دانستنی

۷ نرم افزار سودمند برای کار در خانه

۷ نرم افزار سودمند برای کار در خانه

کار کردن در خانه حواس بسیاری از افراد را پرت کرده و بعد از دو یا سه ساعت کار فشرده، تمرکز آنها را بهم می‌ریزد. اینجاست که وسوسه‌ی کار با رسانه‌های اجتماعی و صحبت با دوستان، از زمان باارزش کاری می‌کاهد. جز این، عوامل بسیار دیگری وجود دارند که موجب حواس‌پرتی شده و باید از جانب شما کنترل شوند.
برای مقابله با این تمایلات، برنامه‌ها و ابزارهایی وجود دارد که به شما در بهبود ساعات کاری و دستیابی به بهره‌وری بالا کمک می‌کند. بطور کلی راه حل خاصی برای این مشکل وجود ندارد چرا که هر فرد از نظر بهره‌وری با فرد دیگر متفاوت است، اما موارد زیر ممکن است به شما کمک کنند.

RescueTime یک برنامه‌ی هوشمند و رایگان است که به شما در ممانعت از اتلاف وقت کمک می‌کند. این برنامه در کامپیوتر یا تلفن همراه شما نصب شده و زمانی را که صرف جستجو در وب‌سایت یا استفاده از اپلیکیشن‌های مختلف می‌کنید، محاسبه می‌کند. سپس می‌توانید اهداف مورد نظر خود را در آن تنظیم کنید تا پیشرفت کاری خود را محاسبه کنید.
اگر علاقه مند به سنجش زمان دقیقی باشید که صرف کارهای آنلاین مختلف می‌کنید، این نرم‌افزار می‌تواند به شما کمک کند. بدین‌صورت شما می‌توانید زمانی را که بیش از حد به کارهای متفرقه می پردازید، کاهش دهید. اگر بخواهید می‌توانید اطلاعات دقیق در مورد فعالیت‌های آنلاین خود را از طریق ایمیل‌های روزانه دریافت کرده یا با دسترسی به داشبورد خود از آن مطلع شوید.

Harvest نرم‌افزار کاربردی برای زمان‌سنجی بوده و استفاده از آن بسیار آسان است. با وجود این برنامه، کمتر به محاسبه‌ی زمان و بیشتر به کار می‌پردازید. این نرم‌افزار مدیریت ساعات کاری و تقسیم موثر این ساعات بین کارمندان را بسیار راحت کرده است. و به شما در اندازه‌گیری دقیق هزینه‌ها کمک می‌کند. کاربرد دیگر آن فرستادن صورتحساب توسط یک سیستم گزارش‌دهی همزمان است تا به پروژه‌های امروز و همچنین برنامه‌ریزی برای پروژه های فردا رسیدگی کنید.

Youmail همچون دستیاری است که تماس‌های شما را مدیریت می‌کند. چرا که بخش عمده‌ای از زمان ما در پاسخگویی به تماس‌های نامربوط هدر می‌رود. این برنامه برای تلفن همراه و همچنین تلفن ثابت کاربرد دارد و در کنار صرفه‌جویی در زمان، از مزاحمت بازاریابان تلفنی و پیغام‌های آنان ممانعت کرده و پیام‌های صوتی را ضبط می‌کند.

Idonethis این ابزار در بهبود روابط کارکنان، هنگامیکه هریک از اعضا در موقعیت‌های مکانی مختلف قرار دارند، بسیار خوب عمل می کند. بسیار ساده است: در پایان روز هریک از اعضا پیشرفت خود را گزارش کرده و صبح روز بعد، ایمیلی حاوی اطلاعات بروزشده‌ در مورد کار یکدیگر دریافت می‌کنند. با اینکار در افراد انگیزه‌ی کاری بیشتری بوجود آمده و نهایتا اعضا این حس را با یکدیگر تقسیم می‌کنند. در نتیجه فرهنگ پذیرش و قدردانی بدون صرف هزینه رواج می‌یابد.

Basecamp نرم افزار دیگری است که در مدیریت پروژه بین اعضای جدا از هم کاربرد دارد و به اعضا امکان برقراری ارتباط، پرسش و پاسخ و تبادل‌نظر می‌دهد.

Scan-Biz Cards در فضا و زمان صرفه جویی می‌کند. اگرچه امروزه بسیاری از اطلاعات کسب‌وکار بصورت دیجیتال عرضه می‌شود، اما کارت‌های ویزیت هنوز هم کاربرد دارند. این برنامه مختص تلفن همراه است و اطلاعات موجود در کارت ویزیت را اسکن کرده و جزییات این اطلاعات را در فهرست مخاطبین گوشی شما ذخیره می‌کند. هنگامیکه در خانه کار می‌کنید فضا اهمیت زیادی دارد بنابراین اگر از این ابزار به درستی استفاده شود، بسیار باارزش خواهد بود.

درآمد از طریق سایت  فریلنس پارس

(www.freelancepars.com)

فریلنس پارس ، یک سایت فریلنسینگ و دورکاری برای سفارش و انجام پروژه های اینترنتی در ایران است. انواع پروژه ها و نیازهای کاری و شغلی در زمینه های سفارش تایپ، تولید محتوا، ترجمه زبان های مختلف، طراحی گرافیک، عکاسی، ادیت عکس و فیلم، برنامه نویسی، طراحی سایت، دستیار مجازی، آهنگسازی و ویرایش صوت، معماری، نقشه کشی، مدلسازی و… در این سایت قابل تعریف و اجراست.کارفرمایان، نیازها یا پروژه های خود را در این سایت به صورت رایگان مطرح کرده و متخصصان یا فریلنسرهای سایت، با ارائه پیشنهاد همکاری، پروژه‌ها را انجام داده و تحویل می‌دهند. کارفرما، پس از ثبت پروژه و توافق نهایی با فریلنسر بر سر هزینه و روش انجام کار، هزینه پروژه را واریز کرده و سایت، مبلغ را نزد خود نگه می‌دارد. پس از انجام کار و تحویل به کارفرما، تایید و رضایت او، مبلغ برای فریلنسر آزاد می‌شود. با این قابلیت که در اصطلاح “پرداخت امن” نامیده می‌شود، هم کارفرما از انجام پروژه خود اطمینان دارد و هم فریلنسر از واریزی مبلغ توسط کارفرما.

مراحل ثبت نام و عضویت در سایت فریلنس پارس

۱-در سایت به عنوان فریلنسر ثبت نام کنید و ایمیل و شماره موبایل خود را تایید کنید.

www.freelancepars.com

۲- سپس پروفایل خود را کامل کنید و مهارت‌ها، سابقه تحصیلی، شغلی و… را بنویسید.

۳- اگر نمونه کارهای مناسبی دارید، در سایت آپلود کنید.

۴- وارد قسمت پروژه های سایت شده، پروژه های مد نظر و مرتبط با مهارت ها و توانایی های خود را پیدا کنید و آن‌هایی که از نظر زمانی و هزینه، مایل به انجام آن‌ها هستید را ثبت پیشنهاد زده و مبلغ پیشنهادی، زمان و توضیحات لازم را برای کارفرما بنویسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *