دانستنی

۴ تکنیک برای کار کردن سریعتر، بدون به خطر انداختن کیفیت

۴ تکنیک برای کار کردن سریعتر، بدون به خطر انداختن کیفیت

یک مهارت مهم در دنیای تجارت امروز، سریع کار کردن است. مشکل این‌جاست که بالا بردن سرعت در انجام کار، کیفیت آن را به مخاطره می‌اندازد.
پس چطور می‌توان با سرعت بیشتری کار کرد و هم‌چنان کیفیت را حفظ کرد؟ این ۴ تکنیک را به یاد داشته باشید:

۱- برای هر کار مهم از یک زمان‌سنج استفاده کنید.

بر اساس قانون پارکینسون: «هر کار، به اندازه زمانی که به آن تخصیص داده شده است، به طول می‌انجامد». اگر برای یک کار زمان نامحدودی صرف کنید، می‌بینید که بیشتر از آن‌چه فکرش را بکنید زمان می‌برد. برعکس، اگر برای هر کار زمان خاصی را در نظر بگیرید، به سرعت کار را پیش می‌برید.

اگر خودتان را در این چالش قرار دهید، پیشرفت کارها را احساس می‌کنید. هم مؤثرتر عمل می‌کنید و هم رضایت بیشتری خواهید داشت.

۲- فرض کنید روزتان در ساعت ۱۱ صبح به پایان می‌رسد.

هر صبح که کارتان را شروع می‌کنید، فرض را بر این بگذارید که کارتان باید قبل از یازده صبح تمام شود. اگر بدانید در این ساعت باید به منزل بازگردید و هنوز کارتان تمام نشده، چه می‌کنید؟

لیستی کوتاه از کارهای مهم تهیه کنید و به سرعت آن‌ها را انجام دهید. تکنیک ۱۱ صبح به خوبی جواب می‌دهد زیرا سرعت شما را در انجام کارها بالا می‌برد.

به طور میانگین افراد تا ساعت ۱۱ کار مهمی انجام نمی‌دهند: با همکاران گفت‌وگو می‌کنند، ایمیل خود را چک می‌کنند، قهوه می‌نوشند و شاید برای روز خود برنامه‌ریزی کنند. سپس از این شکایت دارند که چرا وقت کافی برای انجام کارهایشان ندارند! کار را زود شروع کنید و می‌بینید که تا ساعت ۱۱ چقدر کار انجام داده‌اید.

۳- روزانه یک ساعت در منزل کار کنید.

در بیشتر شرکت‌ها محل‌کار محیط مناسبی برای انجام کارها نیست. شلوغی و وقفه در کارها مانع کار کردن می‌شود. در این شرایط باید تمرکز یک شطرنج‌باز ماهر را داشته باشید.

برای حل این مشکل، یک ساعت قبل از رفتن به سر کار در خانه کار کنید. تمرکزتان را بر کارهایی بگذارید که به فکر کردن نیاز دارند و تا آن‌جا که می‌توانید سریع کار کنید. این تکنیک را به مدت دو هفته انجام دهید. از حجم کاری که انجام داده‌اید شگفت‌زده خواهید شد.

۴- سعی کنید وظایف کم‌اهمیت را در کمتر از ده دقیقه به اتمام برسانید.

اگر بخواهید برای وظایف کم‌ارزش هم همانند وظایف مهم وقت صرف کنید، هرگز به موفقیت نمی‌رسید. اگرچه بسیاری از مردم هنوز هم این کار را انجام می‌دهند و برای وظایف جزئی، بیش از حد لازم وقت صرف می‌کنند. بنابراین برای انجام وظایف مهم با کمبود وقت مواجه می‌شوند.

کارهای کم‌اهمیت را به سرعت انجام دهید. روز کاری کوتاه است و لیست انجام کارها طولانی. چندین بار در روز وقت بگذارید و این کارها را در کمتر از ده دقیقه تمام کنید. این تکنیک، روزانه نود دقیقه وقت اضافی در اختیار شما قرار می‌دهد.

به عقیده‌ی ما بیشتر مردم می‌توانند دوبرابر بیشتر از آنچه در هفته کار می‌کنند، کار کنند. این چهار تکنیک شروع خوبی است برای دست‌یابی به موفقیتی که همگی ما شایستگی آن را داریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *