دانستنی

۶ مورد شگفت‌انگیزی که در اوقات تنهایی برای شما اتفاق می‌افتد

۶ مورد شگفت‌انگیزی که در اوقات تنهایی برای شما اتفاق می‌افتد

 

ما در دنیایی مملو از روابط مداوم زندگی می‌کنیم، دنیایی که که در آن از اهمیت سپری کردن اوقات تنهایی غافل شده‌ایم. ادارات، اتاقک های کاری مجزا را کنار گذاشته‌اند، اتاق‌های کاری مشترک و یا فضاهای گسترده‌ی عمومی برای کارکنان در نظر گرفته‌اند تا بطور گروهی مشغول به کار باشند.

یکی از نتایج ناشی از این روابط اجتماعی این است که بسیاری از ما، به ندرت زمانی را به تنها بودن اختصاص می‌دهیم. در حالیکه به ما گفته می‌شود که وجود این روابط بسیار خوب است و قرار گرفتن در کنار سایر مردم لازمه‌ی داشتن یک زندگی سالم و کامل است، اما شما مطمئنا بیش از اندازه در این روابط خوب درگیر شده‌اید.

“بد شانسی تمامی انسان‌ها در زندگی ناشی از تنفر آنها از تنهایی است.” ژان دو لا برویر

تنهایی، فقط یک مزیت حرفه‌ای در کار شما محسوب نمی‌شود. برای اینکه از زندگی خود بیشترین بهره را ببرید، باید یاد بگیرید که از تنها بودن لذت ببرید. دسته‌بندی‌های بی‌شماری در زمینه‌ی مزایای مربوط به تنهایی وجود دارند اما ما در اینجا به برخی از بهترین آن‌ها اشاره می‌کنیم:

۱- می‌توانید به تجدید قوا و انرژی خود بپردازید.
همه‌ی ما، حتی برونگراترین افراد، نیاز به زمانی برای تجدید روحیه و کسب مجدد انرژی خود دارند. هیچ‌چیز به اندازه‌ی گذراندن اوقات تنهایی نمی‌تواند منجر به روی دادن این اتفاق شود. آرامش، سکوت، و تنهایی ذهنی که شما می‌توانید زمانی که فقط خودتان و خودتان هستید آن را تجربه کنید، برای رها شدن از استرس‌های زندگی روزمره الزامی هستند.

۲- شما می‌توانید کاری که می‌خواهید را انجام دهید.
همان اندازه که وقت گذراندن با سایر افراد می‌تواند سرگرم‌کننده و جالب باشد، می‌تواند به شکل اجتناب‌ناپذیری نیز شما را به سمت مصالحه و ایجاد توافق سوق دهد.

شما دائما در حال تغییر دادن ایده‌ها و نظرات خود به منظور سازگار شدن با ایده‌ها و تمایلات سایر افراد هستید. تنها بودن می‌تواند به شما برای انجام کاری که دقیقا می‌خواهید انجام دهید و زمانی که تمایل به انجام آن کار دارید، آزادی ببخشد. شما می‌توانید هر چیزی که دوست دارید بپوشید، هرچه که می‌خواهید بخورید و یا بر روی پروژه‌هایی کار کنید که برای شما هدفمند هستند.

۳- یاد می‌گیرید که به خود اعتماد کنید.
آزادی چیزی بیشتر از انجام کاری است که شما می‌خواهید آن را انجام دهید، آزادی به معنای داشتن توانایی اعتماد کردن به خود و به درستی فکر کردن، بدون وجود فشار یا تاثیرات بیرونی است. تنها بودن به شما کمک می‌کند تا از کسی که هستید، چیزهایی که می‌دانید و آن چه که برای شما درست است درک روشنی داشته باشید. تنهایی به شما می‌آموزد که به خود اعتماد داشته باشید. زمانی که در کنار سایر افراد هستید، بدون آن‌که متوجه باشید، به نظارت بر روی عکس‌العمل‌های افراد، به منظور محک زدن متناسب بودن رفتار و احساسات خود می‌پردازید.

زمانی که تنها هستید همه چیز بر عهده‌ی خود شماست. شما باید به پرورش ایده‌ها و عقاید خود بپردازید، بدون این‌که بخواهید با توجه به آن‌چه که دیگران فکر می‌کنند، به رشد این ایده‌ها منجر شوید. زمانی که یاد گرفتید تا از تنهایی خود لذت ببرید، به کارهایی پی می‌برید که توانایی انجام دادن آن‌ها را دارید ، بدون اینکه افکار و عقاید دیگران برای شما محدودیت یا مانعی ایجاد کنند.

۴- به افزایش هوش احساسی شما منجر می‌شود.
هوش احساسی (EQ) توانایی شما به منظور تشخیص و درک احساسات درونی خود و دیگران و همچنین توانایی شما به منظور استفاده از این آگاهی برای مدیریت رفتار و روابط مختلف می‌باشد. TalentSmart بیش از یک میلیون نفر از افراد را مورد آزمایش قرار داده است و به این نتیجه دست پیدا کرده است که ۹۰% از بهترین کارکنان دارای هوش احساسی بالایی هستند.

خودآگاهی به عنوان اساس و شالوده‌ی هوش احساسی محسوب می‌شود و شما نمی‌توانید بدون خودآگاهی به افزایش میزان هوش احساسی خود بپردازید. از آنجایی که خودآگاهی نیاز به درک احساسات و چگونگی عکس‌ا‌لعمل شما در برابر افراد و موقعیت‌های مختلف دارد، این خوداندیشی حساب شده و ضروری در بهترین حالت و در زمانی اتفاق می‌افتد که شما تنها باشید.

۵- به افزایش میزان عزت‌نفس شما منجر می‌شود.
لذت بردن از شرکت و محل کار می‌تواند به عنوان یکی از بزرگ‌ترین عوامل افزایش دهنده‌ی اعتمادبه‌نفس محسوب شود. اگر زمانی که تنها با خود هستید احساس خستگی و یا بی‌قراری می‌کنید، ممکن است با خود فکر کنید که شما فرد خسته‌کننده‌ای هستید و یا اینکه نیاز به افراد بیشتری در اطراف خود دارید تا بتوانید از وجود خود لذت ببرید. یادگیری لذت بردن از اوقات تنهایی می‌تواند به افزایش عزت‌نفس شما و تایید این مسئله بپردازد که شما برای خودتان کافی هستید.

۶- بیشتر از همیشه از افراد دیگر قدردانی خواهید کرد.
تنهایی واقعا می‌تواند به نرم‌تر شدن قلب و روح شما منجر شود. اوقات تنهایی به شما اجازه می‌دهد تا همه‌ی افراد را از دید کاملا جدیدی ببینید و به شما کمک می‌کند تا بتوانید به افزایش حس تازه‌ای از قدردانی نسبت به سایر افراد، به خاطر کسی که هستند و کاری که انجام می‌دهند، دست پیدا کنید.

همه‌ی افراد می‌توانند از تنهایی سود ببرند. سعی کنید این هفته از فرصت استفاده کرده و زمانی را به تنها بودن اختصاص دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *