دانستنی

۵ نکته که هنگام ساخت اینفوگرافیک باید به یاد داشته باشید

۵ نکته که هنگام ساخت اینفوگرافیک باید به یاد داشته باشید

اینفوگرافیک نمایش تصویری اطلاعات است که می‌تواند به شکل جدول یا طرحی رنگی و آموزنده به همراه کلمات و تصاویر و یا یک گفتار بصری باشد. اینفوگرافیک به صورت ابزاری محبوب و ضروری برای بازاریابی محتوا رشد کرده است. اکثر افراد آن را دوست دارند و به تصاویر و داستان‌ها پاسخ مثبتی می‌دهند، بنابراین بازاریابان از آن برای منافع خود استفاده می‌کنند. هرچه بازاریابان بیشتر در این مقوله وارد ‌شوند، رقابت بیشتر می‌شود. برای نتیجه‌گیری بهتر، این موارد را به یاد داشته باشید.

۱- مرکز توجه ایجاد کنید.

داستانی که می‌خواهید از طریق اینفوگرافیک بیان کنید و پیامی که می‌خواهید از طریق آن انتقال دهید چه هستند؟ این‌ها سوالاتی هستند که باید از خود بپرسید، چرا که از طریق این سوالات می‌توانید برای مرکز توجه اینفوگرافیک تصمیم‌گیری کنید. زمانیکه موضوع اصلی اینفوگرافیک خود را انتخاب کردید، خود را تنها به آن محدود کنید. دید خود را در مورد آنچه اینفوگرافیک در مورد آن است از دست ندهید، در غیر این صورت توجه مخاطبان را از دست خواهید داد.

عنوان اینفوگرافیک نیز باید بر اساس همین موضوع اصلی باشد، مختصر و مفید.

۲- مهمترین اطلاعات را برجسته کنید.

اگر اینفوگرافیک شما حاوی ارقام است، مهمترین آن‌ها را برجسته کنید. اینفوگرافیک شما باید از مهمترین ارقام به کم اهمیت‌ترین آ‌ن‌ها در جریان باشد. از آنجاییکه اینفوگرافیک‌ها ابزاری بصری هستند، این ارقام را با طرح و عکس‌ها و کمی توضیح در مورد ارقام همراه کنید. ارقام را دوباره بررسی کنید. تحقیق کنید که رایج هستند و منبع آن‌ها موثق است. اطلاعات با ارزش‌تر را در بالا قرار دهید.

۳- آن را بطور ساده حفظ کنید.

سادگی راهی برای ایجاد اینفوگرافیک‌ها است. ساده نگه داشتن اینفوگرافیک‌ها باعث برجسته کردن اطلاعات مهم می‌شود. ممکن است این گونه بیاندیشید که اینفوگرافیک ارزشمندی با پر کردن آن با حقایق ایجاد می‌کنید، اما حقیقت این است آن را بیش از اندازه انباشته می‌کنید. مهم است که رنگ مناسبی انتخاب کنید که تماماً رنگ‌های تیره نباشد. استفاده از رنگ زیاد گیج‌کننده است. برای فونت‌ها نیز به همین صورت است. دو یا سه فونت خوانا انتخاب کنید و از آن‌ها استفاده کنید. عکس‌ها نیز در تمام اینفوگرافیک باید یک استایل داشته باشند. به این طریق اینفوگرافیک یک‌پارچه و خوانا می‌شود.

۴- منابع را معرفی کنید.

به منابع اهمیت دهید. بدین معنا که برای ایجاد اینفوگرافیک، لازم است تحقیق انجام دهید. منابع را در انتها ذکر کنید. اگر در تضاد با جریان و ظاهر اینفوگرافیک نیست، می‌توانید آن را در میان اینفوگرافیک قرار دهید.

۵- اشتراک‌گذاری آن را آسان کنید.

یکی از مهم‌ترین نکات ساخت اینفوگرافیک، به اشتراک‌گذاری آن توسط افراد است. بنابراین ضروری است که این اشتراک‌گذاری را آسان کنید. برای انجام این عمل، باید اینفوگرافیک را در پست وبلاگ قرار دهید، در رسانه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید، با دیگر وبلاگ‌نویسان در صنعت خود به اشتراک بگذارید و آن را به وبسایت‌های اشتراک‌گذاری اینفوگرافیک‌ها ارسال کنید.

روند ساخت اینفوگرافیک جذاب است، اما زمانی جذاب‌تر می‌شود که بدانید در سراسر وب به اشتراک گذاشته می‌شود. برای نتیجه بهتر و همه گیر شدن آن، در ساخت اینفوگرافیک تمامی این موارد را در نظر بگیرید. دنیای بازاریابی محتوا برای همیشه در حال رشد است، بنابراین بهتر است مهارتی که برای هماهنگ بودن با آن نیاز است را فرابگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *