافق طرفین بستگی دارد و ممکن است در بعضی از پروژه‌ها بتوانید از چنین مزایایی بهره‌مند شوید. به طور کلی درآمد فریلنسری به نوع پروژه، مهارت شما و طرف قرارداد شما بستگی داشته و قیمت مشخص و دقیقی نمی‌توان برای پروژه‌ها تعریف کرد.

دلیل محبوبیت فریلنسری برای افراد

مطالعات نشان می‌دهد که اکثر فریلنسر‌ها عاشق کار و حرفه خودشان هستند. تاکنون روی دلیل علاقه آن‌ها به این شکل از کار مطالعاتی صورت گرفته است. در ادامه نتیجه این مطالعات را به صورت کاملاً مختصر و مفید توضیح خواهیم داد:

۲۶ درصدد از افراد به خاطر آزادی و انعطاف‌پذیری بالایی که فریلنسری به آن‌ها می‌دهد طرفدار آن هستند. اولین دلیل خیلی از افراد همین انعطاف‌پذیری زمانی است. ۲۱ درصد از افراد به این خاطر فریلنسری را انتخاب کرده‎اند که به علایق خودشان برسند. مثلاً کسی که عاشق نوشتن باشد می‌تواند به فعالیت در بهترین سایت‌های فریلنسری ایرانی و خارجی یک درآمد عالی برای خودش رقم بزند.

۱۶ درصد از فریلنسر‌ها بر این باور هستند که فریلنسری یک کار شگفت انگیز است؛ چون با حضور در این زمینه خودتان آقای خودتان هستید و می‌توانید بدون اینکه کسی به شما امر و نهی کند، درآمد خوبی کسب کنید.

مزایای فریلنسینگ برای یک فریلنسر / دورکار

برای خود کار می‌کنید و هیچ رئیسی بالای سر شما نیست.

  • نیاز به دادن هزینه برای مکان خاصی برای قبول کار ندارید و در منزل نیز میتوانید به انجام آن بپردازید.
  • بین پیشنهادات و کارفرمایان مختلف حق انتخاب دارید.
  • بازار فریلنسر‌ها رقابتی است و نیاز به فریلنسر‌های قابل اعتماد و با کیفیت و حرفه‌ای همیشه وجود دارد.‌
  • می‌توانید در هر زمان و مکانی که دوست دارید کار کنید.
  • درآمد شما بستگی به میزان فعالیت خودتان دارد و می‌توانید با انجام پروژه‌های بیشتر و تخصصی‌تر، درآمد بسیار بالایی داشته باشید و از همتایان خود که در استخدام شرکت‌ها هستند با سرعت بسیار بالایی پیشی بگیرید.

معایب فریلنسینگ برای یک فریلنسر / دورکار

همه کار‌ها از جمله حسابداری، بازاریابی، فروش، انجام پروژه، ارتباط با مشتری و … را خودتان باید انجام دهید. به دست آوردن کارفرمای کافی برای اینکه بتوانید از طریق فریلنسینگ، زندگیتان را تامین کنید ممکن است کمی زمان بر باشد. باید صبور باشید و با سابقه و حسن انجام کاری خوبی که از خود بر جای می‌گذارید روز به روز به مشتری‌های خود بیافزایید.

بسیاری از فریلنسر‌ها در کارشان بالا و پائین را تجربه کرده اند. برای زمان‌های کسادی باید برنامه داشته باشید و برای زمان‌هایی که کار زیاد است آماده باشید تا بتوانید پروژه‌ها را به موقع تحویل دهید. تا زمانی پول بدست خواهید آورد که قادر به انجام پروژه‌ها با کیفیت مناسب باشید. در این شیوه خبری از حقوق بازنشستگی نیست مگر آنکه خود را مستقلا بیمه کنید.

کسب درآمد فریلنسری در ایران

حال که می‌دانید فریلنسر چیست و چه نوع مزایا و معایبی دارد، می‌خواهیم شما را با سایت‌های فریلنسری که به شما امکان کسب درآمد فریلنسری در ایران را می‌دهند، آشنا کنیم. سایت‌های معتبری در زمینه فریلنسینگ وجود دارند که اگر به آن‌ها سر بزنید می‌توانید از خدمات فریلنسینگ یعنی سفارش انجام پروژه و یا در اختیار گرفتن آن استفاده کنید. در این بخش سعی می‌کنیم تعدادی از بهترین سایت‌های فریلنسر گرافیک، تایپ، برنامه نویسی و … ایرانی را بررسی کنیم:

فریلنس پارس

فریلنس پارس ، یک سایت فریلنسینگ و دورکاری برای سفارش و انجام پروژه های اینترنتی در ایران است. انواع پروژه ها و نیازهای کاری و شغلی در زمینه های سفارش تایپ، تولید محتوا، ترجمه زبان های مختلف، طراحی گرافیک، عکاسی، ادیت عکس و فیلم، برنامه نویسی، طراحی سایت، دستیار مجازی، آهنگسازی و ویرایش صوت، معماری، نقشه کشی، مدلسازی و… در این سایت قابل تعریف و اجراست.کارفرمایان، نیازها یا پروژه های خود را در این سایت به صورت رایگان مطرح کرده و متخصصان یا فریلنسرهای سایت، با ارائه پیشنهاد همکاری، پروژه‌ها را انجام داده و تحویل می‌دهند. کارفرما، پس از ثبت پروژه و توافق نهایی با فریلنسر بر سر هزینه و روش انجام کار، هزینه پروژه را واریز کرده و سایت، مبلغ را نزد خود نگه می‌دارد. پس از انجام کار و تحویل به کارفرما، تایید و رضایت او، مبلغ برای فریلنسر آزاد می‌شود. با این قابلیت که در اصطلاح “پرداخت امن” نامیده می‌شود، هم کارفرما از انجام پروژه خود اطمینان دارد و هم فریلنسر از واریزی مبلغ توسط کارفرما.

مراحل ثبت نام و عضویت در سایت فریلنس پارس

۱-در سایت به عنوان فریلنسر ثبت نام کنید و ایمیل و شماره موبایل خود را تایید کنید.

۲- سپس پروفایل خود را کامل کنید و مهارت‌ها، سابقه تحصیلی، شغلی و… را بنویسید.

۳- اگر نمونه کارهای مناسبی دارید، در سایت آپلود کنید.

۴- وارد قسمت پروژه های سایت شده، پروژه های مد نظر و مرتبط با مهارت ها و توانایی های خود را پیدا کنید و آن‌هایی که از نظر زمانی و هزینه، مایل به انجام آن‌ها هستید را ثبت پیشنهاد زده و مبلغ پیشنهادی، زمان و توضیحات لازم را برای کارفرما بنویسید.

سایت کارلنسر (Karlancer)

کسب درآمد از طریق فریلنسری در ایران

کارلنسر یکی از سایت‌های فریلنسینگ و دورکاری معروف در ایران است که کسب درآمد فریلنسری در ایران ممکن کرده و پروژه‌های مختلفی در بسیاری از زمینه‌ها مانند تولید محتوا، طراحی سایت، برنامه نویسی، طراحی گرافیک، سئو، تایپ، ترجمه، مدیریت پیج شبکه‌های اجتماعی و… جهت سفارش و انجام در آن وجود دارد.

برخلاف بسیاری از سایت‌های مشابه، هزینه ثبت پروژه رایگان است و کمیسیونی هم از کارفرما گرفته نمی‌شود. همچنین ۲% هزینه‌ی هر پروژه، پس از انجام موفق پروژه، به‌عنوان امتیاز به حساب کارفرما بازمی‌گردد.

همچنین تعدادی پیشنهاد رایگان به صورت ماهانه به فریلنسر‌ها برای پیشنهاد دادن روی پروژه‌ها اختصاص داده می‌شود. بعد از پذیرش پیشنهاد شما از جانب کارفرما، پرداخت اولیه صورت گرفته و بعد از تأیید انجام شدن پروژه به طور کامل و اتمام آن، می‌توانید مبلغ نهایی را بعد از کسر کارمزد سایت به کارت خودتان انتقال دهید.

از جمله مزایای کار با کارلنسر، تضمین کیفیت کار فریلنسرها، تضمین پرداخت هزینه و تسویه حساب پس از جلب رضایت کارفرما است.

امکان گفتگوی کارفرما و فریلنسر نیز از طریق چت سایت کارلنسر وجود دارد. می‌توانید پروژه را مرحله بندی کرده و بعد از پایان هر مرحله، نتیجه کار به وسیله کارفرما تأیید یا رد می‌شود. در صورت رد از جانب کارفرما، فریلنسر موظف به اجرای اصلاحات مدنظر کارفرما است. سیستم پشتیبانی آنلاین کارلنسر نیز به صورت تمام وقت پاسخگویی پرسش‌های تمامی مخاطبان از جمله فریلنسر‌ها و کارفرما‌های عزیز است.

سایت پونیشا (Ponisha)

کسب درآمد از طریق فریلنسری در ایران

سایت پونیشا تاکنون توانسته یکی از بهترین، معروف‌ترین و پرمخاطب‌ترین سایت‌های فریلنسری ایران باشد و توانسته در این زمینه بسیار موفق عمل کرد. بر اساس مطالعات صورت‌گرفته در زمان نگارش این مقاله، پونیشا بیش از ۲۷۰ هزار فریلنسر ماهر جذب کرده و بیش از ۶۰ هزار پروژه موفق انجام داده است؛ پس این سایت یکی از موفق‌ترین پلتفرم‌ها برای کسب درآمد فریلنسری در ایران به حساب می‌آید.

پونیشا به شما این امکان و اختیار را می‌دهد که در زمینه‌های گوناگونی از جمله تایپ و ترجمه، تولید محتوا، نصب و راه اندازی وردپرس، طراحی گرافیک و لوگو، طراحی اپلیکیشن اندرویدی و بازی، برنامه‌نویسی وب و نرم افزار، خدمات سئو و دیجیتال مارکتینگ و طراحی قالب وردپرس فعالیت کنید. کارفرما‌ها می‌توانند به کمک پونیشا یک تیم برای کار‌های فریلنسری خودشان داشته باشند.

توجه داشته باشید که عضویت در پونیشا و ۵ پیشنهاد نخستی که به کارفرما‌ها می‌دهید کاملاً رایگان است، ولی برای پیشنهاد‌های بعضی باید هزینه بپردازید. همچنین توجه داشته باشید که ۱۰ درصد از درآمد شما از انجام پروژه‌های پونیشا متعلق به سایت است. یکی از مهم‌ترین مزایای سایت پونیشا این است که کاربران (فریلنسر‌ها و کارفرماها) می‌تواند خیلی راحت با این سایت کار کنند.

سایت انجام میدم (Anjammidam)

کسب درآمد از طریق فریلنسری در ایران

این سایت یکی از محبوب‌ترین سایت‌های فریلنسری ایرانی است و تاکنون بیش از ۲۳۰ هزار سفارش انجام کار در انجام میدم ثبت شده است. در انجام میدم، می‌توانید به صورت سریع و ساده و امن، کار‌های خود را به متخصصین و فریلنسر‌ها بسپارید. یا خدماتی را که می‌توانید اینترنتی تحویل دهید، به صورت بسته‌های خدمات برای فروش ارائه دهید و سفارش بگیرید.

به این بسته‌های خدمات در انجام میدم “کاره” گفته می‌شود. گرافیک، تبلیغات و برنامه نویسی از جمله زمینه‌هایی هستند که از طریق این سایت می‌توانید در انجام آن‌ها مشارکت کنید.

برخی از مزایای استفاده از انجام میدم عبارتند از:

مقایسه در بین بسته‌های مختلف خدمات براساس قیمت، سوابق فروشنده و نظر مشتریان قبلی، سپردن کار به کاربلدان درجه یک با اطمینان خاطر، پرداخت امن؛ انتقال وجه به فروشنده، فقط در صورت تکمیل کار و صرفه‌جویی در هزینه و زمان.

سایت پارسکدرز (Parscoders)

کسب درآمد از طریق فریلنسری در ایران

پارسکدرز اولین وبسایت فریلنسینگ ایرانی است که کسب درآمد فریلنسری در ایران را امکان‌پذیر کرد. این سایت کار خود را از سال ۱۳۸۶ شروع کرد و از قدیمی‌ترین استارتاپ‌های ایرانی محسوب می‌شود. امکانات پارسکدرز با ایجاد محیطی امن برای فریلنسر‌ها، ارتباطات بین مجریان و خریداران را بهبود می‌بخشد.

خریداران (افرادی که نیاز دارند پروژه‌ای را برون‌سپاری کنند) درخواست‌شان را به صورت خصوصی یا عمومی ثبت می‌کنند تا توسط مجریان (کسی که توانایی و تخصص انجام آن پروژه را دارد) انجام شود. منظور از پروژه هر کاری است که می‌توان در بستر اینترنت انجام داد.

خریداران درخواست پروژه را در پارسکدرز ثبت می‌کنند و پس از تایید درخواست توسط پارسکدرز، مجریان (فریلنسر‌ها یا آزادکاران) می‌توانند برای خریدار پیشنهاد قیمت ارسال کنند.

خریدار می‌تواند با بررسی رزومه مجری در پارسکدرز، مجری مورد نظر را انتخاب کند. کلیه‌ی مراحل تایید پروژه، داوری و … رایگان می‌باشد. پارسکدرز تنها درصدی از پروژه‌هایی که با موفقیت به پایان رسیده است دریافت می‌کند. پارسکدرز یک بازار کار آنلاین است که افراد از سراسر دنیا می‌توانند در آن فعالیت کنند.

تایپایران

کسب درآمد از طریق فریلنسری در ایران

تایپایران بخشی از مجموعه سایت‌های کارایران است که امکان کسب درآمد فریلنسری در ایران را فراهم کرده است. این بستر جهت انجام پروژه‌های تایپ به صورت تخصصی و کارآفرینی تایپیست‌های مختلف از سراسر کشور جهت انجام پروژه‌ها به صورت دورکاری می‌باشد.

تخصصی بودن سایت در این زمینه باعث وجود امکانات و قابلیت‌های تخصصی می‌شود، که سایت با برپایی آزمون‌های آنلاین تخصصی و سایر معیار‌های اعتبارسنجی و راستی آزمایی در به انجام رساندن پروژه‌های تایپ با حداکثر نتیجه گام بردارد.

هدف ایجاد بستر‌های تخصصی و کاربردی است تا پروژه‌ها با ارجاع به متخصص‌های هر بخش (در کنار امکانات تخصصی آن بخش) انجام شوند. این روند باعث می‌شود تا علاوه بر افزایش کارآفرینی، اجرای پروژه‌های دورکاری دقیق‌تر و تخصصی‌تر شود.

سایت کاریشه (Karishe)

کسب درآمد از طریق فریلنسری در ایران

سایت کاریشه پس از کار و تلاش فراوان و ارائه بهترین خدمات به کارفرما‌ها و فریلنسر‌ها توانست نام خود را در لیست بهترین سایت‌های فریلنسری که امکان کسب درآمد فریلنسری در ایران را برای کاربران ایجاد کرده است جای دهد و اکنون در زمینه‌های مختلفی مثل طراحی تیزر، انیمیشن، برنامه نویسی وب‌سایت، برنامه نویسی موبایل، ترجمه، تایپ، تولید محتوا، طراحی تجربه کاربری (UX) و رابط کاربری (UI)، طراحی گرافیک و طراحی بنر و لوگو فعالیت می‌کند.

آمار خود سایت کاریشه در زمان نگارش این مقاله نشان می‌دهد که این سایت حدود ۴۶ هزار فریلنسر را جذب کرده و با آن‌ها همکاری دارد. سایت کاریشه هم از پرداخت امن استفاده می‌کند؛ به این معنا که دستمزد پروژه فقط زمانی به فریلنسر پرداخت می‌شود که کارفرما رضایت خود را از پروژه اعلام کند.
یکی دیگر از مزایای سایت کاریشه این است که یک سیستم داوری و حل اختلاف دارد. در صورتی که بین کارفرما و فریلنسر اختلافی به وجود آمد، مشکل خود به این سیستم ارجاع می‌دهند و متعهد می‌شوند که حق مخالفت با رأی نهایی سیستم کاریشه را ندارند.

وقتی مشکل ثبت شد، دو طرف می‌توانند مدارک برحق بودن خود را در سیستم حل اختلاف کاریشه ثبت کنند. البته کارفرما و فریلنسر می‌توانند قبل از صدور رأی به توافق برسند. اگر ۵ روز از ثبت اختلاف بگذرد و توافقی صورت نگیرد، رأی صادر می‌شود و طرفین این اختلاف ملزم به اجرای این حکم هستند. با مراجعه به سایت کاریشه می‌توانید اطلاعات بیشتری در مورد سیستم حل اختلاف کاریشه کسب کنید.

ورکفا

کسب درآمد از طریق فریلنسری در ایران

ورکفا نیز یکی دیگر از سایت‌های تعاملی میان فریلنسر‌ها و کارفرماهاست که به دنبال ایجاد فرصت برای کسب درآمد فریلنسری در ایران است. اگر پروژه‌ای دارید که قصد دارید انجام شود، شما کار درخواستی خود را در قالب یک پروژه ثبت می‌کنید و فریلنسر‌ها پیشنهاد مبلغ و زمان اجرای پروژه را به همراه توضیحاتشان روی آن ارسال می‌کنند.

کاریتو

کسب درآمد از طریق فریلنسری در ایران

کاریتو یک سایت فریلنسری و آنلاین برون سپاری پروژه‌هایی از قبیل برنامه نویسی، طراحی سایت، طراحی گرافیکی، بازاریابی تبلیغات، کمک به کار مدیران در حوزه کسب و کار آنلاین و به طور خلاصه هر کاری که بشود، به صورت آنلاین سفارش داد، و متخصص یا همان فریلنسر بدون نیاز به حضور فیزیکی به صورت دورکاری انجام دهد می‌باشد.

کارفرمایان نیز می‌توانند پروژه‌های خود را برون سپاری کنند و فریلنسر‌هایی هم که تخصص‌های لازم را دارند می‌توانند، به صورت دورکاری و در هر کجا که باشند، آنلاین نسبت به انجام پروژه‌ها، طبق روش سایت اقدام و کسب درآمد کنند.

سان تایپ

کسب درآمد از طریق فریلنسری در ایران

سان تایپ نیز همانند تایپایران یکی از سایت‌های تخصصی فریلنسینگ در خصوص ترجمه، تایپ و ویراستاری است و امکان کسب درآمد فریلنسری در ایران در زمینه تایپ، ویراستاری و ترجمه را فراهم کرده است.

روند در سان تایپ کمی متفاوت با سایر سایت‌های معرفی شده در این مقاله است؛ چراکه برای گرفتن سفارشات و انجام آن‌ها باید در سایت عضو شوید. به علت حجم بالای سفارشات سان تایپ، همواره استخدام مترجم، به خصوص مترجم انگلیسی به فارسی و مترجم فارسی به انگلیسی و همچنین تایپیست اینترنتی، بدون محدودیت در دستور کار مرکز قرار گرفته است و از بابت جذب نیروی متخصص هیچگونه محدودیتی وجود ندارد.

از جمله پارامتر‌های لازم به منظور جذب و استخدام می‌توان به تخصص کافی در زمینه مربوطه، تعهد کاری، کیفیت ممتاز و دسترسی آسان به همکار اشاره کرد. تعرفه‌ها نیز در سایت مشخص شده‌اند.

برای شروع کار در سان تایپ باید فرم عضویت را پر کرده و ارسال نمایید. پس از ارسال اطلاعات، ایمیلی برای شما ارسال خواهد شد. فرم پیوست را مطابق با دانش و تخصص خود پر کرده و سپس به ایمیل مرکز ارسال کنید. کارمندان دپارتمان استخدام سان تایپ، فرم آزمون شما را بررسی کرده، و ظرف یک روز، مراتب قبولی یا عدم قبولی را از طریق ایمیل به اطلاع شما خواهند رساند.

پس از پذیرش در سان تایپ، برای ادامه‌ی روند گرفتن سفارش، باید سعی کنید کار‌های خود را در موعد مقرر شده انجام دهید و هر چه کار بیشتری قبول کنید شانس شما برای گرفتن کار بعدی بیشتر می‌شود.

کارینت

فاواپرس / کسب درآمد از طریق فریلنسری در ایران

کارینت یک سایت فریلنسری و آنلاین برون سپاری پروژه‌هایی از قبیل برنامه نویسی، طراحی سایت، طراحی گرافیکی، بازاریابی تبلیغات، کمک به کار مدیران در حوزه کسب و کار آنلاین و به طور خلاصه هر کاری که بشود، به صورت آنلاین سفارش داد، و متخصص یا همان فریلنسر بدون نیاز به حضور فیزیکی به صورت دورکاری انجام دهد می‌باشد.

کارفرمایان نیز می‌توانند پروژه‌های خود را برون سپاری کنند و فریلنسر‌هایی هم که تخصص‌های لازم را دارند می‌توانند، به صورت دورکاری و در هر کجا که باشند، آنلاین نسبت به انجام پروژه‌ها، طبق روش سایت اقدام و کسب درآمد کنند.

جمع‌بندی

در دنیای امروزه دیگر نیاز نیست برای کسب درآمد به خارج از منزل بروید و دنبال آشنایان خود برای شاغل شدن بگردید. شما می‌توانید بر روی یک مهارت پول‌ساز و مورد علاقه خود تمرکز کنید و پس از کسب مهارت در سایت‌های فریلنسری خارجی و داخلی کسب درآمد کنید.

بعضا سایت‌های خارجی فریلنسری گزینه بسیار مناسب برای کسب درآمد دلاری است که شما می‌توانید با بررسی سایت‌های پیشنهاد شده حداقل یک یا دو مورد را انتخاب کرده و با برنامه‌ریزی مناسب و صبر کافی درآمد دلاری کسب کنید.

البته باید توجه داشته باشید که کسب درآمد از سایت‌های خارجی فریلنسری در ایران به دلیل تحریم‌های گسترده بسیار مشکل بوده و ریسک‌های فراوانی را به همراه دارد، اما کسب درآمد فریلنسری در ایران با استفاده از پلتفرم‌های داخلی فاقد چنین ریسک‌هایی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *