دانستنی

۷ نکته مارکتینگ و بازاریابی در لینکدین که باید بدانید!

۷ نکته مارکتینگ و بازاریابی در لینکدین که باید بدانید!

لینکدین (LinkedIn) بزرگترین شبکه افراد متخصص با بیش از ۶۶۰ میلیون کاربر از ۲۰۰ کشور مختلف است. پس فرصت بهره برداری از این بازار بزرگ را نادیده نگیرید. بعلاوه بیش از ۶۳ میلیون صاحب نظر از شرکت‌ها و صنایع مختلف در این بستر حضور دارند. این بستر فضای خوبی را برای بازاریابین B2B در جهت مارکتینگ و بازاریابی فراهم می‌کند.

علاوه بر بازاریابان هر فردی با حضور در این پلتفرم و داشتن فالور به خوبی کسب و کارش را معرفی کرده و با صاحب نظران بازار محل کارش آشنا می‌شود. اگر ‌می‌خواهید مسیر درستی را در لینکدین دنبال کنید پس با ما همراه شوید. در این مقاله نکات بازاریابی در لینکدین ارائه خواهد شد.

۷ نکته مارکتینگ و بازاریابی در لینکدین

۱.صفحه پروفایل شرکت یا کسب و کار خودتان را در لینکدین بسازید و آن را بهینه سازی کنید.

۲.محتوای مفید و تعاملی ارسال کنید.

۳.از قابلیت سرچ در لینکدین برای رسیدن به لیدها (مشتریان احتمالی) استفاده کنید.

۴.در گروه‌های مرتبط با کسب و کارتان عضو شده و در آنها مشارکت نمایید.

۵.پست‌های موفق خودتان را مورد حمایت قرار دهید.

۶.روی تبلیغات لینکدین سرمایه گذاری کنید.

۷.از تحلیل‌های لینکدین بهره برداری کنید.

در ادامه به تشریح هر کدام می‌پردازیم.

۱.صفحه پروفایل شرکت یا کسب و کار خودتان را در لینکدین بسیازید و آن را بهینه سازی کنید

اگر کاربری، اطلاعات شرکت شما را جستجو کند، اول از همه وارد صفحه پروفایل شرکت می‌شود. پس اولین برداشت از شرکت شما با دیدن این صفحه در ذهن مخاطب شکل می‌گیرد. این امر چه اهمیتی در راهبرد بازاریابی لینکدین دارد؟ ‌می‌توانید صفحه‌ای اثرگذار با کمک تما‌می‌ جزئیات مرتبط با شرکت و کسب و کارتان را بسازید. این جزئیات شامل تلفظ درست نام شرکت، آدرس ایمیلی، آدرس موقعیت مکانی و سایر اطلاعات تماس است. بعلاوه باید محصولات و خدمات خودتان به همراه نشانی URL وب سایت را قید کنید.

در نهایت حتماً توضیحات مربوط به شرکت را تکمیل کنید. از قسمت description برای بیان داستان برند خودتان استفاده کنید و دلیل منحصر به فرد بودنتان را قید نمایید. با این کار احتمال برقراری ارتباط با لیدها یا مشتریان احتمالی افزایش پیدا خواهد کرد. از هیچ فرصتی برای تحت تأثیر قرار دادن آنها غافل نمانید. جلوه‌های بصری پروفایلتان هم اهمیت دارد. پس آنها را نادیده نگیرید.

طنز مارکتینگ و بازاریابی در لینکداین

‌می‌توانید از لوگوی شرکت به عنوان تصویر پروفایل شرکت استفاده کنید. تصویری از محل کار یا حتی تصویری از محصولات جدید را به عنوان تصویر بنر پروفایل انتخاب کنید. این کار جنبه تبلیغاتی هم دارد. البته ‌می‌توانید هر از چند گاهی این تصویر را در جهت اهداف مختلف بازایابی شرکت، تغییر دهید. البته دستورالعمل‌های مربوط به سایز تصاویر را رعایت کنید تا تصاویر، تار یا کش دار نشوند.

حالا نوبت به بهینه سازی پروفایل لینکدین رسیده است. با رعایت اصول سئو و اضافه کردن کلید واژه‌های مرتبط با کسب و کارتان ‌می‌توانید صفحه پروفایل شرکت را بهینه سازی کنید. با این روش هنگامی که مخاطب، این کلید واژه‌ها را جستجو کند، صفحه شما در نتایج جستجو ظاهر خواهد شد. پس با انجام جستجوی مطلوب به کلیدواژه‌های مناسبی برای کسب رتبه‌های بهتر در موتور جستجو خواهید رسید.

۲.محتوای مفید و تعاملی تولید کنید

درآمد از طریق سایت  فریلنس پارس

(www.freelancepars.com)

فریلنس پارس ، یک سایت فریلنسینگ و دورکاری برای سفارش و انجام پروژه های اینترنتی در ایران است. انواع پروژه ها و نیازهای کاری و شغلی در زمینه های سفارش تایپ، تولید محتوا، ترجمه زبان های مختلف، طراحی گرافیک، عکاسی، ادیت عکس و فیلم، برنامه نویسی، طراحی سایت، دستیار مجازی، آهنگسازی و ویرایش صوت، معماری، نقشه کشی، مدلسازی و… در این سایت قابل تعریف و اجراست.کارفرمایان، نیازها یا پروژه های خود را در این سایت به صورت رایگان مطرح کرده و متخصصان یا فریلنسرهای سایت، با ارائه پیشنهاد همکاری، پروژه‌ها را انجام داده و تحویل می‌دهند. کارفرما، پس از ثبت پروژه و توافق نهایی با فریلنسر بر سر هزینه و روش انجام کار، هزینه پروژه را واریز کرده و سایت، مبلغ را نزد خود نگه می‌دارد. پس از انجام کار و تحویل به کارفرما، تایید و رضایت او، مبلغ برای فریلنسر آزاد می‌شود. با این قابلیت که در اصطلاح “پرداخت امن” نامیده می‌شود، هم کارفرما از انجام پروژه خود اطمینان دارد و هم فریلنسر از واریزی مبلغ توسط کارفرما.

مراحل ثبت نام و عضویت در سایت فریلنس پارس

۱-در سایت به عنوان فریلنسر ثبت نام کنید و ایمیل و شماره موبایل خود را تایید کنید.

www.freelancepars.com

۲- سپس پروفایل خود را کامل کنید و مهارت‌ها، سابقه تحصیلی، شغلی و… را بنویسید.

۳- اگر نمونه کارهای مناسبی دارید، در سایت آپلود کنید.

۴- وارد قسمت پروژه های سایت شده، پروژه های مد نظر و مرتبط با مهارت ها و توانایی های خود را پیدا کنید و آن‌هایی که از نظر زمانی و هزینه، مایل به انجام آن‌ها هستید را ثبت پیشنهاد زده و مبلغ پیشنهادی، زمان و توضیحات لازم را برای کارفرما بنویسید.

افراد شاغل در صنایع مختلف درون شبکه لینکدین دور هم جمع ‌می‌شوند تا از رویدادهای صنعتی، مطلع شده و در گفتگوهای مرتبط شرکت نمایند. این پلتفرم بر خلاف تصور عموم بسیار فراتر از یک پرتال شغلی عمل می‌کند. بسیاری از افراد وقت زیادی را صرف مطالعه محتوای ارسالی از جانب افراد کارشناس در رشته خودشان می‌نمایند.

در نتیجه با دسترسی به لینکدین به فرصت مناسبی برای تبدیل شدن به رهبر فکری در صنعت خودتان خواهید رسید. با نوشتن در مورد ترندهای صنعتی و اظهارنظر در مورد رویدادهای مهم به این هدف خواهید رسید. در ادامه به ایده‌های کارآمد تولید محتوا در لینکدین اشاره خواهیم کرد:

  • در مورد ترندها و موضوعات جدید بنویسید و نظرات خودتان را در اختیار مخاطب هدف قرار دهید.
  • پژوهش صنعتی یکی دیگر از انواع محتواهای محبوب در لینکدین است. می‌توانید آمار و ارقام در مورد موضوعات صنعتی را ارائه کنید.
  • می‌توانید آخرین اخبار صنعتی در مورد موضوعات مورد علاقه مخاطبان را مطرح کنید.
  • لیست فعالیت‌ها در لینکدین هم مثل سایر پلتفرم‌های رسانه اجتماعی بسیار مناسب است. هنگامی که یک روال کاری را مشخص نموده و بر اساس آن به وعده‌هایتان عمل می‌کنید، مخاطب مجذوب شما می‌شود.
  • می‌توانید روال کاری درون شرکت را به اطلاع فالورها برسانید. عرضه محصول جدید یا هر رویدادی را با شبکه ای از افراد حرفه‌ای در حوزه کاری خودتان در میان بگذارید.

لینک وب سایت شرکت را درون تما‌می‌مطالب ارسال شده در لینکدین قرار دهید. این کار جزئی، یکی از راهبردهای مارکتینگ و بازاریابی بسیار کارآمد است. چون ترافیک وب سایت از طریق لینکدین را افزایش می‌دهد.

۳.از قابلیت سرچ در لینکدین برای رسیدن به لیدها (مشتریان احتمالی) استفاده کنید

لینکدین بزرگترین شبکه شغلی در سراسر جهان است. بنابراین مثل یک معدن طلا برای شرکت‌های B2B و مارکتینگ و بازاریابی در جهت رسیدن به مشتریان احتمالی یا لیدها عمل می‌کند. تما‌می‌کارکنان شرکت‌های بزرگ هم در این پلتفرم حضور دارند. این بستر مثل یک پایگاه داده رایگان عمل می‌کند.

با کمک جستجوی پیشرفته در لینکدین به خوبی می‌توان از این پایگاه داده استفاده کرد. این بستر، فیلترهای جستجوی مختلفی مثل مکان،شرکت، شرکت قبلی محل اشتغال، صنعت و غیره را فراهم می‌کند. می‌توانید با این فیلترها به تصمیم گیرندگان شرکت‌های مختلف دسترسی پیدا کرده و آنها را هدف قرار دهید.

مارکتینگ و بازاریابی در لینکداین با سرچ

۴.در گروه‎های مرتبط با کسب و کارتان عضو شده و در آنها مشارکت کنید

هنگامی که به دنبال مخاطبان خاصی هستید که علاقمند به موضوع خاصی هستند، گروه‌های لینکدین بسیار مناسب هستند. افراد دارای علایق مشترک در این گروه‌ها دور هم جمع می‌شوند، در مورد موضوعات مختلف صحبت می‌کنند، پرسش طرح نموده و کنجکاوی خودشان را برطرف می‌کنند.

می‌توانید به گروه‌های موجود در صنعت یا بازار خودتان ملحق شوید. تنها ملحق شدن به این گروه‌ها به عنوان یک عضو منفعل، کفایت نمی‌کند. باید به طور فعال در بحث‌ها شرکت کرده، کامنت بگذارید، به پرسش‌ها پاسخ‌ها داده و کارهای دیگری انجام دهید تا مورد توجه قرار گیرید. با این کار به یک کارشناس صنعتی تبدیل شده و تعداد فالورهایتان در لینکدین افزایش می‌یابد.

۵.پست‌های موفق خودتان را مورد حمایت قرار دهید

همه می‌دانیم که برخی از محتواهای تولید شده کارآمد هستند و برخی دیگر هم نیستند. بیشتر باید روی محتوای موفق حساب کنید تا به حداکثر سود ممکن برسید. از این رو گزینه محتوای تحت حمایت «Sponsored Content» از جانب لینکدین مطرح شده است. این گزینه در حکم تبلیغات در پلتفرم عمل ‌می‌کند. می‌توانید از بهترین محتوایتان حمایت کنید تا روی فیدهای مخاطبان هدف و یا حتی سایر کاربران به نمایش درآید. با این کار، غنای محتوا افزایش یافته و به بازدیدهای بیشتری از جانب مخاطبان مناسب خواهید رسید. با این روش مارکتینگ و بازاریابی، بازار را از آن خود کرده و شرکت‌های مختلف به عنوان مشتریان آتی و احتمالی به شما توجه خواهند نمود.

۶.روی تبلیغات لینکدین، سرمایه گذاری کنید

دو نوع تبلیغات در لینکدین وجود دارد. یکی تبلیغات سلف سرویس (Self-Service) و دیگری هم کمپین‌های مدیریت شده (Managed Campaigns) است. همان‌گونه که از نام این تبلیغات پیداست، اولی برای آنهایی که می‌خواهند کمپین‌ها را خودشان بسازند و راه اندازی کنند، مناسب است. دو‌می‌ هم برای افرادی که به دنبال کسب حمایت از لینکدین برای مارکتینگ و بازاریابی هستند، مناسب است. هر کدامشان گزینه‌های متفاوتی در مورد نوع تبلیغات دارند.

مارکتینگ و بازاریابی در لینکداین با تبلیغات

هر کدام از این روش‌های تبلیغاتی، اختیارات زیادی را برایتان فراهم می‌کند. ابزار مدیریت کمپین لینکدین، گزینه‌های متعددی را از نظر مخاطبان هدف فراهم می‌کند تا بتوانید تبلیغتان را در زمان مناسب، در معرض دید مخاطب مناسب قرار دهید. این تبلیغات دارای ویژگی « Matched Audiences» است.  یعنی می‌توانید افرادی که قبلاً با کسب و کارتان تعامل برقرار نموده اند را هدف قرار دهید.

با این روش ‌می‌توانید برای افرادی که قبلاً در قیف فروش قرار گرفته اند، دوباره بازاریابی کنید. پس با تبلیغات لینکدین به مشتریان جدید و مشتریانی که قبلاً به خریدار نهایی تبدیل نشده اند؛ دسترسی پیدا می‌کنید. گزینه‌های مختلف تبلیغات در لینکدین را بررسی کنید تا بهترین موارد برای کسب و کارتان را پیدا کنید.

سه نوع از تبلیغات روی لینکدین قابل اجرا است که شامل محتوای حمایت شده، ایمیل حمایت شده و تبلیغات متنی هستند. با محتوای حمایت شده آشنا شدید و در ادامه دو مورد دیگر را بررسی خواهیم کرد.

اینمیل حمایت شده (Sponsored InMail)

این تبلیغات درون InMail کاربر ظاهر ‌می‌شوند و مثل یک پیام یا نوتیفیکیشن هستند. آنها در نگاه اول مثل تبلیغ به نظر نمی‌رسند. در تصویر زیر نمونه‌ای از تبلیغات InMail مشاهده می‌شود:

مارکتینگ و بازاریابی در لینکداین با اینمیل

تبلیغات متنی (Text Ads)

برخی از تبلیغات در کنار فید اخبار کاربر ظاهر می‌شوند و بیشتر شبیه به متون پیشنهادی برای مطالعه به نظر می‌رسند. در تصویر زیر نمونه‌ای از تبلیغات متنی مشاهده می‌شود:

بازاریابی در لینکداین با تبلیغات متنی

۷. از تحلیل‌های لینکدین بهره برداری کنید

اگر عملکرد و بازده برنامه بازاریابی را ارزیابی نکنید، هنوز آن را تکمیل نکرده‌اید. لینکدین دارای ابزار داخلی  برای تحلیل است. با این ابزار ‌می‌توانید بازده فعالیت‌هایتان در این پلتفرم را بررسی کنید. با ویژگی «Company Page Analytics» قادر به وارسی عملکرد صفحه شرکت خواهید بود. با این ابزار به آپدیت‌هایی که بیشترین نرخ تعامل را داشته‌اند و موارد شکست خورده ‌می‌رسید. ‌می‌توانید با توجه به اطلاعات به دست آمده، فعالیت‌های بازاریابی آینده را برنامه ریزی نموده و محتوای تعاملی تری را طراحی کنید.

در نهایت . . .

حالا باید فعالیت‌ها و برنامه‌های مارکتینگ و بازاریابی در لینکدین را ارتقاء دهید. از نکات فوق برای شکوفایی بازاریابی در لینکدین استفاده کنید. این نکات قبلاً مورد استفاده قرار گرفته‌اند و برای افراد بسیاری راه گشا بوده‌اند. از آنها به نفع خودتان و برای تقویت فعالیت‌های بازاریابی در لینکدین استفاده کنید. لطفاً نظرات خودتان در مورد پلتفرم لینکدین را با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *