دانستنی

۵ نیاز اساسی برای پرورش ایده‌های مربوط به کسب‌وکار

۵ نیاز اساسی برای پرورش ایده‌های مربوط به کسب‌وکار

یک باغبان مشتاق و باانگیزه، زمان بسیاری را برای پرورش یک باغ صرف می‌کند تا بتواند به یک چشم انداز زیبا و مدیریت شده از باغی دست پیدا کند که همه‌ی ما آن را تحسین می‌کنیم. هر فردی که چنین تمایلی داشته باشد می‌بایست این روال سخت و پرزحمت را طی کند تا بتواند به نتایج مشابهی دست پیدا کند. یک باغ مناسب نیاز به کشت خاک، آب‌دهی، تغذیه، وجین کردن و سایر فعالیت‌هایی دارد که به رشد گیاهان منجر می‌شود.

همین اصول پرورشی در مورد ایده‌های شما نیز صدق می‌کند. چه شما در مرحله‌ی پیش از شروع استارتاپ یا خود استارتاپ و یا مرحله‌ی توسعه‌ی کسب‌وکار خود باشید، پرورش دائم ایده‌های جدید، برای رشد کسب‌و کار شما لازم است. شما نمی‌توانید هر زمانی که خواستید به پرورش ایده‌های خود بپردازید، این شرایط باید دائم و هدفمند باشد تا در نهایت بتوانید به هدف واقعی و نهایی خود دست پیدا کنید.

فرض کنیم مدتی است که ایده‌ای در ذهن شما شکل گرفته است. شاید این ایده دو سال است که در ذهن شما وجود دارد، و شما هیچ کاری در مورد آن انجام نداده‌اید. بنابراین ایده‌ی شما رشد نخواهد کرد. اما در صورتی که ایده‌ی خود را بر روی کاغذ پیاده کرده باشید، به آن شکل داده باشید، در جستجوی دریافت توصیه و پیشنهاد بوده و به انجام کمی تحقیقات در مورد ایده‌ی خود پرداخته باشید، مطمئنا تاکنون پیشرفت‌هایی را مشاهده کرده‌اید.

به منظور رشد ایده‌ی خود و رساندن آن به مرحله‌ی بعد، در این جا به ۵ نیاز اساسی برای پرورش موثر ایده‌های شما اشاره می‌کنیم:

۱- محیط مناسب

درست مانند یک گیاه، هر ایده‌ای نیاز به محیط مناسب برای پرورش یافتن دارد. اگر شما در محیط مناسبی قرار نگرفته باشید که بتواند به ارتقا و رشد شما منجر شود، ایده‌ی شما به منظور دست یافتن به روشنایی، تقلا می‌کند. این محیط مناسب شامل افراد مناسب، عادت‌ها و اطلاعات می‌باشد . شما باید از منطقه‌ی امن خود بیرون بیایید و افرادی را پیدا کنید که در رشد ایده‌ی شما، به شما کمک کنند.
به عنوان مثال، باید در جلسه‌های شبکه‌سازی شرکت کنید حتی اگر نیاز باشد تا برای ورود به این جلسات مبلغ و یا حق عضویتی را پرداخت کنید. بهتر است تا یک قدم جسورانه بردارید و یک یا دو فرد موفق در صنعت خود را برای صرف قهوه دعوت کنید و از هوش و ذکاوت آن‌ها استفاده کنید. شما باید تمایل داشته باشید تا آن چه را که لازم است انجام دهید تا بتوانید در محیط مناسب، برای رشد بیشتر قرار بگیرید.

۲- ابزار مناسب

آیا ابزار باغبانی در اختیار دارید؟ کاری که یک شن‌کش انجام می‌دهد با کاری که یک بیل انجام می‌دهد متفاوت است. حتی اگر شما از یکی از این ابزار برای انجام هر دو کار استفاده کنید، به نتایج یکسانی دست پیدا نمی‌کنید. شما به ابزار مناسبی برای پرورش ایده‌های خود نیاز دارید. از ابزارهایی که نیاز دارید برای خود یک لیست تهیه کنید. به جای این که آرزو کنید که همه‌ی این ابزار به یکباره در اختیار شما قرار بگیرند، با اولین مورد در لیست خود شروع کرده و راه خود را پیش ببرید. حتی اگر همه‌ی سرمایه مورد نیاز را برای تهیه‌ی این ابزار در اختیار ندارید، می‌توانید با افرادی کار کنید که توانایی پرداخت برای این ابزار را دارند و بدین ترتیب به سمت جلو حرکت کنید.

۳- توصیه‌های مناسب

اگر نیاز به توصیه و مشورتی در مورد کشت یک گیاه دارید، بهتر است به مرکز کاشت گل و گیاه مراجعه کنید تا به یک پمپ بنزین. مراقب باشید که چه کسی در مورد ایده‌ی شما، اطلاعاتی را به ذهن شما وارد می‌کند . اگر برخی از دوستان یا اعضای خانواده‌ی شما به مسموم کردن افکار شما می‌پردازند، از رویاهای خود در برابر آن‌ها محافظت کنید.
به آن‌ها اجازه ندهید تا رویاهای شما را قبل از جوانه زدن نابود کنند. سعی کنید از یک شریک حسابگر و قابل اعتماد حمایت دریافت کرده و یا از او مشورت و راهنمایی بگیرید تا بدین ترتیب به کشف رویاهای خود و تمرکز بر روی آن‌ها بپردازید. با افراد همفکر و هم عقیده‌ی خود ارتباط برقرار کنید تا بتوانید رشد مورد نیاز را برای ایده‌ی خود فراهم کنید.

۴- تغذیه‌ی مناسب

همه‌ی گیاهان به تغذیه‌ی مناسب نیاز دارند، ما انسان‌ها نیز به تغذیه‌ی مناسب نیاز داریم. تغذیه‌ی نادرست می‌تواند به مرگ گیاهان یا ایده‌های شما منجر شود. ذهن شما بر روی چه چیزی ساکن می‌شود؟ مسیری به سمت موفقیت یا ترس یا شکست؟ این مسئله از اهمیت بسیاری برخوردار است که شما ذهن خود را با افکار و اطلاعاتی که به رشد شما منجر می‌شود تغذیه کنید. طرز فکر و نگرش شما یکی از مهم‌ترین مواد مغذی برای ایده‌ها و رویاهای شما محسوب می‌شود. اگر شما ذهن خود را دائما بر روی نشانگرهای مثبت تنظیم کنید، در این صورت حتی اگر برنامه‌های شما با شکست روبرو شوند، شما دوباره به جایگاه خود باز می‌گردید.

۵- فصل مناسب

برای هر چیزی در زیر آفتاب زمانی وجود دارد. برخی از گیاهان در تابستان رشد می‌کنند در حالی که برخی دیگر از گیاهان در ماه‌های سرد به بهترین شکل خود دست پیدا می‌کنند . آگاهی از فصل مناسب، شما را قادر می‌سازد تا اقدام مناسبی را در زمان مناسب انجام دهید. فصل‌ها را با یکدیگر اشتباه نگیرید، به ایده‌ی خود شانس خوبی برای بقا در تمامی شرایط بدهید.

به کار بردن اصول پرورش مناسب، به شما در مورد رشد موثر ایده‌های تجاری اطمینان می‌بخشد. شما نمی‌توانید با قرار گرفتن در یک حالت ایستا با انجام دادن کارهایی که نیاز دارید، رویاهای خود را به واقعیت تبدیل کنید. امروز به خود متعهد شوید تا بتوانید به رشد آن چه که به شما الهام شده است بپردازید تا جادویی برای شما اتفاق بیافتد. تجارت شما لیاقت این رشد را دارد.

کسب درآمد از طریق ایجاد فروشگاه محصولات خود بصورت رایگان در سرکالا

اگر هر کدام از شما کسب و کاری داره چه کسب و کار خانگی و یا مغازه ای داره و علاقه داره که کارشو توسعه بده و محصولاتش رو بیشتر معرفی کنه و  فروشگاه اینترنتی داشته باشه میتونه فروشگاه خودشو تو سایت سرکالا درست کنه و محصولاتشو و اجناس مغازه شو تو فروشگاه خودش بذاره و لینک فروشگاه خودشو تو کانال های مختلف بذاره و یا به دوستان خودش بده تا محصولاتشو تو فروشگاهش ببینند و خرید کنند .

هدف از ایجاد سایت فروشگاهی سرکالا، تجمع محصولات و کالاهای موجود در مغازه‌های کوچک گسترده سطح شهر در یک فروشگاه جامع و کامل و ارائه حق انتخاب بهینه به مشتریان از میان انبوهی از کالاهای مشابه و دسترسی سریع و آسان به آنهاست.

هدف، ایجاد یک ارتباط مستقیم بین فروشنده و خریدار است به‌گونه‌ای که فروشنده بتواند تمامی کالاهای موجود در فروشگاه خود را در کمترین زمان ممکن و به نحو احسن به خریدار معرفی کند و خریدار نیز بتواند کالاهای موردنیاز خود را با دقت و اطلاعات کامل و با صرف کمترین وقت و انرژی و مناسب‌ترین قیمت تهیه کند

دستورالعمل اجرایی

برای ساختن فروشگاه خودتون مراحل زیر را دنبال کنید

مراحل ایجاد فروشگاه با موبایل :

۱- وارد سایت زیر بشید .

www.sarkala.com

۲- گزینه حساب کاربری رو در پایین بزنید

۳-عضویت را بزنید

۴-گزینه من یک فروشنده هستم را بزنید و اطلاعات خود را وارد کنید ودکمه عضویت را بزنید .

۵-دقت داشته باشید در بخش اطلاعات ایمیل شما و گذر واژه شما نام کاربری و پسورد شما برای ورود به سایت هستند که باید جایی یادداشت کنید که فراموش نکنید .

در زیر باکس اسم فروشگاه لینکی نمایش داده میشود که این لینک آدرس فروشگاه شماست که باید آنرا هم جایی یادداشت کنید تا برای دیگران بفرستید .

۶- بقیه مراحل را ادامه دهید تا پنل پیشخوان فروشگاه شما ایجاد شود .

۷ – سپس وارد تنظیمات پنل پیشخوان شما شوید و عکس بنر و پروفایل فروشگاه خود را ایجاد کنید .

بعد از اینکه فروشگاهتون رو ساختید حالا نوبت گذاشتن محصولاتتون تو فروشگاهتون است

روش گذاشتن محصول در فروشگاهتون

۱- وارد سایت سرکالا بشید

www.sarkala.com

۲- با یوزر نیم و پسورد وارد پیشخوان فروشگاه خودتون بشید

۳- در پیشخوان و در باکس مشکی وسط صفحه منو را باز کنوید

۴- گزینه محصولات و افزودن محصول جدید را بزنید

۵- تصاویر و قیمت و توضیحات محصول خود را اضافه کنید و افزودن محصول را بزنید و در صفحه جدیدی که باز میشود اطلاعات محصول را چک کنید و ذخیره اطلاعات را بزنید .
محصول شما در فروشگاهتان ذخیره شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *