دانستنی

۵ راه برای اینکه بفهمید کارآفرینی برایتان مناسب‌تر است یا فریلنسینگ

۵ راه برای اینکه بفهمید کارآفرینی برایتان مناسب‌تر است یا فریلنسینگ

ایده‌ی ترک اشتغال سنتی و مرسوم و دنبال کردن زندگی به عنوان یک کارآفرین یا فریلنسر، یک انتخاب است که امروزه عده‌ی زیادی آن را برمی‌گزینند.
شاید می‌خواهید شغل خود را رها کنید و کار شیرینی‌پزی را که همیشه آرزویش را داشته‌اید شروع کنید، یا شاید می‌خواهید به سراغ علاقه‌مندی‌ که همه‌ی عمر همراهتان بوده بروید؛ مثل نوشتن یا هر کار دیگری که می‌دانید برایتان مناسب است.
شناخت مسئولیتی که می‌خواهید برعهده بگیرید و و اینکه آیا با زندگیتان سازگار است یا نه، بسیار مهم است. افراد کارآفرین و فریلنسرها نقش‌های متفاوتی را در جامعه برعهده دارند. و هر دو گروه در اقتصاد جامعه و رشد آن تاثیرگذارند.

اگر بخواهید یک فریلنسر یا یک کارآفرین باشید، انتخاب شما چیست؟
در ادامه ۵ روش را با هم بررسی می‌کنیم که در تعیین این که کدام شغل ممکن است با شما بیشترین سازگاری را داشته باشد کمکتان خواهد کرد.

۱- آیا در زمینه کاری خود یک خالق هستید یا یک متقاضی؟

کارآفرینان افرادی هستند که دارای مهارت و ابتکار لازم برای خلق ایده‌های جدید می‌باشند. ایده‌هایی که هریک راه‌حلی برای یکی از مشکلات جامعه خواهند بود. و می‌توان با بکارگیری آنها مشاغل جدید ایجاد کرد و نیز راهی برای اینکه این ایده‌ها در اجرا به نتایجی سودآور منجر بشوند پیدا کرد.

یک فریلنسر به طور دائمی استخدام نمی‌شود. آنها اغلب توسط یک یا چند فرد و یا شرکت استخدام می‌شوند تا وظایفی مشخص را برعهده بگیرند. فریلنسرها خدماتی خاص را ارائه می‌دهند. آنها کار خود را به صورت ساعتی انجام می‌دهند، یا انجام یک پروژه‌ی مشخص برعهده می‌گیرند و یا اینکه بر مبنای قیمت توافقی کاری را انجام می‌دهند. یک فریلنسر دانش خود را به عنوان پشتوانه به همراه دارد، و پس از به پایان رساندن یک پروژه هیچ ارتباط دیگری با آن نخواهد داشت.

۲- خود را چگونه تعریف می‌کنید؟

یک فریلنسر با آنچه که انجام می‌دهد تعریف می‌شود. آنها می‌توانند یک طراح وب خوب، یک خیاط خوب، و یا حتی یک نویسنده خوب باشند. ارزش اصلی آنها در مجموعه مهارت‌های آنهاست و اینکه چطور مهارت‌های خود را به اجرا می‌گذارند. اگر می‌خواهید یک فریلنسر موفق باشید اطمینان حاصل کنید که در آنچه انجام می‌دهید تخصص دارید و در آن زمینه به نحوی فوق‌العاده عمل می‌کنید. تنها در این صورت است که مسیر رو به فرصت‌های تازه همیشه برایتان باز خواهد بود.

یک کارآفرین با آنچه که خلق می‌کند تعریف می‌شود. آنها این توانایی را دارند که فرصت‌های متولد‌نشده را شناسایی کنند و افکار خود را تبدیل به تسهیلاتی کنند که زندگی را برای افرادی که در محدوده‌ی کارآفرینی آنها فعالیت می‌کنند آسان‌تر خواهد کرد.
هنگامی از یک کارآفرین صحبت می کنید، افرادی مانند استیو جابز خالق اپل و سام والتون خالق والمارت به ذهنتان می‌آیند. آنچه هر دو نفر آنها درذهن داشتند این بود که شرایط چه تغییری می‌کند اگر آنها ایده‌های خود را دنبال کنند و آنها را در جهان عملی سازند.

۳- وقتی همه خوابیده‌اند به چه فکر می‌کنید؟

کارآفرینان همان کسانی هستند که وقتی بقیه در خوابند، تمام شب را بیدار می‌مانند و به راه‌هایی فکر می‌کنند که ایده‌های آنها را به نتیجه برساند. وقت آنها اغلب صرف این می‌شود که بفهمند تمامی اجزا چگونه کار خواهند کرد، و نیز چطور بودجه پروژه علی‌رغم کمبود منابع مالی در آغاز کار فراهم خواهد شد. آنها به بازاریابی، حفظ مشتری، جبران زیان‌ها، و محاسبه اینکه چطور سود به دست آورند فکر می‌کنند.

در حالی که فریلنسرها اغلب همه‌ی شب را بیدار می مانند و به راه‌هایی فکر می‌کنند که از طریق آنها بتوانند شیوه‌های انجام کارشان را بهبود ببخشند و مشتریان بیشتری پیدا کنند، و یا اینکه درحال کار روی پروژه‌های فعلی خود هستند.

۴- چطور پول به دست می‌آورید؟

بیشترین پولی که یک فریلنسر می‌تواند به دست بیاورد برابر با تعداد ساعات کاری در هر ماه ضربدر نرخ کار است. و تنها کسی که یک فریلنسر به او تکیه دارد و باید در مورد پرداخت به او احساس نگرانی کند خودش است.

درحالیکه یک کارآفرین کسی است که می تواند در تمام ساعات روز پول به دست بیاورد (حتی زمانی که خواب است) کافی است افراد درست را پیدا کند و آنها را در جایی قرار بدهد که به سود ایده‌ها، سازمان و دیگر افراد باشد.
با این حال، برخلاف فریلنسرها، موفقیت یک کارآفرین وابسته به همه آنهایی است که در محل کار باید بر طبق برنامه‌ریزی عمل کنند. اگر یکی از اجزا قادر به کار نباشد، این موضوع می تواند منجر به کاهش سرعت روند پرداخت‌ها و یا حتی از دست دادن پول شود.

۵- برای یک کسب‌وکار کار می‌کنید یا اینکه کسب‌وکار خود را دارید؟

مردم اغلب داشتن یک کسب‌وکار را با کارآفرین بودن اشتباه می‌گیرند. اینکه کسی صاحب یک کسب وکار و یا آغازکننده‌ی آن باشد لزوماً از او یک کارآفرین نمی‌سازد. اگر کسب‌وکاری را براساس یکی از مهارت‌هایتان شروع کنید و لازم باشد که برای ارائه‌ی محصولات یا خدمات، خود را درگیر کسب‌وکارتان کنید، می‌توان گفت که صاحب آن هستید. ممکن است برای توسعه ایده‌های جدید و چشم‌اندازهای تازه در کسب‌وکارتان زمان بگذارید؛ اما آنها مفاهیم جدیدی در جهان محسوب نمی‌شوند. درواقع شما در حال گسترش مهارت‌هایی هستید که پیش از شما در دنیا شناخته شده‌اند. اگر دوست دارید تنها وظایف مشخصی را در کسب‌و‌کاری برعهده بگیرید و هر روز یا هر هفته تعداد ساعات مشخصی برای کارتان داشته باشید، بهتر است فریلنسینگ را انتخاب کنید.

در نهایت می‌توان نتیجه گرفت که جهان در حال تغییر است، و مردم برای سنجش کیفیت زندگی ارزش‌های جدیدی پیدا کرده‌اند. جهانی که ما در آن زندگی می‌کنیم خواستار ایده‌های تازه و راه‌های جدیدی برای انجام کارهاست. با نبوغ و پشتکار، هر روز فرصت‌های جدیدی خلق می شوند و از سویی دیگر تکنولوژی مدرن امکان دسترسی به منابعی را فراهم می‌آورد که پیش‌تر دور از دسترس بوده‌اند.
این منابع به ما توانایی عملی کردن ایده‌های تازه را می‌دهند و نیز اجازه می دهند زندگی خود را برپایه‌ی رویاها و اشتیاق‌های خود بسازیم.

درآمد از طریق سایت  فریلنس پارس

(www.freelancepars.com)

فریلنس پارس ، یک سایت فریلنسینگ و دورکاری برای سفارش و انجام پروژه های اینترنتی در ایران است. انواع پروژه ها و نیازهای کاری و شغلی در زمینه های سفارش تایپ، تولید محتوا، ترجمه زبان های مختلف، طراحی گرافیک، عکاسی، ادیت عکس و فیلم، برنامه نویسی، طراحی سایت، دستیار مجازی، آهنگسازی و ویرایش صوت، معماری، نقشه کشی، مدلسازی و… در این سایت قابل تعریف و اجراست.کارفرمایان، نیازها یا پروژه های خود را در این سایت به صورت رایگان مطرح کرده و متخصصان یا فریلنسرهای سایت، با ارائه پیشنهاد همکاری، پروژه‌ها را انجام داده و تحویل می‌دهند. کارفرما، پس از ثبت پروژه و توافق نهایی با فریلنسر بر سر هزینه و روش انجام کار، هزینه پروژه را واریز کرده و سایت، مبلغ را نزد خود نگه می‌دارد. پس از انجام کار و تحویل به کارفرما، تایید و رضایت او، مبلغ برای فریلنسر آزاد می‌شود. با این قابلیت که در اصطلاح “پرداخت امن” نامیده می‌شود، هم کارفرما از انجام پروژه خود اطمینان دارد و هم فریلنسر از واریزی مبلغ توسط کارفرما.

مراحل ثبت نام و عضویت در سایت فریلنس پارس

۱-در سایت به عنوان فریلنسر ثبت نام کنید و ایمیل و شماره موبایل خود را تایید کنید.

www.freelancepars.com

۲- سپس پروفایل خود را کامل کنید و مهارت‌ها، سابقه تحصیلی، شغلی و… را بنویسید.

۳- اگر نمونه کارهای مناسبی دارید، در سایت آپلود کنید.

۴- وارد قسمت پروژه های سایت شده، پروژه های مد نظر و مرتبط با مهارت ها و توانایی های خود را پیدا کنید و آن‌هایی که از نظر زمانی و هزینه، مایل به انجام آن‌ها هستید را ثبت پیشنهاد زده و مبلغ پیشنهادی، زمان و توضیحات لازم را برای کارفرما بنویسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *