دانستنی

۱۵ نشانه‌ای که ثابت می‌کنند شما فردی «درونگرا» هستید

۱۵ نشانه‌ای که ثابت می‌کنند شما فردی «درونگرا» هستید

بسیاری از مردم، درونگرایی را همان کم‌رویی و خجالتی بودن می‌دانند، که تصوری کاملاً اشتباه است. افراد درونگرا از تنها بودن و یا حضور در گروه‌های کوچک انرژی بیشتری دریافت می‌کنند؛ درست همان‌طوری که حضور در گروه‌های بزرگ برای افراد برونگرا انرژی‌بخش است. به‌خاطر این تصور غلط و رایج در مورد کم‌رویی، بسیاری از افرادی که درواقع درونگرا هستند هیچگاه متوجه این موضوع نمی‌شوند. در اینجا از ۱۵ نشانه برایتان می‌گوییم که اثبات می‌کنند شما درونگرا هستید؛ حتی اگر تا به حال هرگز به این احتمال فکر نکرده باشید.

۱- جمعیت برایتان استرس زا است.

مکان‌های پرجمعیت قطعاً موردعلاقه‌ی افراد درونگرا نیست. کنسرت‌ها، تظاهرات، کنفرانس‌ها، میادین ورزشی، همگی می‌توانند مکان‌هایی بسیار ناراحت‌کننده برای این افراد باشند.

۲- دیدار با افراد تازه برایتان هیجان‌انگیز نیست.

این اصلاً به این معنی نیست که شما به راحتی با بقیه دوست نمی‌شوید، بلکه مساله فقط این است که گاهی اوقات، ملاقات با افراد جدید انرژی خیلی زیادی از شما می‌گیرد. ادامه‌ی مکالمه با یک فرد جدید حقیقتاً دشوار است، و شما ترجیح می‌دهید چنین مکالمه‌ای را که سطح انرژیتان را تحلیل می‌برد رها کنید.

۳- شما سخنران خوبی هستید اما در مکالمات رایج بعد از سخنرانی، عملکردتان بد است.

این که درونگرا هستید، به این معنی‌ نیست که خوش‌برخورد و با اعتماد‌به‌نفس نیستید؛ بلکه به این معنی است که گرچه می‌توانید برای جمع به خوبی سخنرانی کنید اما در گفتگوهای خودمانی با اطرافیان چندان خوب عمل نخواهید کرد.

۴- با برونگراها رابطه‌ی دوستانه‌ای دارید.

آیا اینکه افراد جذب شخصیت مخالف خود می‌شوند، صحت دارد؟ بسیاری از افراد درونگرا، دوستانی برونگرا دارند. این دوستی باعث ایجاد نوعی تعادل برای هر دو گروه شخصیتی می‌شود. گاهی اوقات، افراد درونگرا نیاز دارند کمی از پیله‌ی تنهایی خود بیرون بیایند، و برونگراها نیز نیاز دارند درک کنند یک شب آرام چه مزایایی دارد.

۵- از مصاحبه‌کردن خوشتان نمی‌آید.

درونگراها مصاحبه‌ی شغلی را دوست ندارند؛ گرچه می‌توانند در مصاحبه عالی باشند. از مصاحبه نترسید! ممکن است در ابتدا کمی مضطرب باشید؛ اما به محض اینکه کمی با مصاحبه‌کننده‌ی خود آشنا شوید، آرامش بیشتری پیدا خواهید کرد و خواهید توانست به‌خوبی بر این چالش غلبه کنید.

۶- یک دوست وفادار هستید.

افراد درونگرا میلی ذاتی به وفاداری و صداقت دارند. از آنجایی که منبع انرژی آنها درون خودشان است و نه دیگران، لذا برایشان آسان است که همیشه در برخورد با دوستانشان راستگو و رک باشند.

۷- گاهی دوست دارید هیچ کاری انجام ندهید.

افراد برونگرا مدام از کاری به سراغ کار دیگر می‌روند؛ اما درونگراها از اینکه گهگاه یک شب آرام و بی مشغله داشته باشند لذت می‌برند. اینکه گاهی هیچ‌ کاری انجام ندهید، راهی است برای ریلکس‌شدن و بازیابی انرژی.

۸- برای پاسخ دادن به پیغام‌ها تا رسیدن زمان مناسب صبر می‌کنید.

شما تمام وقت به تلفن‌همراه خود نمی چسبید. وقتی که می‌بینید پیغامی از دوستی دارید برای پاسخ دادن عجله‌ای نمی‌کنید. صبر می‌کنید تا زمانی که آمادگی خواندن و جواب‌دادن را پیدا کنید. در‌مجموع شما دوست دارید هر کاری را به شیوه‌ی خودتان انجام دهید.

۹- به سادگی اعتماد نمی‌کنید.

برای افراد درونگرا، یافتن دوستانی که به طبیعت درونگرای آنها احترام بگذارند، می‌تواند دشوار باشد. بنابراین، هنگامی که کم‌کم با کسی صمیمی می‌شوید، ممکن است رسیدن به مرحله‌ی ایجاد اعتماد، در مقایسه با یک برونگرا، برای شما زمان بیشتری ببرد. اغلب، این موضوع بدان معنی است که احتمال آسیب‌ رسیدن به شما در روابطتان کمتر از برونگراهاست، و دوستانتان کسانی هستند که واقعاً می‌توانید رویشان حساب کنید.

۱۰- می‌نویسید.

بسیاری از افراد درونگرا به نوعی نویسنده هستند. آنها اغلب به دنبال فرصت‌های شغلی در زمینه‌ی نوشتن هستند، و یا ترجیح می‌دهند به عنوان تفریح، وقت آزاد خود را صرف نوشتن کنند. نوشتن درواقع راهی برای ارتباط با درونتان است، بنابراین نوعی بازیابی انرژی محسوب می‌شود.

۱۱- خوش‌رفتار هستید.

اغلب، افراد درونگرا بیشتر متوجه محیط پیرامون خود هستند و حساسیت بیشتری به جزئیات نشان می‌دهند. این موضوع باعث می‌شود شما یک مهمان مودب و یک میزبان خوشرفتار باشید، و مردم همواره از حضور شما در کنارشان لذت می‌برند.

۱۲- برنامه‌ریزی دارید.

در حالی که افراد برونگرا ممکن است بدون هر نوع دور‌اندیشی دست‌به‌عمل بزنند، افراد درونگرا معمولاً عملکرد متفاوتی دارند. شما احتمالاً همه چیز را به گونه‌ای برنامه‌ریزی می‌کنید که تمامی کارها به‌آرامی و بدون مشکل پیش بروند؛ و این روند را برای هر چیزی، از رفتن به یک پیک‌نیک ساده گرفته تا یک مأموریت در پی می‌گیرید.

۱۳- روحی قدیمی در وجودتان است.

هنگامی که شما جوان هستید و درونگرا، ممکن است بسیاری از مردم به شما بگویند که صاحب یک روح قدیمی هستید. اغلب، درونگراها ذاتاً به بلوغ و دانایی گرایش دارند. و چه کسی است که دوست نداشته باشد عاقل به نظر برسد؟

۱۴- می‌دانید چه می‌خواهید.

افراد درونگرا می‌دانند در هر زمانی چه می‌خواهند. شما از آزمودن چیزهای تازه نمی‌ترسید و هرگز با‌تردید و دو‌‌دلی مانع پیش‌روی خود یا دیگران نمی‌شوید.

۱۵- بین تنها ماندن و معاشرت کردن تعادل برقرار می‌کنید.

اغلب، افراد درونگرا بین زمانی که به تنهایی سپری می‌کنند و زمانی که به معاشرت اختصاص می‌دهند، تعادل برقرار می‌کنند. آنها طوری توازن این دو بخش را تنظیم می‌کنند که بدون فدا‌کردن جنبه‌ی اجتماعی زندگیشان، تا حد ممکن انرژی خود را نیز حفظ کنند. این تعادل در واقع فوق‌ا‌لعاده است، چرا که به شما این فرصت را می‌دهد که بدون اینکه احساس فرسودگی کنید، از وقتتان لذت ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *