دانستنی

۶ دروغ که شما را از رسیدن به زندگی رویایی باز می‌دارد

۶ دروغ که شما را از رسیدن به زندگی رویایی باز می‌دارد

صداهای ذهنمان ممکن است چیزهای دیوانه‌کننده‌ای بگویند. باورهای محدودکننده که انسان را از زندگی رویاییش باز می‌دارد.
افکاری که درون ذهن ما ریشه دوانیده است، بیشتر از محرک‌های بیرونی ما را باز می‌دارند، چون بسیاری از آنها را باور می‌کنیم.
بنابراین اگر این دروغ‌ها‌ را به خود می‌گویید، آن ندای درونی دروغگو را بیرون کنید و حقیقت را جایگزین آن کنید.

دروغ ۱: من ویژگی که این کار می‌طلبد را ندارم.

این مورد انواع بسیاری دارد، اساساً چیزی که به خودمان می‌گوییم این است: دیگران از دانش و مهارت‌هایی برخوردارند که ما نداریم. آن موهبت ژنتیکی که ما را قادر می‌سازد رویاها را به حقیقت تبدیل کنیم را نداریم. ما مجبوریم همه چیز را قبل از شروع و کسب مهارت بدون کم و کاست بدانیم. به خاطر پایبندی به ضعف‌های خود درون قالب ترس یخ بسته‌ایم.

حقیقت: با تمرین، تمرکز، و تلاش بیشتر نقایصی که فکر می‌کنید از آن برخوردارید، قابل جبران است. شما پتانسیل آن را دارید. فقط باید نیروی بالقوه را به بالفعل تبدیل کنید. اگر تلاش کنید و از چیزهایی که شما را عقب نگه می‌دارد استفاده کنید، رویا به حقیقت تبدیل می‌شود. چیزهای که شما به عنوان ضعف به آنها می‌نگرید شاید همان چیزهایی است که کمک می‌کند رویاها را در قلبتان ببینید.

“آینده‌ای که دلتان می‌خواهد را بسازید و بهترین باشید؛ شما تمام چیزهایی که لازم است را دارید”
آنیائل چیسون

 

دروغ ۲: من استحقاق آن را ندارم.

درست است که همه جا بطور علنی این موضوع را بیان نمی‌کنیم، اما اکثر ما فکر می‌کنیم که لیاقتش را نداریم. این همان چیزی است که بعضی‌ها را در رابطه‌های مسموم‌کننده نگه می‌دارد. این تفکر بعضی‌ افراد را در شغلی که از آن متنفرند نگه می‌دارند. این انتظار نانوشته و غیرواقعی از خودمان که در نهایت ارزشش را پیدا می‌کنیم، ما را از اینکه دنبال زندگی رویایی خود باشیم دور می‌کند. بالاخره روزی سزاوار آن می‌شویم، اما تا آن زمان باید سرنوشت خود را بپذیریم. قبل از رسیدن به رویاها باید بهایی بپردازیم.

حقیقت: شما ارزشمندتر از چیزی هستید که می‌پندارید. شما بیشتر از یک فاتح هستید. شما آنقدر خاص هستید که حتی تصورش را هم نمی‌کنید. شما به همان اندازه منحصر به فرد و بی‌نظیرید که رویای درون قلبتان بی‌نظیر است.

دروغ ۳: من وقت کافی ندارم.

ما به خودمان می‌گوییم که وقت کافی برای حرکت در مسیر رویایمان نداریم. اگر وقت بیشتری داشته باشیم تلاش خواهیم کرد. زمانی که مسئولیت‌های کمتری داشته باشیم آن ساعات خیالی را خواهیم داشت. زمان کمی که ما داریم مناسب هیچ کاری نیست. اکنون زندگی پر از فشار است، با این وجود شاید فردا زمان بیشتری برای تلاش در جهت رسیدن به رویای خود داشته باشم.

حقیقت: همه‌ی انسانها در طول شبانه روز ۲۴ ساعت دارند. زندگی از حرکت باز نمی‌ایستد. این موضوع بر عهده شماست که قسمتی از روزتان را به چیزی که می‌خواهید اختصاص دهید. حتی اگر بیست دقیقه در روز هم شده به خود زمان بدهید تا در مسیر رویاهایتان گام بردارید. زمان وجود دارد و در زودتر بیدار شدن، تماشای کمتر تلویزیون یا قربانی کردن لذتهای زودگذر برای رسیدن به لذتهای دائمی پیدا می‌شود. برای رسیدن به رویاها زمان خود را مدیریت کنید.

“آنهایی که از زمان خود بدترین استفاده را می‌کنند اولین کسانی هستند که از کوتاهی آن شکایت دارند.”
ژان دی‌لا‌‌‌‌برویر

 

دروغ ۴: من خیلی پیر/جوان هستم.

ما به خودمان می‌گوییم که سن‌مان ما را عقب نگه می‌دارد. اگر جوانیم کسی ما را جدی نمی‌گیرد واگر مسن هستیم به خاطر موهای خاکستری سرمان قضاوت می‌شویم. آنقدر از بهانه‌ی جوانی استفاده می‌کنیم تا به بهانه‌ی پیری می‌رسیم. تا زمانی که تجربه کسب نکنیم دنبال رویاهایمان نمی‌رویم و سپس بیش از حد تجربه کسب می‌کنیم.

حقیقت: سن فقط یک عدد است. و تنها قسمت کوچکی از ظرفیت تعقیب رویاها را مشخص می‌کند. بیش از حد پیر یا جوان بودن فقط در ذهن ما وجود دارد. اگر با اعتماد به نفس گام برداریم، هیچکس به سن ما توجه نمی‌کند. انسانها هردو گروه افراد جوان و مسن را اطراف خود می‌خواهند. هر سنی که داشته باشید توانایی رسیدن به رویاهای خود را دارید.

دروغ ۵: گذشته‌ی ما آینده‌ی ما را مشخص می‌کند.

همه‌ی ما اشتباهاتی داشته‌ایم. معایبی داشته‌ایم و گاهی برای رسیدن به استانداردهای خود شکست خورده‌ایم. کارهایی کرده‌ایم که از انجام آن‌ها تأسف می‌خوریم و به خود می‌گوییم به خاطر آن لحظات ناکامی، در آینده نیز دوباره مرتکب چنین کارهایی می‌شویم. و عملکرد گذشته‌ی ما عملکرد آینده را دیکته می‌کند. گذشته‌ی ما دوباره و دوباره تکرار می‌شود چون ما آن را برای کسی که هستیم و تلاشی که می‌کنیم پذیرفته‌ایم.

حقیقت: اشتباهات، عقب‌نشینی‌‌ها، و شکست‌ها عواقبی دارد، اما شما را تعریف نمی‌کنند. اگر بر چیزی که می‌توانید یاد بگیرید تمرکز کنید ، اشتباهات گذشته‌ی شما می‌تواند شما را به آینده‌ای روشن پرتاب کند. شما می‌توانید از گذشته فاصله بگیرید و سفر جدیدی را آغاز کنید. با تثبیت آینده، خود را از غل و زنجیرهای گذشته برهانید. شما درس‌هایی گرفته‌اید و اکنون توانایی بیشتری برای گام برداشتن به سمت رویاهایتان دارید.

دروغ ۶: زمانی که به رویاهایم برسم خوشبخت می‌شوم.

ما به خودمان می‌گوییم زمانی که به رویاهایم برسم خوشبخت و راضی خواهم بود. انتظارات ما از خوشبختی در اهداف و رویاها همان چیزی است که به خاطرش تلاش می‌کنیم. مانند لمس رنگین‌کمان، خوشبختی هم کمی فراتر از دسترس ماست.

حقیقت: حقیقت این است که با رسیدن به رویاها چیزهای جدیدی به دست می‌آوریم. این اتفاق خوبی‌ست و باعث می‌شود ادامه دهیم و جلو برویم. خوشبختی به شما بستگی دارد. شما کنترل زیادی بر آنچه برایتان اتفاق می‌افتد ندارید اما می‌توانید بر چگونگی عکس‌العمل در مقابل آن تمرکز کنید. بر روند گام برداشتن به سوی رویاها تمرکز کنید. در این راه، خوشبختی و هیجان وجود دارد.

زندگی رویایی که درون شما شعله‌ور است فقط توسط شما به حقیقت می‌پیوندد. قلب هیچکس دیگری برای تصویر دقیقی که شما دارید نغمه‌سرایی نمی‌کند.

بنابراین، شروع به گفتن حقایق به خود کنید. به مرور زمان می‌بینید توانایی رسیدن به رویاهای خود را دارید. از این سفر لذت ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *