دانستنی

۵ روش برای برگرداندن انگیزه از طریق سفرهای کوتاه

۵ روش برای برگرداندن انگیزه از طریق سفرهای کوتاه

 

گاهی ممکن است متوجه افت‎مان نشویم، اما نشانه‌ها بیان‌کننده همه چیز هستند، بهره‌وری‌مان کم می‌شود، دچار سردرگمی می‌شویم و تمرکز داشتن در کار برایمان سخت می‌شود. ممکن است راه حل شما، نظم شخصی و تلاش بیشتر باشد، اما برعکس آن صحیح است. اغلب آنچه ما نیاز داریم سفری کوتاه است، پیک نیکی یک روزه که روال عادی را بهم بزند.

در اینجا پنج روش برای سرحال شدن و برگرداندن انگیزه طی یک سفر کوتاه را ذکر می‌کنیم:

۱- به مکانی متفاوت بروید.

به مکان‌هایی که در ماه اخیر در آن آنجا بودید فکر کنید. آیا بیشتر وقتتان را در شهر و خارج از خانه سپری کرده‌اید؟ زمان آن رسیده که تغییری ایجاد کنید و به مکانی خوش آب و هوا بروید. مکان‌هایی را در نظر بگیرید که شما را از محیط و حرفه روزانه دور می‌کنند. شاید بهتر است به موزه بروید، یا دوچرخه سواری کنید و یا اسکی کنید.

حتی الامکان به مکانی بروید که قبلا نرفته‌اید، اما اگر مکان مورد علاقه‌ای دارید و می‌خواهید به آن سری بزنید، سعی کنید آن را با دیدی تازه نگاه کنید و به مشکلات فکر نکنید. اگر نمی‌توانید خانه را ترک کنید، کار متفاوتی در خانه انجام دهید. به طور مثال خوردن کیک در کنار شومینه به همراه یادگیری موسیقی، پیشنهاد خوبی است.

۲- شریک جرم خود را انتخاب کنید.

شخص همراهی کننده شما در سفر، انتخابی مهم است. می‌توانید با دوستتان یا اعضای خانواده بروید و یا به تنهایی بروید و با افراد جدیدی آشنا شوید. بهتر است که شما و همراهتان روحیه سفر داشته باشید. اگر یکی از شما نگران کار یا خانه باشد، سفر برای هر دو خراب می‌شود. به یکدیگر قول بدهید که مشکلات را در خانه بگذارید. این روز زمانی‌ست برای رها کردن همه چیز.

۳- به اهدافتان فکر نکنید.

زمانی که در سفر هستید، نباید به کار فکر کنید و برنامه‌ریزی کنید. مغزتان به استراحت نیاز دارد. بهترین ایده‌ها زمانی به ذهن‌مان می‌رسند که به مشکل فکر نمی‌کنیم. مناظر و تجربیات جدید، افکار جدیدی را نتیجه می‌دهند و منجر به ایده‌های تازه می‌شوند. ذهنتان را در اکنون نگه دارید و لذت یک روز آزاد را احساس کنید.

۴- به بدنتان توجه کنید.

اگر گرم یا سرد، خسته یا گرسنه باشید، نمی‌توانید استراحت کنید و لذت ببرید. به نیاز بدنتان توجه کنید و آن را از طریق سفری کوتاه برطرف کنید. مجبور نیستید در بازدید از موزه، همه چیز را مشاهده کنید. از وقتتان لذت ببرید، بنشینید و کمی فکر کنید، استراحت کنید و به کافی شاپ بروید. هرگاه خسته شدید مکان را ترک کنید. در این صورت بیشتر لذت خواهید برد.

با کمی پیش‌اندیشی می‌توانید از سفرتان برای شادابی بدنتان استفاده کنید. اگر خسته هستید می‌توانید در ساحل دریا استراحت کنید. می‌توانید با کوهنوردی خود را خسته و گرسنه کنید و سپس به رستورانی بروید و از غذا لذت ببرید. اگر در خانه گرم است، به مکانی خنک‌تر بروید. اگر سرد است، مکان گرم‌تری را انتخاب کنید. می‌توانید در روزی سرد و بارانی کنار آتش بنشینید و وقت بگذرانید.

۵- در زمان حال باشید.

برای آنکه بتوانید بهترین استفاده را از سفر خود داشته باشید، لازم است در زمان حال باشید. به محیط اطراف خود توجه کنید. مردم را تماشا کنید و ببینید چه می‌توانید از زندگی و رفتار آنان بیاموزید. در هوای تازه نفس عمیق بکشید، بوی علف‌ها، درختان، دریا و برف را استشمام کنید.

زمانی که از سفر کوتاه خود بازمی‌گردید ممکن است قادر نباشید ادامه کارتان را دنبال کنید، زیرا در موقعیت ذهنی متفاوتی قرار دارید. اما از ایده‌های ناب و دیدی که از تجربه خود بدست آوردید، بهره‌مند خواهید شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *