دانستنی

۱۴ نکته در کسب‌وکار که هر کارآفرینی باید بداند

۱۴ نکته در کسب‌وکار که هر کارآفرینی باید بداند

بزرگترین مشکلی که پایه‌گذاران و صاحبان مشاغل کوچک با آن درگیر هستند این است که در زمینه کاری خود حرفه‌ای هستند ولی در چگونگی پیشبرد کسب‌وکار تازه کارند. این چیزی است که دیر یا زود باعث شکست آنان می‌شود.

اجازه ندهید چنین اتفاقی برای شما بیفتد. آنچه را که در مورد کسب‌وکار نمی‌دانید بپذیرید و برای جلوگیری از شکست، از این ۱۴ نکته تضمینی کمک بگیرید. روزی می‌رسد که به کارتان می‌آیند.

اطمینان حاصل کنید که موجودی کافی در بانک دارید.

بیشترین حالت شکست در کسب‌وکار به علت کمبود سرمایه است. اگر می‌دانید با کمبود موجودی روبه‌رو می‌شوید و مشکلات مالی در راه است، از هم اکنون به فکر آن باشید.

برای اخراج کارمندان ناکارآمد عجله کنید.

ابتدا اطمینان حاصل کنید که مشکل از آن‌هاست و نه خود شما (به مورد بعدی توجه کنید).

ممکن است مشکل از شما باشد.

اغلب ۹۰ درصد مشکلات، مربوط به مدیریت است. زمانیکه کارها خوب پیش نمی‌رود، اولین مکان برای رسیدن به پاسخ، آینه است!

از کارمندان خود مراقبت کنید.

این موضوع برای همه شرکت‌ها اتفاق می‌افتد، کوچک و بزرگ. هزینه از دست دادن یک کارمند نمونه هنگفت است، با این حال رهبران مشاغل زمان کوتاهی را برای انگیزه دادن و پاداش دادن به کارمندان خوب خود صرف می‌کنند.

افراد تیم شما، فرزندان، کارگران شخصی و یا زیردستان شما نیستند.

اگر با آنان بدرفتاری کنید، زمانی می‌رسد که افسوس می‌خورید.

“بله” و “نه” گفتن را بیاموزید.

دو کلمه بسیار مهمی که صاحبان مشاغل و موسسان در اختیار دارند “بله” و “نه” هستند. یاد بگیرید از آن‌ها بسیار استفاده کنید. این بدین منظور است که قاطع باشید.

به مشتریان خود گوش دهید.

بسیاری از کارآفرینان به مشتریان خود توجه نمی‌کنند در حالیکه بازخورد مشتریان حاوی مهمترین اطلاعات برای آنهاست.

این دو کلمه را یاد بگیرید: شایسته سالاری و پارتی بازی.

اولی چگونگی مدیریت یک سازمان بر اساس تشخیص و ارزش نهادن به توانایی و پیشرفت را نشان می‌دهد. دومی نشان‌دهنده این است که چگونه می‌توان یک سازمان را با دخیل کردن سلایق شخصی و تعصب، مدیریت نکرد.

بدانید چه زمانی شفاف باشید و چه زمانی نباشید.

شفاف‌سازی در برخی موارد مضر و در برخی دیگر سودمند است. باید بدانید چه وقت و با چه کسی چگونه برخورد کنید. اینجاست که تجربه به کمک شما می‌آید.

به حس خود اعتماد کنید.

این عبارت بسیار تکرار می‌شود ولی به ندرت مورد توجه قرار می‌گیرد. این بدین معناست که غرایز شما ابراز قابل اعتمادی برای تصمیم‌گیری هستند. بسیار اتفاق افتاده که با افسوس گفته‌ایم: “می‌دانستم که ایده بدی است.” نکته مهم این جاست که بدانید چگونه از غرایز خود بهره بگیرید. بنشینید، آرام باشید و به ندای درون خود گوش دهید.

خواندن و نوشتن توافقات سودمند را فرا بگیرید.

هر چه توافقات مؤثرتر باشند، روابط کسب‌وکارتان بهتر پیش می‌روند.

کسب‌وکارتان را مانند یک کسب‌وکار اداره کنید.

بسیاری از کارآفرینان کسب‌وکارشان را مانند دارایی شخصی اداره می‌کنند. ایده خیلی بدی است. برای کسب‌وکارتان هویت دقیقی ایجاد کنید و آن را از زندگی شخصی جدا کنید.

از امور مالی خود آگاهی کامل داشته باشید.

اگر از درآمد، مخارج، نیازهای اساسی، سود، بدهی، جریان نقدی و نرخ مالیات آگاهی نداشته باشید، باید در انتظار مشکلات بزرگی باشید.

بدانید که همه چیز را نمی‌دانید.

تواضع، ویژگی قدرتمندی برای رهبران و هم چنین صاحبان مشاغل کوچک به حساب می‌آید. این که فکر کنید پاسخ هر چیزی را می‌دانید، پشیمانی به بار می‌آورد.

پشت هر شرکت شکست خورده‌ای، رهبرانی ناکارآمد، خیال‌باف و یا بی‌کفایت حضور دارند. جالب این جاست که هیچ کدام از آنان ایده درست را در زمان مناسب نداشته‌اند. ممکن است هنوز هم نداشته باشند. سعی کنید تا مانند آنان نباشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *