دانستنی

۵ دلیل اصلی برای این که شما به یک مدیر شبکه اجتماعی نیاز دارید

۵ دلیل اصلی برای این که شما به یک مدیر شبکه اجتماعی نیاز دارید

چه یک شرکت بزرگ را اداره‌ کنید و چه تمامی کسب و کار خود را در منزل انجام دهید، بدون شک شما نیاز به یک مدیر یا ادمین شبکه اجتماعی دارید. در این مطلب قرار است برای شما، دلیل این ادعا را توضیح دهیم.

چهار سال پیش تنها سه میلیون تبلیغ کننده در فیسبوک فعالیت می‌کردند. در سال ۲۰۱۷ بیش از ۵ میلیون برند مختلف در فیسبوک تبلیغات خود را انجام می‌دادند. در سال ۲۰۲۰ نیز تا اکنون یک میلیون به این آمار اضافه شده است. این اعداد بسیار شگفت انگیز هستند. با توجه به این آمار می‌توانیم به اهمیت فیسبوک در بازاریابی پی ببریم.

به یاد داشته باشید که فیسبوک، تنها یکی از شبکه‌های اجتماعی پر طرفدار است و برخی پلتفرم‌های اجتماعی دیگر، در برخی کشورها حتی مخاطب بیشتری دارند. برای مثال اینستاگرام در ایران، پر مخاطب‌ترین شبکه اجتماعی به شمار می‌رود. مدیر شبکه اجتماعی یکی از مشاغل مهم است و وظیفه آن‌ها این است که در هر شبکه اجتماعی، محتوایی را تولید و به اشتراک بگذارند که با توجه به چارچوب آن پلتفرم بتواند بیشترین سودآوری را برای شرکت داشته باشد.

درآمد از طریق سایت  فریلنس پارس

(www.freelancepars.com)

فریلنس پارس ، یک سایت فریلنسینگ و دورکاری برای سفارش و انجام پروژه های اینترنتی در ایران است. انواع پروژه ها و نیازهای کاری و شغلی در زمینه های سفارش تایپ، تولید محتوا، ترجمه زبان های مختلف، طراحی گرافیک، عکاسی، ادیت عکس و فیلم، برنامه نویسی، طراحی سایت، دستیار مجازی، آهنگسازی و ویرایش صوت، معماری، نقشه کشی، مدلسازی و… در این سایت قابل تعریف و اجراست.کارفرمایان، نیازها یا پروژه های خود را در این سایت به صورت رایگان مطرح کرده و متخصصان یا فریلنسرهای سایت، با ارائه پیشنهاد همکاری، پروژه‌ها را انجام داده و تحویل می‌دهند. کارفرما، پس از ثبت پروژه و توافق نهایی با فریلنسر بر سر هزینه و روش انجام کار، هزینه پروژه را واریز کرده و سایت، مبلغ را نزد خود نگه می‌دارد. پس از انجام کار و تحویل به کارفرما، تایید و رضایت او، مبلغ برای فریلنسر آزاد می‌شود. با این قابلیت که در اصطلاح “پرداخت امن” نامیده می‌شود، هم کارفرما از انجام پروژه خود اطمینان دارد و هم فریلنسر از واریزی مبلغ توسط کارفرما.

مراحل ثبت نام و عضویت در سایت فریلنس پارس

۱-در سایت به عنوان فریلنسر ثبت نام کنید و ایمیل و شماره موبایل خود را تایید کنید.

www.freelancepars.com

۲- سپس پروفایل خود را کامل کنید و مهارت‌ها، سابقه تحصیلی، شغلی و… را بنویسید.

۳- اگر نمونه کارهای مناسبی دارید، در سایت آپلود کنید.

۴- وارد قسمت پروژه های سایت شده، پروژه های مد نظر و مرتبط با مهارت ها و توانایی های خود را پیدا کنید و آن‌هایی که از نظر زمانی و هزینه، مایل به انجام آن‌ها هستید را ثبت پیشنهاد زده و مبلغ پیشنهادی، زمان و توضیحات لازم را برای کارفرما بنویسید.

امروزه تعداد رسانه‌های اجتماعی افزایش چشمگیری داشته است. همچنین تغییرات زیادی در شبکه‌های اجتماعی ایجاد شده که از میان آن‌ها می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم.

  • فیسبوک آپدیتی را منتشر کرد که بنابر گفته مارک زاکربرگ باعث تغییر و تحولی چشمگیر در تولید محتوا در فضای فیسبوک می‌شود.
  • توییتر اعلام کرد که از این پس اجازه نخواهد داد محتواهای یکسان در بیش از یک حساب به اشتراک گذاشته شود.

به طور کلی شبکه‌های اجتماعی همواره در حال بروز رسانی و تغییر هستند. برای بروز ماندن شما به فردی نیاز دارید که همواره این تغییرات را بررسی کند و مطمئن شود که محتواهای تولید شده مناسب این شبکه‌های اجتماعی هستند.

به همین دلیل شما باید یک فرد متخصص را به عنوان مدیر شبکه اجتماعی استخدام کنید تا در زمینه مدیریت، بررسی و تحلیل و اجرای محتواهای مناسب در شبکه‌های اجتماعی مختلف فعالیت داشته باشد و حداکثر بازدهی شبکه‌های احتمالی را برای کسب و کار شما به وجود بیاورد.

پنج دلیل اصلی برای داشتن مدیر شبکه اجتماعی

در ادامه پنج دلیل اصلی برای داشتن یک مدیر شبکه اجتماعی را بیان می‌کنیم تا اهمیت استخدام یک مدیر شبکه‌های اجتماعی بیش از پیش برای شما روشن شود.

 فضای اجتماعی دائما در حال تغییر است

مدیر شبکه اجتماعی همواره تمامی تغییرات در شبکه‌های اجتماعی را بررسی می‌کند و یک استراتژی مناسب برای تولید محتوای جدید انتخاب می‌کند. همچنین می‌تواند پیش بینی‌کند که تغییرات بعدی در چه سمت و سوی است و خود را برای آن ها آماده می‌کند. او با توجه به اهدافی که شرکت دنبال می‌کند، می‌تواند محتواهای مناسبی را تولید کند.

در شبکه‌های اجتماعی شما به یک استراتژی نیاز دارید

 یک کارمند ساده بدون اینکه برنامه خاصی داشته باشد، پست‌ها را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک می‌گذارد که نمی‌تواند در بلندمدت بازدهی خوبی برای شرکت به دنبال داشته باشد. به همین دلیل ما به شما توصیه‌های بهتری را در ادامه مطلب ارائه می‌دهیم.

همیشه به دنبال فردی باشید اشتیاق زیادی برای فعالیت در رسانه‌های اجتماعی داشته باشد و بتواند به صورت تمام وقت در آن ها فعالیت کند و برای این کار زمان کافی اختصاص دهد. در غیر این صورت بهتر است شرکت شما قید فعالیت در شبکه‌های اجتماعی را بزند.

نداشتن یک چارچوب راهبردی و استراتژی مشخص و مناسب نه تنها هیچ سودآوری ندارد، بلکه باعث ضرر و زیان شرکت نیز می‌شود. برای این که یک استراتژی خوب در شبکه‌های اجتماعی داشته باشید، مدیر شبکه اجتماعی باید به با دیگر افراد مسئول در شرکت در ارتباط باشد و باتوجه به پیشنهادات آن ها یک راهبردی مناسب را در رسانه‌های اجتماعی دنبال کند. این کار از هدر رفتن سرمایه گذاری شما در فضای مجازی جلوگیری می‌کند و باعث می‌شود عملکرد خوبی در بازاریابی آنلاین داشته باشید.

به این ترتیب می‌توانید بیش از قبل پیشرفت کنید و از نتایج نهایی بهتری بهره‌مند شوید. مدیر شبکه اجتماعی این توانایی را دارد که بین تمام گروه‌های بازاریابی شما ارتباط مستمر برقرار کند. مدیر شبکه اجتماعی می‌تواند با توجه به اهداف سالانه‌ای که برایش تعریف می‌کنید، محتواهای مناسبی برای شبکه‌های اجتماعی مختلف و همچنین گروه‌های بازاریابی مختلف تولید کند.

از محتوا صحبت کردیم، بنابراین لازم است بدانید مدیر شبکه اجتماعی نه تنها می‌تواند استراتژی‌های مناسب برای شبکه‌های اجتماعی را تعیین کند، بلکه می‌تواند یک تقویم زمانی ایجاد و مشخص‌ کند که هر یک از محتواهای تولید شده در چه زمانی و در چه پلتفرم باید به اشتراک گذاشته شوند تا بهترین بازدهی را برای شرکت داشته باشند.

حفظ روابط با مشتریان و کمک کردن به آن‌ها

مدیر شبکه اجتماعی، همواره پیام‌ها و نظراتی که در شبکه‌های اجتماعی و پیرامون شرکت داده می‌شود را مورد بررسی قرار می‌دهد و به آن توجه می‌کند. آن‌ها نه تنها حضوری فعال در شبکه‌های اجتماعی دارند، بلکه می‌دانند که چگونه با مخاطبان تعامل داشته باشند و چگونه با آن ها ارتباط مستمر برقرار کنند.

استخدام شخصی که در چنین مواردی مهارت و تجربه کافی را داشته باشد بسیار مهم و ضروری است زیرا اگر فرد مدیریت کننده رسانه اجتماعی چنین مهارتی نداشته باشد ممکن است یک انتقاد یا مشکل کوچک را تبدیل به یک ضربه مهلک به پیکره شرکت ‌کند در حالی که یک فرد با تجربه حتی در برابر سخت‌ترین انتقادات و مشکلات نیز واکنشی خوب از خود نشان می‌دهد.

 یکی دیگر از موارد مهم این است که مدیر شبکه اجتماعی نه تنها باعث هرچه بهتر دیده‌ شدن شرکت می‌شود بلکه در برخی مسایل دیگر مانند پشتیبانی از مشتری نیز باعث ارتقای درجه کیفی شرکت می‌شود و میزان رضایت مندی مخاطبان از شرکت را افزایش می‌دهد.

هنگامی که در شبکه‌های اجتماعی یک نظر و کامنت برای رسانه شما ثبت می‌شود، چه نظر منفی و چه نظر مثبت، این وظیفه مدیر شبکه اجتماعی اجتماعی است که در یک بازه زمانی مشخص به آن‌ها پاسخ دهد، او هر چه زودتر به نظرات پاسخ بدهد بهتر است.

مدیر شبکه اجتماعی رابط شما و مشتری است و به مشتری شما می‌گوید که چگونه این شرکت می‌تواند مشکلات فعلی و یا آینده را با خدماتی که ارائه می‌دهد برطرف کند.

چشم انداز داخلی و بیرونی

 شما می‌توانید یک متخصص به عنوان مدیر شبکه اجتماعی داشته باشید و از او و خدماتش استفاده کنید و یا این که یک فرد را آموزش دهید و از درون خانه و به صورت دورکاری این کار را برای شما انجام بدهد. هر یک از این موارد مزایای مخصوص خود را دارد:

مزایای استخدام یک متخصص به عنوان مدیر شبکه اجتماعی

  • می‌تواند از نظر مالی شرایط بهتری را برای شرکت ایجاد کند.
  • یک فرد متخصص می‌تواند نظرات و ایده‌هایی داشته باشد که شاید افراد عادی هیچ درکی از آن نداشته باشند.
  • یک فرد متخصص تحت تاثیر شرکت و اهداف پیش‌ فرض آن قرار نمی‌گیرد و می‌تواند استراتژی‌های مناسبی را با توجه به تخصصش اتخاذ کند.
  • افراد متخصص ممکن است با شرکت‌های مشابه شما نیز کار کرده باشند و تجربه بیشتری در این زمینه داشته باشند. در نتیجه می‌دانند که چه استراتژی‌ای برای شما مناسب و کدام استراتژی نامناسب است.

مطلب پیشنهادی: استراتژی محتوا

مزایای آموزش یک فرد و استفاده از خدمات او به عنوان مدیر شبکه اجتماعی

هنگامی که یک فرد را آموزش دهید قادر خواهد بود موارد زیر را به شما ارائه دهد.

  • آشنایی کامل با اصول و اهداف شرکت و در نتیجه برنامه ریزی بر اساس آن‌ها
  • دانستن محدودیت‌ها و قیدهای موجود در شرکت و در نظر گرفتن آن‌ها در زمان ایده پردازی

گزارش گیری و بررسی

استخدام یک ادمین یا مدیر شبکه اجتماعی مانند استخدام ادمین اینستاگرام، به شما کمک می‌کند تا درک بهتری از شرایط بازاریابی و جذب مخاطب داشته باشید. همچنین یک مدیر شبکه اجتماعی به شما کمک می‌کند تا انعطاف پذیری بیشتر، خلاقیت بیشتر و ایده‌هایی مناسب‌تر در تولید محتوا داشته باشید.

 مدیر شبکه اجتماعی همواره تمامی رسانه‌های اجتماعی شما را بررسی می‌کند و مطمئن می‌شود که سرمایه شما در مسیری هزینه می‌شود که در رسیدن به اهداف تعیین ‌شده موثر است.

 او شبکه‌های اجتماعی را رصد می‌کند و اگر متوجه ‌شود که ایده و استراتژی شما نیاز به تغییر دارد، بلافاصله دست به کار می‌شود. این کار ارزش بسیار زیادی دارد و به صورت ماهانه می‌توانید یک گزارش ارزشمند از آن‌ها دریافت کنید که شامل موارد زیر است:

  • در طول این ماه چه کارهایی انجام شده ‌است
  • در مقایسه با ماه قبل چه پیشرفت‌هایی داشته‌ایم
  • در ادامه چه کارهایی باید انجام بدهیم

گاهی اوقات تمام پیشرفت‌ها و موفقیت‌های یک گروه تبلیغاتی به خاطر کارهایی است که یک مدیر شبکه اجتماعی انجام می‌دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *