دانستنی

۳ استارتاپ خلاق (و درس‌هایی که باید از آن‌ها یاد بگیریم)

۳ استارتاپ خلاق (و درس‌هایی که باید از آن‌ها یاد بگیریم)

استارتاپ‌های فراوانی وجود دارند، اما تعداد کمی از آنان به موفقیت می‌رسند. طبیعتاً، استارتاپ‌ها وقتی که شروع به کار می‌کنند کوچک هستند اما می‌توانند به سرعت پیشرفت کنند. برخی از آنها با سرعت بیشتری از سایرین رشد می‌کنند، و همان‌هایی هستند که باید از آن‌ها درس گرفت. در اینجا نگاهی می‌اندازیم به ۳ نمونه از جذاب‌ترین استارتاپ‌ها که و درس‌هایی که باید از آنها یاد بگیریم.

۱-  Retention Science (ریتنشن ساینس)

مدت‌هاست که همه ما در جستجوی فرمولی جادویی برای حفظ و نگهداری مشتریان هستیم. Retention Science این فرمول جادویی را یافته است. این استارتاپ به شرکت‌ها کمک می‌کند تا با ایجاد برنامه‌های مربوط به پیشبرد (promotion) بر مبنای اطلاعات دریافتی از مشتریان، آن‌ها را حفظ کنند.

اینکه این شرکت در لیست استارتاپ‌های برتری مانند لیست Top 10 Coolest Big Data Startups، Fast Company Innovation Agent ، و Entrepreneur قرار گرفته است -و همچنین ۹٫۵ میلیون دلار از سرمایه‌گذاران دریافت کرده است- باعث شده تا برجسته باشد و توجهات زیادی جلب کند.

درسی که باید یاد بگیریم: Retention Science جایی به موفقیت رسیده است که سایرین شکست خورده‌اند، زیرا مشکلی (ارزیابی و افزایش حفظ مشتریان) را به خوبی حل کرد. این شرکت پول و زمان بسیاری برای یافتن تجزیه‌وتحلیلی درست که نتیجه بخش باشد صرف کرده و این حقیقت که خرده‌فروش‌های برتر، Retention Science را استخدام می‌کنند گواه این موضوع است.

۲- Warby Parker (واربی پارکر)

اگرچه خرده فروشی آنلاین عینک Warby Parker اکنون همه چیز دارد، اما از یک استارتاپ کوچک به اینجا رسیده است. فروش آنلاین عینک، کاری منحصربه فرد نیست اما شیوه و رویکرد این شرکت خاص است. اکنون ارزش شرکت ۱٫۲ میلیارد دلار می‌باشد.

Warby Parker خیلی زود یاد گرفت چگونه استفاده‌کنندگان از عینک را به خود جلب کند. آنها دوست دارند قبل از خرید عینک آن را امتحان کنند و ببینند چطور به نظر می‌آیند. Warby Parker برای حل این مشکل، از فروشگاه آنلاین خود ۵ عدد از گزینه‌های موردعلاقه‌ی مشتری را برای امتحان کردن برای او می‌فرستد. از این طریق مشتری می‌تواند بازخورد دوستان و اطرافیانش را دریافت کند و بهترین عینک را انتخاب کند.

درسی که باید یاد بگیریم: درهم شکستن قالب و الگو- در این مورد، شیوه‌ی فروش عینک- لزوماً پیچیده‌تر از روش اصلی نیست. Warby Parker کار ساده‌ای (فروش آنلاین عینک) اتخاذ کرد و از طریق ارائه حق انتخاب به مشتری آن را ساده‌تر کرد.

۳- Slack (اسلک)

همه‌ی ما از انباشته شدن ایمیل‌ها در صندوق ایمیل خود متنفریم. Slack تصمیمی دراین باره گرفته است. این پلتفرم پیام‌رسانی تیمی در حال تغییر چگونگی استفاده کسب‌وکارها از ایمیل‌ها و پیغام‌ها می‌باشد. در ۲۴ ساعت اول برپایی آن، ۸۰۰۰ شرکت در آن ثبت‌نام کرده‌اند. اسلک اکنون هرروزه ۳۶۰۰۰۰ کاربر دارد، و برندهایی چون Walmart و Blue Bottle Coffee بر روی آن حساب می‌کنند.

درسی که باید یاد بگیریم: Slack مشکلی را حل کرد که مردم نمی‌دانستند راه حلی برای آن وجود دارد، سپس به بازار آموخت چگونه این مشکل را حل کنند. مطمئناً، همگی ما به خاطر وضعیت ایمیل‌مان برآشفته می‌شویم، اما چه کسی می‌دانست جایگزینی هم وجود دارد؟

هر شرکت فوت و فن کوزه‌گری خود را دارد که می‌توانیم از آن درس بگیریم. در اخبار به شرکت‌ها توجه کنید و ببینید چگونه می‌توانند با شما هم آوا شوند. الهامات مربوط به کسب‌وکار همه جا وجود دارند، فقط باید با دقت به آن‌ها توجه کنید.

درآمد از طریق سایت  فریلنس پارس

(www.freelancepars.com)

فریلنس پارس ، یک سایت فریلنسینگ و دورکاری برای سفارش و انجام پروژه های اینترنتی در ایران است. انواع پروژه ها و نیازهای کاری و شغلی در زمینه های سفارش تایپ، تولید محتوا، ترجمه زبان های مختلف، طراحی گرافیک، عکاسی، ادیت عکس و فیلم، برنامه نویسی، طراحی سایت، دستیار مجازی، آهنگسازی و ویرایش صوت، معماری، نقشه کشی، مدلسازی و… در این سایت قابل تعریف و اجراست.کارفرمایان، نیازها یا پروژه های خود را در این سایت به صورت رایگان مطرح کرده و متخصصان یا فریلنسرهای سایت، با ارائه پیشنهاد همکاری، پروژه‌ها را انجام داده و تحویل می‌دهند. کارفرما، پس از ثبت پروژه و توافق نهایی با فریلنسر بر سر هزینه و روش انجام کار، هزینه پروژه را واریز کرده و سایت، مبلغ را نزد خود نگه می‌دارد. پس از انجام کار و تحویل به کارفرما، تایید و رضایت او، مبلغ برای فریلنسر آزاد می‌شود. با این قابلیت که در اصطلاح “پرداخت امن” نامیده می‌شود، هم کارفرما از انجام پروژه خود اطمینان دارد و هم فریلنسر از واریزی مبلغ توسط کارفرما.

مراحل ثبت نام و عضویت در سایت فریلنس پارس

۱-در سایت به عنوان فریلنسر ثبت نام کنید و ایمیل و شماره موبایل خود را تایید کنید.

www.freelancepars.com

۲- سپس پروفایل خود را کامل کنید و مهارت‌ها، سابقه تحصیلی، شغلی و… را بنویسید.

۳- اگر نمونه کارهای مناسبی دارید، در سایت آپلود کنید.

۴- وارد قسمت پروژه های سایت شده، پروژه های مد نظر و مرتبط با مهارت ها و توانایی های خود را پیدا کنید و آن‌هایی که از نظر زمانی و هزینه، مایل به انجام آن‌ها هستید را ثبت پیشنهاد زده و مبلغ پیشنهادی، زمان و توضیحات لازم را برای کارفرما بنویسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *